Συνήγορος του Πολίτη: ΟΤΑ και Ασφαλιστικά Ταμεία έχουν τα πρωτεία στην κακοδιοίκηση

aftodioikisi.grΣτην ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το 2016 την πρωτιά στην κακοδιοίκηση, σύμφωνα με τις καταγγελίες των πολιτών, έχουν τα ασφαλιστικά ταμεία, τα ΝΠΙΔ του υπουργείου Εργασίας και η Αυτοδιοίκηση. Ο ΣτΠ έλαβε 11.915 καταγγελίες εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό (29,11%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης, εστιάζεται στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΙΔ του υπουργείου Εργασίας, ενώ δεύτερη έρχεται η αυτοδιοίκηση (δήμοι και περιφέρειες) με 21,75% και ακολουθούν το υπουργείο Εσωτερικών (αποκεντρωμένες διοικήσεις και αστυνομία) με 11,88%, το υπουργείο Οικονομικών με 11,80% και το υπουργείο Παιδείας με 7,8%. Σύμφωνα με τις καταγγελίες κακοδιοίκησης, τα προβλήματα των πολιτών εντοπίζονται στην κοινωνική ασφάλιση, τη χωροθέτηση και τη φορολογία, ενώ ειδικά για τους δήμους οι καταγγελίες αφορούν:Παιδικούς σταθμούςΠροβλήματα δημοτολογικής τακτοποίησης παιδιών αλλοδαπώνΈκδοση ληξιαρχικής πράξης θανάτου μετά τον ενταφιασμόΠαραγραφή αξιώσεων ΟΤΑ από τέλη, δικαιώματα και εισφορέςΆδειες λειτουργίας καταστημάτων«Συνολικά, ο Συνήγορος του Πολίτη τα τελευταία 18 χρόνια λειτουργίας του, έχει αναλάβει και επεξεργαστεί περί το ¼ του εκατομμυρίου αναφορές πολιτών. Το 2016 οι νέες αναφορές άγγιξαν τις 12.000, σημειώνοντας αυξητική τάση, σε σχέση με το 2015», είπε ο κ. Ποττάκης και πρόσθεσε ότι βασικά σημεία που μπορεί κανείς να διακρίνει από την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, είναι πως το 2016 χαρακτηρίζεται χρονιά διαχείρισης της κρίσης, η οποία πλέον έχει πάρει άλλες διαστάσεις και από δημοσιονομική και οικονομική κρίση έχει μετεξελιχθεί σε κρίση ευρύτερα κοινωνική, αλλά με τάσεις και με χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλο πλήθος αναφορών αλλά και πολιτών, απευθύνονται στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις βασικότερες των αναγκών και βασικότερες των υποχρεώσεών τους. Αυτό οφείλεται εν μέρει και εκ του γεγονότος, ότι και η δημόσια διοίκηση, εξαιτίας των δημοσιονομικών προσαρμογών, έχει μεγαλύτερη δυσκολία να δείξει την ευελιξία και το ανθρώπινο πρόσωπο που οφείλει προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ευπαθέστερων ομάδων, των ομάδων με ειδικότερες ανάγκες κοκ.Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις μελέτες και τα πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη, η έννοια των ευάλωτων ομάδων ολοένα και διευρύνεται και δεν είναι μόνο τα άτομα με εδικές ανάγκες ή οι άνεργοι και μακροχρόνια άνεργοι ευπαθείς ομάδες, αλλά όλο και περισσότερες ομάδες ανθρώπων, που μέχρι πρόσφατα θα μπορούσαν να διατηρήσουν ένα βιοτικό επίπεδο σχετικώς αξιοπρεπές.Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι ο Συνήγορος μιλάει για διαχείριση της κρίσης, ο κ. Ποττάκης εξήγησε, ότι μολονότι το 2016 δεν υπήρξε μια δραματική έκρηξη, όπως το 2015, με την μεγάλη αύξηση των ροών μεταναστών και προσφύγων στη χώρα, υπήρξε το πολύ δύσκολο ζήτημα διαχείρισης όλων των συναφών θεμάτων που ανέκυψαν και για το προσφυγικό και μεταναστευτικό, αλλά και για τα τρέχοντα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, όπως το ασφαλιστικό, οι προνοιακές υποδομές, το φορολογικό, η συρρίκνωση του πραγματικού εισοδήματος, αλλά και ζητήματα που παγίως απασχολούν το Συνήγορο και εντοπίζονται κυρίως στο χώρο των μεταφορών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκηση, στο χώρο των υπηρεσιών δόμησης κοκ.

Στην τύχη του το μνημείο της Αμφίπολης

2014: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Αμφίπολη και τη Μεσολακιά! ΠερισσότεραΠηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕΑπό το 2016 το μνημείο της Αμφίπολης αφέθηκε στην τύχη του. Η υγρασία έχει προχωρήσει πολύ.Οι Καρυάτιδες άρχισαν να χάνουν τα εξαιρετικά χρώματα τους- το κυανό μετά βίας φαίνεται» ανέφερε μεταξύ άλλων η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη στην εισήγηση της στο επετειακό 30ο επετειακό αρχαιολογικό συνέδριο της Θεσσαλονίκης.«Είναι καθήκον της πολιτείας να προστατεύσει το μνημείο αυτό από τη φθορά του χρόνου. Κουράγιο μας δίνει μόνο η εξασφάλιση των κονδυλίων των ΕΣΠΑ χάρη στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και με τη συνεργασία βεβαίως του υπουργείου Πολιτισμού - ώστε να προχωρήσουν σύντομα οι εργασίες καθαρισμού, συντήρησης και αποκατάστασης» σημείωσε η αρχαιολόγος.Η κ. Περιστέρη, στην εισήγηση της με θέμα "Ανασκαφική έρευνα τύμβου Καστά Αμφίπολης (2010-2015): από την αρχαϊκή νεκρόπολη στον μνημειακό μακεδονικό τάφο με τον πλούσιο γλυπτό διάκοσμο", παρουσίασε την ιστορία των ανασκαφών στην περιοχή ξεκινώντας από τον αρχαιολόγο Γ. Λαζαρίδη στη δεκαετία του 50, συνέχισε με τις δοκιμαστικές εξωτερικές και εσωτερικές τομές στον τύμβο Καστά στην περιοχή της νεκρόπολης το 2004-2012, τα πρώτα εντυπωσιακά ευρήματα των πλούσια κτερισμένων τάφων, τον εντοπισμό των ορίων του τύμβου, και -το καλοκαίρι του 2014- του μεγαλειώδους σύνθετου τάφου με λατρευτική χρήση, για τον οποίο επανέλαβε τη χρονολόγηση στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ αιώνα. Συμπλήρωσε ότι ο τάφος σφραγίστηκε στο τέλος του 2ου π.Χ αιώνα από τους τελευταίους Μακεδόνες προκειμένου να προστατευθεί από τις επερχόμενες βαρβαρικές επιδρομές, και αυτές των Ρωμαίων που ακολούθησαν.

Υπουργείο Παιδείας: Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντές

Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντέςΜε αφορμή τις πληροφορίες για την απόφαση του ΣτΕ επί της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τον νόμο 4327/2015, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:Οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων είναι σεβαστές και άρα δεσμευτικές. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφού λάβει και μελετήσει την απόφαση, αμέσως μετά θα αναλάβει την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ.http://www.minedu.gov.gr

SOS για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Θύτης η γραφειοκρατία

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΒΕΡΓΙΔΗΣ*Κύριε διευθυντά πριν από δεκαπέντε και πλέον χρόνια, μια ομάδα από επιλεγμένους εκπαιδευτικούς, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και πανεπιστημιακών, ανέλαβε να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αξιολογήσει τη λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, ενός νεοσύστατου και πολλά υποσχόμενου θεσμού, που παρέχει στους αποφοίτους του τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο γυμνασίου.Η δημιουργία του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αποσκοπούσε στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη ενηλίκων που δεν είχαν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και κινδύνευαν με κοινωνικό αποκλεισμό. Προβλέφθηκε, λοιπόν, η πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού υψηλού επιπέδου, n συστηματικό επιμόρφωση τωνεκπαιδευτικών, η σχετικό αυτονομία των σχολικών μονάδων και η καινοτομική τους λειτουργία, αναγκαία για την αποτελεσματικό αντιμετώπιση της υποεκπαίδευσης. Σε μεγάλο βαθμό τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αυτοθεσμίσθηκαν από τα στελέχη τους σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο , από τους εκπαιδευτικούς τους και από τους εκπαιδευόμενους (όσο κι αν φαίνεται περίεργο). Ωστόσο, η ζωή τους δεν ήταν ούτε είναι ανέφελη. Κεντρικές πολιτικές παρεμβάσεις επιχείρησαν να επιβάλουν έναν καταστροφικό συγκεντρωτισμό, την ισοπέδωση και την εξάλειψη των καινοτομικών τους στοιχείων και τη συρρίκνωση τόσο του εκπαιδευτικού τους περιεχομένου όσο και των λειτουργικών, υποστηρικτικών και μαθησιακών διεργασιών που διασφαλίζουν τα κοινωνικά, εκπαιδευτικά και μαθησιακά τους αποτελέσματα. Η προβλεπόμενη διάρκεια φοίτησης στα ΣΔΕ είναι διετής (9 μήνες ετησίως). Φαίνεται, όμως, ότι η πρόσληψη του επιστημονικού προσωπικού καθυστερεί κάθε χρόνο απελπιστικό, με αποτέλεσμα τα ΣΔΕ να λειτουργούν με πλήρες προσωπικό 2-3 μήνες ετησίως. Τα ΣΔΕ, κατά συνέπεια, διαθέτουν όλο το εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό τους προσωπικό συνολικό περίπου 4-6 μήνες ανά διετία.Για την αντιμετώπιση αυτής της δυσλειτουργίας, που υπονομεύει την ουσιαστικό λειτουργία των ΣΔΕ, απαιτείται:α) Η προκήρυξη για την πρόσληψη του επιστημονικού προσωπικού των ΣΔΕ για τη λειτουργία τους το σχολικό έτος 2017 18 να γίνει τον προσεχή Μάιο ή Ιούνιο.β) Οι διαδικασίες επιλογής και πρόσληψης να ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος Αυγούστου.γ) Τον Σεπτέμβριο να επιμορφωθούν όσοι έχουν επιλεγεί, ώστε κατά την έναρξη του σχολικού έτους τα ΣΔΕ να είναι πλήρως στελεχωμένα για την υποδοχή των νέων εκπαιδευομένων και την έναρξη των μαθημάτων. Ως παλαιό μέλος της επιστημονικής επιτροπής που σχεδίασε, οργάνωσε και αξιολόγησε τα ΣΔΕ υπογραμμίζω για πολλοστή φορά έπειτα από πλήθος ερευνών και δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά ότι πρόκειται για ένα θεσμό που υποστηρίζει αποτελεσματικά τους απλούς ανθρώπους, αυτούς που το εκπαιδευτικό σύστημα τους έβαλε στο περιθώριο και τους ξέχασε. Η επίσκεψη του πρωθυπουργού σε ΣΔΕ έχει τη συμβολική της σημασία, στην περίπτωση αυτή όμως το συμβολικό δεν αρκεί. Τα θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα, κυρίως γι' αυτή την κυβέρνηση, αν όντως εννοεί αυτά που διακηρύσσει. Αν όχι, τότε...Και κάτι τελευταίο: Μη σκοτώνετε τα όνειρα των απλών ανθρώπων που φοιτούν σε ΣΔΕ, μην τα ρίχνετε στον Λεβιάθαν της γραφειοκρατίας. Να μάθουν θέλουν οι εκπαιδευόμενοι, όχι απλώς να πάρουν ένα χαρτί !*ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΒΕΡΓΙΔΗΣ Καθηγητής Επιμόρφωσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πατρών

Πρόκληση στην Ελλάδα της κρίσης! Αφορολόγητο ως 77% του εισοδήματος των βουλευτών

Απίστευτα προκλητικά είναι τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν οι Ελληνες βουλευτές. Ποσά που αντιστοιχούν σε ποσοστά 25% έως και 77% των καθαρών εισοδημάτων που λαμβάνουν ετησίως οι βουλευτές από τις δραστηριότητές τους στο Κοινοβούλιο απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος!Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, το αποτέλεσμα είναι οι βουλευτές να πληρώνουν, τελικά, πολύ χαμηλά ποσά φόρων για ετήσια ποσά εισοδημάτων για τα οποία οι απλοί πολίτες υπερφορολογούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το ίδιο ετήσιο εισόδημα ένας απλός πολίτης πληρώνει έως και 4,9 φορές υψηλότερο φόρο από ένα βουλευτή. Πληρώνει δηλαδή για ίδιο ποσό εισοδήματος έως και πενταπλάσιο ποσό φόρου σε σύγκριση με το βουλευτή!Ευνοϊκή διαχείρισηΌπως προκύπτει από στοιχεία-σοκ που φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, οι βουλευτές απολαύουν των παρακάτω παροχών και φοροαπαλλαγών:1. Το ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης ανέρχεται σε 5.780 ευρώ μηνιαίως και σε 69.360 ευρώ ετησίως (5.780 ευρώ Χ 12 = 69.360 ευρώ). Στο ποσό αυτό προστίθεται και το επίδομα γάμου, το οποίο ανέρχεται σε 35 ευρώ το μήνα ή σε 420 ευρώ ετησίως. Πριν υπαχθεί σε φόρο το ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης αφαιρείται το ποσό των κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη και κοινωνική ασφάλιση, καθώς και τυχόν ποσά που αποδίδονται στο κόμμα. Το συνολικό ποσό των κρατήσεων αυτών μπορεί να φθάσει μέχρι και τα επίπεδα των 24.250 ευρώ. Το υπόλοιπο που απομένει, μετά την αφαίρεση των κρατήσεων αυτών, είναι το συνολικό καθαρό εισόδημα του βουλευτή.Περαιτέρω, κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος, αφαιρείται από το καθαρό αυτό εισόδημα το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης ως τεκμαρτή ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών μίσθωσης των πολιτικών γραφείων και λοιπών αναγκών άσκησης του βουλευτικού λειτουργήματος. Το ποσό που εκπίπτει (αφαιρείται από την καθαρή φορολογητέα βουλευτική αποζημίωση) ανέρχεται συγκεκριμένα σε 17.445 ευρώ (69.360 ευρώ Χ 25% = 17.445 ευρώ)!Επιπλέον, κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος, από την ετήσια καθαρή φορολογητέα αποζημίωση του βουλευτή αφαιρείται, ως επιπλέον αφορολόγητο, ένα ποσό ύψους 10.868 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο μηνιαίο επίδομα βιβλιοθήκης ύψους 905,66 ευρώ (12 Χ 905,66 ευρώ = 10.868 ευρώ)!2 Πέραν της βουλευτικής αποζημίωσης, σε κάθε βουλευτή χορηγούνται και τα παρακάτω επιδόματα, τα οποία είναι αφορολόγητα (χωρίς παραστατικά):* Επίδομα οργάνωσης γραφείου: 936 ευρώ το μήνα ή 11.230 ευρώ το χρόνο (936 ευρώ Χ 12 = 11.230 ευρώ).* Αποζημίωση εξόδων μετακίνησης: 364 ευρώ το μήνα ή 4.368 ευρώ το χρόνο (364 ευρώ Χ 12 = 4.368 ευρώ).* Ταχυδρομικά τέλη: 1.136,64 ευρώ το μήνα ή 13.632 ευρώ το χρόνο (1.136,64 ευρώ Χ 12 = 13.632 ευρώ).* Αποζημίωση συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές, θερινά τμήματα, επιτροπές ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων, βουλευτών και δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης.Αποτέλεσμα…Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, το συνολικό καθαρό ποσό του ετήσιου εισοδήματος από την κοινοβουλευτική δραστηριότητα κάθε βουλευτή μπορεί να φθάσει τα 74.760 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται η αποζημίωση για τη συμμετοχή σε επιτροπές, θερινά τμήματα κ.λπ. Ομως, από το ποσό αυτό το τελικό φορολογητέο μπορεί να περιοριστεί μόλις στις 17.217 ευρώ και το αφορολόγητο ποσό να φθάσει στις 57.543 ευρώ! Δηλαδή το φορολογητέο ποσό μπορεί να περιοριστεί μόλις στο 23% του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος και το αφορολόγητο να φθάσει στο 77%!Σε κανέναν άλλο φορολογούμενο δεν αναγνωρίζεται ως αφορολόγητο κάποιο τμήμα του εισοδήματός του, παρά το γεγονός ότι κάθε φυσικό πρόσωπο καταβάλλει σημαντικό τμήμα από το ετήσιο εισόδημά του για την κάλυψη αναγκών άσκησης του επαγγέλματός του παρομοίων με αυτών που έχουν οι βουλευτές στο πλαίσιο άσκησης του λειτουργήματός τους.Ουσιαστικά, για καθαρό εισόδημα ύψους 74.760 ευρώ ένας βουλευτής πληρώνει φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης που αντιστοιχεί στο ποσό των 17.217 ευρώ! Με βάση τις ισχύουσες σήμερα κλίμακες υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, το συνολικό ποσό των φόρων που πληρώνει ένας βουλευτής χωρίς προστατευόμενα τέκνα για εισόδημα 74.760 ευρώ από κοινοβουλευτική δραστηριότητα είναι μόλις 5.967,14 ευρώ, αφού επιβαρύνεται μόνο για τις 17.217 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα 57.543 ευρώ απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος.Αντιθέτως, για ετήσιο καθαρό εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ύψους 74.760 ευρώ ένας απλός πολίτης, δηλαδή ένας… κοινός θνητός, πληρώνει σήμερα φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνολικού ύψους 29.190,37 ευρώ! Δηλαδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο… κοινός θνητός πληρώνει φόρο εισοδήματος μεγαλύτερο κατά 4,9 φορές από το φόρο που πληρώνει ο βουλευτής για ίδιο ετήσιο καθαρό εισόδημα!topontiki

Eurostat: Στο μισό οι δαπάνες υγείας στην Ελλάδα – Κατακόρυφη πτώση γεννήσεων

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για την κατανομή των δημοσίων δαπανών και το δείκτη γεννήσεων, παραπάνω από το μισό ΑΕΠ της χώρας και συγκεκριμένα το 55% απορροφάται από δαπάνες της γενικής κυβέρνησης και μόνο το ένα τέταρτο του ΑΕΠ διατίθεται για υγεία και κοινωνική προστασία. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη κυμαίνονται μεταξύ 47,2-48,5% του ΑΕΠ για δαπάνες γενικής κυβέρνησης και 26,4- 27,3% για υγεία και κοινωνική προστασία. Η κατάσταση δεν φαίνεται να βελτιώνεται αφού το δημογραφικό πρόβλημα παραμένει, καθώς ο δείκτης γονιμότητας στη χώρα μπορεί να αυξήθηκε σε 1,33 το 2015 από 1,25 το 2001, όμως παραμένει σημαντικά κάτω από το 2,1 που αντιπροσωπεύει το επίπεδο αντικατάστασης του πληθυσμού. Με απλά λόγια, οι Έλληνες φθίνουμε... Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από δύο μελέτες της Eurostat που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα. Κατανομή δημοσίων δαπανών Στην πρώτη, που αναλύονται οι δημόσιες δαπάνες της γενικής κυβέρνησης κατά μέσο όρο στις χώρες της ΕΕ διατίθεται το 47,2% του ΑΕΠ. Από το ποσοστό αυτό, το 19,2% διατίθεται για κοινωνική προστασία, από το οποίο το 2,8% απορροφά η αναπηρία, το 1,4% η ανεργία και το 10,3% οι υπερήλικες.Το λοιπό ποσοστό των δαπανών της γενικής κυβέρνησης κατανέμεται ως εξής: το 7,2% δαπανάται για υγεία , το 6,2% απορροφάται από δαπάνες των δημοσίων υπηρεσιών, 4,9% για παιδεία, 4,3% για οικονομικές υποθέσεις 1,8% για δημόσια τάξη, 1,4% για άμυνα, 0,8% για προστασία του περιβάλλοντος, 1% για πολιτισμό και θρησκεία και 0,6% για κατοικία. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, η γενική κυβέρνηση δαπανά το 55,4% του ΑΕΠ και από το ποσοστό αυτό, το 20,5% διατίθεται για κοινωνική προστασία και συγκεκριμένα το 1,6% απορροφά η αναπηρία, το 0,7% η ανεργία και το 15,7% οι υπερήλικες. Στη χώρα μας, η υγεία βρίσκεται πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες των δαπανών της κυβέρνησης, με ποσοστό μόλις 4,5% έναντι μέσου όρου 7,2% στην Ευρώπη και 8,6% του ΑΕΠ για τη Δανία ή 8,2% για τη Γαλλία ή 8% για την Ολλανδία και την Αυστρία. Στην Ελλάδα το 9,9% του ΑΕΠ απορροφούν δαπάνες των δημοσίων υπηρεσιών, το 8,9% οι οικονομικές υποθέσεις, 4,3% η παιδεία, 2,7% η άμυνα, 2,1% η δημόσια τάξη, 1,5% η προστασία του περιβάλλοντος, 0,7% ο πολιτισμός και η θρησκεία και 0,2% η κατοικία. Μειωμένες γεννήσεις Σε ότι αφορά το δείκτη των γεννήσεων, το 2015, γεννήθηκαν στην Ε.Ε. 5,103 εκ. μωρά έναντι 5,063 εκ. μωρών το 2001. Τα περισσότερα γεννήθηκαν στη Γαλλία (799.700) και ακολούθησαν η Μ. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Πολωνία. Κατά μέσο όρο, οι γυναίκες που γέννησαν για πρώτη φορά ήταν σχεδόν 29 ετών. Οι νεαρότερες ήταν στη Βουλγαρία και οι μεγαλύτερες στην Ιταλία. Ο δείκτης γονιμότητας στη Γαλλία και Ιρλανδία (1,96 και 1,92 αντίστοιχα) πλησιάζουν το δείκτη αντικατάστασης του πληθυσμού που φτάνει το 2,1. Οι χαμηλότεροι δείκτες γονιμότητας παρατηρούνται στο νότο της Ευρώπης και την Πολωνία και συγκεκριμένα στην Ιταλία με 1,35, στην Ελλάδα και Ισπανία με 1,33, στην Κύπρο και Πολωνία με 1,32 και στην Πορτογαλία με 1,31. Τα τελευταία 15 χρόνια, η μεγαλύτερη αύξηση γεννήσεων σημειώθηκε στη Σουηδία (+25%), την Τσεχία (+22,1%), τη Σλοβενία (+ 18,1%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 16,1%). Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στην Πορτογαλία (-24,2%), ακολουθούμενη από την Ολλανδία (-15,8%), τη Δανία (-11,1%), Ρουμανία (-10,4%) και την Ελλάδα (-10,2%).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ποια παγίδα για την υγεία μας κρύβεται στη διατροφή ΧΩΡΙΣ γλουτένη – Τι αποκάλυψε μεγάλη έρευνα

Οι άνθρωποι, που αποφεύγουν τη γλουτένη, υπάρχει περίπτωση να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, ενώ η κατανάλωση περισσότερης γλουτένης μειώνει τον κίνδυνο, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη, προσδίνοντας στο ψωμί και σε άλλα προϊόντα της αρτοποιίας ελαστικότητα κατά το ψήσιμο, καθώς και καλύτερη γευστική υφή. Ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού (γύρω στο 1%) δεν ανέχεται αυτή την πρωτεΐνη και πρέπει να την αποφεύγει, ενώ ένα ακόμη 4% έως 6% μπορεί να έχει μικρότερα προβλήματα. Όμως, οι «δίαιτες χωρίς γλουτένη» τείνουν να γίνουν δημοφιλείς ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν καθόλου τέτοια προβλήματα, παρόλο που υπάρχει έλλειψη στοιχείων, τα οποία να αποδεικνύουν ότι η αποχή από την εν λόγω πρωτεΐνη θα αποφέρει κάποιο όφελος μακροπρόθεσμα. Περίπου ένας στους δέκα ανθρώπους (10%), ιδίως κάποιος πιο μορφωμένος και πιο πλούσιος, δηλώνει πλέον ότι αποφεύγει τροφές με αυτή την πρωτεΐνη στο πλαίσιο ενός -υποτίθεται- πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Οι ερευνητές του Τμήματος Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε επιδημιολογικό συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης στο Πόρτλαντ, ανέλυσαν στοιχεία για τη διατροφή σχεδόν 200.000 ατόμων σε βάθος 30ετίας. Διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν την περισσότερη γλουτένη, είχαν κατά μέσο όρο 13% μικρότερη πιθανότητα να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους κατανάλωναν τη λιγότερη (λιγότερα από τέσσερα γραμμάρια τη μέρα). «Οι τροφές χωρίς γλουτένη συχνά έχουν λιγότερες διατροφικές ίνες και άλλα θρεπτικά ιχνοστοιχεία, όπως βιταμίνες και μέταλλα (Β12, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σελήνιο κ.α.), πράγμα που τις καθιστά λιγότερο θρεπτικές, αλλά και πιο ακριβές», δήλωσε ο ερευνητής Γκεντ Ζονγκ. Οι ίνες αποτελούν γνωστό παράγοντα προστασίας έναντι του διαβήτη.

Μεταρρυθμίσεις προανήγγειλε ο Γαβρόγλου στο μάθημα της Ιστορίας -Να “μιλήσουμε για το πώς θέλουμε να διδάσκεται η Ιστορία”

Προσεχείς μεταρρυθμίσεις στο πρόγραμμα σπουδών της Ιστορίας ανακοίνωσε, μιλώντας το Σάββατο σε ημερίδα της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Τόνισε την ανάγκη σταδιακής κατάργησης του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού της εκπαίδευσης, εκτός των αλλαγών που θα εφαρμοσθούν στο λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Το ΙΕΠ θα ανοίξει τη συζήτηση σύντομα για τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας», είπε ο κ. Γαβρόγλου και χαρακτήρισε ευκαιρία το να «μιλήσουμε για το πώς θέλουμε να διδάσκεται η Ιστορία». Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «βρισκόμαστε στο τέλος του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού μας», με την είσοδο των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα, αλλά και στο σχολείο. «Το σχολείο και το πανεπιστήμιο είναι θεσμοί μέσα στους οποίους καλλιεργήθηκε ο βιβλιοκεντρικός πολιτισμός», τόνισε και επεσήμανε ότι, αν και η μετάβαση δεν θα γίνει άμεσα, αλλά μέσα σε βάθος λίγων δεκαετιών, οι μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν τώρα, θα αποτελέσουν τα πρώτα στάδια της αλλαγής. Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε την ανάγκη αλλαγής στο λύκειο, λέγοντας ότι «οι δύο τελευταίες τάξεις του εκφράζουν μια κοινωνική παθογένεια» και την ανάγκη «αποδραματοποίησης» των πανελλαδικών εξετάσεων. Επίσης, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός έθιξε το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, χαρακτηρίζοντάς το «ένα από τα πιο σύνθετα ζητήματα». «Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε αυτό το ζήτημα. Δεν έχουν δικαιώματα οι κλάδοι που δεν είναι διαπλεκόμενοι. Όπου έχουν δοθεί, δόθηκαν με βάση εξουσίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου προμηνύοντας νέες πρωτοβουλίες και στον τομέα αυτό. Στην ημερίδα, εξάλλου, μίλησαν ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, ο οποίος ανέλυσε τις βασικές αρχές της πρότασης του Ινστιτούτου για τις αλλαγές στο λύκειο, ο Θέμης Κοτσιφάκης, συντονιστής του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, που ανέλυσε τις βασικές γραμμές για την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και ο Ερρίκος Βεντούρας, καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας, ο οποίος τοποθετήθηκε για ζητήματα λειτουργίας και οργάνωσης των ΤΕΙ.

Δ.Ο.Ε.: «Επέκταση των ρυθμίσεων για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς»

Αρ. Πρωτ. 1144Αθήνα 06/03/2017Προς1. Το Υπουργείο ΟικονομικώνΤαμείο ΠαρακαταθηκώνΤαχυδρομικό Ταμιευτήριο2. Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.Θέμα: «Επέκταση των ρυθμίσεων για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς» Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων προβλέπεται πάγωμα επιτοκίου, καταβολή μειωμένων δόσεων και παράλληλα επιβράβευση των συνεπών δανειοληπτών του ταμείου. Δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και για τα στεγαστικά δάνεια που έχουν λάβει συνάδελφοι εκπαιδευτικοί από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ως Δημόσια Αποκεντρωμένη Υπηρεσία και αργότερα ως τράπεζα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 2322/1995 και συνδυαστικά με το άρθρο 62 παρ. 6 του Ν.2214/1994, χορηγούσε στεγαστικά δάνεια προς Δημοσίους Υπαλλήλους και Υπαλλήλους Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ., (Ο.Τ.Ε., Ο.Σ.Ε., Εκπαιδευτικοί, Στρατιωτικοί, Σώματα Ασφαλείας, Κληρικοί, Υπάλληλοι Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, Ανάπηροι Πολέμου, κ.λ.π.) Τα στεγαστικά δάνεια των εκπαιδευτικών ήταν αρμοδιότητα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και οι ευνοϊκές ρυθμίσεις στην κατηγορία Δημοσίων Υπάλληλων του Παρακαταθηκών, πρέπει για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης να συμπεριλάβουν και τις ανάλογες ρυθμίσεις για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.Σύμφωνα με τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην επέκταση των ευνοϊκών ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες εκπαιδευτικούς στεγαστικών δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στη βάση των αντίστοιχων ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF

Σου μιλώ…Πανελλήνιος ραδιοφωνικός διαγωνισμός “κάντο ν’ακουστεί”…Ειδικό σχολείο Ν.Προποντίδας

Υποστηρίξτε το Ειδικό σχολείο Ν.Προποντίδαςhttps://www.youtube.com/watch?v=PUe5600m-DkΣε μουσική του "Σου μιλώ και κοκκινίζεις" το Ειδικό σχολείο Ν.Προποντίδας , έγραψε το δικό του μνμ και συμμετέχει στον πανελλήνιο ραδιοφωνικό διαγωνισμό "κάντο ν'ακουστεί"! Παρακαλώ, υποστηρίξτε μας πατώντας το link http://www.esrvote.tk/ και στη συνέχεια το ραδιοφωνάκι και το νουμ. 40, απ΄'όπου μπορείτε να ψηφίσετε το μνμ. μας!!http://halkidikivoice.gr/halkidiki/item/2052-sou-milo-kanto-n-akoustei-video https://www.youtube.com/watch?v=PUe5600m-Dk

Παγώνει εν μέρει η χρηματοδότηση της ΕΕ στην Τουρκία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προβαίνει σε μερικό "πάγωμα" της χρηματοδότησης από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας προς την Τουρκία, επειδή η χώρα "κινείται μακριά από την Ευρώπη", δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για τη Διεύρυνση, Γιοχάνες Χαν. «Η Τουρκία δεν κινείται προς την κατεύθυνση της Ευρώπης, αλλά σε αντίθετη τροχιά. Είμαστε νομικά δεσμευμένοι να συσχετίζουμε την οικονομική στήριξη με την πρόοδο που καταγράφει κάθε (υποψήφια) χώρα», τόνισε ο Χαν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA). Όπως είπε, η αρνητική πορεία της Άγκυρας ξεκίνησε να καταγράφεται ακόμα και πριν την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου και σημείωσε πως η πορεία της Τουρκίας δεν κινείται ενάντια «μόνο στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ενάντια και στα πρότυπα του διεθνούς δικαίου». Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη ποιο μέρος της χρηματοδοτικής βοήθειας θα ανασταλεί και για πόσο χρονικό διάστημα. Δικαιούχοι της βοήθειας του ΜΠΒ είναι οι υποψήφιες και δυνάμει υποψήφιες χώρες για ένταξη. Οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, οι οποίες αναλύονται σε 35 κεφάλαια για συγκεκριμένους θεματικούς και θεσμικούς τομείς, άρχισαν το 2005, αλλά έως σήμερα έχει συντελεστεί μικρή πρόοδος αυτών. Οι κυβερνήσεις των κρατών–μελών της Ένωσης τηρούν διαφορετική πολιτική αναφορικά με τη στάση που πρέπει να υιοθετηθεί απέναντι στα πλήγματα που υφίσταται η δημοκρατία στην Τουρκία, με ορισμένες από αυτές να ζητούν πάγωμα των διαπραγματεύσεων για την ένταξη της χώρας στην Ένωση και άλλες να τάσσονται υπέρ της συνέχισης του διαλόγου.

Αυτά τα συμπτώματα προδίδουν ανεύρυσμα στον εγκέφαλο

Ανεύρυσμα εγκεφάλου είναι ένα εξόγκωμα ή διόγκωση σε ένα αιμοφόρο αγγείο στον εγκέφαλο.Το εγκεφαλικό ανεύρυσμα μπορεί να παρουσιάσει διαρροή ή ρήξη, προκαλώντας αιμορραγία στον εγκέφαλο (αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο). Πιο συχνά μια ρήξη ανευρύσματος εγκεφάλου εμφανίζεται στο χώρο μεταξύ του εγκεφάλου και των λεπτών ιστών που καλύπτουν τον εγκέφαλο. Αυτό το είδος αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου ονομάζεται “υπαραχνοειδής αιμορραγία”. Η ρήξη ανευρύσματος είναι άμεσα απειλητική για τη ζωή του ατόμου και απαιτεί κατεπείγουσα ιατρική θεραπεία. Συμπτώματα: Ρήξη ανευρύσματος Μια ξαφνική, πολύ έντονη κεφαλαλγία (πονοκέφαλος) είναι το βασικό σύμπτωμα μιας ρήξης ανευρύσματος. Αυτή η κεφαλαλγία συχνά περιγράφεται από πολλούς ασθενείς ως “ο χειρότερος πονοκέφαλος που είχαν ποτέ”.Τα πιο συνήθη συμπτώματα μιας ρήξης ανευρύσματος περιλαμβάνουν: Αιφνίδια, εξαιρετικά σοβαρή κεφαλαλγίαΝαυτία και έμετο«Πιάσιμο» στον λαιμόΘολή ή διπλή όρασηΕυαισθησία στο φωςΕπιληπτική κρίσηΒλεφαρόπτωσηΑπώλεια της συνείδησηςΣύγχυση Ανεύρυσμα που έχει απλή διαρροή Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα ανεύρυσμα μπορεί να αρχίσει να διαρρέει μόνο μία μικρή ποσότητα αίματος. Αυτή η διαρροή μπορεί να προκαλέσει: Αιφνίδια, εξαιρετικά σοβαρή κεφαλαλγίαΜια πιο σοβαρή ρήξη ακολουθεί σχεδόν πάντα την απλή διαρροήΑνεύρυσμα που δεν έχει διαρραγεί (σπάσει) ακόμα Ένα ανεύρυσμα εγκεφάλου που δεν έχει σπάσει μπορεί να μην προκαλέσει κανένα σύμπτωμα, ιδιαίτερα αν είναι μικρό. Ωστόσο, ένα μεγάλο ανεύρυσμα μπορεί να πιέζει τους παρακείμενους ιστούς του εγκεφάλου και τα νεύρα, προκαλώντας ενδεχομένως: Πόνο πάνω και πίσω από το ένα μάτιΗ κόρη του ματιού μεγαλώνειΑλλαγές στην όραση ή διπλωπία (διπλή όραση)Μούδιασμα, αδυναμία ή παράλυση της μιας πλευράς του προσώπουΒλεφαρόπτωση

Νέο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ: Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ

Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης, που υποβάλλονται προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης θα πρέπει να προωθούν την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία και να εντάσσονται σε μία από τις ακόλουθες 3 παρεμβάσεις: Έρευνα και Ανάπτυξη από Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων Βασικός στόχος της παρέμβασης «Έρευνα και Ανάπτυξη από Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» είναι η υποστήριξη της έρευνας, η προώθηση της καινοτομίας και η ενίσχυση της δικτύωσης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Βασικός στόχος της παρέμβασης «Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς» είναι η συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων και των ερευνητικών οργανισμών. Τέλος, η παρέμβαση «Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων» έχει ως στόχο την προώθηση της έρευνας σε επόμενο επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας, έχοντας ως βάση αποτελέσματα που έχουν παραχθεί σε προηγούμενα ερευνητικά έργα. Σε ποιους απευθύνεται Ερευνητικοί οργανισμοί και λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως ερευνητικοί οργανισμοί Επιχειρήσεις και λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως επιχειρήσεις Περίοδος υποβολής από 23/3/2017 έως 17/5/2017 (ώρα 16:00) Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης υποβάλλονται από τους δυνητικούς Δικαιούχους υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis κάνοντας χρήση του τυποποιημένου στο ΠΣΚΕ Εντύπου Υποβολής Αίτησης Χρηματοδότησης (περιλαμβάνεται στο Παράρτημα VIII της παρούσας πρόσκλησης). Αιτήσεις χρηματοδότησης στις οποίες δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα υποχρεωτικά προς συμπλήρωση πεδία του ΠΣΚΕ, δεν γίνονται αποδεκτές από το σύστημα και δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν. Είδος ενίσχυσης Επιχορήγηση / Επιδότηση Ενίσχυση για έρευνα / καινοτομία / τεχνολογική ανάπτυξη Περιοχή εφαρμογής Όλη η Ελλάδα Όροι και προϋποθέσεις Επιχειρήσεις: κάθε μονάδα, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα.Η Δράση απευθύνεται σε υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και ημερομηνίας ίδρυσης, οι οποίες προτίθενται να υλοποιήσουν έργο ΕΤΑΚ, το αντικείμενο του οποίου εμπίπτει σε επιλεγμένους θεματικούς τομείς της οικονομίας, που ανταποκρίνονται στα συμπεράσματα της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης σε Εθνικό επίπεδο (national RIS3) και στους οποίους αναφέρεται η επενδυτική προτεραιότητα 1β του ΕΠΑνΕΚ. Οι τομείς αυτοί περιγράφονται στην Ενότητα I.1.5 και αναλυτικά στο Παράρτημα III. Οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν συσταθεί νομίμως και να λειτουργούν είτε ως νομικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως του τύπου τους (π.χ. ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΙΚΕ, ΚοινΣΕπ) είτε ως ατομικές επιχειρήσεις. Οντότητες που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, δηλαδή προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες σε δεδομένη αγορά και δεν εμπίπτει στους κανόνες του εμπορικού δικαίου, αποτελούν δυνητικούς δικαιούχους της παρούσας Δράσης. Κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης, θα δηλώνονται ως «Λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως επιχειρήσεις». Σημειώνεται ότι, η επιχείρηση – δυνητικός δικαιούχος πρέπει κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης να λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να διαθέτει ΑΦΜ ή VAT. Οι επιχειρήσεις οι οποίες κατά την υποβολή δεν διαθέτουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα δεσμεύονται ότι κατά την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης θα διαθέτουν εγκατάσταση ή υποκατάστημα στην περιφέρεια στην οποία χωροθετείται η ενίσχυση (όπως οι περιφέρειες αναφέρονται στην ενότητα Ι.1.2) σύμφωνα με την εγκεκριμένη Αίτηση Χρηματοδότησης. Ερευνητικοί Οργανισμοί: κάθε οντότητα, όπως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα − Ινστιτούτα, Τεχνολογικοί Φορείς και Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς (δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου) ή τον τρόπο χρηματοδότησης, πρωταρχικός σκοπός των οποίων είναι η εκπαίδευση, η ανεξάρτητη διεξαγωγή βασικής έρευνας, βιομηχανικής έρευνας ή πειραματικής ανάπτυξης ή η ευρεία διάδοση των αποτελεσμάτων των εν λόγω δραστηριοτήτων με τη διδασκαλία, τη δημοσίευση ή τη μεταφορά γνώσεων. Στην περίπτωση, που η οντότητα αυτή διενεργεί και οικονομικές δραστηριότητες, η χρηματοδότηση, οι δαπάνες και τα έσοδα από τις οικονομικές αυτές δραστηριότητες πρέπει να δηλώνονται χωριστά. Όλα τα κέρδη πρέπει να επανεπενδύονται στις πρωταρχικές δραστηριότητες και στη διάδοση των αποτελεσμάτων. Οι επιχειρήσεις, που μπορούν να επηρεάσουν μια τέτοια οντότητα, όπως με την ιδιότητα του μετόχου ή του μέλους, δεν έχουν προνομιακή πρόσβαση στο ερευνητικό δυναμικό του ή στα ερευνητικά του αποτελέσματα. Οι Ερευνητικοί Οργανισμοί θα πρέπει να λειτουργούν νομίμως στην Ελλάδα κατά την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας πρόσκλησης. Στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης μπορεί να θεωρούνται ως διαφορετικοί ερευνητικοί φορείς: διαφορετικά Τμήματα Σχολής του ίδιου ΑΕΙ (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ) διαφορετικά Ινστιτούτα του ίδιου Ερευνητικού Κέντρου διαφορετικά Εργαστήρια του ίδιου Τμήματος ΑΕΙ ή Ινστιτούτου, εφόσον έχουν θεσμοθετηθεί με σχετική απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Τμήματος ή του Ινστιτούτου. Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω φορείς δεν είναι υποχρεωτικό να συμμετέχουν σε σύμπραξη και να υποβάλλουν προτάσεις ως «διαφορετικοί φορείς», καθώς είναι δυνατόν περισσότερα Ινστιτούτα, Εργαστήρια κλπ., του ίδιου Πανεπιστημίου ή ερευνητικού κέντρου/ινστιτούτου να αποτελέσουν έναν φορέα - εταίρο. Σε αυτή την περίπτωση όμως θα συμμετέχουν ως Τομέας/ Τμήμα/ Ινστιτούτο ή Ερευνητικό Κέντρο, του οποίου αποτελούν μέρη. Αριθμός δικαιούχων ανά έργο:Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης των έργων ETAK που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της Δράσης μπορούν να υποβάλλονται είτε από μεμονωμένες επιχειρήσεις, είτε από ομάδες επιχειρήσεων, είτε από συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς. Συγκριμένα, για κάθε μια από τις τρείς παρεμβάσεις: I. Έρευνα και Ανάπτυξη από Μικρομεσαίες ΕπιχειρήσειςΗ παρέμβαση απευθύνεται σε υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις ανεξαρτήτως της ημερομηνίας ίδρυσης. Δυνητικοί δικαιούχοι είναι είτε μια Μικρομεσαία Επιχείρηση (ΜΜΕ) είτε Ομάδες Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ), ανεξάρτητων μεταξύ τους. II. Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς ΟργανισμούςΑφορά συμπράξεις υφισταμένων επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους και ημερομηνίας ίδρυσης, με ερευνητικούς οργανισμούς, με κύριους αποδέκτες τις επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο της παρέμβασης η σύμπραξη περιλαμβάνει τουλάχιστον μία επιχείρηση και τουλάχιστον έναν ερευνητικό οργανισμό. Επιπλέον, στη σύμπραξη δύναται να συμμετέχει μία (ή περισσότερες) οντότητα/ες που ανήκει στους Λοιπούς Φορείς που αντιμετωπίζονται ως Ερευνητικοί Οργανισμοί» σύμφωνα με τον ορισμό που δόθηκε παραπάνω. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της παρέμβασης: Σε συμπράξεις δύο ή τριών ή τεσσάρων εταίρων – φορέων ο ένας θα πρέπει απαραίτητα να είναι επιχείρηση Σε συμπράξεις περισσοτέρων των τεσσάρων εταίρων - φορέων οι δύο θα πρέπει απαραίτητα να είναι επιχειρήσεις. III. Αξιοποίηση Ερευνητικών ΑποτελεσμάτωνΔυνητικοί δικαιούχοι είναι υφιστάμενες μεμονωμένες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και ημερομηνίας ίδρυσης. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση συνεργατικών έργων, ένα μέλος της σύμπραξης δεν επιτρέπεται να αποτελέσει υπεργολάβο ή προμηθευτή άλλου μέλους για τις ανάγκες του έργου ΕΤΑΚ. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται περιορισμός στον αριθμό των προτάσεων ανά κύκλο στις οποίες συμμετέχει ένας ερευνητικός οργανισμός ή μία επιχείρηση. Εφόσον εγκριθεί η ενίσχυση ενός έργου, απαγορεύεται η εκχώρηση του ανατιθέμενου έργου σε τρίτους από οποιονδήποτε δικαιούχο, καθώς και της απαίτησης για ενίσχυση που προκύπτει από την ανάθεση αυτή. Τι χρηματοδοτείται Eπιλέξιμες κατηγορίες δαπανών: Δαπάνες προσωπικού. Δαπάνες οργάνων & εξοπλισμού. Δαπάνες για κτίρια και γήπεδα. Δαπάνες για ανάθεση έρευνας επί συμβάσει, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, που αγοράστηκαν ή ελήφθησαν με άδεια εκμετάλλευσης από εξωτερικές πηγές με τήρηση της αρχής των ίσων αποστάσεων, καθώς και δαπάνες για συμβουλευτικές και ισοδύναμες υποστηρικτικές υπηρεσίες χρησιμοποιούμενες αποκλειστικά για το έργο. Πρόσθετα γενικά έξοδα και λοιπές λειτουργικές δαπάνες που είναι άμεσο αποτέλεσμα του έργου Δαπάνες διεξαγωγής μελέτης σκοπιμότητας Δαπάνες καινοτομίας Δαπάνες συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις Προϋπολογισμός € 126.000.000 Αναλυτικά: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα: 151.200.000 ευρώ Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη: 42.000.000 ευρώ Αττική: 72.800.000 ευρώ Στερεά Ελλάδα: 7.000.000 ευρώ Νότιο Αιγαίο: 7.000.000 ευρώ Σχετικά αρχεία Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης (10/3/2017) (PDF - 4,76 Mb) Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις - Α' Κύκλος (10/3/2017) (PDF - 592,95 Kb) Πληροφορίες - Στοιχεία επικοινωνίας Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία Ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.antagonistikotita.gr Διεύθυνση Λεωφ. Μεσογείων 56, 115 27 Αθήνα Τηλ 801 11 36300 Φαξ 210 7458195 Πούλου Σταυρούλα 213 1300082 Κουτσοπούλου Μαρία 213 1300145 Ιστοσελίδα δημοσίευσης http://www.antagonistikotita.gr/epanek/prokirixeis.asp?id=26&cs= Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης & της Καινοτομίας (ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ) Μονάδα Α’ Διεύθυνση Λεωφ. Μεσογείων 14-18, 101 92 Αθήνα E-mail διεύθυνση [email protected] Ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.eyde-etak.gr

Κικίλιας: Στενάζει ο λαός με το “φορομπηχτικό” πακέτο Τσίπρα και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν μεγάλη ζωή

"Ο κ. Τσίπρας με τον κ. Καμμένο αδιαφορούν για τον ελληνικό λαό και αποφάσισαν για τη καρέκλα τους. Δεν τους...νοιάζει τίποτα άλλο", τόνισε ο Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ επισήμανε πως για τη ΝΔ το μείζον και το πιο σημαντικό είναι το τι είναι καλό για τη χώρα εξαπολύοντας επίθεση στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό για τη διαπραγμάτευση. Όπως είπε, «κανείς δεν είναι μέσα στις διαπραγματεύσεις για να ξέρει τι γίνεται, άλλα είναι εμφανές σε όλους μας ότι τα έχουν συμφωνήσει όλα, ότι τα έχει καταπιεί όλα αυτή η κυβέρνηση». «Θα μειώσει τις συντάξεις, θα μειώσει το αφορολόγητο, και το μόνο πράγμα που τους ενδιαφέρει είναι να παραμείνουν στην καρέκλα τους για να κάνουν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που κάνει ο ελληνικός λαός. Στενάζει ο λαός και την ίδια ώρα, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν μεγάλη ζωή» είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως πριν από λίγους μήνες δεν υπήρχαν αυτά τα μέτρα στο τραπέζι. Σύμφωνα με τον κ. Κικλίλια όσο περνάει ο χρόνος, η πραγματική οικονομία καταρρέει. «Αυτό που ζει ο συνταξιούχος που υπερφολογείται, είναι κάτι που δεν τους ενδιαφέρει. Όσο καθυστερεί η αξιολόγηση, αυξάνει το ποσό του "λογαριασμού"», τόνισε εκφράζοντας την απορία αν οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος έχουν κάνει κάτι για την κοινωνία εδώ και 2 χρόνια. «Έχουν κάνει ένα καλό σε έναν τομέα;» διερωτήθηκε, τονίζοντας πως ο κ. Μητσοτάκης είπε «εγώ κύριοι αντί να κόβω μισθούς και συντάξεις και να πνίγω στους φόρους τους Έλληνες και να μεγαλώνω τις δαπάνες μέσα από ρουσφέτια, θα τρέξω τις μεταρρυθμίσεις», ενώ χαρακτήρισε το πακέτο του κ. Τσίπρα «φορομπηχτικό» και «πακέτο δυστυχίας του ελληνικού λαού». Ξεκαθάρισε μάλιστα πως η ΝΔ δεν θα ψηφίσει τα μέτρα. «Θα τα ψηφίσουν μόνοι τους. Θέλουμε να κλείσει η αξιολόγηση χθες με τους καλύτερους δυνατούς όρους για τη χώρα. Τα σκληρά μέτρα έχουν προέλθει από την αναξιοπιστία και τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης Τσίπρα που μας οδηγεί ουσιαστικά σε 4ο μνημόνιο», είπε τονίζοντας πως «έτσι όπως πάει η οικονομία, χωρίς να προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις και χωρίς να ρυθμίζονται τα κόκκινα δάνεια, θα σφίξουν τα capital controls αντί να χαλαρώσουν». Προσέθεσε ακόμη πως επί ΝΔ «όσο βελτιώνονται οι οικονομικοί δείκτες και όσο μεγαλώνει το ΑΕΠ της χώρας, τόσο θα μειώνονται οι περιορισμοί στο τραπεζικό σύστημα μέχρι να αρθούν τα capital controls». «Όσο συντομότερα φύγουν, τόσο περισσότερες πιθανότητες και δυνατότητες υπάρχουν μέχρι τα μέσα του 2018 να υπάρξει μια σοβαρή αξιόπιστη κυβέρνηση να στρίψει το καράβι της οικονομίας», είπε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ.

Τα δύσκολα ΠΡΕΠΕΙ ενός καθηγητή..

Και μπαίνεις λοιπόν το πρωί στην τάξη με την καλημέρα σου (που δεν επιστρέφετε πάντα από όλους τους παρευρισκόμενους) για να συνυπάρξεις με 20 διαφορετικά άτομα “ανακαλύπτοντας” ένα κοινό κώδικα...

Πρώην μαθητής μηνύει καθηγήτρια του !

Προστασία από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ζητά καθηγήτρια από τη Μαγνησία, η οποία τα τελευταία 12 χρόνια βιώνει έναν απίστευτο δικαστικό «Γολγοθά» από πρώην μαθητή της που την «κυνηγά»...

Ο Βούτσης βάζει τις “φωνές” για τις καθυστερήσεις των σοβαρών υποθέσεων από τη Δικαιοσύνη στη Βουλή

«Δε δικαιολογούνται» καθυστερήσεις «δέκα και έντεκα ετών» για να φτάσουν από τη Δικαιοσύνη στη Βουλή σοβαρές υποθέσεις, με ενδεχόμενη ανάμιξη πολιτικών προσώπων, καθυστερήσεις, που οδηγούν σε παραγραφές «για πολλά ζητήματα που ενδεχομένως χρήζουν διερεύνησης», τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, σε συνέντευξη τύπου στο Επιμελητήριο Πιερίας, στην Κατερίνη. Ο κ. Βούτσης έκανε την επισήμανση, με αφορμή την πρόταση των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ για σύσταση ειδικής προανακριτικής επιτροπής για τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας μετά το 2002. «Είναι προφανές, ότι κάποιες από τις πράξεις αυτές θεωρούνται παραγεγραμμένες στη βάση και του συγκεκριμένου άρθρου του Συντάγματος - που γνωρίζετε, ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις λένε ότι στην αναθεώρηση που θα γίνει, του Συντάγματος, θα πρέπει να αλλάξει - πλην όμως θα ήθελα να εκφράσω την απορία μας, τουλάχιστον, γιατί υπάρχει μια καθυστέρηση από την πλευρά λειτουργών της δικαιοσύνης για να φτάσουν κάποιες πολύ σοβαρές υποθέσεις στη Βουλή» είπε ο πρόεδρος της Βουλής και πρόσθεσε: «Για μερικές από αυτές, πάρα πολύ σημαντικές, όπως είναι αυτή η παρούσα, που αφορά και μεγάλα χρηματικά ποσά και πολιτικά στελέχη, όπως ήταν ο κ. Παπαντωνίου, καθυστέρηση δέκα και έντεκα ετών, που οδηγεί σε παραγραφές για πολλά ζητήματα που ενδεχομένως θα έπρεπε να διερευνηθούν, δε δικαιολογούνται. Και δεν είναι αιτία της Βουλής, πρόβλημα της Βουλής, ότι δεν αξιοποιούνται όπως θα έπρεπε για να σταλούν πίσω στη δικαιοσύνη για τα περαιτέρω, εάν υπάρχουν περαιτέρω, διότι καταλαβαίνουμε όλοι, πως είναι θέματα διερεύνησης αυτά». «Τέτοιες καθυστερήσεις θα πρέπει να αποφεύγονται. Και το λέω ευθέως και δημοσίως. Θα πρέπει να αποφεύγονται διότι δημιουργούν πρόβλημα και δημιουργούν πρόβλημα και της κοινωνίας με τη Βουλή και με το πολιτικό σύστημα» είπε ο κ. Βούτσης. Ο πρόεδρος της Βουλής αναφέρθηκε και στην διαπραγμάτευση για τη δεύτερη αξιολόγηση, εκφράζοντας την ελπίδα να κλείσει έγκαιρα για να δοθεί η δυνατότητα να αναδειχθούν και οι θετικές προοπτικές στην επόμενη φάση της ελληνικής οικονομίας. «Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την πορεία της συζήτησης σε σχέση με την αξιολόγηση, σωστά δεν πηγαίνει φέτα-φέτα» είπε ο κ. Βούτσης, προσθέτοντας ότι έχει γίνει αντιληπτό ποια θέματα έχουν τεθεί στο τραπέζι και σε ποια υπάρχουν συγκλίσεις και αποκλίσεις και πρόσθεσε ότι «είναι σαφές, ότι μια συνολική συμφωνία δε μπορεί παρά να περιλαμβάνει και τα δύο κεντρικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον» , δηλαδή, «το θέμα των μεσοπρόθεσμων μέτρων για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους», καθώς και «κρίσιμο θέμα των πλεονασμάτων» για το οποίο σημείωσε, ότι υπάρχει και μεγάλη διαφωνία μεταξύ του ΔΝΤ και των Ευρωπαίων.