Μουζάλας: Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος νέου «κύματος» μετανάστευσης

Μια νέα δομή φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών εγκαινίασε στη Θήβα, το πρωί της Τρίτης, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας. Περισσότερο ενδιαφέρον ωστόσο είχαν οι δηλώσεις του, αναφορικά με το ενδεχόμενο κατάρρευσης της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες, εάν η διπλωματική ένταση ανάμεσα στην Άγκυρα και τις Βρυξέλλες προσλάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Ο υπουργός δεν έκρυψε την ανησυχία του για νέο κύμα μετανάστευσης, αλλά τόνισε πως η συμφωνία ανάμεσα σε Ελλάδα, Τουρκία και ΕΕ τηρείται κανονικά. Είπε πάντως ότι η χώρα μας είναι έτοιμη να δεχτεί πρόσφυγες, ανάλογα με τις εξελίξεις. Το νέο κέντρο φιλοξενίας αναμένεται να φιλοξενήσει περίπου 800 πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς αποτελείται από 65 πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα, αλλά και 65 κοντέινερ. Στο κέντρο φιλοξενίας της Θήβας θα υπάρχει παιδίατρος, γυναικολόγος, αίθουσες διδασκαλίας, χώροι αναψυχής και κοινόχρηστα μπάνια -περίπου 65. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μουζάλα, πρόσφυγες, αλλά και μετανάστες, «θα ζήσουν σε συνθήκες αξιοπρέπειας. Είναι αποτέλεσμα της τεράστιας προσπάθειας που κάνουμε. Πώς δηλαδή από τις σκηνές φτάσαμε σε σπιτάκια με αξιοπρέπεια, με κουζίνες, αλλά και όλα όσα είναι απαραίτητα για μια αξιοπρεπή διαβίωση». Το κάθε διαμέρισμα αποτελείται από δύο δωμάτια με δύο διπλές κουκέτες το καθένα, μία κουζίνα και μία τραπεζαρία. Στους κοινόχρηστους χώρους υπάρχουν ειδικά δωμάτια μόνο για γυναίκες, χώροι λατρείας, αλλά και ιατρεία.

Η καλή μέρα από… τον βραδινό ύπνο φαίνεται!

Ο ποιοτικός ύπνος αποτελεί μία από τις κεντρικές διαστάσεις ενός υγιεινού τρόπου ζωής και ζωτικό δείκτη για την αξιολόγηση της συνολικής υγείας και ευεξίας. Παρόλα αυτά, μεγάλο ποσοστό του ενήλικου...

Απλήρωτοι οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ

Το εξάμηνο 2016Β, έχει λήξει από τις 15/02/2017 και ακόμα εκκρεμεί η εξόφληση των δεδουλευμένων (07/10/2016 – 15/02/2017) στους εκπαιδευτές των Δ.ΙΕΚ.Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ, με επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης Παυσανία Παπαγεωργίου, τον καλεί να προσδιορίσει τον χρόνο καταβολής των δεδουλευμένων, απαραίτητη προϋπόθεση ώστε οι ωφελούμενοι να προγραμματίσουν την καθημερινότητα τους και ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτές εργάζονται ως ωρομίσθιοι και οι πλείστοι εξ αυτών, με εξαίρεση τους Δημόσιους Υπαλλήλους, ως μοναδική επαγγελματική ασχολία και αποκλειστική βιοποριστική πηγή εσόδων, έχουν την ως άνω σχέση με το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης!!!Επίσης υπάρχει και κοινωνική διάσταση, δεδομένου ότι απομένει μόλις ένας μήνας για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα και οι πραγματικές οικογενειακές υποχρεώσεις των είναι αυξημένες.

Ο αριθμός εισακτέων στα Τμήμα Εικαστικών Τεχνών για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018

Η εισαγωγή στα τέσσερα Τμήματα Εικαστικών Τεχνών διαφέρει από αυτή των Πανελλαδικών Εξετάσεων που απαιτούνται για τα υπόλοιπα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τις εξετάσεις διενεργούν τα ίδια τα Τμήματα και οι υποψήφιοι δεν απαιτείται να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 για αυτά τα Τμήματα ορίζεται: Ανωτάτη Σχολή Καλών ΤεχνώνΤμήμα Εικαστικών Τεχνών: 100 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ΘεσσαλονίκηςΤμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών: 120 Πανεπιστήμιο Δυτικής ΜακεδονίαςΤμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών: 120 Πανεπιστήμιο ΙωαννίνωνΤμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης: 110 Περισσότερες πληροφορίες για τα ανωτέρω τμήματα μπορείτε να δείτε εδώ πηγή: δ.τ. ΥΠΠΕΘ compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Πρόγραμμα επιδότησης για την εγκατάσταση φυσικού αερίου – Όλα τα ποσά

Πρόγραμμα επιδότησης νοικοκυριών στην Αττική για την εγκατάσταση φυσικού αερίου ανακοίνωσε σήμερα η Εταιρεία Διανομής Αερίου. Παράλληλα, μηδενίζονται τα τέλη σύνδεσης και προστίθεται νέα τεχνική σύνδεσης με ανύψωση αγωγού (riser) που προβλέπει την εγκατάσταση του μετρητή στο μπαλκόνι, περιορίζοντας έτσι τη δαπάνη του καταναλωτή για την κατασκευή της εγκατάστασης. Το πρόγραμμα, από το οποίο υπολογίζεται να επωφεληθούν περισσότερα από 10.000 νοικοκυριά παρουσίασε σήμερα σε εκδήλωση της εταιρείας ο γενικός διευθυντής Χρήστος Μπαλάσκας ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους θα υποβάλλονται από τις 3 Απριλίου. Η επιδότηση θα φθάσει συνολικά στα 3,8 εκατ. ευρώ, οι αιτήσεις θα εξετάζονται κατά τη χρονική σειρά που θα υποβάλλονται και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί όταν εξαντληθεί ο προϋπολογισμός. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος έχουν ως εξής: -Η επιδότηση καλύπτει το 30-50% του κόστους εγκατάστασης. -Για μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα πολυκατοικίας ή επιδότηση είναι 750 ευρώ. -Για πολυκατοικίες, το ποσό της επιδότησης διαμορφώνεται ανάλογα με την ισχύ του καυστήρα ως εξής: Ως 35.000 kcal ανά ώρα, 750 ευρώ. Από 35.001-120.000 kcal, 1100 ευρώ. Από 120.001-170.000 kcal, 1500 ευρώ. Από 170.001-200.000 kcal, 2.250 ευρώ. Από 200.001 kcal και πάνω, 3.000 ευρώ. -Για αυτόνομη θέρμανση με χρήση ανυψωτικής στήλης και ισχύ 35.000 kcal ανά ώρα, 360 ευρώ. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν μόνο οικιακοί καταναλωτές που δεν έχουν σύνδεση με το φυσικό αέριο και για διαμερίσματα που κατοικούνται. Τα τέλη σύνδεσης που είναι 545 ευρώ για αυτόνομη σύνδεση και 780 ευρώ για κεντρική θέρμανση, μηδενίζονται εφόσον ο καταναλωτής ενεργοποιήσει την εσωτερική εγκατάσταση εντός 9 μηνών από την τοποθέτηση του μετρητή. Ενδεικτικά, για μία πολυκατοικία 8 -10 διαμερισμάτων το κόστος για την σύνδεση με το φυσικό αέριο είναι 5.000 ευρώ και με την επιδότηση πέφτει στα 3.500 ευρώ ενώ το συνολικό όφελος αν συνυπολογιστεί και η κατάργηση των τελών σύνδεσης φθάνει σε 2.280 ευρώ. Αντίστοιχα για αυτόνομη σύνδεση διαμερίσματος το κόστος από 2.000 ευρώ πέφτει στα 1.250 και το συνολικό όφελος με τα τέλη ανεβαίνει στα 1.295 ευρώ. Και για σύνδεση 4 διαμερισμάτων με ανυψωτική στήλη από 1.200 ευρώ το κόστος πέφτει στα 840 ενώ επιβάλλονται μειωμένα τέλη σύνδεσης (148 αντί για 745 ευρώ) και το συνολικό όφελος διαμορφώνεται στα 957 ευρώ. Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Μπαλάσκας ανέφερε ότι την επόμενη πενταετία προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 67 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν και την κατασκευή 100 χιλιομέτρων νέων δικτύων στην Αττική. Ανέφερε επίσης ότι από τα 3,8 εκατ. που είναι το κόστος του προγράμματος επιδότησης το ένα τρίτο περίπου έχει ενσωματωθεί στα τιμολόγια με αύξηση της τάξης του 1 % για τους καταναλωτές φυσικού αερίου. Τόνισε επίσης ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για μεμονωμένες νέες συνδέσεις μετά την ψήφιση του νόμου που κατήργησε την προϋπόθεση συναίνεσης του 50 % συν 1 των συνιδιοκτητών προκειμένου να επιτραπεί η αυτονομία θέρμανσης σε μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικιών. newsit

Ε.Α.Ε. και επιμόρφωση: η απόσταση μεταξύ θεωρίας και πράξης…

ΕΑΕ και επιμόρφωση: η απόσταση μεταξύ θεωρίας και πράξης…Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, αποτελεί βασική προϋπόθεση και δικαίωμα, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να εξελίσσονται επιστημονικά και να αντεπεξέρχονται στις προκλήσεις της εκπαιδευτικής καθημερινότητας Η επιμόρφωσή τους, όμως, πρέπει να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ποιότητας σε επίπεδο περιεχομένου και χρονικής διάρκειας.Με αφορμή, όμως, την εξαγγελθείσα επιμόρφωση των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών χωρίς εξειδίκευση ή κατάρτιση σε ΕΑΕ μέσω του ΙΕΠ (01/03/2017), προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα:- Για ποιο λόγο επιλέχθηκε να γίνει η επιμόρφωση τόσους μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Έχουμε διανύσει, πλέον, ήδη το μισό σχολικό έτος και οι συνάδελφοι καλούνται να επιμορφωθούν με σημαντική καθυστέρηση και σε μορφή fast-track! Για τους αναπληρωτές η τακτική αυτή είναι –πλέον- συνηθισμένη: Πρώτα τοποθετούνται σε σχολικές μονάδες, αναλαμβάνοντας έναν ή περισσότερους μαθητές σε ένα ή περισσότερα σχολεία, παίρνοντας έτσι το βάπτισμα του πυρός απευθείας στην πράξη και άνευ επιμόρφωσης, και εν συνεχεία καλούνται να αποκτήσουν την ελάχιστη “κατάρτιση – εξειδίκευση”, ώστε να τους υποστηρίξουν αποτελεσματικά Η ίδια «λογική» φαίνεται να επεκτείνεται και στους μόνιμους συναδέλφους: Πρώτα το ΥΠΠΕΘ δρομολογεί την τροπολογία για την ΕΑΕ (ν.4415/2016) στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς και μετά από… 6 μήνες αναλαμβάνει την επιμόρφωσή τους.- Ως προς τον χρόνο και τον τρόπο διεξαγωγής της επιμόρφωσης: Πώς είναι δυνατόν να συμπυκνωθούν οι 13 θεματικές ενότητες, που προτείνονται από το ΙΕΠ, σε μια επιμόρφωση 2-3 ημερών, όπως είθισται να γίνεται στις αντίστοιχες επιμορφώσεις μέσω ΕΣΠΑ; Είναι δυνατόν να γίνει παρουσίαση, επεξεργασία, πρακτική ή βιωματική προσέγγιση των θεωρητικών αρχών και των πρακτικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων των παραπάνω ενοτήτων, όπως οφείλεται από άποψη σωστής πρακτικής, σε ένα σύνολο μερικών ωρών; Κατά πόσο οι συνάδελφοι θα αισθάνονται έτοιμοι να αντεπεξέλθουν στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μετά από μια τόσο σύντομη και συμπυκνωμένη παρουσίαση υλικού; Πώς θα συνεπικουρούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ, οι οποίοι είναι μόλις 13 πανελλαδικά; Ενδέχεται να ενταχθούν στο πλαίσιο της επιμόρφωσης κι επιμέρους πρωτοβουλίες από πλευράς τους ανά νομό; Ο ρόλος των ΚΕΔΔΥ και των Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ είναι να υποστηρίζουν στην πράξη τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ μέσα στο σχολικό πλαίσιο, ώστε να γίνεται εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση στους μαθητές σε ρεαλιστικές συνθήκες. Η εξ αποστάσεως και ασύγχρονη υποστήριξη μέσω helpdesk, που προβλέπεται στην απόφαση του ΙΕΠ, δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση τη διά ζώσης συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών! Με αυτόν τον τρόπο δε θα αυξηθεί επιπλέον ο φόρτος εργασίας της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΔΥ, αρκετά από τα οποία είναι υποστελεχωμένα και αδυνατούν να καλύψουν έγκαιρα τις αιτήσεις των οικογενειών για αξιολόγηση;- Ως προς την αποτελεσματικότητά της: Σε τι βαθμό ανταποκρίνεται το έτοιμο υλικό από προηγούμενες επιμορφώσεις μέσω ΕΣΠΑ στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών; Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη οι παρατηρήσεις των προηγούμενων επιμορφωμένων για το συγκεκριμένο ζήτημα ή θα παρατηρηθούν εκ νέου περιπτώσεις επανάληψης των ίδιων (ημιτελών ενίοτε) εισηγήσεων προς τους εκπαιδευτικούς; Μήπως επαναλαμβάνονται εισηγήσεις που δεν προσφέρουν ουσιαστικά στην επιμόρφωση των συναδέλφων; Ποια είναι τα αντικειμενικά κριτήρια που τίθενται για τους επιμορφωτές; Ακόμη, από τη μια πλευρά το ΙΕΠ κάνει λόγο για ενδεικτικές θεματικές ενότητες επιμόρφωσης και από την άλλη διατυπώνει το κοινό τους περιεχόμενο για όλους τους επιμορφούμενους. Μπορεί να διασφαλιστεί, όμως, κάτι τέτοιο ή θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς το περιεχόμενο ανά νομό ανάλογα με τον επιμορφωτή;- Η αναλογία του περιεχομένου της θεματολογίας κρίνεται προβληματική, καθώς η φιλοσοφία της ένταξης και η διαφοροποιημένη διδασκαλία, που επαναλαμβάνεται πολλάκις ως το εκπαιδευτικό εργαλείο που θα δώσει τη λύση εντός της τάξης, δεν καλύπτονται ως αντικείμενο μιας ολιγόωρης εισήγησης. Επίσης, με βάση την ενδεικτική θεματολογία, στην ουσία παρατηρείται ότι κάθε θεματική ενότητα αντιστοιχεί σε μία κατηγορία αναπηρίας ή και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του άρθρου 3 του νόμου 3699/2008. Αρκεί ένα δίωρο ή τρίωρο εισήγησης ανά κατηγορία, προκειμένου να προετοιμαστεί ο επιμορφούμενος;- Απαξίωση των πτυχίων και σπουδών: Μπορεί μια ολιγοήμερη επιμόρφωση να εξισωθεί με άλλα ακαδημαϊκά τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ, όπως η διετής μετεκπαίδευση στα διδασκαλεία, ο βασικός τίτλος σπουδών ή ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών; Στην εγκύκλιο αναπληρωτών ΕΑΕ το ίδιο το ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, θέτει προϋποθέσεις και κριτήρια για τα μεταπτυχιακά ΕΑΕ, ώστε να διασφαλίζεται η επιστημονική κατάρτιση των αναπληρωτών ΕΑΕ για την πρόσληψή τους στις αντίστοιχες δομές. Για ποιο λόγο, λοιπόν, τώρα ρίχνει κατακόρυφα τον πήχη ως προς την επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών που προβλέπεται να τοποθετούνται σε δομές ΕΑΕ; Έχουμε καταλήξει –πλέον- να αναρωτιόμαστε ποιο είναι το ελάχιστο των ωρών που κρίνεται παιδαγωγικά αποδεκτό για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πού ακριβώς εντοπίζεται η εναρμόνιση του ΥΠΠΕΘ με τις οδηγίες του ΟΗΕ για σεβασμό στα εκπαιδευτικά δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία; Τέτοιου είδους ενέργειες επαναφέρουν στο προσκήνιο την εσφαλμένη λογική των σεμιναρίων 400 ωρών ΕΑΕ, των σεμιναρίων της ντροπής, που είχαν δεχθεί σφοδρή κριτική.Επιπλέον, θέτουμε τον γενικότερο προβληματισμό και αναδεικνύουμε την αντίφαση που προκύπτει μεταξύ θεωρίας και πράξης από πλευράς ΥΠΠΕΘ: Μια τέτοιου είδους επιμόρφωση συμβαδίζει άραγε με το όραμα της ένταξης και τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία που επικαλείται συχνά το Υπουργείο Παιδείας; Αν η Ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, τότε για ποιο λόγο επιλέγει η στελέχωση των δομών της να βασίζεται σε μια ολιγοήμερη και καθυστερημένη επί πολλούς μήνες ως προς την έναρξή της επιμόρφωση;Ο λόγος είναι προφανώς -για μια ακόμη φορά- η εξοικονόμηση κονδυλίων στις προσλήψεις αναπληρωτών και η αποφυγή μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ. Το γεγονός ότι η επιμόρφωση των μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς κατάρτιση ή εξειδίκευση στην ΕΑΕ εντάσσεται σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που αφορά στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για Παράλληλη Στήριξη, σημαίνει είτε ότι δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια για την επιμόρφωση των συναδέλφων είτε ότι το Υπουργείο Παιδείας δε στηρίζει ουσιαστικά την Ειδική Αγωγή, καθώς επενδύει ελάχιστα στην κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που το ίδιο επιλέγει για τη στελέχωσή της. Μια τέτοιου είδους διαχείριση της επιμόρφωσης έρχεται να επικυρώσει την ίδια «οικονομικίστικη» λογική του άρθρου 48 του ν.4415/2016, δηλαδή τη μείωση των προσλήψεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ για τα επόμενα σχολικά έτη Δεν είναι τυχαίο και το σχετικό έγγραφο (υπ.αριθμ.27414/Ε2/20-02-2017) από τη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Α’ Θεσσαλονίκης σύμφωνα με το οποίο ένας εκπαιδευτικός, για να κριθεί υπεράριθμος θα πρέπει πρώτα να έχει εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες κάλυψης και συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στη σχολική μονάδα όπου είναι τοποθετημένος οργανικά ακόμη και με δυνατότητα απασχόλησης σε τμήμα ένταξης.Από τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως επιδιώκει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οφείλει παράλληλα να διασφαλίζει και την παροχή κατάλληλης και ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε αυτές, ώστε -κατ’ επέκταση- να υποστηρίζονται αποτελεσματικά οι μαθητές. Για μια ακόμη φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για επαναλειτουργία των διδασκαλείων ως σταθερών, δημόσιων και δωρεάν δομών επιμόρφωσης με επικαιροποίηση του οδηγού σπουδών τους, προκειμένου αυτός να συγκλίνει με τα νέα παιδαγωγικά δεδομένα στην Ειδική Αγωγή. Προφανώς, όμως, τα διδασκαλεία αποτελούν μια ακριβή και μη επιθυμητή για το ΥΠΠΕΘ επιλογή, καθώς οι εκπαιδευτικές άδειες θα οδηγήσουν σε απουσία εκπαιδευτικών από την τάξη και –κατ’ επέκταση- στην ανάγκη κάλυψης των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών.Ζητάμε:- Το ΥΠΠΕΘ να αποσύρει το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 - Το ΙΕΠ, οι σχολικοί σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕΔΔΥ να μην προβούν σε ανάλογες “επιμορφώσεις της ντροπής”!- Μόνιμους διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με το απαραίτητο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.- Έγκαιρη οργάνωση και σωστό παιδαγωγικό σχεδιασμό για την ποιοτική διασφάλιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών χωρίς την ένταξή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Λειτουργία σταθερών, δημόσιων και δωρεάν επιμορφωτικών δομών για όλους τους εκπαιδευτικούς.Καλούμε τους προς επιμόρφωση συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω μελανά σημεία της διαδικασίας!

Παράταση μέχρι τέλος του χρόνου για τα αυθαίρετα στο Μικρολίμανο

Παρατείνεται έως τις 30 Δεκεμβρίου (έληξε 30-12-2016) η αναστολή των διοικητικών κυρώσεων και τυχόν πρωτοκόλλων κατεδάφισης για τις κατασκευές κατά μήκος της Ακτής Κουμουνδούρου, επί της ζώνης Αιγιαλού και Παραλίας στο Μικρολίμανο, με τροπολογία που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και την υφυπουργό Κατερίνα Παπανάτσιου. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, στόχος είναι να ολοκληρωθεί η μεταστέγαση των δραστηριοτήτων που στηρίζονται στις συγκεκριμένες κατασκευές. Στην έκθεση αξιολόγησης της τροπολογίας σημειώνεται ότι η εν λόγω ρύθμιση είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο, από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται χρονική υστέρηση εσόδων, από την αναστολή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, των διοικητικών κυρώσεων.

Κικίλιας στο Twitter: Γιατί όχι και στο σκίσιμο του μνημονίου

Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ο Βασίλης Κικίλιας σχολίασε τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, πως για πρώτη φορά στα επτά χρόνια κλείνει η αξιολόγηση χωρίς επιπρόσθετες δημοσιονομικές επιβαρύνσεις.«Και μετά έχει σειρά το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης και γιατί όχι το σκίσιμο του Μνημονίου» σχολίασε ο εκπρόσωπος της ΝΔ.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017

Tο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο της Έργου «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού και εκπαιδευτικού υλικού» διοργανώνει επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Ενημέρωση για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση».Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Κέντρου Δήμου Λαμιέων στις 16-03-2017.Ο χαρακτήρας της Ημερίδας είναι επιμορφωτικός. Στόχος είναι να παρουσιαστεί η πληθώρα των δράσεων που υλοποιούνται ή και υλοποιήθηκαν μέσω του έργου. Η ομάδα των ειδικών επιστημόνων / εμπειρογνωμόνων του έργου θα ενημερώσει τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου μέσα από ομιλίες και διαδραστικές , βιωματικές δραστηριότητές. Η Ημερίδα διοργανώνεται από το ΚΕΔΔΥ Φθιώτιδας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, τη Σχολική Σύμβουλο της 13ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής, τον Δήμο Λαμιέων με την επιστημονική υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΠΕΘ. To Δελτίο Τύπου σε pdfTo πρόγραμμα σε pdf] Η αφίσα σε pdf

Σε 4.500 Αφγανούς έδωσε άσυλο το υπουργείο

Σε συνέδριο που διοργανώθηκε για το αδιέξοδο των Αφγανών προσφύγων απηύθυνε χαιρετισμό ο υφυπουργός μεταναστευτικής πολιτικής Γιάννης Μπαλάφας. Το συνέδριο με τίτλο "Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα", διοργανώθηκε από την κοινότητα Αφγανών μεταναστών και προσφύγων. Ρεπορτάζ Αρτεμις Μάντη Παραδέχτηκε πως το προσφυγικό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ωστόσο δεν είναι αδιέξοδο όπως υποστηρίζουν οι Αφγανοί. "Δυσκολίες υπάρχουν άλλα μαζί βρίσκουμε λύσεις . Είμαστε δύο λαοί που ιστορικά συνεργάζονται". 4.500 αιτήσεις ασυλου έχουν γίνει δέκτες μέχρι στιγμής στην Ελλάδα ενώ τα προβλήματα στη διαμονή και την ένταξη των προσφύγων παραμένουν μεγάλα. Ο υφυπουργός τόνισε πως το Ελληνικό συνεχίζει να αντιμετωπιζει σημαντικές δυσκολίες και θα γίνουν προσπάθειες να μεταφερθούν οι πρόσφυγες σε άλλες δομές. Ωστόσο το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα κέντρα υποδοχής των νησιών. Όπως τόνισε ο κ.Μπαλάφας είναι σημαντικό να γίνουν αλλαγές στην εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων γενικότερα. Σε δεύτερη μοίρα βέβαια έχουν μπει τα τελευταία δύο χρόνια οι Αφγανοί που βρίσκονται καιρό στην Ελλάδα, ωστόσο η κυβέρνηση είναι κοντά τους και δίπλα σε όλους όσους είναι στην Ελλάδα ή εντάσσονται σταδιακά, με γνώση και ανθρωπιά.

Αριθμός εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018

Οι μαθητές/τριες της Γ’ λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια: οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες η ανάγκη αποκατάστασης μιαςισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών Αναλυτικότερα: Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική. Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες. Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται . Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 42850 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26640 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 69490 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43855 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8. δείτε τον πίνακα με τους εισακτέους ανά Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και Τμήμα πηγή: ΥΠΠΕΘ compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «Τι είδους εκπαιδευτική διοίκηση χρειαζόμαστε;»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Τι είδους εκπαιδευτική διοίκηση χρειαζόμαστε;»Αθήνα, 13 Μαρτίου 2017Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κ. Κεραμέως, συμμετείχε ως ομιλήτρια, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, σε εσπερίδα με θέμα “Νέο Σχολείο – Νέα Διοίκηση: Αποκέντρωση, Συμμετοχή, Λογοδοσία, Αξιολόγηση” που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία για Παιδεία και Ανάπτυξη (ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α.).Ξεκίνησε την παρέμβασή της σχολιάζοντας την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το λεγόμενο νόμο “Μπαλτά-Κουράκη” σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, «Είχαμε εξ αρχής κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι μεθοδεύσεις αυτού του τύπου που έχουν ως αποτέλεσμα να προωθούν την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια στο Δημόσιο, δεν μακροημερεύουν», είπε χαρακτηριστικά. Και συνέχισε, «Τόσο η διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης, όσο και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας θα υποστούν τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις της αντισυνταγματικής και εξαιρετικά πρόχειρης νομοθέτησης της Κυβέρνησης, δεδομένου ότι έχουν ήδη γίνει επιλογές στελεχών βάσει του νόμου αυτού, και τα στελέχη αυτά έχουν ήδη πάρει αποφάσεις οι οποίες τώρα μπορούν να προσβληθούν. Το δικαστήριο αποφάνθηκε. Μένει τώρα να φανεί αν η ηγεσία του Υπουργείου θα προβεί στα αυτονόητα, όπως ευτυχώς ανήγγειλε, δηλαδή να σεβαστεί την δικαστική απόφαση και προχωρήσει στη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου, ενός νόμιμου και συνταγματικού πλαισίου και κατόπιν διαβούλευσης με τους αρμόδιους φορείς.»Ως προς τη διοικητική οργάνωση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σημείωσε ότι είναι υπερβολικά συγκεντρωτική, καθώς οι περισσότερες ουσιαστικές λεπτομέρειες σε όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθορίζονται από το Υπουργείο. «Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της; Πολλές υπηρεσίες και όργανα με αλληλοεπικαλυπτόμενες, πολλές φορές, και, ενίοτε, συγκρουόμενες αρμοδιότητες, πολυνομία και δύσκαμπτη γραφειοκρατία. Καθίσταται σαφές ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης έχουν ελάχιστα περιθώρια αυτονομίας και ανάπτυξης πρωτοβουλιών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Εν τέλει η θέση και ο ρόλος των στελεχών περιορίζεται σε εκείνον των εκτελεστικών οργάνων», είπε χαρακτηριστικά.Δεν αρμόζει, όμως, μια τέτοια διοίκηση στο σχολείο του 21ου αιώνα, μέσα στο διεθνοποιημένο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. «Εμείς έχουμε μια διαφορετική οπτική για το πνεύμα που πρέπει να διαπνέει το σύγχρονο σχολείο. Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» - «αυτόνομο Πανεπιστήμιο». Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Σχολεία και Πανεπιστήμια των οποίων τα στελέχη θα μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να διαφοροποιούνται και να αυτενεργούν. Οι έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της αριστείας συνθέτουν αξιακά την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας.»Έκλεισε την παρέμβασή της με αναφορά σε συγκεκριμένους τρόπους, αφενός προς την ανάδειξη της σημασίας του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου των δασκάλων και καθηγητών, αφετέρου προς την ενίσχυση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των στελεχών της εκπαίδευσης.

«Σχετικά με τις άδειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών »

Αριθμός:602Τύπος:Επίκαιρες ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:«Σχετικά με τις άδειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών »Κόμμα:ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣΗμερομηνία:14/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:14/03/2017Καταθέτοντες:Δελής Ιωάννη ΙωάννηςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

Απόσυρση του προγράμματος με την επωνυμία “Πιλοτική Παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης”

Αριθμός:4160Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Απόσυρση του προγράμματος με την επωνυμία "Πιλοτική Παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης"Κόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:14/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:14/03/2017Καταθέτοντες:Λαγός Ευαγγέλου ΙωάννηςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Κομματοκρατία στα δυναμικά αθλήματα παρά τις εξαγγελίες για δήθεν εξυγίανση στον Ελληνικό Αθλητισμό

Αριθμός:4161Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Κομματοκρατία στα δυναμικά αθλήματα παρά τις εξαγγελίες για δήθεν εξυγίανση στον Ελληνικό ΑθλητισμόΚόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:14/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:14/03/2017Καταθέτοντες:Γερμενής Σπυρίδωνος ΓεώργιοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Τιμωρητική στάση απέναντι στη διδακτική εμπειρία μελών ΣΕΠ του ΕΑΠ

Αριθμός:4132Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Τιμωρητική στάση απέναντι στη διδακτική εμπειρία μελών ΣΕΠ του ΕΑΠΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:13/03/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:14/03/2017Καταθέτοντες:Ανδριανός Σωτηρίου ΙωάννηςΑντωνίου Βασιλείου ΜαρίαΚέλλας Αχιλλέα ΧρήστοςΚεραμέως Κωνσταντίνου ΝίκηΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Πανελλαδικές 2017: O αριθμός των εισακτέων σε κάθε τμήμα

Δείτε αναλυτικά ανά Εκπαιδευτικό Ίδρυμα πόσους σπουδαστές θα δεχτεί κάθε τμήμα από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Ποια είναι τα κριτήρια κατανομής Μια μέρα μετά την ανακοίνωση του προγράμματος των πανελλαδικών εξετάσεων του 2017 για τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, το Υπουργείο Παιδείας με νέα ανακοίνωσή του κάνει γνωστό και των αριθμό των εισακτέων σε κάθε τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. "Οι μαθητές/τριες της Γ’ λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια: οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες η ανάγκη αποκατάστασης μιας ισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών Αναλυτικότερα: Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική. Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες. Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται . Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8.

Eurogroup: «Στην επίσημη ατζέντα του βρίσκεται η πορεία της αξιολόγησης»

Στην επίσημη ατζέντα του Eurogroup βρίσκεται η αξιολόγηση της πορείας εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος βοήθειας, εν όψει της συνεδρίασης των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου. «Το Eurogroup θα εξετάσει τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από τη β’ αξιολόγηση» αναφέρεται, ενδεικτικά, στον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως προστίθεται, οι θεσμοί και ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσουν την επιτευχθείσα πρόοδο προς την κατεύθυνση της «τεχνικής συμφωνίας» (Staff Level Agreement) για τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις. Η τελευταία (σ.σ. τεχνική συμφωνία) αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος, τονίζεται επίσης. «Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης, από την πλευρά της, συνιστά προϋπόθεση για την απελευθέρωση περαιτέρω χρηματοδοτικής βοήθειας» καταλήγει η Κομισιόν. Εκτός του ελληνικού ζητήματος, τους Ευρωπαίους υπουργούς Οικονομικών θα απασχολήσουν οι ευρύτερες πολιτικές για την τόνωση της ανάπτυξης και της αγοράς εργασίας, όπως και η αναδιάρθρωση των συνταξιοδοτικών συστημάτων.

Ενιαία γραμμή της κυβέρνησης για ΕΕ-Τουρκία ζητά ο Λοβέρδος

«Η αντιδυτική στροφή του Ερντογάν και το ρήγμα των σχέσεων της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτονόητο ότι προκαλεί έντονη ανησυχία σε όλους τους Έλληνες» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος, για τις σχέσεις ΕΕ- Τουρκίας. «Σ’ αυτή την αποφασιστική στιγμή η ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να μην ξεχνά ότι η Ελλάδα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Δύσης, να έχει ενιαία εθνική γραμμή και σε καμία περίπτωση πολυγλωσσία ανάμεσα στους κυβερνώντες» προσθέτει ο κ. Λοβέρδος.