Αντιδράσεις στη χορήγηση άδειας εκμετάλλευσης ζεόλιθου στα Πετρωτά

Με νέα διοικητική προσφυγή θα “απαντήσει” τις επόμενες ημέρες η Επιτροπή Κατοίκων για τον Ζεόλιθο Πετρωτών στην απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να χορηγήσει στην εταιρεία “Όλυμπος” άδεια εκμετάλλευσης λατομείου ζεόλιθου στη θέση “Κόκκαλο”.Παράλληλα, η παράταξη της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Ορεστιάδας προτίθεται να ζητήσει, με έγγραφο αίτημά της, την προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Ορεστιάδας, αναφορικά με τις εξελίξεις στην υπόθεση της εξόρυξης ζεόλιθου στα Πετρωτά.Η Επιτροπή Κατοίκων των Πετρωτών θα στραφεί κατά του Υπουργείου που ενέκρινε στις 20 Φεβρουαρίου 2017 την άδεια εξόρυξης σε έκταση 83,4 στρεμμάτων στη θέση “Κόκκαλο”, και ενώ έχει ήδη καταθέσει άλλη μία διοικητική προσφυγή (κατά της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης) για την απόφασή της (Ιούλιος 2017) να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους που είχε καταθέσει η εταιρεία για το ίδιο κοίτασμα. Σημειώνεται ότι η Επιτροπή έχει προσφύγει διοικητικά (Ιούνιος 2017) κατά της Αποκεντρωμένης και για το δικαίωμα έρευνας που χορήγησε στην “Όλυμπος” για άλλο κοίτασμα, σε έκταση 97,3 στρεμμάτων, στη θέση “Μαύρη Πέτρα”.Το θέμα της χορήγησης άδειας εκμετάλλευσης του κοιτάσματος στο “Κόκκαλο”, τέθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ορεστιάδας (28/2) από τις παρατάξεις της μειοψηφίας (“Είναι στο Χέρι μας”, “Δήμος Ορεστιάδας/Τόπος να Ζω”, “Λαϊκή Συσπείρωση”), με τους επικεφαλής τους να ζητούν από τον δήμαρχο να τοποθετηθεί, δεδομένου ότι τον περασμένο Απρίλιο είχε φέρει και πρόταση ψηφίσματος για το θέμα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων ζεόλιθου στα Πετρωτά. Στο συγκεκριμένο ψήφισμα ο κ. Μαυρίδης έθετε ως “απαραίτητη προϋπόθεση τη δημιουργία μονάδας επεξεργασίας στον δήμο Ορεστιάδας”, ενώ πρότεινε η αξιοποίηση του ζεόλιθου να γίνει “με ανοιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες, που θα είναι προς όφελος (οικονομικό) και της τοπικής κοινωνίας”.Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, πάντως, περιορίστηκε να δηλώσει ότι συμφωνεί με την πρόταση σύγκλησης ειδικής συνεδρίασης για τον ζεόλιθο, για να εξεταστούν τα νέα δεδομένα, και ότι ισχύουν οι θέσεις που είχε εκφράσει το δημοτικό συμβούλιο με το ψήφισμα. “Μένει να βρεθεί ο τρόπος για να εφαρμοστούν αυτές οι θέσεις. Δεν μετακινούμαστε ούτε χιλιοστό...”.Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η εταιρεία “Όλυμπος”, που δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει την εξόρυξη τον ερχόμενο Απρίλιο εάν δεν προκύψουν προσκόμματα, όπως προσφυγές σε διοικητικά δικαστήρια, δεν έχει ικανοποιήσει, προς το παρόν, τη δέσμευση που είχε αναλάβει ενώπιον της περιφερειακής διοίκησης ΑΜΘ και της δημοτικής αρχής Ορεστιάδας, για την κατασκευή “άλλου” δρόμου που θα εξυπηρετεί τα φορτηγά της κατά τη μεταφορά του ζεόλιθου από το κοίτασμα των Πετρωτών.Υπενθυμίζεται ότι οι κάτοικοι των Πετρωτών, εκτός από την αντίδρασή τους στον σχεδιασμό της εταιρείας να εξορύσσει το πέτρωμα από τα κοιτάσματα του τόπου τους και να το επεξεργάζεται στην Άσσηρο Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της, είχαν θέσει και το θέμα της επιβάρυνσης του δρόμου αλλά και της όχλησής τους από τη συνεχή διέλευση των βαρέων οχημάτων μέσα από το χωριό τους. “Θα μας μένει μόνο η σκόνη...”, υποστήριζαν χαρακτηριστικά.http://e-vertigo.gr

Πρωτέας: Τράπεζα εκπαιδευτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της αρχαιοελληνικής και νεοελληνικής γλώσσας και γραμματείας με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων

Στον Πρωτέα μπορείτε να βρείτε σενάρια για τη διδασκαλία της αρχαιοελληνικής και νεοελληνικήςγλώσσας και γραμματείας με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε διαδικτυακές κοινότητες για τρία χρόνια και καλύπτουν περισσότερο από το 30% του σχολικού χρόνου.Η πρωτοτυπία του εγχειρήματος έγκειται στα εξής:Ανάπτυξη των σεναρίων από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς μετά από συνεργασία σε διαδικτυακές κοινότητες.Το κάθε σενάριο εφαρμόστηκε στην πράξη από δύο εκπαιδευτικούς (τον/την συντάκτη/ρια και έναν/μία ακόμη). Σε κάθε εφαρμογή παρατίθενται αναλυτικά σχόλια και τεκμήρια από τη διδασκαλία στην τάξη.Τα σενάρια βρίσκονται σε βάση δεδομένων, η οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι δυνατή μια δυναμική αναζήτησή τους.Τα συγκεκριμένα σενάρια δεν προτείνονται ως πρότυπα για εφαρμογή, αλλά ως παραδείγματα από τα οποία μπορούν να αντληθούν ιδέες, προκειμένου να διευκολυνθεί η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών.Μεταβείτε πατώντας εδώfresh-education.blogspot.gr

Ερωτήσεις-απαντήσεις για την επιμόρφωση Β1 και Α επιπέδου ΤΠE

Ενόψει της έναρξης των προγραμμάτων επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική ημερίδα με τίτλο:ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.Η ημερίδα έλαβε χώρα στην Αθήνα, στις εγκαταστάσεις του ΙΙΒΕΑΑ, το Σάββατο 04 Μαρτίου 2017 και ώρες 10:00-17:00.Στο πλαίσιο της εκδήλωσης,Έγινε επιστημονική συζήτηση γύρω από τα θέματα ένταξης των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, τον ρόλο και την απαραίτητη προετοιμασία των εκπαιδευτικών καιπαρουσιάστηκε η νέα πράξη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη (http://e-pimorfosi.cti.gr)·Συζητήθηκε, ειδικότερα, η Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.), το περιεχόμενο, το επιμορφωτικό υλικό και η μεθοδολογία υλοποίησής της, με εισηγητές τα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου και με τη συμμετοχή ευρύτερα, των επιστημονικών ομάδων συγγραφής του υλικού.Τα παραπάνω αποτελεί το πρώτο βήμα στην προετοιμασία των επιμορφωτών για τη διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., που θα ξεκινήσει μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά.Η ημερίδα βιντεοσκοπήθηκε και μεταδόθηκει on line μέσω του διαδικτύου, για τους επιμορφωτές σε όλη την Ελλάδα με δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ερωτήσεων.Η Ελληνική Πύλη Παιδείας βρέθηκε στην ημερίδα και αποδελτίωσε μια σειρά ερωτήσεων που τέθηκαν από τους επιμορφωτές καθώς και τις απαντήσεις που δόθηκαν για επιμέρους θέματα.Σημ: Έχουν γίνει μικρές αλλαγές στην διατύπωση των ερωτήσεων και των απαντήσεων εξαιτίας της προσαρμογής του προφορικού σε γραπτό λόγο.Θέματα για εκπαιδευτικούςΕ: Ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση συμμετοχής στα προγράμματα ΤΠΕ επιπέδου Β1;Α. Όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων με σχέση εργασίας που έχουν πιστοποίηση Α΄ επιπέδου. Η άσκηση διδακτικού έργου δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση στο Β1. Επομένως μπορούν να κάνουν αίτηση και αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί το τρέχον σχολικό έτος αλλά και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε άλλες δομές (διοικητικές, ΚΔΑΥΥ, Περιβαλλοντικά Κέντρα κ.ο.κ.)Ε: Θα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης των προγραμμάτων με το μεικτό μοντέλο [δηλ. συνεδρίες δια ζώσης + συνεδρίες εξ αποστάσεως] επιμόρφωσης;Α: Αυτό το θέμα να μελετηθεί μόνο για ειδικές περιπτώσεις. Γενικά οι επιμορφωτικές συναντήσεις θα γίνονται δια ζώσης.Ε: Την τρέχουσα επιμορφωτική περίοδο τα μαθήματα θα γίνονται σε 6 εβδομάδες, δηλ. 2 τρίωρα ανά εβδομάδα. Μήπως είναι πολύ συμπιεσμένη η περίοδος επιμόρφωσης;Α: Ειδικά για αυτή την επιμορφωτική περίοδο, και λόγω κάποιων καθυστερήσεων στην επίλυση γραφειοκρατικών ζητημάτων, αποφασίσαμε την πραγματοποίηση της περιόδου με 2 τρίωρα την εβδομάδα. Σε επόμενες περιόδους θα γίνεται ένα τρίωρο ανά εβδομάδα και η περίοδος θα εκτείνεται σε διάστημα 3 μηνών.Ε: Πότε θα γίνουν προγράμματα πιστοποίησης Α΄ επιπέδου; Μήπως θα γίνουν και επιμορφώσεις Α΄ επιπέδου;Α: Πιστοποίηση Α΄ επιπέδου προβλέπεται να γίνει το καλοκαίρι του 2017. Επιμορφωτικά προγράμματα Α΄ επιπέδου δεν θα γίνουν.Ε: Οι πιστοποιήσεις τύπου ECDL θα ληφθούν υπόψη ως πιστοποίηση Α΄ επιπέδου;Α: Όχι.Ε: Όσοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το Β΄ επίπεδο αλλά δεν πιστοποιήθηκαν, πότε θα έχουν αυτή τη δυνατότητα;Α: Όταν πραγματοποιηθεί η 1η πιστοποίηση του Β2 επιπέδου, δηλ. περίπου τέλη του 2018.E: Όσοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το Β΄ επίπεδο αλλά δεν πιστοποιήθηκαν ή δεν το ολοκλήρωσαν με επιτυχία, θα μπορούν να κάνουν αίτηση για το Β1;Α: Όσοι δεν το ολοκλήρωσαν με επιτυχία θα μπορούν να κάνουν αίτηση στο Β1. Όσοι το παρακολούθησαν και δεν πιστοποιήθηκαν, όχι. Θα πρέπει να περιμένουν την πιστοποίηση Β2 [Σημ. eduportal: Βλέπε παραπάνω απάντηση].Ε: Πόσες επιμορφωτικές περίοδοι προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου;Α: Η 1η περίοδος Β1 Μάιος 2017- Τέλη Ιουνίου 2017 [6 εβδομάδες] με πιστοποίηση Α΄ επιπέδου το καλοκαίρι.Η 2η περίοδος Β1 Φθινόπωρο 2017 [12 εβδομάδες]Η 3η περίοδος Β1 Άνοιξη 2018 [12 εβδομάδες]Η 4η περίοδος Β2 Φθινόπωρο 2018 [12 εβδομάδες] με πιστοποίηση Β1΄ επιπέδου αμέσως μετά.Επίσης υπάρχει προγραμματισμός για συνέχιση του προγράμματος, εφόσον εγκριθεί η πράξη, μέχρι το τέλος του 2021 [Σημ. eduportal: Με επιφύλαξη. Ίσως να αναφέρθηκε 2020].Ε: Θα υπάρχουν υποχρεωτικές εργασίες για όσους θα παρακολουθήσουν το Β1;Θέματα για επιμορφωτέςΕ: Πότε θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των υποψηφίων επιμορφωτών των άλλων ειδικοτήτων σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης;Α: Υπολογίζουμε πως η επιμόρφωση των υποψηφίων επιμορφωτών σε ΠΑ.Κ.Ε. θα ξεκινήσει τέλη του 2017 – αρχές του 2018. Όμως οι 300 υποψήφιοι επιμορφωτές θα είναι σε ποσοστό 90% από τις νέες ειδικότητες και 10% από τις παλιές (κατά προσέγγιση)Ε: Πόσοι επιμορφωτές επιτρέπεται να αναλάβουν ένα πρόγραμμα;Α: Μέχρι 2 επιμορφωτές ανά πρόγραμμα.Ε: Πόσα προγράμματα μπορεί να αναλάβει ένας επιμορφωτής;Α: Αυτό εξαρτάται από την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου που θα μας προσκομίσει. Εάν δεν αναφέρονται συγκεκριμένες ώρες ανά μήνα, τότε μπορεί να αναλάβει όσα προγράμματα μπορεί αρκεί να μην ξεπεράσει το ανώτατο όριο αμοιβής δημοσίου υπαλλήλου [… αυτό δεν το έχω πρόχειρο, θα δούμε ποιο είναι και σας πούμε…]Ε: Μπορεί ένας επιμορφωτής να κάνει μάθημα σε συστάδα διαφορετική της ειδικότητάς του (ας πούμε σε περίπτωση δυστοκίας στελέχωσης ενός Κ.Σ.Ε. σε κάποια περιοχή);Α: Όχι, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση.Ε: Δεδομένου πως αρκετοί επιμορφωτές είναι και διευθυντές σχολείων, άρα και συντονιστές Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης, μπορούν να είναι ταυτόχρονα επιμορφωτές και συντονιστές σε διαφορετικά προγράμματα;Α: Όχι, δεν μπορούν να έχουν διπλή ιδιότητα.Ε: Τι θα γίνει με τις αμοιβές; Γιατί είναι κλιμακωτές και τόσο μειωμένες;Α: Εξαιτίας νομοθετικού κενού, έπρεπε να στηριχθούμε σε κάποιο νομοθετικό κείμενο που καλύπτει την περίπτωση των αμοιβών των επιμορφωτών. Το μόνο κείμενο που κάλυπτε την περίπτωση ήταν μια ΚΥΑ, γνωστή και ως “ΚΥΑ Καρατζόλα” που προβλέπει κλιμακωτές αμοιβές ανάλογα με τα προσόντα κάθε επιμορφωτή ….. Πάντως κάνουμε ενέργειες για ενιαίες αμοιβές … Αν προκύψει στην πορεία αλλαγή τότε θα δούμε τι θα γίνει….Ε: Οι επιμορφωτές που είναι συνταξιούχοι θα μπορούν να πάρουν επιμορφωτικά προγράμματα;Α: Ένας νόμος του Μαρτίου του 2016 αναφέρει πως εάν συνταξιούχος του δημοσίου αναλάβει εργασία σε φορείς που υπάγονται στη Γενική Κυβέρνηση – και το ΙΤΥΕ ανήκει σε αυτή την περίπτωση – τότε πρέπει να ενημερώσει την υπηρεσία και του κόβεται η σύνταξη για όσο διάστημα ασκεί την πρόσθετη εργασία![Σημ. eduportal: Ακούστηκαν παρεμβάσεις από το ακροατήριο πως υπάρχει γνωμοδοτικό έγγραφο που εξαιρεί συνταξιούχος που δεν ασκούν εργασία συστηματικά…]. … Τότε να εξετάσουμε την περίπτωση, παρακαλούμε, όποιους έχουν το σχετικό έγγραφο να μας ενημερώσουν για να το μελετήσουμε.Ε: Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένα Περιφερειακό Συμβούλιο ορίσει συγκεκριμένο αριθμό ωρών για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου κι ένα άλλο διαφορετικό αριθμό ωρών ή όπως έγινε παλιότερα για τα στελέχη που δεν όριζε αριθμό ωρών;Α: Εμείς ως φορέας υλοποίησης θα ακολουθήσουμε ό,τι γράφουν οι άδειες που θα μας προσκομίσετε και θα εξετάσουμε τους πιθανούς “κόφτες” ως προς το όριο αμοιβών ανά έτος ή ανά μήνα. Έχετε όμως δίκιο πως υπάρχει άνιση μεταχείριση και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το επισημάνουμε.Ε: Θα μοριοδοτηθούμε επιτέλους για την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου; Γιατί, ενώ είμαστε επιμορφωτές Β΄ επιπέδου, μερικές φορές τα Περιφερειακά Συμβούλια δεν μας αναγνωρίζουν καν την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου! Κι έτσι συμβαίνει το περίεργο οι “μαθητές μας” να παίρνουν τη μοριοδότηση κι εμείς όχι, αν και παρακολουθήσαμε πολλαπλάσιες ώρες επιμόρφωσης!Α: Η επιστημονική ομάδα του έργου θα προτείνει να γίνεται κλιμακωτά η μοριοδότηση, δηλ. Α΄επίπεδο, Β1, Β2, επιμορφωτές.Ε: Θα υπάρχουν οδοιπορικά για μετακινήσεις των επιμορφωτών;Α: Θα ισχύσει ό,τι ισχύει για τις μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων.Ε: Οι συντελεστές του έργου θα υπογράψουν ξεχωριστές συμβάσεις, εάν π.χ. αναλάβουν 2 προγράμματα;Α: Κάθε συντελεστής θα υπογράφει μια σύμβαση που θα περιλαλβάνει όλα τα προγράμματα στα οποία εμπλέκεται.eduportal.gr

Πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ δεν πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας το 2017

Σοκ προκάλεσαν στο οικονομικό επιτελείο τα αναλυτικά στοιχεία καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας 2017 καθώς αποδείχθηκε πως πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες δεν πλήρωσαν το αντίτιμο για το όχημά τους αλλά ούτε και κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους εφορίες. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του

Οι προϋποθέσεις για σύνταξη πριν τα 62 χωρίς 40ετία

Σύνταξη πριν από τα 62 και χωρίς 40ετία – Οι προϋποθέσεις Διπλό μπόνους κρύβουν τα νέα όρια ηλικίας για τους 60άρηδες, καθώς έως το 2021 επιβαρύνονται με μικρή αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης και γλιτώνουν τα 40 χρόνια εργασίας. Αντίθετα όσοι πιάνουν τα 58 ή τα 55 θα περιμένουν περισσότερα χρόνια μέχρι να συμπληρώσουν το νέο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης, ενώ ίσως χρειαστεί να δουλέψουν και περισσότερα χρόνια ακόμη και πέραν των 40. Η έξοδος των 60άρηδων επιβαρύνεται έως το 2021 με τα νέα όρια ηλικίας από 11 μήνες έως 6 έτη, ενώ στις μικρότερες ηλικίες (55 ετών) η αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης ξεκινά από τον ενάμιση χρόνο και φτάνει τα 10 χρόνια. Για παράδειγμα: - Ασφαλισμένος στο ΙΚΑ που κλείνει τα 60 το 2018 μπορεί να πάρει μειωμένη στα 62, ενώ αν κλείσει τα 55 ή τα 57 θα περιμένει έως 7 χρόνια για να συνταξιοδοτηθεί με μειωμένη. - Παλιός ασφαλισμένος (πριν το 1982) σε Ταμεία ΔΕΚΟ-τραπεζών που είναι σήμερα 55 ετών και συμπληρώνει 35ετία το 2018 θα περιμένει άλλα τέσσερα χρόνια για να πάρει σύνταξη, καθώς θα πρέπει να μείνει στην εργασία μέχρι τα 60 και επί της ουσίας θα αποχωρήσει με 40 χρόνια. Μεγάλη παγίδα υπάρχει για τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς ακόμη και με 35 έως 37 έτη ασφάλισης έως το 2021 η έξοδος είναι απαγορευτική, αν δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 58 ή 59 ετών. Στις περιπτώσεις, δε, που έχουν τα χρόνια ασφάλισης αλλά κλείνουν τα 58 ή τα 59 από το 2022 και μετά θα υποχρεωθούν να παραμείνουν στην εργασία μέχρι το 62ο έτος και για να αποχωρήσουν θα απαιτούνται σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, 40 χρόνια εργασίας. Στην πραγματικότητα όμως αντί για 40 θα έχουν 41 χρόνια ασφάλισης μέχρι να συμπληρώσουν και το όριο ηλικίας των 62. Τα όρια ηλικίας για τους μέχρι το 1992 ασφαλισμένους διαμορφώνονται ανάλογα με τα χρόνια εργασίας τους έως το 2012 και ανάλογα με τον αριθμό των πλασματικών ετών που μπορούν να αναγνωρίσουν, ώστε να αποχωρήσουν πριν από τα 62 με 33 έως 35 έτη, αρκεί να τα συμπληρώσουν έως το 2012.Για τις γυναίκες μετράει και η ηλικία των 55 ετών, εφόσον συμπληρώθηκε μέχρι το 2012 και είχαν τουλάχιστον 4.500 ημέρες ασφάλισης. Κερδισμένες είναι όσες είχαν έως το 2012 το 55ο έτος με 4.500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 100 ανά έτος την προηγούμενη πενταετία γιατί έτσι θα κλειδώσουν την έξοδο από το 60ό έτος έως το 60ό έτος και 11 μήνες. Οι γυναίκες που έκλεισαν το 55ο έτος το 2011 ή το 2012 και συμπληρώνουν τουλάχιστον 4.500 ημέρες ασφάλισης είτε πριν είτε μετά το 2012, δικαιούνται μόνο μειωμένη σύνταξη, πριν από τα 62 (στα 56 και στα 57) εφόσον έχουν 100 ημέρες ασφάλισης κάθε έτος την τελευταία πενταετία πρν την υποβολή της αίτησης. enikonomia

Δέκα σημεία – κλειδιά για προστασία της πρώτης κατοικίας

Πληθαίνουν τα νοικοκυριά που βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού, όσο καθυστερεί το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης και διατηρείται το κλίμα αστάθειας στη χώρα, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. για πλήρη προστασία της πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) είναι

Πετρόπουλος: Η ελληνική κυβέρνηση διαφωνεί με την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων

"Η ελληνική κυβέρνηση διαφωνεί με την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων", επανέλαβε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος από τις Βρυξέλλες, όπου συμμετείχε στη Σύνοδο του Συμβουλίου Υπουργών για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Πολιτικής της Ε.Ε. (EPSCO). Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων, επισημαίνοντας ότι δεν είναι αποδεκτός ο αποκλεισμός της χώρας μας από την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, ενώ επανέφερε το πάγιο αίτημα του υπουργείου για δημοσίευση Έκθεσης για τη χώρα μας (Country Report) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, ο πολιτικός διάλογος κατά το Συμβούλιο Υπουργών που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 03 Μαρτίου, εστίασε στο συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης, στο ευρωπαϊκό εξάμηνο 2017, στην υλοποίηση της πολιτικής Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία και στην απόσπαση εργαζομένων. Ο υφυπουργός Εργασίας τόνισε τη σημασία του συντονισμού των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης και ανέφερε ότι έχει προχωρήσει στη σύσταση ειδικής ομάδας μελέτης και παρακολούθησης των προτεινόμενων τροποποιήσεων. Σημείωσε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη προστασίας των κοινωνικών δικαιωμάτων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υποστήριξε ότι δεν πρέπει να τίθενται αδικαιολόγητοι περιορισμοί στην πρόσβαση των οικονομικά ανενεργών πολιτών σε παροχές κοινωνικής ασφάλισης. Στη συζήτηση επί του θέματος απόσπασης εργαζομένων, ο κ. Πετρόπουλος υποστήριξε πλήρως την πρόταση της ίσης αμοιβής για ίση εργασία και προέτρεψε το Συμβούλιο να στείλει ηχηρό μήνυμα ενίσχυσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων αυτών, παροτρύνοντας την Προεδρία να συνεχίσει τις προσπάθειες για εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης. Τόνισε, επίσης, την ανάγκη αποκατάστασης της ισορροπίας των κοινωνικών και οικονομικών στοιχείων της απόσπασης εργαζομένων. Στο πλαίσιο της συζήτησης για το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο, ο υφυπουργός Εργασίας ανέφερε ότι η χώρα μας εφαρμόζει μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της απασχόλησης και έχει επιτύχει μείωση του ποσοστού ανεργίας, το οποίο, ωστόσο, παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Υπογράμμισε, επίσης, το σοβαρό πρόβλημα που προκαλείται στη διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας, λόγω του brain drain.

Χωρίς μέτρα στήριξης οι οικογένειες με παιδιά, ενώ η Ελλάδα γερνάει…

kathimerini.grΘΑΝΟΣ ΤΣΙΡΟΣΕνώ στην Ελλάδα η υπογεννητικότητα λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις και η παιδική φτώχεια καταρρίπτει το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο, στη χώρα μας εφαρμόζεται το διεθνώς λιγότερο αποδοτικό σύστημα ενίσχυσης των εργαζομένων με παιδιά. Οι πολιτικές μείωσης των κρατήσεων για φόρους και εισφορές –διαφοροποίηση αφορολογήτου, επιδόματα τέκνων και άμεσες εισοδηματικές ενισχύσεις– μειώνουν τον συντελεστή κρατήσεων μόλις κατά 1,2%, λιγότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα-μέλος του ΟΟΣΑ. Οι αναποτελεσματικές πολιτικές για τις οικογένειες με παιδιά έρχονται ξανά στο προσκήνιο ενόψει και των αλλαγών που προωθούνται στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς.Στο τραπέζι αναμένεται να τεθεί και θέμα αλλαγής των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος τέκνων που δίδεται από τον ΟΓΑ αλλά και περαιτέρω διαφοροποίησης του αφορολογήτου ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών. Ηδη προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται προτάσεις και της Παγκόσμιας Τράπεζας αλλά και της Τράπεζας της Ελλάδος.Ο Ελληνας εργαζόμενος με δύο παιδιά, ο οποίος αμείβεται με αποδοχές που κινούνται στον μέσο όρο της χώρας, υφίσταται κρατήσεις της τάξεως του 38,1% για φόρο εισοδήματος, εισφορά αλληλεγγύης και ασφαλιστικές εισφορές ποσοστό που είναι το 6ο μεγαλύτερο μεταξύ των 35 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ. Για τον ίδιο εργαζόμενο ο οποίος δεν έχει παιδιά, οι κρατήσεις αυξάνονται στο 39,3%. Η μικρή διαφοροποίηση είναι αποτέλεσμα της πενιχρής πολιτικής που ισχύει σήμερα για τους οικογενειάρχες:1. Η έκπτωση φόρου στο εισόδημα των μισθωτών διαφοροποιείται μόλις κατά 50 ευρώ για κάποιον που έχει ένα παιδί (αντί για 1.900 ευρώ αυξάνεται στα 1.950 ευρώ) ή κατά 100 ευρώ για κάποιον που έχει δύο παιδιά (από τα 1.900 στις 2.000 ευρώ).2. Το επίδομα τέκνων ανέρχεται στα 40 ευρώ τον μήνα ανά παιδί, μόνο αν το εισόδημα περιορίζεται στις 9.000 ευρώ ετησίως. Για εισόδημα από 9.000 έως 18.000 ευρώ (σε αυτό το επίπεδο κυμαίνεται και ο μέσος όρος της χώρας), το επίδομα περιορίζεται στα 26,67 ευρώ τον μήνα.Ετσι, η πολιτική ενίσχυσης για μια οικογένεια με δύο παιδιά, στην οποία εργάζεται ο ένας εκ των δύο συζύγων και έχει ετήσιο εισόδημα της τάξεως των 15.000 ευρώ, μεταφράζεται σε περίπου 740 ευρώ τον χρόνο στην καλύτερη περίπτωση.Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι ακολουθούμενες πολιτικές δεν αποδίδουν ενώ δύο είναι τα πιο ανησυχητικά ευρήματα:• Ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά ηλικίας 0-17 ετών ανήλθε το 2015 στο 26,6%, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2014. Ο κίνδυνος αυτός είναι υψηλότερος κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο ποσοστό του συνολικού πληθυσμού, το οποίο διαμορφώθηκε στο 21,4% για τη συγκεκριμένη χρονιά. Προκύπτει επομένως αύξηση της παιδικής φτώχειας σε μια χρονιά που το ποσοστό του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας εμφανίστηκε να υποχωρεί από το 22,1% το 2014 στο 21,4% το 2015.• Οι γεννήσεις ήταν και το 2016 σαφώς λιγότερες από τους θανάτους. Με βάση τα στοιχεία από τα ληξιαρχεία, η περυσινή χρονιά έκλεισε με μόλις 93.418 γεννήσεις οι οποίες ήταν λιγότερες κατά 25.205 σε σχέση με τους θανάτους. Το 2016 είναι η 5η διαδοχική χρονιά που οι θάνατοι ξεπερνούν τις γεννήσεις ενώ το αρνητικό ισοζύγιο έχει φτάσει στις 115.000 άτομα από το 2011 μέχρι το 2016.Η Παγκόσμια Τράπεζα, στην έκθεση που συνέταξε για την αναμόρφωση της κοινωνικής και επιδοματικής πολιτικής στην Ελλάδα (σε αυτή την έκθεση η Παγκόσμια Τράπεζα συντάχθηκε με το ΔΝΤ στην αναγκαιότητα μείωσης το αφορολογήτου προκειμένου να χρηματοδοτηθούν άλλες κοινωνικές παροχές), πρότεινε να καταργηθεί το πολυτεκνικό επίδομα των 500 ευρώ ανά παιδί που εισπράττουν τρίτεκνοι και πολύτεκνοι αλλά να καταργηθεί και το επίδομα τέκνων για όσους δηλώνουν ετήσιο εισόδημα από 12.000 έως 18.000 ευρώ. Με τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν, ζήτησε να αυξηθεί το επίδομα τέκνων για τους υπόλοιπους δικαιούχους, δηλαδή όσους δηλώνουν εισοδήματα έως 12.000 ευρώ. Η έκθεση περιγράφει και εναλλακτικά σενάρια που προβλέπουν την αύξηση του επιδόματος ανά παιδί, από τα 40 ευρώ που βρίσκεται σήμερα, ακόμη και στα 60 ή 70 ευρώ.Εργένηδες και οικογενειάρχες έχουν σχεδόν τα ίδια φορολογικά βάρηΣτο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις όπως ότι η επικείμενη μείωση του αφορολογήτου για μισθωτούς και συνταξιούχους να μη γίνεται αδιακρίτως, αλλά να έχει πολύ πιο ήπια χαρακτηριστικά για τους φορολογουμένους με προστατευόμενα τέκνα. Υπέρ αυτής της διαφοροποίησης του αφορολογήτου –η οποία ίσχυε επί σειρά ετών, καταργήθηκε το 2013 λόγω της θέσπισης του επιδόματος τέκνων και επανήλθε από τη σημερινή κυβέρνηση αλλά «δειλά»– έχει ταχθεί δημοσίως και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας. Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, η λιγότερο αποδοτική –τουλάχιστον συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ– είναι η ελληνική πολιτική ενίσχυσης των οικογενειών με παιδιά, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του οργανισμού. Οι συνολικές κρατήσεις που γίνονται στις αποδοχές εργαζομένου με δύο παιδιά κατατάσσουν τον Ελληνα στην έκτη θέση μεταξύ όλων των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ και περίπου 12 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.Ο οικογενειάρχης στην Ελλάδα βρίσκεται σε χειρότερη θέση συγκριτικά με τον εργένη, ο οποίος κατατάσσεται 14ος μεταξύ των εργένηδων του ΟΟΣΑ, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται με περίπου 3,5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με τον μέσο όρο. Οσο για τα μέτρα ελάφρυνσης των εργαζομένων με παιδιά, είναι τα λιγότερα αποδοτικά διεθνώς, όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων του ΟΟΣΑ. Οι κρατήσεις ενός εργαζομένου με δύο παιδιά είναι μόλις κατά 1,2 ποσοστιαία μονάδα μικρότερες στην Ελλάδα σε σχέση με τις κρατήσεις που γίνονται στον εργένη.Αυτό το ποσοστό είναι το μικρότερο διεθνώς ενώ στη σχετική λίστα μάς ξεπερνά μόνο το Μεξικό και η Χιλή, χώρες όμως οι οποίες ούτως ή άλλως επιβάλλουν πολύ χαμηλές κρατήσεις στους εργαζομένους για φόρο εισοδήματος και ασφαλιστικές εισφορές.Για τον μοναδικό εργαζόμενο μιας 4μελούς οικογένειας, οι κρατήσεις που γίνονται στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες στον κόσμο. Με ποσοστό της τάξεως του 38,1% για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές (οι υπολογισμοί έχουν γίνει επί του μέσου εισοδήματος της χώρας, διότι στα υψηλότερα εισοδήματα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη λόγω της φορολογικής κλίμακας), ο Ελληνας κατατάσσεται πολύ κοντά στην παγκόσμια κορυφή. Πρώτος είναι ο Γάλλος φορολογούμενος με ποσοστό 40,5%, δεύτερος ο Βέλγος με 40,4%, τρίτος ο Φινλανδός με 39,3%, τέταρτος ο Αυστριακός με 39% και πέμπτος ο Ιταλός με 38,8%. Να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος για τις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ διαμορφώνεται στο 26,7%.

Αιχμές Του Α.Παπανδρέου προς τον Α.Τσίπρα

Με το ερώτημα «Ποιον πρέπει να πιστέψουν οι Έλληνες πολίτες; Τον επί επταετίας αρνητή των γεγονότων και της πραγματικότητας Αλέξη Τσίπρα ή τον σημερινό επικεφαλής του υπουργικού Συμβουλίου και τις εξαγγελίες του που ήταν στη βάση όσων μέχρι χθες πετροβολούσε;», σχολίασε το ΚΙΔΗΣΟ την ομιλία του πρωθυπουργού στο υπουργικό Συμβούλιο. «Ο κ. Τσίπρας, με επτά χρόνια καθυστέρηση, κατάλαβε σήμερα όσα λέγαμε από την αρχή της κρίσης: πως χρειάζεται παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με ένα επιτελικό κράτος και ένα δημόσιο αρωγό στις δημιουργικές προσπάθειες των πολιτών», επισημαίνει το ΚΙΔΗΣΟ και τονίζει ότι «κάποια από αυτά τα χρόνια τα πέρασε αρνούμενος κάθε συνεργασία, όταν ο Γιώργος Α. Παπανδρέου προειδοποιούσε για την αναγκαιότητα συμφωνίας επί της βάσης ενός εθνικού σχεδίου. Ακολούθησαν οι πλατείες και οι ανάρμοστοι χαρακτηρισμοί περί “Χούντας” και “Πινοσέτ”». Σύμφωνα με το ΚΙΔΗΣΟ, ακολούθησε και η διετής διακυβέρνηση της αυταπάτης, των δήθεν διαπραγματεύσεων που οδηγούσαν στη δραχμή και οι -πολλές φορές αντισυνταγματικές- σκιαμαχίες, με μόνο σκοπό το κομματικό όφελος. «Την μέχρι σήμερα αποτυχία του κ. Τσίπρα να προσφέρει καλές υπηρεσίες στον ελληνικό λαό, πιστοποιεί, λίγη ώρα μετά την ομιλία του στο υπουργικό Συμβούλιο, η ΕΛΣΤΑΤ, ανακοινώνοντας ύφεση αντί για ασθμαίνουσα ανάπτυξη, για το 2016.» τονίζεται στη ανακοίνωση του κόμματος.

Τσακωμός Γεωργιάδη και Πολάκη στη Βουλή

Έντονος τσακωμός ξέσπασε στη Βουλή ανάμεσα στον, Άδωνι Γεωργιάδη, και τον Παύλο Πολάκη, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του κ. Γεωργιάδη «αναφορικά με τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Υγείας περί “πειραγμένων” τιμών ορισμένων φαρμάκων την εποχή πριν τον Ιανουάριο του 2015». Σε υψηλούς τόνους, ο κ. Πολάκης επέμεινε στις καταγγελίες ότι επί ημερών του κ. Γεωργιάδη στο υπουργείο Υγείας έγιναν διορισμοί στο ΚΕΕΛΠΝΟ, αναφέροντας μάλιστα και ονόματα. «Αν ακούει κανένας, αυτό είναι έγκλημα. Τους διορίσατε εκεί, τους κρύψατε». «Ούτε η υπογραφή μου υπάρχει ούτε επιστολόχαρτό μου υπάρχει ούτε απολύτως τίποτα. Μόνο δικές σας φαντασιώσεις. Και κοιτάξτε με καλά γιατί εγώ δεν είμαι Πολάκης, όταν με το καλό θα φύγετε… θα με κοιτάς καλά… εγώ θα σε κλείσω φυλακή, ο Άδωνις Γεωργιάδης», απάντησε ο κ. Γεωργιάδης. Σε μήνυμά του στο Twitter μετά την έντονη συζήτηση στη Βουλή, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ σχολίασε: «Παρά την υπόσχεση Πολάκη ότι σήμερα θα κατέθετε τα έγγραφα εναντίον μου, στα οποία αναφερόταν τόσο καιρό Τελικά δεν κατέθεσε τίποτε...»

Ενστάσεις της Ελλάδας και άλλων 12 για τον τρόπο αντιμετώπισης της Κομισιόν στις αγροτικές ενισχύσεις

Τις ανησυχίες τους σχετικά με τον τρόπο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελέγχει την υλοποίηση του καθεστώτος των συνδεδεμένων ενισχύσεων, εξέφρασαν σήμερα από τις Βρυξέλλες, όπου συνεδρίασε το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, η Ελλάδα και άλλες 12 χώρες μέλη της ΕΕ. Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελος Αποστόλου, έχοντας τη στήριξη 12 ομολόγων του (από Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρο, Τσεχία, Φινλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Λεττονία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία και Σλοβενία), άσκησε κριτική στην τάση της Επιτροπής να αμφισβητεί τις αποφάσεις κρατών μελών, όσον αφορά στους όρους επιλεξιμότητας και ειδικότερα τα ποσοτικά όρια και την στόχευση των τομέων. Εκφράσθηκε ανησυχία για την πληθώρα των συμπληρωματικών πληροφοριών που απαιτούνται προκειμένου να αιτιολογηθούν οι εθνικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα να επηρεάζει τις άμεσες πληρωμές και τα εισοδήματα των αγροτών. Αναφέρθηκε η υπερβολική επιβάρυνση και το κόστος που προκύπτει για τις εθνικές διοικήσεις και ζητήθηκε από την Επιτροπή η δυνατότητα ενός πιο ευέλικτου καθεστώτος συνδεδεμένων ενισχύσεων, που θα επιτρέπει στα κράτη μέλη να στοχεύουν τους τομείς σύμφωνα με την εθνική τους στρατηγική, εξυπηρετώντας παράλληλα τους στόχους της ΚΑΠ. Επισημάνθηκε, τέλος, ότι ένα πιο προσαρμοσμένο καθεστώς συνδεδεμένων ενισχύσεων, θα υποστηρίξει αναμφίβολα τη βιωσιμότητα των εκμεταλλεύσεων σε ευαίσθητους τομείς, την παραγωγή ασφαλών και υψηλής ποιότητας προϊόντων, την δημιουργία θέσεων εργασίας και την διατήρηση του αγροτικού πληθυσμού στην γεωργία. Ο Ευάγγελος Αποστόλου αναφέρθηκε εξάλλου και στο θέμα της οζώδους δερματίτιδας των βοοειδών, στηρίζοντας την κροατική πλευρά για ολική αποζημίωση των εμβολίων, αλλά και αποζημιώσεων σε περιπτώσεις θνησιμότητας από τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς. Αναφορικά με την θέση των γεωργών στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων μαζί με άλλα επτά κράτη μέλη η ελληνική πλευρά στήριξε την προσπάθεια για την υιοθέτηση σε ενωσιακό επίπεδο σχετικής νομοθεσίας, για την αντιμετώπιση των Αθέμιτων Εμπορικών Πρακτικών. Για τον τομέα του ρυζιού, σχετικά με το πρώτο φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο στις 20 Φεβρουαρίου 2017, τονίσθηκε η ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης του τομέα, ο οποίος κινδυνεύει ιδιαίτερα με μεγάλη μείωση της παραγωγής και των τιμών, εξαιτίας των διεθνών εμπορικών συμφωνιών. Το Συμβούλιο επίσης, ενημερώθηκε για την πλατφόρμα της ΕΕ για την καλή μεταχείριση των ζώων, τη διπλή ποιότητα τροφίμων, το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης, καθώς και για τα αποτελέσματα της συνάντησης G20 των υπουργών Γεωργίας που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο στις 22 Ιανουαρίου 2017, όπου εγκρίθηκε δήλωση και σχέδιο δράσης με έμφαση στο νερό, αντιβιοτικά και ψηφιοποίηση. Σχετικά με τα θέματα Αλιείας, παρουσιάσθηκε η πρόταση για τη θέσπιση πολυετούς σχεδίου διαχείρισης των αποθεμάτων μικρών πελαγικών στην Αδριατική Θάλασσα. Ο υπουργός σημείωσε το οριζόντιο ενδιαφέρον της πρότασης, δεδομένου ότι αποτελεί το πρώτο πολυετές σχέδιο διαχείρισης αποθεμάτων για την Μεσόγειο και υπογράμμισε ότι η εισαγωγή του συστήματος TAC και ποσοστώσεων δεν αποτελεί την πλέον κατάλληλη λύση διαχείρισης, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της αλιείας στη Μεσόγειο.

καταγγέλλει το άρθρο 17 του Νομοσχεδίου ¨Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις¨, καθώς εξαιρούνται από τη συγκρότηση του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων οι εκπρόσωποι της κατά περίπτωση οικείας ή συγγενούς αντιπροσωπευτικής επαγγελματικής οργάνωσης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, για θέματα νομοθετικά ρυθμιζομένων επαγγελμάτων στην Ελλάδα.

Αριθμός:1352Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:καταγγέλλει το άρθρο 17 του Νομοσχεδίου ¨Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις¨, καθώς εξαιρούνται από τη συγκρότηση του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων οι εκπρόσωποι της κατά περίπτωση οικείας ή συγγενούς αντιπροσωπευτικής επαγγελματικής οργάνωσης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, για θέματα νομοθετικά ρυθμιζομένων επαγγελμάτων στην Ελλάδα.Κόμμα:ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙΗμερομηνία:03/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:06/03/2017Καταθέτοντες:Νικολόπουλος Ιωάννου ΝικόλαοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

Μητσοτάκης: Είμαστε σήμερα σε χειρότερη κατάσταση γιατί επιτρέψαμε πολιτικές απάτες

Το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας, για την επιχειρηματικότητα και τις ιδιωτικές επενδύσεις, ανέπτυξε ο Πρόεδρος της ΝΔ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας, σήμερα, Δευτέρα 6 Μαρτίου, σε εκδήλωση του Συνδέσμου Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων Ηλεκτρικών Συσκευών (ΣΒΕΗΣ). «Είμαστε» τόνισε «μια χώρα που υπό προϋποθέσεις μπορεί να μεγαλουργήσει». Και πρόσθεσε: «Δεν χρειάζεται πολλά για να πάρει μπρος η χώρα και να ζήσουμε ξανά μια μακρά περίοδο ανάπτυξης, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν. Λιγότερους φόρους χρειάζεται. Σταθερό φορολογικό σύστημα. Όχι διαρκείς αιφνιδιασμούς... Μικρότερο και καλύτερο Κράτος. Εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος και πρόσβαση σε πραγματική ρευστότητα… Και μια αίσθηση ασφάλειας προς όλους. Ώστε να διασφαλίζεται η κοινωνική συνοχή που είναι απαραίτητη για την πολιτική σταθερότητα. Η μείωση των φόρων είναι κεντρική πολιτική επιλογή. Για να αναπνεύσει η οικονομία και να ανασάνουν επιχειρήσεις και νοικοκυριά... Δεσμευτήκαμε ότι θα μειώσουμε 30% τον ΕΝΦΙΑ μέσα σε 2 χρόνια. Τον φόρο επιχειρήσεων από 29% σε 20%. Τη φορολόγηση μερισμάτων από το 15% στο 5%... Και δεσμευόμαστε, μόλις έχουμε εικόνα, να δούμε το ζήτημα των ασφαλιστικών εισφορών στην κατεύθυνση της μείωσής τους, ώστε να δοθούν κίνητρα για προσλήψεις… Το ζήτημα της ρευστότητας είναι κομβικής σημασίας. Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει τη μάχη και οι Έλληνες να εκπλήξουν για άλλη μια φορά θετικά. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Ο λαϊκισμός δοκιμάστηκε και ηττήθηκε στην πράξη… Η ελληνική κοινωνία έχει ωριμάσει. Το πιστεύω βαθύτατα αυτό. Και πιστεύω ότι αυτό δημιουργεί μια βασική προϋπόθεση για να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Δεν είναι η πρώτη φορά στην πορεία του Έθνους μας, που μια εποχή θριάμβων διαδέχεται μια περίοδο καταστροφής. Έχουμε δίδαγμα από τις παλαιότερες γενεές, το πως μπόρεσαν να ξεπεράσουν κρίσεις μεγαλύτερες από τη σημερινή...».Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, αναφερόμενος στην ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ για τα στοιχεία που αφορούν το τελευταίο τρίμηνο του 2016, επισήμανε: «Την ώρα που ο πρωθυπουργός έβγαζε διάγγελμα για τη δήθεν επιστροφή της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, τα στοιχεία τον διέψευδαν. Αποδεικνύοντας έτσι ότι οι τοποθετήσεις της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι καταστροφολογία. Είναι μια ακριβής αποτύπωση της εικόνας της αγοράς… Η οικονομία επέστρεψε σε ύφεση το 2015 και δυστυχώς παρέμεινε και το 2016. Η τραγική κατάσταση στην πραγματική οικονομία, που βιώνουν εδώ και καιρό όλοι οι Έλληνες, αποτυπώνεται και στα επίσημα στοιχεία. Και όσο η αβεβαιότητα παραμένει, η οικονομία θα αποσταθεροποιείται ακόμα περισσότερο».Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι δεν έχουμε πλέον χώρο ούτε για αυταπάτες, ούτε για πολιτικές απάτες. Κατήγγειλε την Κυβέρνηση για τις πολιτικές που ακολουθεί και σημείωσε ότι λάθη έκαναν και οι δανειστές μας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως πολλές φορές ήταν «ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι». Όπως ξεκαθάρισε: «Η Ελλάδα σήμερα είναι σε χειρότερη κατάσταση από ό,τι δύο χρόνια πριν. Και αυτό, επειδή επιτρέψαμε σε πολιτικές απάτες, που βαφτίστηκαν αυταπάτες, να εκτροχιάσουν τη χώρα. Δεν χάσαμε μόνο δυο χρόνια. Χάσαμε πολύ περισσότερα. Γιατί ανακόπηκε η όποια δυναμική υπήρχε το 2014». Ο κ. Μητσοτάκης, αφού συνεχάρη τον επιχειρηματικό κόσμο που δραστηριοποιείται στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον, συμπλήρωσε: «Ξέρω καλά πόσο δύσκολο είναι να δραστηριοποιείσαι στην Ελλάδα του σήμερα. Την Ελλάδα της γραφειοκρατίας, της εξαντλητικής φορολογίας, των εξοντωτικών εισφορών. Σε μια Ελλάδα που ακόμα δεν έχει ανακτήσει την εμπιστοσύνη των αγορών, αλλά που κυρίως έχει χάσει την εμπιστοσύνη των ίδιων των πολιτών της... Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σήμερα, είναι η απαισιοδοξία που έχει κυριεύσει τη συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας… Η αίσθηση ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει. Μια συλλογική κατάθλιψη που οδηγεί στην παραίτηση από κάθε φιλοδοξία. Και που αποστερεί από την ελληνική κοινωνία το σφρίγος και τη δημιουργικότητα των πολιτών της. Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να αλλάξουμε. Την ψυχολογία των συμπολιτών μας... Να δείξουμε και να πείσουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί ξανά στα πόδια της, η οικονομία να πάρει πάλι μπρος, οι Έλληνες να κοιτάζουν ξανά το μέλλον με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση»

Οδική ασφάλεια, τροχαία δυστυχήματα και “ταξικά” πρόστιμα

Αριθμός:3893Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Οδική ασφάλεια, τροχαία δυστυχήματα και "ταξικά" πρόστιμαΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:03/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:06/03/2017Καταθέτοντες:Καββαδάς Ιωάννη Αθανάσιος Κόνσολας Νικία Εμμανουήλ (Μάνος)Κουτσούμπας Βασιλείου ΑνδρέαςΤασούλας Αναστασίου ΚωνσταντίνοςΧαρακόπουλος Παντελή ΜάξιμοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥποδομών και ΜεταφορώνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)Σπίρτζης Χρήστος (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών)Αρχεία Ερωτήσεων:

Παύση λειτουργίας των κέντρων ξένων γλωσσών που δεν διαθέτουν διοικητική άδεια

Αριθμός:3881Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Παύση λειτουργίας των κέντρων ξένων γλωσσών που δεν διαθέτουν διοικητική άδειαΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:03/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:03/03/2017Καταθέτοντες:Γιόγιακας Νικολάου ΒασίλειοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Σχετικά με τα ‘αντισυνταγματικά και εξωακαδημαϊκά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων Μελών ΣΕΠ στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο’

Αριθμός:558Τύπος:Επίκαιρες ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Σχετικά με τα 'αντισυνταγματικά και εξωακαδημαϊκά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων Μελών ΣΕΠ στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο'Κόμμα:ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ)Ημερομηνία:06/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:06/03/2017Καταθέτοντες:Παπαθεοδώρου Παναγιώτη ΘεόδωροςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

«Η Βικιπαίδεια ως εκπαιδευτικό εργαλείο» 21/3

Το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος και o Σύλλογος Σχολείων Κοινότητας Βικιπαίδειας Ελλάδας διοργανώνουν κατά το σχολικό έτος 2016-17 υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επιμορφωτικό...

Έρχεται το 5ο Τριήμερο για την Ευρώπη, την Επιχειρηματικότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Σπίτι της Ευρώπης παρουσιάζει το 5ο Τριήμερο για την Ευρώπη, την Επιχειρηματικότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με τρεις συνεχόμενες ημερίδες που θα πραγματοποιηθούν αντίστοιχα στις 15, 16 και 17...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΥΣΔΙΠ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017

Ενημέρωση του αιρετου του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας Σας ενημερωνω οτι στη συνεδρίαση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας  στις 6 Μαρτίου 2017,...

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ ΚΑΙ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ Καλλώνη Σταύρου, Τσαγκαράτου Αιμιλίας, Μπαχτή Άννας, Χρίστου Σόφη

5 Μάρτη 2017 Στη συναίνεση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ για την αντιεκπαιδευτική πολιτική εμείς απαντάμε με αγώνα για την ανατροπή της! Την Τρίτη 7 Μάρτη πραγματοποιείται στην Αθήνα εκδήλωση- συζήτηση για την παιδεία στην οποία θα παρουσιασθεί το βιβλίο που επιμελήθηκε ο Αντώνης Λιάκος, «Από Παιδείας άρξασθαι. Έκθεση του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία». Μαζί με τον αρχιτέκτονα του διαβόητου «εθνικού διαλόγου», στο ίδιο τραπέζι θα καθίσουν ο νυν υπουργός Παιδείας Γαβρόγλου με τους πρώην υπουργούς Νίκο Φίλη, Άννα Διαμαντοπούλου, τον υπεύθυνο του τμήματος Παιδείας της ΝΔ Φορτσάκη και τη Μαρία Ρεπούση πρώην βουλευτή της ΔΗΜΑΡ. Στην προσπάθεια να περάσουν και να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις του τρίτου μνημονίου και οι συντηρητικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, επιστρατεύεται όλο το πολιτικό προσωπικό. Πρέπει επιτέλους να ξεμπερδεύουν με ότι κρατάει όρθιο το δημόσιο σχολείο, με το ίδιο το DNA όλων αυτών των κατακτήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος στη χώρα μας που μπαίνει στο μάτι του αστικού μπλοκ και του συστήματος. Όλοι οι παραπάνω έχουν συνδέσει το όνομά του με τις πιο μαύρες σελίδες στην ιστορία της εκπαίδευσης: η Άννα Διαμαντοπούλου με την υλοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ του 2011 και το κύμα συγχωνεύσεων και κλεισίματος σχολείων και την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. Ο Φορτσάκης ως εκπρόσωπος της ΝΔ με τις διαθεσιμότητες χιλιάδων εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης. Το ένα χέρι λοιπόν νίβει το άλλο και τα δύο το πρόσωπο, και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μέσω του νυν υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου και του πρώην υπουργού Φίλη, επιλέγει τη Διαμαντοπούλου και τον Φορτσάκη ως ισότιμους συνομιλητές σε ένα πάνελ που θα διαλαλήσει όλη τη νεοσυντηρητική πραμάτεια του συστήματος για την εκπαίδευση, αφού όπως δηλώνουν και οι ίδιοι «η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση χρειάζεται την ευρύτερη δυνατή συναίνεση για να περάσει». Ο Λιάκος, του οποίου το βιβλίο παρουσιάζεται, το δηλώνει καθαρά:«Το ζήτημα μιας ριζικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης έχει έρθει στο προσκήνιο. Υπάρχουν κοινοί πολιτικοί τόποι ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις που αφορούν το δέον γενέσθαι»; Το ερώτημα είναι μάλλον ρητορικό. Εξάλλου το απέδειξαν το καλοκαίρι του 2015, όταν όλοι μαζί σήκωναν το χέρι στη Βουλή και ψήφιζαν το τρίτο μνημόνιο, όταν όλοι τους ορκίζονται στα ιερά ευαγγέλια της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ για την εκπαίδευση. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη: αυτά που πρόκειται να νομοθετήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα η κυβέρνηση, όχι μόνο για την εκπαίδευση αλλά και για το σύνολο των εργαζομένων με τα μέτρα για τη β’ αξιολόγηση που συζητάει αυτές τις μέρες με τα «τεχνικά κλιμάκια» των θεσμών, θα είναι τόσο σκληρά, που χρειάζεται τη συμφωνία και τη στήριξη όλων των δυνάμεων του αστικού μπλοκ. Όπως χρειάζονται και τη δική μας συναίνεση, τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας, στην προσπάθειά τους να μας πείσουν ότι «δεν υπάρχει άλλος δρόμος» από εκείνον της ισοπέδωσης όλων εκείνων των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων του εκπαιδευτικού και του εργατικού κινήματος στη χώρα μας με στόχο την επιβίωση του συστήματος και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Όμως εμείς τους δηλώνουμε για μια ακόμα φορά, όπως έχουμε κάνει τόσες φορές στο παρελθόν: Εμείς δεν συναινούμε! Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, στον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων όλων των παιδιών, στον αγώνα μέχρι την τελική ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης- ΕΕ – ΔΝΤ.