Περισσότεροι από 1,1 εκατ. άνθρωποι τυφλώνονται κάθε χρόνο από γλαύκωμα

Το γλαύκωμα «καλπάζει» τυφλώνοντας κάθε χρόνο πάνω από 1,1 εκατομμύρια ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Γλαυκώματος. Το 2013, 64,3 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν γλαύκωμα και ο αριθμός αυτός αναμένεται να εκτοξευτεί το 2020 στα 76 εκατομμύρια. Παρά την εξέλιξη της οφθαλμολογίας, το γλαύκωμα είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία τύφλωσης παγκοσμίως, καθώς στα αρχικά στάδια δεν προκαλεί συμπτώματα και όταν διαγνωστεί, η βλάβη είναι μη αναστρέψιμη. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γλαυκώματος, με την ευκαιρία της φετινής Παγκόσμιας Εβδομάδας Γλαυκώματος (12 με 18 Μαρτίου), αναφέρει ότι σύμφωνα με μελέτες, για την επιδείνωση της κατάστασης ευθύνονται οι δημοσιονομικοί περιορισμοί στον τομέα της υγείας και η έλλειψη ενημέρωσης, κυρίως στους αγροτικούς πληθυσμούς, οι οποίοι φτάνουν στον γιατρό όταν η βλάβη είναι μη αναστρέψιμη. Τακτική παρακολούθηση και έγκαιρη διάγνωση «Η έγκαιρη διάγνωση της νόσου και στη συνέχεια η τακτική παρακολούθηση του ασθενούς, μπορούν να αποτρέψουν την τύφλωση από γλαύκωμα» τονίζει ο χειρουργός οφθαλμίατρος, καθηγητής Οφθαλμολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Βασίλειος Κοζομπόλης. «Οι νέες χειρουργικές τεχνικές που εφαρμόζουμε στην Ελλάδα, όπως η χρήση μικροσκοπικών βαλβίδων, βοηθούν στην απορροή του υδατοειδούς υγρού που είναι υπεύθυνο για την αυξημένη πίεση του οφθαλμού και βάζουν φρένο στην εξέλιξη της νόσου. Μπορούν δε να εφαρμοστούν οι μέθοδοι αυτές επιτυχώς σε συνδυασμό με την εγχείρηση καταρράκτη», αναφέρει ο κ Κοζομπόλης. Η πάθηση εμφανίζεται συνήθως σε ασθενείς της 3ης ηλικίας, αν και σπανιότερα μπορεί να εμφανιστεί σε νέους ανθρώπους, καθώς επίσης και σε παιδιά. Παράγοντες που ενοχοποιούνται Η αιτία του γλαυκώματος είναι πολυπαραγοντική και οι βασικοί παράγοντες κινδύνου είναι: H αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση, το οικογενειακό ιστορικό, ο λεπτός κερατοειδής, η μυωπία, ο σακχαρώδης διαβήτης, ιστορικό οφθαλμικού τραύματος και η μακροχρόνια τοπική ή συστηματική χρήση κορτιζόνης. Σύμφωνα με τους οφθαλμίατρους η μόνη άμυνα που έχουν, κυρίως τα άτομα της τρίτης ηλικίας, απέναντι στο γλαύκωμα, είναι η πρόληψη, η οποία μπορεί να γίνεται με τουλάχιστον μια εξέταση τον χρόνο. Από μελέτες που έχουν γίνει, το περπάτημα και η αερόβιος άσκηση δρουν ευεργετικά στην μείωση της ενδοφθάλμιας πίεσης, ενώ αντίθετα η συστηματική άρση βαρών μπορεί να οδηγήσει σε αύξησή της. Είναι σημαντική για όλους η προληπτική οφθαλμολογική εξέταση και κρίνεται επιβεβλημένη σε όσους έχουν κληρονομικό ιστορικό γλαυκώματος. Όπως αναφέρει ο κ. Κοζομπόλης, το οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις του γλαυκώματος είναι τεράστιο και ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε παγκόσμια κλίμακα. Αθροιστικά, το μέσο, άμεσο και έμμεσο (επιβάρυνση οικογένειας, συστήματος υγείας, απώλεια εργατοωρών κλπ), ετήσιο κόστος για κάθε γλαυκωματικό ασθενή μπορεί να κυμαίνεται από 10.000 -20.000 ευρώ, σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες.

Δυσλεξία και γραφή – τα πιο συνηθισμένα λάθη των παιδιών

Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των παιδιών με δυσλεξία στη γραφή:Παραλείπουν γράμματα (ζωγαφίζω αντί ζωγραφίζω)Παραλείπουν συλλαβές (τραζι αντί τραπέζι)Προσθέτουν συλλαβές (μολυλυβι αντί μολύβι)Αντιστρέφουν τη σειρά των γραμμάτων στα δίψηφα ή τρίψηφα (πέρτα αντί πέτρα)Αντικαθιστούν λέξεις με άλλες που μοιάζουν οπτικά Δεν βάζουν τελείεςΑντιστρέφουν γράμματα ή αριθμούς- καθρεπτική γραφή (π.χ. 3 με ε) Μπερδεύουν τα γράμματα που μοιάζουν (π-τ, θ-φ, β-θ, ζ-ξ, π-κ, ζ-σ )Δεν ξεκινούν την πρόταση με κεφαλαίο γράμμαΓράφουν το άρθρο ή το σύνδεσμο "και" δύο φορές (πήρα το το τετράδιο)Ξεχνούν λέξεις, συνήθως τα άρθρα και μάλιστα δεν εντοπίζουν την παράλειψη τους, ακόμα και όταν διαβάζουν (βάζω μολύβι στο θρανίο)Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθηΓνωρίζουν τους κανόνες ορθογραφίας αλλά δεν τους γενικεύουν, δεν τους τηρούν όταν γράφουνΚάνουν ορθογραφικά λάθη, ακόμα και στην αντιγραφήΚάνουν "άσχημα" γράμματα- μερικές φορές δυσανάγνωσταΔεν βάζουν τόνουςΔεν τηρούν τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- κολλάνε τις λέξεις μεταξύ τους ή γράφουν αραιά τα γράμματα και τις συλλαβές μιας λέξηςΤα γράμματα έχουν διαφορετικά μεγέθη και σχήματαΤα γράμματα "πετούν" πάνω από τη γραμμή του τετραδίουΓράφουν πολύ αργάΔυσκολεύονται πολύ στην αντιγραφή- χρειάζονται πολύ χρόνο και κάνουν λάθηΔεν τηρούν τα περιθώρια και τις γραμμές των τετραδίωνΗ γραπτή έκφραση είναι πολύ απλή, συχνά μπερδεμένη, χωρίς σωστή σωστήΣτη γραπτή έκφραση ξεφεύγουν από το θέμαΟ ελεύθερος γραπτός λόγος περιέχει μικρές και σύντομες προτάσεις ή το εντελώς αντίθετο, τεράστιες προτάσεις, ασύνδετες μεταξύ τους!Σοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr

Η ανάγνωση στην Α’ δημοτικού

Ένας από τους βασικότερους στόχους της Α' δημοτικού είναι η εκμάθηση της ανάγνωσης. Τα παιδιά ξεκινούν την πρώτη επαφή με το μηχανισμό της ανάγνωσης, μαθαίνοντας σταδιακά γράμματα, συλλαβές, δισύλλαβες λέξεις και αργότερα μικρές προτάσεις. Η δεξιότητα της ανάγνωσης εξελίσσεται συνεχώς καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αρχικά το παιδί μαθαίνει να κάνει γραφο-φωνημικές αντιστοιχίσεις, δηλαδή να βλέπει, να γράφει και να αναγνωρίζει κάποιο γράμμα. Μέχρι περίπου τα Χριστούγεννα τα παιδιά συλλαβίζουν λέξεις, δισύλλαβες και τρισύλλαβες. Προς το τέλος της Α' δημοτικού, τα παιδιά διαβάζουν λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα και προτάσεις, χωρίς να συλλαβίζουν συχνά, παρά μόνο όταν έχουν μπροστά τους μια δύσκολη λέξη.Έτσι λοιπόν, τελειώνοντας την πρώτη τάξη, το παιδί πρέπει να διαβάζει με σχετική άνεση λέξεις και προτάσεις, καθώς και μικρά κείμενα. Αν δούμε ότι δυσκολεύεται, δεν λέμε "μικρό είναι θα μάθει", αλλά άμεσα ξεκινάμε πρόγραμμα βελτίωσης της ανάγνωσης. Όταν η δυσαναγνωσία παραμένει, προκαλεί δυσκολίες και στην γραφή και σε κάθε άσκηση του σχολείου, γιατί η καλή ανάγνωση είναι απαραίτητη για όλα τα υπόλοιπα.Αν είστε δάσκαλος/α, ενημερώστε άμεσα τους γονείς όταν βλέπετε ότι ένας μαθητής/μαθήτρια δυσκολεύεται στην ανάγνωση. Επιμείνετε στην καλή ανάγνωση, με έξυπνες και διασκεδαστικές ασκήσεις που βελτιώνουν την ανάγνωση και ποτέ μα ποτέ μην προσβάλλετε ένα παιδί που δεν διαβάζει καλά. Καλό είναι μάλιστα να μην ζητάτε από κάποιον αργό αναγνώστη να διαβάσει δυνατά γιατί είναι πολύ αγχωτικό για το παιδί. Προστατέψτε τους μαθητές σας, κάντε τους να αγαπήσουν τα βιβλία και προσφέρετε ασκήσεις ανάγνωσης και συμβουλές στους γονείς.Αν είστε γονιός, παρατηρήστε την πρόοδο του παιδιού σας στην α' δημοτικού και ζητήστε εξειδικευμένη βοήθεια αν δείτε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται στην ανάγνωση ή σε κάτι άλλο. Μην περιμένετε την επόμενη σχολική χρονιά, γιατί συνήθως τότε οι δυσκολίες είναι ακόμα πιο έντονες και συχνά η δυσαναγνωσία προκαλεί έντονο στρες στο παιδί και δυσκολίες σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην εκμάθηση του μηχανισμού της ανάγνωσης, προσφέροντας στο παιδί ευκαιρίες για εξάσκηση με ευχάριστο τρόπο. Παρακάτω θα βρείτε ασκήσεις που μπορούν να γίνουν στην τάξη αλλά και στο σπίτι (οι ασκήσεις είναι ενδεικτικές και δεν είναι ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης και αντιμετώπισης της δυσαναγνωσίας):- Ο πίνακας της ανάγνωσης- Ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων- Ανακατεμένες συλλαβές: Άσκηση για δημιουργία και ανάγνωση λέξεων- Απλές ασκήσεις για βελτίωση στην ανάγνωση- Πίνακες ανάγνωσης- Ασκήσεις ανάγνωσης με αστείες προτάσεις- "Διαβάζουμε μαζί"- Καρτέλες ανάγνωσης - Ασκήσεις για βελτίωση στην ανάγνωση- Διαβάστε βιβλία....αλλιώς!- Δημιουργία λέξεων και προτάσεων- Το κουτί των λέξεωνΣοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr

Το δυσλεξικό παιδί στη σχολική τάξη- 10 sos συμβουλές για εκπαιδευτικούς

Οι μαθητές με δυσλεξία έρχονται αντιμέτωποι με ένα σχολικό περιβάλλον καθόλου φιλικό προς αυτούς, αφού θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Αν ο εκπαιδευτικός θέλει όμως, μπορεί κυριολεκτικά να κάνει θαύματα. Παρακάτω γράφω μερικές βασικές συμβουλές, το σημαντικότερο όμως από όλα είναι ο εκπαιδευτικός να έχει θέληση, όρεξη και διάθεση να βοηθήσει όλους τους μαθητές του! 1.Προσοχή στους χαρακτηρισμούς!Κανένας μαθητής δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται ως τεμπέλης ή αδιάφορος, πόσο μάλλον τα παιδιά που έχουν διάγνωση δυσλεξίας/μαθησιακών δυσκολιών. Εστιάζουμε στα θετικά, στα προτερήματα, στις ικανότητες ενός παιδιού και όχι σε οτιδήποτε αρνητικό. 2. Οργάνωση τάξηςΤα παιδιά με δυσλεξία έχουν συχνά και προβλήματα διάσπασης προσοχής, επομένως πρέπει να κάθονται στα μπροστινά θρανία και μακρυά από παράθυρα, ώστε να δέχονται λιγότερα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα. Προσοχή όμως, δεν απομονώνουμε κανένα παιδί, αντίθετα προσπαθούμε να ενσωματώνουμε όλους μέσα στο σχολικό σύνολο. 3. Αντιγραφή από τον πίνακαΟι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως γράφουν αργά, δυσκολεύονται στην αντιγραφή από τον πίνακα και ξεχνούν ή δεν προλαβαίνουν να κρατήσουν σημειώσεις. Μπορείτε να παρέχετε όλο το υλικό φωτοτυπημένο και να μειώνετε τον όγκο αντιγραφής. Επίσης να ελέγχετε αν το παιδί έχει σημειώσει κάτι σημαντικό, όπως η επανάληψη, κάποιο τεστ ή εκδρομή. 4. Συνεργασία με τους γονείς Η συνεργασία με τους γονείς είναι απαραίτητη για την πρόοδο των παιδιών. Όλοι μαζί μπορείτε να δουλεύετε ως ομάδα θέτοντας στόχους, συζητώντας τα προβλήματα και βρίσκοντας λύσεις. 5. Επιβράβευση Φροντίστε να επαινείτε και την προσπάθεια εκτός από το αποτέλεσμα. Ένας δυσλεξικός μαθητής μπορεί να χρειάστηκε πολύ ώρα για να ολοκληρώσει μια άσκηση ακόμα και αν είναι λάθος! Πάντα βρίσκουμε κάτι θετικό να πούμε και παραβλέπουμε και μερικά λάθη!6. Εργασίες για το σπίτιΌχι στην υπερβολή! Τα παιδιά δεν μαθαίνουν αν κάνουν ένα σωρό ασκήσεις, αλλά με λίγες και ιδανικές δραστηριότητες . 7. Ενδιαφέρον μάθημαΦροντίστε το μάθημα σας να μην είναι βαρετό! Βρείτε τρόπους να κάνετε το μάθημα ενδιαφέρον, διαδραστικό, χαρούμενο και προπαντός μην βιάζεστε! Σκοπός δεν είναι να τελειώσετε γρήγορα την ύλη, αλλά τα παιδιά να μαθαίνουν και να εμπεδώνουν το μάθημα. Όπου και όποτε είναι εφικτό, χρησιμοποιήστε διάφορα εποπτικά μέσα για να διδάξετε ένα μάθημα, όπως απλά και καθημερινά παραδείγματα, μουσική, εικόνες, χειροτεχνίες, χρώματα παραδειγμάτων, μουσικής, χειροτεχνίας κ.λ.π. 8. Σχεδιαγράμματα Μπορείτε να γράφετε στον πίνακα τα κύρια σημεία του μαθήματος. Επίσης βοηθούν πολύ τα σχεδιαγράμματα στα μαθήματα αποστήθισης, όπως η ιστορία, χρησιμοποιώντας βελάκια, χρώματα και εικόνες. Γράψτε στον πίνακα χρησιμοποιώντας χρωματιστές κιμωλίες για να δώσετε έμφαση σε λέξεις-κλειδιά.9. Εξέταση μαθητών- βαθμολογίαΑν εξετάζετε τον μαθητή προφορικά, δημιουργήστε ένα περιβάλλον ασφάλειας, χωρίς άγχος. Αν κάπου "κολλήσει" βοηθήστε με μια λέξη κλειδί. Όταν διορθώνετε ένα γραπτό μην χρησιμοποιείτε κόκκινο στυλό για τα λάθη. 10. ΒαθμολογίαΗ βαθμολογία να γίνεται με επιείκεια και εκτός από το αποτέλεσμα να υπολογίζετε και την προσπάθεια. Φροντίστε να έχετε πάντα κάτι καλό και θετικό να πείτε για τον μαθητή σας, αν τονώνεται την αυτοεκτίμηση του και να ενθαρρύνετε για περισσότερη προσπάθεια. Διαβάστε κι άλλες συμβουλές σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική τάξη: Διδάσκοντας σε παιδιά με δυσλεξία/ μαθησιακές δυσκολίεςΗ ορθογραφία στο σχολείο - συμβουλές για τους εκπαιδευτικούςΣυμβουλές σχετικά με τις εργασίες για το σπίτι (για εκπαιδευτικούς)Ενδείξεις δυσλεξίας στο Δημοτικό σχολείο - Άρθρο ειδικά για εκπαιδευτικούςΔυσκολία στην αντιγραφή από τον πίνακα - συμβουλές για τους εκπαιδευτικούςΜνημονικές τεχνικές για να βοηθήσετε τα παιδιά να θυμούνται τα μαθήματαΤι κάνω όταν υποψιάζομαι ότι κάποιος μαθητής μου έχει μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία;Πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίεςΣυμβουλές για τα δευτερεύοντα μαθήματα, για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίεςΣοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr

Ο ιδανικός χώρος μελέτης για παιδιά με Διάσπαση προσοχής/Υπερκινητικότητα

Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα αποσπώνται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα. Για αυτό,είναι πολύ σημαντικό, ο χώρος που μελετούν να είναι οργανωμένος. Μερικές συμβουλές για το παιδικό δωμάτιο και ιδιαίτερα για το γραφείο του μικρού μαθητή: Καθαρό δωμάτιο με καλό φωτισμό.Όσο το δυνατόν ήσυχο δωμάτιο, με δυνατότητα αποκλεισμού εξωτερικών θορύβων. Τα υπερκινητικά παιδιά συχνά σηκώνονται ή χτυπούν τα πόδια κάτω από την καρέκλα. Βάλτε ένα μικρό σκαμπό - υποπόδιο - για να ακουμπά το παιδί τα πόδια του. Ο χώρος που ακουμπούν τα πόδια, πρέπει να είναι άδειος. Πάνω στο γραφείο θα βρίσκονται μόνο τα απαραίτητα. Με αυτό εννοώ μια μολυβοθήκη και τα βιβλία. Μην έχετε τηλεόραση και άλλα ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσα στο δωμάτιο, για να μην δείτε ξαφνικά το παιδί σας να παίζει ή να βλέπει τηλεόραση τα ξημερώματα!!!Τα χρώματα στο δωμάτιο να είναι απαλά και να δημιουργούν ένα χαλαρό περιβάλλον. Αποφύγετε την καρέκλα με τις ρόδες αν το παιδί σας είναι υπερκινητικό. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να στριφογυρίζει όλη την ώρα! Κάτω από την καρέκλα βάλτε κάτι ώστε να μην γλιστράει. Τα υπερκινητικά παιδιά συχνά τρώνε τούμπες επειδή κουνούν την καρέκλα προς τα πίσω! Αν υπάρχει βιβλιοθήκη στο δωμάτιο, ας μην έχει το ρόλο της αποθήκευσης! Καλό είναι να υπάρχουν λίγα βιβλία που υπάρχει πιθανότητα να διαβάσει το παιδί. Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το χώρο πάνω στο γραφείο αλλά και στα συρτάρια, έτσι ώστε να είναι πιο λειτουργικός. Ποτέ δεν διαβάζει σε χώρο με πολλά ερεθίσματα, όπως το σαλόνι ή η κουζίνα. Το παιδί χρειάζεται τον δικό του χώρο μελέτηςΔιαβάστε περισσότερα για την Υπερκινητικότητα/ Διάσπαση προσοχής, εδώΣοφία ΤσιντσικλόγλουΕιδική Παιδαγωγόςpaidagwgos.blogspot.gr

Φάμελλος: Η χώρα είναι έτοιμη από το τέλος Νοεμβρίου για να ολοκληρώσει τη β’ αξιολόγηση

O αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος μιλώντας στο Ρ/Σ Alpha 9.89 FM σήλωσε πως: Στην πολιτική καλό είναι να μην λειτουργούμε με υποθέσεις και διαδόσεις. Η επιβεβαιωμένη θεσμική πληροφόρηση είναι ότι η χώρα μας, από το τέλος του Νοεμβρίου 2016, ήταν έτοιμη να συζητήσει και να ολοκληρώσει την β’ αξιολόγηση» Και συνέχισε: «Στηριζόμενοι στα πολύ καλά δημοσιονομικά, αλλά και παραγωγικά στοιχεία που εμφανίζει πλέον η οικονομία μας, δεν συζητάμε με τους δανειστές μας μόνο για το κλείσιμο της β’ αξιολόγησης, αλλά για μια ευρύτερη συμφωνία, που θα περιλαμβάνει και το ζήτημα της βιωσιμότητας του χρέους και το ζήτημα της ποσοτικής χαλάρωσης. Αυτό είναι το επιβεβαιωμένο σενάριο των διαπραγματεύσεων που έχουμε, σήμερα, μπροστά μας». Ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε ότι οι σημειούμενες καθυστερήσεις οφείλονται στο γεγονός, ότι κύκλοι εντός και εκτός της χώρας μας, έθεσαν ζητήματα πέρα και πάνω από τη συμφωνία, τα οποία δεν ήταν προϊόντα ευρωπαϊκής σύνθεσης και συνενόησης. Εντούτοις, «η Ελληνική κυβέρνηση παραμένει σταθερή στη λογική της ευρωπαϊκής συναίνεσης και στηριζόμενη στα πολύ καλά δημοσιονομικά και παραγωγικά στοιχεία που εμφανίζει πλέον η οικονομία μας, διεκδικεί το καλύτερο δυνατό για τους Έλληνες πολίτες». Συνεπώς, «από την πλευρά της κυβέρνησης δεν επιβεβαιώνεται ότι έχουν παγώσει οι συζητήσεις τους τους δανειστές», συνέχισε ο Σωκράτης Φάμελλος. Αντίθετα, «η συζήτηση περιλαμβάνει μια συνολικότερη και αποτελεσματικότερη λύση, η οποία μπορεί να επιτευχθεί. Διανύουμε μια περίοδο όπου τα Υπουργεία δουλεύουν με την ατζέντα της χώρας και όχι με έτοιμα κείμενα από το εξωτερικό, τα οποία πριμοδοτούν τους λίγους έναντι των πολλών ή τη διαπλοκή τύπου Novartis ή Siemens”. Εάν, βέβαια, «κάποιοι θέλουν να δημιουργούν συνεχώς προσκόμματα, πέρα και πάνω από κάθε οικονομική θεωρία, είναι δικαίωμά τους. Αλλά, κρίνονται γι’ αυτό. Όπως κρίνονται και για το γεγονός ότι συχνά αναιρούν την θεσμική τους υπόσταση, αμφισβητώντας τα ίδια τους τα δεδομένα. Για παράδειγμα, κορυφαίοι εκπρόσωποι του ΔΝΤ έχουν δηλώσει το τελευταίο διάστημα, ότι τα στοιχεία της Ελληνικής οικονομίας είναι ενθαρρυντικά και θα πρέπει να επανεξετάσουν τους δείκτες τους». Ο κ.Φάμελλος σχολίασε, επίσης, το γεγονός των επερχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων σε χώρες της Ευρώπης, λέγοντας ότι σαφώς οι εκλογές αυτές θα επηρεάσουν το Ευρωπαϊκό πολιτικό και το οικονομικό μείγμα. Ωστόχο, η χώρα μας πορεύεται με ηρεμία, αξιοποιώντας όλες τις συμμαχίες και συνεργασίες που έχει δημιουργήσει στην Ευρώπη, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών. «Παραμένουμε ήρεμοι και σταθεροί, δεν έχουμε κανένα λόγο να απαισιοδοξούμε. Διεκδικούμε το καλύτερο δυνατό για τη χώρα και την κοινωνία. Αυτό είναι το κριτήριο της διαπραγμάτευσης. Επιπλέον, στοχεύουμε σε ένα νέο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, με βάση το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Η νέα εργασία, η νέα παραγωγή, το νέο προϊόν είναι, εκ μέρους μας, η βασική ατζέντα της συζήτησης με τους θεσμούς», είπε ο Σωκράτης Φάμελλος ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του.

Αιχμές ΝΔ κατά Ξυδάκη: “Δεν έχει το θάρρος να απαντήσει απευθείας στον κ. Τσακνή”

«Η ανακοίνωση-απολογία του κ. Ξυδάκη προφανώς απευθύνεται, μέσω της Νέας Δημοκρατίας, στον πρόεδρο της ΕΡΤ», αναφέρει η ΝΔ απαντώντας στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, το γραφείο Τύπου της ΝΔ, απαντώντας στον κ. Ξυδάκη, επισημαίνει πως ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το θάρρος να απαντήσει απευθείας στον κ. Τσακνή και σημειώνει «προφανώς, γιατί κάποιοι από το Μέγαρο Μαξίμου του τράβηξαν το αυτί για τις αλήθειες που είπε για την ΕΡΤ». Στη συνέχεια διερωτάται «άραγε, κ. Ξυδάκη, τι θα απαντήσετε στα παρακάτω που σας καταμαρτυρεί ο "σύντροφός" σας κ. Τσακνής; Υπήρξες υπουργός Πολιτισμού εννέα μήνες μέχρι τις εκλογές του Σεπτεμβρίου. Τεράστια η ευθύνη σου, λοιπόν, στην περίπτωση αυτής της... κατρακύλας του οργανισμού που επόπτευες. Ούτε ίχνος αυτοκριτικής δεν άκουσα να συνοδεύει αυτήν την ισχυρή σου δήλωση. Ακολούθως και μέχρι τον πρόσφατο ανασχηματισμό, κατείχες τη θέση του αναπληρωτή υπουργού των Εξωτερικών. Καμία αιχμή δεν άφησες ποτέ, εξ όσων γνωρίζω, δημόσια ή στο πλαίσιο του Υπουργικού Συμβουλίου για την κατάσταση στην ΕΡΤ. Σήμερα, είσαι ένας εκ των τριών κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ. Ποτέ δεν έθεσες το ζήτημα της... κατρακύλας της ΕΡΤ ζητώντας, ως όφειλες, να παρθούν μέτρα?. Γι' αυτά και πολλά άλλα υποτιμητικά του κ. Τσακνή έχετε να πείτε κάτι κ. Ξυδάκη;». Η ανακοίνωση της ΝΔ καταλήγει με «ερώτημα προς τον κ. Τσκανή (αλλά και τον κ. Ταγματάρχη): Αλήθεια πρόεδρε της τριτοκοσμικής, κατά τον Ξυδάκη, Ε.Ρ.Τ., αφού σκοπεύετε να διεκδικήσετε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, γιατί δεν κάνατε το ίδιο με την Ευρωλίγκα του μπάσκετ; Ε;».

“Εντολή” Τσίπρα: Συνεδριάζει αύριο το πρωί το υπουργικό συμβούλιο

Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 10:30 στη Βουλή των Ελλήνων. Με θέμα το στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση συνεδριάζει αύριο, Δευτέρα, το Υπουργικό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

Δημοσκόπηση: Τεράστια διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, «όχι» σε πρόωρες εκλογές

Παραμανένει η μεγάλη διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Prorata για την Εφημερίδα των Συντακτών. Ωστόσο, οι περισσότεροι πολίτες δεν επιθυμούν πρόωρες εκλογές, τουλάχιστον μέσα στο επόμενο 6μηνο, ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν σε μεγάλο ποσοστό επιθυμούν και τη δημιουργία ενός νέου κεντροαριστερού κόμματος. Σε ότι αφορά το τι θα ψήφιζαν οι πολίτες η έρευνα δείχνει την δυνητική εκλογική επιρροή των κομμάτων, λαμβάνει δηλαδή υπόψη την πρόθεση εκείνων που δηλώνουν σε ποσοστό ίσο ή μεγαλύτερο του 50% να ψηφίσουν κάποιο κόμμα. Έτσι η ΝΔ έχει ποσοστό 33% έναντι 19% του ΣΥΡΙΖΑ, ακολουθεί το ΚΚΕ με 10%, η Δημοκρατική Συμπαράταξη με 9%, η Χρυσή Αυγή και το Ποτάμι με 8%, με 7% η Ένωση Κεντρώων, με 6% η Πλεύση Ελευθερίας, με 4% ΑΝΕΛ και ΛΑΕ. Τα ποσοστά αυτά προκύπτουν καθώς ορισμένοι πολίτες δηλώνουν πιθανό να ψηφίσουν περισσότερα από ένα κόμματα. Την ίδια ώρα οι πολίτες σε ποσοστό 59% δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να γίνουν πρόωρες εκλογές μέσα στους επόμενους 6 μήνες, έναντι ποσοστού 32% που λέει “ναι” σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Συνεδριάζει σήμερα η «σκιώδης κυβέρνηση» της ΝΔ

Συνεδριάζει σήμερα το πρωί το σχήμα των τομεαρχών της ΝΔ υπό τον πρόεδρο του κόμματος Κυριάκο Μητσοτάκη. Είναι δε η πρώτη συνεδρίαση μετά την πανηγυρική συγκρότησή του και αναμένεται ο πρόεδρος του κόμματος να δώσει το στίγμα της αντιπολιτευτικής του τακτικής και παράλληλα οδηγίες προς τους «σκιώδεις υπουργούς του». Η συνεδρίαση του οργάνου έρχεται σε μία στιγμή που η ηγεσία του κόμματος επικαιροποιεί την στρατηγική της καθώς είναι σε εξέλιξη η αξιολόγηση. Το αίτημα για εκλογές παραμένει, αλλά αποσυνδέεται από την αξιολόγηση, για την οποία η θέση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ότι «πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατόν με τον καλύτερο τρόπο και με το μικρότερο κόστος για την οικονομία και τους πολίτες". Πάντως η ηγεσία του κόμματος εκτιμά ότι η εξέλιξη της διαπραγμάτευσης δικαιώνει τις προβλέψεις της καθώς όπως λέει "η καθυστέρηση την οποία έκανε η κυβέρνηση για εσωκομματικούς λόγους, εξέθρεψε τις υπερβολικές σε πολλά σημεία απαιτήσεις των δανειστών». Ο κ. Μητσοτάκης θα ξεκαθαρίσει την γραμμή του κόμματος και σε σχέση με την στάση στην βουλή όταν έλθει προς ψήφιση η συμφωνία ώστε να μην υπάρχουν παραφωνίες, όπως διαπιστώθηκαν την περασμένη εβδομάδα όταν στελέχη του κόμματος υποστήριξαν με διαρροές, ότι η ΝΔ θα έπρεπε να εξετάσει το ενδεχόμενο να έχει πιο συναινετική στάση και να ψηφίσει τις ελαφρύνσεις που ενδεχομένως φέρει η κυβέρνηση. Η θέση της ηγεσίας, που θα καταστήσει σαφή ο κ. Μητσοτάκης, είναι ότι η ΝΔ δεν θα ψηφίσει το δημοσιονομικό πακέτο αλλά θα εξετάσει τις διαρθρωτικές αλλαγές και ενδεχομένως ψηφίσει ορισμένες, ενώ θα κάνει επ αυτών και τις δικές της βελτιωτικές προτάσεις. Φυσικά εάν η συμφωνία έλθει πακέτο σε ένα άρθρο η ΝΔ θα καταψηφίσει. Εάν έλθουν σε διαφορετικά άρθρα οι διαρθωτικές αλλαγές ενδεχομένως ψηφίσει κάποιες από αυτές. 'Αλλωστε στην συνέντευξή του την περασμένη εβδομάδα στον ΑΝΤ1, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε μόνο στα δημοσιονομικά μέτρα, ενώ και στο παρελθόν έχει αφήσει να εννοηθεί ότι ίσως ψηφίσει διαρθρωτικές αλλαγές. Σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε την περασμένη Παρασκευή με τις δηλώσεις του και ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης. Αναμένεται δε ο κ. Μητσοτάκης να στείλει σαφές μήνυμα προς το εσωτερικό του κόμματος ότι η ΝΔ είναι ενωμένη απέναντι στην "επικίνδυνη και διχαστική κυβέρνηση", και ότι το αίτημα για εκλογές είναι της ελληνικής κοινωνίας. Στελέχη της Πειραιώς μετά την «παρεξήγηση» με τις δηλώσεις της κας Κατερίνας Παπακώστα στην εφημερίδα «Ειδήσεις», έλεγαν ότι οι παραφωνίες από στελέχη δεν θα γίνουν ανεκτές καθώς πληγώνουν τη βάση της γαλάζιας παράταξης και αποδυναμώνουν το μήνυμα του κόμματος. 'Αλλωστε και στην κα Παπακώστα την Παρασκευή το βράδυ διεμηνύνθη ότι αν δεν διευκρινίσει τι εννοούσε την περίμενε διαγραφή. Η κα Παπακώστα έκανε διευκρινιστική δήλωση στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Την Τετάρτη και Πέμπτη, ο πρόεδρος της ΝΔ θα βρίσκεται στις Βρυξέλλες για την Συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, που εκ των πραγμάτων θα αναφερθεί στο Brexit και το μέλλον της Ευρώπης, σύμφωνα και με την ατζέντα της Συνόδου Κορυφής. Στο περιθώριο ο κ. Μητσοτάκης όπως είθισται θα έχει συναντήσεις με ηγέτες και ομολόγους του των συντηρητικών κομμάτων. Όσον αφορά τα ελληνικά πράγματα ο κ. Μητσοτάκης θα επιμείνει ότι η πρόταση της ΝΔ είναι σταθερή και προβλέπει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 4% με δημοσιονομικά ρεαλιστικά πλεονάσματα 2% ώστε να εξασφαλιστεί στην επόμενη κυβέρνηση "δημοσιονομικός αέρας" να υλοποιήσει την μεταρρυθμιστική της πολιτική. Στις Βρυξέλλες όμως ενδέχεται να συναντήθεί και με τον γγ του ΝΑΤΟ Γενς Στολτενμπεργκ. Επίσης με τον νέο πρόεδρο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Αντόνιο Ταγιάνι, ο οποίος προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και με την αρμόδια για τα εξωτερικά της ΕΕ, Μογκερίνι. Ο πρόεδρος της ΝΔ παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τις εξελίξεις στο μεταναστευτικό όπως και την κατάσταση στην περιοχή, μετά και τις τελευταίες προκλήσεις από την πλευρά της Τουρκίας. Η θέση του προέδρου της ΝΔ είναι ότι η Ελλάδα είναι παράγοντας σταθερότητας σε μία ευρύτερη αποσταθεροποιημένη περιοχή και θα πρέπει να στηριχθεί από τους συμμάχους της, τόσο στο οικονομικό όσο και στο γεωπολιτικό πεδίο.

Η παραγωγική ανασυγκρότηση στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου

Υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, συνεδριάζει στις 10:30 το πρωί το υπουργικό συμβούλιο. Στο επίκεντρο της συνεδρίασης αναμένεται να βρεθεί το στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στη Βουλή των Ελλήνων.

Δραγασάκης στον Guardian: Αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι σοκ ανάπτυξης

«Αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι σοκ ανάπτυξης» τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ι. Δραγασάκης στον Guardian, ενόψει της σημερινής συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου με θέμα το στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση. «Θα συναντηθούμε για να συζητήσουμε μια νέα στρατηγική ανάπτυξης, η οποία θα εστιάζεται εντελώς στην προώθηση επενδύσεων και τη μείωση ανεργίας στα προ κρίσης επίπεδα, δηλαδή στο 8% τα επόμενα δέκα χρόνια» τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ι. Δραγασάκης.

Βενιζέλος: Συμφώνησαν 4ο μνημόνιο χωρίς να έχει κλείσει το τρίτο

Δεδομένο θεωρεί ένα 4ο μνημόνιο, ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ, σημειώνει ότι αυτό δε σημαίνει ότι θα συνδέεται και με τέταρτο δάνειο. «Το πιο παράδοξο είναι ότι έχει συμφωνηθεί τέταρτο μνημόνιο δίχως να έχει κλείσει η αξιολόγηση του τρίτου» προσθέτει ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος τονίζει ότι «η νομιμοποίηση της κυβέρνησης έχει εδώ και καιρό εξαντληθεί». «Δεν νομιμοποιούνται όμως ούτε αυτοί που λένε ότι όλες οι εξελίξεις ήταν και είναι μοιραίες και αναγκαστικές, ανεξαρτήτως του ποιος βρίσκεται στην κυβέρνηση. Αν συνεχιζόταν το 2015 – 2017 η πολιτική της περιόδου 2011 – 2015, η θέση της χώρας θα ήταν σήμερα τελείως διαφορετική. Η βλάβη της περιόδου 2015-2017 λειτουργεί γεωμετρικά. Επηρέασε ήδη δυσμενώς τη δυναμική του χρέους και άρα τη βιωσιμότητά του», επισημαίνει ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Μητσοτάκης: Θα μείνει πίσω όποιος θέλει να συμβιβαστεί με τους τυχοδιώκτες του ΣΥΡΙΖΑ (Βίντεο)

Μήνυμα στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας με αφορμή την πρόσφατη αναταραχή από δηλώσεις όπως αυτές του Ευάγγελου Μεϊμαράκη για «τζάμπα μαγκιές» όσον αφορά τα περί καταψήφισης των επερχόμενων μέτρων έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισαγωγική τοποθέτησή του πριν τη συνεδρίαση των τομεαρχών της Νέας Δημοκρατίας. «Αγωνιζόμαστε για να προβάλουμε τις θέσεις μας, όχι για να είμαστε αρεστοί στον κ. Τσίπρα αλλά χρήσιμοι στον λαό. Όποιος δεν μπορεί ή δεν θέλει να ακολουθήσει ή νοιώθει ότι πρέπει να συμβιβαστεί με την τυχοδιωκτική ομάδα που κυβερνά τη χώρα θα μείνει πίσω», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΝΔ. Άφησε, δε, και μια αιχμή ότι τέτοιου είδους τοποθετήσεις είναι εκτός πραγματικότητας προσθέτοντας ότι «είμαι βέβαιος ότι όλα τα στελέχη της παράταξη έχουν συναίσθηση της πραγματικοτητας και όλοι μαζί θα συμπορευθούμε». Την ίδια ώρα επανάλαβε την θέση της ΝΔ για καταψήφιση των μέτρων και αντίμετρων που θα φέρει στη Βουλή η κυβέρνησης, ενώ παράλληλα απέρριψε την κριτική που δέχεται από την κυβέρνηση ότι με τη στάση του τορπιλίζει τη διαπραγμάτευση. «Η Ν.Δ. δεν πρόκειται να ψηφίσει τα μέτρα», σημείωσε και πρόσθεσε: «Ούτε μέτρα ούτε αντίμετρα, δεν θα γίνουμε δεκανίκι του κ. Τσίπρα [...] Άλλωστε ο κ. Τσιπρας επαίρεται για το πόσο σταθερή είναι η κοινοβουλευτική του πλειοψηφία» Όπως ανέφερε, τα μέτρα που θα έρθουν στη Βουλή, προκειμένου να κλείσει η β’ αξιολόγηση, είναι το κόστος της κωλυσιεργίας και της ανικανότητας της κυβέρνησης. Ο κ. Μητσοτάκης αρνήθηκε ότι η Ν.Δ. με τη στάση της δεν στηρίζει τις ελληνικές θέσεις, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «στεκόμαστε εμφατικά απέναντι σε όποιον διακινεί σενάρια επιστροφής στη δραχμή». «Όπου και αν βρεθούμε, λέμε να τελειώνει κάθε κουβέντα για το Grexit και να δοθεί δημοσιονομικός χώρος στην Ελλάδα. Στηρίζουμε τις ελληνικές θέσεις επειδή αυτό επιτάσσει το πατριωτικό μας καθήκον», πρόσθεσε, ενώ τόνισε ότι «είναι τουλάχιστον προκλητικό να μας συκοφαντεί με αθλιότητες ο κ. Τσίπρας». Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος της Ν.Δ. υπενθύμισε ότι επί κυβέρνησης Ν.Δ. ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έλεγε στους πολίτες να μην πληρώσουν ΕΝΦΙΑ, αβάνταρε όλα τα κινήματα «δεν πληρώνω» και έστελνε επιστολές στους δανειστές ότι δεν θα αναγνωρίσει καμία συμφωνία. Κλιμακώνοντας την επίθεσή του στον Πρωθυπουργό, σημείωσε ότι «ο πιο ανεύθυνος δημαγωγός δεν δικαιούται και να βγάζει γλώσσα από πάνω» και πως «η Ν.Δ. δεν δέχεται μαθήματα από κανέναν». «Τα πανηγύρια της 20ής Φεβρουαρίου αποδείχθηκαν ψεύτικα και αποτελούν εμπαιγμό του ελληνικού λαού. Η καθυστέρηση έχει δραματικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία», είπε ο πρόεδρος της ΝΔ και εξήγησε: «Εκροή καταθέσεων, επιδείνωση του οικονομικού κλίματος και αβεβαιότητα έχουν επιστρέψει για τα καλά, με ευθύνη της κυβέρνησης. Ο λογαριασμός της ανικανότητας και της ιδεοληψίας του κ. Τσίπρα είναι βαρύς. Η αδυναμία της κυβέρνησης να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, μείωσε την αξιοπιστία της χώρας. Το αποτέλεσμα είναι υπερβολικά πρόσθετα μέτρα που ξεπερνούν τον ορίζοντα υλοποίησης του τρίτου προγράμματος. Κάθε μέρα που περνά η προσπάθεια για δανεισμό από τις αγορές προκειμένου η χώρα να εξασφαλίσει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες δυσκολεύει. Αν αυτό δεν επιτευχθεί, θα οδηγηθούμε σε ένα τέταρτο μνημόνιο από την πίσω πόρτα χωρίς να έχει εξασφαλιστεί καν πρόσθετη χρηματοδότηση».

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης στρέφεται εναντίον των συμφερόντων του ελληνικού λαού

Επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας. Όπως αναφέρει: «Την απόλυτη αφοσίωσή του στην υπεράσπιση των πιο ακραίων κύκλων των δανειστών επέδειξε ο πρόεδρος της Κυρ. Μητσοτάκης. Στην ομιλία του στα στελέχη του κόμματος του, ο επικεφαλής της ΝΔ ισχυρίστηκε πως την ευθύνη για την μη ολοκλήρωση της αξιολόγησης έχει η κυβέρνηση και όχι αυτοί που θέτουν, από την πρώτη στιγμή της έναρξης των διαπραγματεύσεων, παράλογες απαιτήσεις. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Κυρ. Μητσοτάκης στρέφεται εναντίον των συμφερόντων του ελληνικού λαού -"παλιά μου τέχνη κόσκινο” για τον επικεφαλής της ΝΔ. Τι καλύτερο θα μπορούσε να περιμένει κανείς από κάποιον που πηγαίνει στο Βερολίνο για να παρουσιάσει το προεκλογικό του πρόγραμμα και να ζητήσει εκλογές;»

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Της ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥparapolitika.grΞηλώνουν την ΙστορίαΌλες οι αλλαγές στα σχολικά βιβλία και η απομάκρυνση της από την εθνική ταυτότητα Ιστορία, Γλώσσα και Μαθηματικά είναι τα τρία υπέρ μαθήματα πάνω στα οποία χτίζει τη νέα εκπαιδευτική του πυραμίδα το υπουργείο Παιδείας, ενώ ειδικά για το πρώτο σχεδιάζονται πυρετωδώς αλλαγές τόσο στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων των τελευταίων τάξεων του Λυκείου όσο και στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων. Οι αλλαγές στη διδασκαλία των μαθημάτων στο Λύκειο αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν το επόμενο δεκαήμερο και με την ολοκλήρωση της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Καθώς όμως η διδασκαλία της Ιστορίας όπως και των θρησκευτικών αποτελεί ζήτημα που γκρεμίζει υπουργούς , η ομάδα που έχει οριστεί για το θέμα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δεν βιάζεται και δεν παραδίδει προτάσεις με χρονοδιάγραμμα την επόμενη σχολική χρονιά. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, το βιβλίο της Ιστορίας στο Λύκειο θα αλλάξει τη σχολική χρονιά 2018 19 και η νέα φιλοσοφία του θα κινηθεί σε δύο κατευθύνσεις: Πιο πολλή Νεότερη Ελληνική Ιστορία (εδώ ακούστηκαν στο παρελθόν ηχηρές δηλώσεις από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ περί διδασκαλίας της περιόδου του... Εμφυλίου, που όμως αποδοκιμάστηκαν από μεγάλη μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας), αλλά και πιο πολλή διεθνής Ιστορία. Τι Ιστορία μαθαίνουμε λοιπόν Ανώτατα στελέχη του ΙΕΠ δηλώνουν ότι η χώρα μας είναι μεταξύ εκείνων με τον μικρότερο αριθμό κεφαλαίων στα σχολικά βιβλία που αφορούν τη διεθνή Ιστορία. Και επιμένουν στην ανάγκη διδασκαλίας της σύγχρονης Ιστορίας της Ελλάδας και στη συνέχεια στην ένταξη της τοπικής μας Ιστορίας μέσα στη διεθνή Ιστορία . Άρα, απομάκρυνση από τα ζητήματα εθνικής ταυτότητας, που χαρακτηρίζουν σήμερα τη διδασκαλία της Ιστορίας, κάτι που συναντά αντιρρήσεις σε πολιτικούς και πανεπιστημιακούς κύκλους τις οποίες και οι εκπρόσωποι του ΙΕΠ θα πρέπει να κάμψουν. ΔΥΟ ΑΠΟΨΕΙΣ. Σε σχέση με τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ τάξη του Λυκείου, υπουργός Παιδείας και ΙΕΠ φαίνεται ότι δεν συμφωνούν: ο υπουργός τάσσεται υπέρ των τριών μαθημάτων, Ιστορίας Μαθηματικών Γλώσσας, ως των κύριων και υποχρεωτικών στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ενώ η ηγεσία του ΙΕΠ έχει ταχθεί υπέρ της αυτονομίας των μαθητών στο Λύκειο, με υποχρεωτική σε όλες τις κατευθύνσεις μόνο τη Γλώσσα και τα υπόλοιπα μαθήματα επιλογής. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου προτείνεται η εισαγωγή νέου μαθήματος, του Πολίτης και Σύγχρονη Κοινωνία , που φιλοδοξεί να κάνει το... ταίριασμα της Ιστορίας και των κοινωνικών σπουδών. Για τον υποχρεωτικό κορμό των διδασκόμενων μαθημάτων στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου προτείνονται συγκεκριμένα η Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα Μαθηματικά με χρήση γεωμετρίας και στατιστικής, Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και το νέο μάθημα Πολίτης και Σύγχρονη Κοινωνία . Προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε μέσα στον σχολικό χρόνο την κατανόηση της ελληνικής και της διεθνούς Ιστορίας, που σημαίνει ότι από το Γυμνάσιο θα πρέπει τα παιδιά να έχουν αίσθηση του διεθνούς περιβάλλοντος και της πρόσφατης διεθνούς Ιστορίας , λέει στέλεχος του ΙΕΠ. Οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής επίσης επισημαίνουν ότι θα γίνει μεγάλη επιστημονική διερεύνηση των σύγχρονων τάσεων σε αυτά τα θέματα πανευρωπαϊκά, ώστε να αναλυθούν οι προσεγγίσεις των ιστορικών. Κατά τα άλλα, το Ινστιτούτο προχωρεί σε εκτεταμένο πρόγραμμα αλλαγής των σχολικών βιβλίων, με χρονοδιάγραμμα παρουσίασης και εφαρμογής τους τη σχολική χρονιά 2018-19.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.Πρώτο βιβλίο που θα αλλάξει είναι εκείνο των Μαθηματικών της Ε' Δημοτικού, που είναι ένα δύσκολο βιβλίο, το οποίο θεωρείται ότι έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στη διδακτική διαδικασία. Μαζί με αυτό αναμένεται να αλλάξει από την επόμενη σχολική χρονιά και το βιβλίο της Β' Δημοτικού, το οποίο περιέχει επίσης δυσνόητα κεφάλαια και... ταλαιπωρεί εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται σε βιβλία και αναλυτικά προγράμματα θα γίνουν από την Α' Δημοτικού έως τη Β' Λυκείου, ενώ το 20% των βιβλίων που διδάσκονται σήμερα στα σχολεία θα αλλάξει, καθώς δεν συμβαδίζουν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα που εκπονούνται. Ακόμη, μελετάται η αλλαγή των βιβλίων της Φυσικής και της Βιολογίας στα Δημοτικά αλλά και στα Γυμνάσια, καθώς και του βιβλίου της Βιολογίας της Α' Λυκείου. Για τα παραπάνω, το ΙΕΠ αναζητά συνομιλητές σε όλους τους πολιτικούς χώρους. Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε οι αλλαγές να ισχύσουν από το σχολικό έτος 2018 2019.Οι σχολές που επιστρέφουνΟι αλλαγές σε βιβλία και αναλυτικά προγράμματα σχεδιάζονται σε μια περίοδο κατά την οποία το υπουργείο Παιδείας βάζει στο μηχανογραφικό των υποψηφίων νέα αρχιτεκτονική σχολή στα Ιωάννινα (με την ανεργία και την κρίση στα ύψη για τα επαγγέλματα που κινούνται γύρω από την οικοδομή), αλλά και 9 τμήματα ΤΕΙ που όδευαν προς κατάργηση μετά το σχέδιο Αθηνά , που συντάχθηκε επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου στην Παιδεία, με βάση τις πραγματικές ανάγκες για εξορθολογισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Έτσι, κατά τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, που αρχίζουν στις 7 Ιουνίου για όλους τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και στις 6 Ιουνίου για εκείνους των Επαγγελματικών Λυκείων, επιστρέφουν στο μηχανογραφικό εννέα από τα είκοσι τμήματα ΤΕΙ που είχαν... κοπεί πριν από τέσσερα χρόνια. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από πρόταση των προέδρων ΤΕΙ. Πρόκειται για τα τμήματα των ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (Τουριστικών Επιχειρήσεων, Κοινωνικής Εργασίας, Οπτικής και Οπτομετρίας), Αθήνας (Εμπορίας και Διαφήμισης), Δυτικής Μακεδονίας (Διεθνούς Εμπορίου), Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Αρχιτεκτονικής Τοπίου), Πελοποννήσου (Λογοθεραπείας), Θεσσαλίας (Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος) και Δυτικής Μακεδονίας (Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων).

Σταϊκούρας: «Αν δεν κλείσει η συμφωνία, χρεοκοπούμε»

Αγαπητέ μου, από τη μία "πιέζετε" να κλείσει η συγκεκριμένη συμφωνία, από την άλλη αρνείστε τα νέα επαχθή μέτρα. Παρακαλώ, ξεκαθαρίστε τη θέση σας, γιατί εξαντλείτε την υπομονή μας....«Η έλευση των θεσμών σε σύγκριση με το πλήρες αδιέξοδο αποτελεί θετική εξέλιξη», υποστηρίζει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι «άλλο ένα Eurogroup πέρασε χωρίς συμφωνία επί της αξιολόγησης» και επιπλέον ότι «το σύρσιμο της αξιολόγησης είναι καταστροφικό για τη χώρα».Ο κ. Σταϊκούρας υποστηρίζει ότι «εδώ που φτάσαμε η συμφωνία πρέπει να κλείσει, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση οδηγούμαστε σε χρεοκοπία».Κατά τα λοιπά, ο τομεάρχης Οικονομικών της ΝΔ, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο εκφράζει την άποψη ότι «με δεδομένες τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα και πρόσθετα μέτρα λιτότητας μετά τη λήξη του προγράμματος το επόμενο μεσοπρόθεσμο που θα καλύπτει την περίοδο 2018-2021 θα αποτελέσει, ουσιαστικά, το 4ο Μνημόνιο».Ερωτηθείς «τι έχασε και τι κέρδισε η κυβέρνηση», ο Χρήστος Σταϊκούρας απαντά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «κέρδισε την επιστροφή των θεσμών», ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι «για να το πετύχει αυτό η κυβέρνηση των προθύμων έδωσε τα πάντα, υπερβαίνοντας τα χρονικά όρια της εντολής που έχει λάβει».Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας αμφισβητεί ότι για πρώτη φορά ο Ντάισελμπλουμ μίλησε για το «τέλος της λιτότητας» και αντιθέτως υποστηρίζει ότι ο επικεφαλής του Eurogroup υποστήριξε ότι «μη ζητάτε από τον υπουργό Οικονομικών να υποσχεθεί το τέλος της λιτότητας».Για την πληροφορία που θέλει το ΔΝΤ να «κάνει πίσω στην απαίτηση του για τα 3,6 δισ. ευρώ μέτρα» ο Χρήστος Σταϊκούρας απαντά στο Πρακτορείο λέγοντας «όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι».Τέλος, ξεκαθαρίζει, σε όλους τους τόνους, ότι η ΝΔ δεν θα ψηφίσει «νέα δημοσιονομικά μέτρα, ούτε αυτά που βαπτίζονται δήθεν διαρθρωτικές αλλαγές», ωστόσο, αναφερόμενος στις διαρθρωτικές αλλαγές, διευκρινίζει λέγοντας «να τις δούμε πρώτα, καθώς και τον τρόπο που θα έρθουν και μετά θα τοποθετηθούμε».

Αρχηγός ΓΕΕΘΑ: Η Ελλάδα βρίσκεται στο πιο «ζεστό» σημείο του πλανήτη

Στην ένταση που επικρατεί στο Αιγαίο αλλά και στη θέση της Ελλάδας στον γεωπολιτικό χάρτη, το προσφυγικό και την προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων μίλησε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης στην ΕΡΤ .«Η Ελλάδα βρίσκεται στο πιο «ζεστό» σημείο του πλανήτη. Δεν θέλουμε να προκύψει ένταση στο Αιγαίο. Η περιοχή είναι αρκετά δύσκολη και η κατάσταση αντιμετωπίζεται με δυσκολία, αλλά το θέμα είναι η χώρα να σταθεί πόλος σταθερότητας», υπογράμμισε ο Ευάγγελος Αποστολάκης στην εκπομπή «με Αρετή και Τόλμη» για να συμπληρώσει: «Οι Ένοπλες Δυνάμεις προσπαθούν να είναι έτοιμες για την αποστολή τους και να προσφέρουν ασφάλεια. Ο τρόπος που δουλεύουν είναι συντονισμένος και παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, όλα αντιμετωπίζονται με σύνεση για να βρεθεί μια σωστή λύση σε κάθε περίπτωση. Οι δυνάμεις σχεδιάζουν το μέλλον για το καλύτερο».Σχετικά με το Προσφυγικό δήλωσε: «Το προσφυγικό είναι ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν παίξει σημαντικό ρόλο.Εμείς συνεχίζουμε να βοηθάμε στη συντήρηση των δομών, καθώς συνεχίζεται να γίνεται αυτή η προσφορά».Κοινωνικός ρόλοςΌσον αφορά στον ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι να είναι εκεί που χρειάζεται: «Υπάρχει συνεχής παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων για προσφορά στην κοινωνία. Στο προσφυγικό, στις αεροδιακομιδές».

Πάνε περίπατο τα πανηγύρια της κυβέρνησης: Βύθιση του ΑΕΠ στο δ’ τρίμηνο με ύφεση 1,2%

Ανέλπιστη μείωση 1,2% σημείωσε το ΑΕΠ στο τέταρτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2016, έναντι της μείωσης 0,4% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση του 4ου τριμήνου στις 14/02/17 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Ως εκ τούτου το σύνολο του 2016 έκλεισε με ύφεση 0,05% έναντι της αρχικής εκτίμησης για αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,3%. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα Δευτέρα, το ΑΕΠ κατά το δ' τρίμηνο του 2016 κινήθηκε πτωτικά και σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2015 καθώς παρουσίασε μείωση κατά 1,1% έναντι της αύξησης 0,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση του 4ου τριμήνου. Το αποτέλεσμα αυτό δυσχεραίνει την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για δύο λόγους: Αφενός, αδυνατίζει τα τεχνικά επιχειρήματα για το θετικό αντίκτυπο μέτρων και μακροοικονομικών επιδόσεων στις επόμενες χρονιές. Αφετέρου, δίνει το «πάτημα» στο ΔΝΤ να συνεχίσει να αμφισβητεί όλες τις προσωρινές εκτιμήσεις για τις επιδόσεις της Ελλάδας, ζητώντας νέα μέτρα και διατηρώντας επί της ουσίας επιφυλάξεις για τη μεθοδολογία της Eurostat.

25 προσλήψεις στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία

Στην κάλυψη 25 θέσεων εποχικού προσωπικού προχωρά άμεσα η Ελληνική Βιομηχανία Α.Ε. με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας ενός έτους και δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης έως και πέντε έτη. Τις θέσεις θα καταλάβουν Τεχνικοί Δομής και Μηχανουργοί, όλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αιτήσεις θα υποβάλλονται έως τις 13 Μαρτίου, ενώ πληροφορίες παρέχονται στο τηλέφωνο 22620 52030. Περισσότερα εδώ: http://dimosio.gr/25-proslipsis-stin-elliniki-aeroporiki-viomichania-a-e/