Έρευνα συνδέει τα γκρίζα μαλλιά με καρδιαγγειακά νοσήματα

Δείκτη φθοράς των αρτηριών μπορεί να δείχνουν τα μαλλιά που ασπρίζουν σύμφωνα με τους ερευνητές. Πρόσφατη μελέτη από το πανεπιστήμιο του Καΐρου έδειξε ότι παράγοντες όπως ο μειωμένος ρυθμός αναδόμησης του DNA, η φλεγμονή, οι ορμονικές αλλαγές και η αναστολή της κυτταρικής ανάπτυξης μπορεί να ευθύνονται ταυτόχρονα και για τις καρδιακές νόσους και για τις μπούκλες που χάνουν το χρώμα τους. Οι ερευνητές μελέτησαν 545 άνδρες οι οποίοι χωρίστηκαν σε υποομάδες ανάλογα με την υγεία των αρτηριών τους και το χρώμα των μαλλιών τους. Όσοι είχαν κατάμαυρα μαλλιά έπαιρναν ένα βαθμό ενώ όσοι είχαν κάτασπρα έπαιρναν πέντε. Ένα σκορ της τάξεως του τρία συσχετίστηκε με φθορά στις αρτηρίες, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλά επίπεδα λιπιδίων, παράγοντες που συνδέονται με την καρδιαγγειακή νόσο. Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον έλεγχο όσων κινδυνεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα μόνο κοιτώντας το χρώμα των μαλλιών τους. «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι ανεξάρτητα από την χρονολογική ηλικία το γκριζάρισμα των μαλλιών είναι ενδεικτικό της βιολογικής ηλικίας και θα μπορούσε να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι του αυξημένου καρδιαγγειακού κινδύνου» δήλωσε η βασική ερευνήτρια dr Irini Samuel. Βέβαια οι ερευνητές εξηγούν ότι απαιτούνται πολύ μεγαλύτερης κλίμακας έρευνες σε άνδρες και γυναίκες για να επιβεβαιωθεί αυτός ο συσχετισμός και να φανεί κατά πόσο το γκριζάρισμα των μαλλιών μπορεί να αποτελέσει αυτόνομο παράγοντα κινδύνου για την καρδιά.

Δ. Τζανακόπουλος: «Αποκρούσαμε τις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών στα εργασιακά»

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ξεκίνησε με τις κυβερνητικές θέσεις για τη συμφωνία της Μάλτας και με επίθεση εναντίον της ΝΔ. Ο κ.Τζανακόπουλος είπε: Η ελληνική κυβέρνηση έφτασε σε συμφωνία, στη βάση όσων είχαν συνομολογηθεί στο Eurogroup του Φεβρουαρίου με δεδομένα τα αντίμετρα- θετικών μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα. Αποκρούστηκαν σχεδόν στο σύνολό τους οι παράλογες απαιτήσεις για τα εργασιακά. Η κυβέρνηση έθεσε τη βάση της κανονικότητας- αποκαθίσταται το θεσμικό πλαίσιο των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Αποκρούστηκαν οι απαιτήσεις για το δικαίωμα στην ανταπεργία. Η αξιωματική αντιπολίτευση επέλεξε να συμπορευθεί με τους δανειστές. Γνώριζε ότι η ευθύνη για την καθυστέρηση ανήκε εξ ολοκλήρου στους δανειστές, αλλά κατηγορούσε την κυβέρνηση. Βρίσκεται για τρίτη φορά σε στρατηγικό αδιέξοδο. Αφού έκανε αναφορά στην παρουσία του πρωθυπουργού στη Μαδρίτη και στα εγκαίνια του άξονα Κορίνθου- Πατρών, ο κ.Τζανακόπουλος προανήγγειλε την αυριανή συζήτηση στη Βουλή για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την Υγεία. Για την αντιπαράθεση με τον Β.Σόιμπλε Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ.Τζανακόπουλος αρνήθηκε ότι υπάρχει αντιπαράθεση με το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών και την Κυβέρνηση και πρόσθεσε ότι τα επόμενα βήματα είναι καθορισμένα. Επανέλαβε ότι τα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοσθούν μετά τον Αύγουστο του 2018, μετά τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος. Ειδικά για το ΔΝΤ και για να εγκριθεί η συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας του χρέους. Ο κ.Τζανακόπουλος υποστήριξε ότι θα υπάρξει η τεχνική συμφωνία και ακολούθως θα κλείσει η αξιολόγηση. «Καμία εμπλοκή δεν υπάρχει με κανέναν από τους εμπλεκόμενους», κατέληξε. Για την ψήφιση των μέτρων: Μετά την εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ θα επιστρέψουν τα τεχνικά κλιμάκια. Τα προαπαιτούμενα θα ψηφισθούν πριν τη συνεδρίαση του Eurogroup που θα βάλει τυπικά τη σφραγίδα. Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοσθούν, εφόσον προσδιορισθούν.

Φάρσα το τηλεφώνημα για βόμβα σε υποκατάστημα τράπεζας στο Σύνταγμα

Φάρσα αποδείχτηκε, το τηλεφώνημα αγνώστου, στις 14.00 το μεσημέρι στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ο οποίος είχε αναφέρει ότι πρόκειται να εκραγεί βόμβα σε υποκατάστημα τράπεζας που βρίσκεται στην οδό Όθωνος στο κέντρο της Αθήνας. Στο σημείο έσπευσαν άνδρες του τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών, που ερεύνησαν το χώρο και δεν βρήκαν κάτι ύποπτο, ενώ είχαν αποκλείσει την περιοχή. Διαβάστε επίσης Έκτακτο: Τηλεφώνημα για βόμβα σε τράπεζα στο Σύνταγμα

Επανέρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα

Την επαναφορά της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Έτσι παρέχεται και για το έτος 2017 η κατ' εξαίρεση δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης με μερική καταβολή των τελών κυκλοφορίας κατά τα οριζόμενα ποσοστά τελών ανάλογα με τους μήνες για τους οποίους γίνεται η άρση (αντί της καταβολής του ετήσιου ποσού των τελών που κατά κανόνα ισχύει). Συγκεκριμένα: Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός μηνός, καταβάλλονται τα δύο δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στα οχήματα ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31/12/2017 συν τα δύο δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Παράταση για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα και την αλλαγή στη διαδικασία πληρωμής του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Επίσης, περιλαμβάνει ρυθμίσεις για το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ των αγροτών. Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος καθιερώνεται η 30η Ιουνίου αντί της 30ης Απριλίου που ίσχυε μέχρι τώρα. Τροποποιείται ο χρόνος καταβολής του φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων. Μειώνεται ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων από οκτώ που ίσχυε μέχρι τώρα σε έξι αλλά η πρώτη δόση δεν θα καταβάλλεται πλέον με την υποβολή της δήλωσης αλλά την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης. Οι υπόλοιπες πέντε δόσεις θα καταβάλλονται στο τέλος καθενός εκ των υπόλοιπων μηνών.

Αλλάζει η ημερομηνία υποβολής φορολογικών δηλώσεων

Μέχρι τις 30 Ιουνίου οι φορολογούμενοι θα πρέπει φέτος να υποβάλλουν τις φορολογικές δηλώσεις τους για τα εισοδήματα του 2016. Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή στο νομοσχέδιο για τους Δασικούς Χάρτες με την οποία επίσης παρατείνεται κατα 1 μήνα η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος για τα νομικά πρόσωπα και μειώνεται ο αριθμός των δόσεων απο 8 σε 6 . Ακόμη στην τροπολογία προβλέπονται σημαντικές διευκολύνσεις για τους κατόχους ΙΧ αυτοκινήτων που έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους να άρουν την ακινησία του οχήματός τους για συγκεκριμένο διάστημα του έτους καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο διάστημα αυτό και όχι το σύνολο των τελών για ολόκληρο το έτος. Με την τροπολογία ρυθμίζεται επίσης με ευνοικό τρόπο το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν χιλιάδες αγρότες οι οποίοι λόγω αναδρομικών επιδοτήσεων που έλαβαν το 2016 για το έτος 2015 και τα προηγουμενα εμφανίζονταν να υπερβαίνουν το όριο το 5.000 ευρώ που απαιτεί η ένταξή τους στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ. Στην τροπολογία προβλέπεται συγκεκριμένα ότι για την ένταξη των αγροτών το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ θα λαμβάνεται υπόψη μόνο το ποσό των επιδοτήσεων που αφορούν το έτος 2016. Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας δίνεται η δυνατότητα σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους να καταβάλλουν μόνο ένα μέρος των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που εξαρτάται από το διάστημα που θέλουν να άρουν την ακινησία του οχήματος τους και να παραλάβουν τις πινακίδες. Ειδικότερα προβλέπεται ότι για την άρση της ακινησίας του ΙΧ για ένα μήνα θα πρέπει να καταβάλουν τα 2/12 του κόστους των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για 3 μήνες τα 4/12 των τελών, ενώ για το όποιο υπόλοιπο διάστημα τα δωδέκατα που απομένουν σύν 2/12. Σε οτι αφορά τις φορολογικές δηλώσιες προβλέπεται ότι από φέτος και στο εξής η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων θα είναι η 30η Ιουνίου και όχι η 30η Απριλίου που προέβλεπε ώς τώρα ο νόμος. Βέβαια και πέρυσι υπήρξε αλλαγή στην προθεσμία η οποία με νομοθετική διάταξη είχε ορισθεί στις 15 Ιουλίου.

Παράταση για την ένταξη των αγροτών σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ

Mε τροπολογία που κατατέθηκε πριν από λίγο στη Βουλή δίνεται παράταση για την ένταξη αγροτών στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. έως 12-05-2017, και ρυθμίζεται το θέμα του ύψους των επιδοτήσεων για την ένταξη των αγροτών σε καθεστώς. Τίθενται διατάξεις μεταβατικού χαρακτήρα στο άρθρο 41 του Κώδικα Φ.Π.Α. περί ειδικού καθεστώτος αγροτών, λόγω των τροποποιήσεων που επήλθαν σε αυτό από 1.1.2017 ( Ειδικότερα προβλέπεται ότι: Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή, οι δηλώσεις έναρξης ή μεταβολών για την υποχρεωτική ένταξη στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. από 1.1.2017, σύμφωνα με τις παραγράφους 5 και 6 του εν λόγω άρθρου, υποβάλλονται έως και 12.5.2017 (αντί έως 30.1.2017). Πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής, που τυχόν επιβλήθηκαν, διαγράφονται ή επιστρέφονται, κατά περίπτωση, Ειδικά για το φορολογικό έτος 2017, στον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις (άνω του οποίου ισχύει η υποχρεωτική υπαγωγή στο κανονικό καθεστώς) που έλαβαν οι αγρότες κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, λαμβάνονται υπόψη τα ποσά των επιδοτήσεων που αφορούν μόνο στο έτος 2016. Οι εν λόγω αγρότες μπορούν να προβούν σε δήλωση μετάταξης στο ειδικό καθεστώς έως και 12.5.2017. Αιτιολογική έκθεση: Με την προτεινόμενη διάταξη των περιπτώσεων α' και β' της παραγράφου 3 προστίθεται μεταβατική ρύθμιση στις διατάξεις του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ σε σχέση με το χρόνο υποβολής των δηλώσεων έναρξης και μεταβολών για τους αγρότες που υποχρεωτικό εντάσσονται από 01.01.2017 στο κανονικό καθεστώς, είτε λόγω άσκησης και δεύτερης δραστηριότητας για την οποία τηρούν βιβλία, είτε λόγω υπέρβασης των ορίων που προβλέπονται για την ένταξη στο ειδικό καθεστώς των αγροτών του άρθρου αυτού. Η υποχρεωτική ένταξη της αγροτικής εκμετάλλευσης στο κανονικό καθεστώς λόγω άσκησης και άλλης δραστηριότητας για την οποία τηρούνται βιβλία προβλέπεται για πρώτη φορά από τις διατάξεις του όρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ, όπως ισχύει από 01.01.2017 μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 47 του ν4410/2016. Επειδή οι διατάξεις αυτές αφορούν σε μεγάλο πλήθος φορολογουμένων, κρίνεται σκόπιμη η προτεινόμενη ρύθμιση ως προς την καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των εν λόγω δηλώσεων, προκειμένου να διευκολυνθεί η έγκαιρη ενημέρωση και συμμόρφωση των φορολογουμένων, χωρίς πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής. Η ρύθμιση καταλαμβάνει και όσους αγρότες εντάσσονται υποχρεωτικά στο κανονικό καθεστώς λόγω υπέρβασης των ορίων του ειδικού καθεστώτος αγροτών, για λόγους ομοιόμορφης αντιμετώπισης της ίδιας κατηγορίας εκμεταλλευτών. Πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής που τυχόν έχουν επιβληθεί σε δηλώσεις έναρξης ή μεταβολών για την υποχρεωτική ένταξη αγροτών στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ από 01.01.2017, σύμφωνα με τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000), όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 47 του ν.4410/2016 , για τις οποίες ορίζεται εν τέλει ότι υποβάλλονται έως και 12.05.2017, διαγράφονται ή επιστρέφονται, κατά περίπτωση. Με την προτεινόμενη διάταξη της περίπτωσης γ' της παραγράφου 3 ορίζεται ότι στον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ από επιδοτήσεις για την ένταξη των αγροτών στο ειδικό ή στο κανονικό καθεστώς, ειδικά και μόνο για το φορολογικό έτος 2017 θα λαμβάνονται υπόψη μόνο τα ποσά των επιδοτήσεων που έλαβαν οι αγρότες εντός του προηγούμενου φορολογικού έτους και αφορούν μόνο το έτος 2016 και όχι τυχόν ποσά αναδρομικών επιδοτήσεων που αφορούν παλαιότερα έτη, λόγω ολοκλήρωσης του προηγούμενου προγράμματος επιδοτήσεων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και λειτουργίας του νέου από το έτος 2017, γεγονός που είχε αρνητικές συνέπειες στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος χωρίς τη δική τους υπαιτιότητα. Η προτεινόμενη διάταξη έχει ως στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται, τόσο για τον αγρότη όσο και για τη φορολογική διοίκηση, στην περίπτωση είσπραξης αναδρομικών επιδοτήσεων (δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης- βασικής από το έτος 2015 και μετά), δηλαδή επιδοτήσεων οι οποίες καταβάλλονται και λαμβάνονται από τον αγρότη το τρέχον έτος, αλλά αφορούν παλαιότερα έτη (π.χ. 2014, 2015). Ειδικότερα, έχοντας υπόψη ότι άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης, καθώς επίσης και η ονομασία τους από το 2015 και μετά, η αναδρομική καταβολή των ποσών των επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στους αγρότες έχει ως αποτέλεσμα την υπαγωγή πολλών αγροτών στο κανονικό καθεστώτος ΦΠΑ, με αποτέλεσμα δυσανάλογες υποχρεώσεις για μικρούς αγρότες (υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ στην περίπτωση που δεν έκαναν καμία παράδοση), καθώς και στην αύξηση του διοικητικού κόστους για τη φορολογική διοίκηση. Για να αποφευχθούν, λοιπόν, αυτά τα προβλήματα που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των αγροτών (καθυστερημένη καταβολή επιδοτήσεων εκ μέρους του ΟΠΕΚΕΠΕ), δεδομένου ότι αν είχαν καταβληθεί έγκαιρα οι επιδοτήσεις οι αγρότες θα είχαν προχωρήσει στην τακτοποίηση των υποχρεώσεών τους (ένταξη στο κανονικό καθεστώς ή παραμονή στο ειδικό καθεστώς για την πλειοψηφία αυτών), προτείνεται η συγκεκριμένη ρύθμιση. Στο πλαίσιο αυτό, όσοι αγρότες το έτος 2016 έλαβαν επιδοτήσεις κατώτερες των 5.0Θ0 ευρώ που αφορούν το εν λόγω έτος, έστω και αν δεν πραγματοποιούν παράδοση αγαθών και παροχή αγροτικών υπηρεσιών, εγγράφονται στο ειδικό καθεστώς αγροτών. Συνεπώς, στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης προτείνεται η ανωτέρω ρύθμιση, η οποία βρίσκεται σε συνάφεια με τη λειτουργία του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ αγροτών. enikos

Αυξάνονται οι δικαιούχοι σε προγράμματα του ΕΣΠΑ για επιχειρήσεις

Στην αύξηση του προϋπολογισμού και των ωφελούμενων στα τρία πρώτα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προχωρά το υπουργείο Οικονομίας. Συγκεκριμένα αυξάνονται συνολικά κατά 156 εκατομμύρια ευρώ οι προϋπολογισμοί τριών δράσεων επιχειρηματικότητας (Ά Κύκλος) που συγκέντρωσαν μεγάλο ενδιαφέρον, αύξηση που σύμφωνα με το υπουργείο, μεταφράζεται σε περισσότερους από 3.300 ωφελούμενους: Στη δράση «Ενίσχυση Αυτοαπασχόλησης αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 25 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα στοχεύει την υποστήριξη πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανέργων και αυτοαπασχολούμενων για την έναρξη/υποστήριξη της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους και την οργάνωση αυτοτελούς επαγγελματικού χώρου. Επιδίωξη του προγράμματος είναι η μείωση της ανεργίας των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της αυτοπασχόλησης, με την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητα τους και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Στη δράση «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 19 εκατ. ευρώ. Η Δράση «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα» αφορά στην ίδρυση νέων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων από ανέργους και από ασκούντες επαγγελματική δραστηριότητα που δεν έχουν σχέση μισθωτής εργασίας. Στο πλαίσιο της Δράσης ενισχύονται επιχειρηματικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) από 15.000 ευρώ έως 60.000 ευρώ, για την κάλυψη 100% ισόποσων επιλέξιμων δαπανών για διάστημα μέχρι είκοσι τέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία της απόφασης ένταξης του επιχειρηματικού σχεδίου. Τέλος, στη δράση «Ενίσχυση υφιστάμενων ΜΜΕ» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 112 εκατ. ευρώ. Tο πρόγραμμα θα ενισχύσει υφιστάμενες πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, για τον τεχνολογικό και εμπορικό εκσυγχρονισμό τους, την υιοθέτηση της χρήσης των ΤΠΕ, την αύξηση του βαθμού τυποποίησης και πιστοποίησης των προϊόντων, την ανάπτυξη ποιοτικά ολοκληρωμένων υπηρεσιών, τη βελτίωση της ποιότητας προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών.

Κατατέθηκε η τροπολογία για μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας

Πάσχα με φθηνότερα Τέλη Κυκλοφορίας θα κάνουν όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς μόλις κατατέθηκε στη Βουλή σχετική τροπολογία στη Βουλή. Ειδικότερα σύμφωνα με την σχετική τροπολογία καμία αλλαγή δεν υπάρχει στα ποσά των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας. Δηλαδή το κόστος των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας, για όσους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στο όχημά τους θα είναι ακριβότερα κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά Τέλη. Ειδικότερα: α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2017 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) ετησίων τελών κυκλοφορίας. Προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής. Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος θα πραγματοποιείται την τελευταία εργάσιμη ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. enikonomia

Χαιρετισμός του Δημήτρη Μπαξεβανάκη στο Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (Cedefop)

11-04-17 Χαιρετισμός του Υφυπουργού Παιδείας Μπαξεβανάκη Δημήτρη στο Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (Cedefop) Τη Συνδιάσκεψη του ιδρύματος Friedrich Ebert, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 6-7 Απριλίου 2017 στη Θεσσαλονίκη, χαιρέτησε ο Υφυπουργός Έρευνας & Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης. Τον Υφυπουργό συνόδευαν ο κ. Γεώργιος Μουστάκας, Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας και η κ. Όλγα Καφετζοπούλου του Τμήματος Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Το διήμερο συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Cedefop, το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο αποτελεί αρμόδιο οργανισμό της ΕΕ που φέρνει σε επαφή όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με τον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με στόχο τη σύνδεσή της με την οικονομία. Ανταποκρινόμενος στο θέμα της συνδιάσκεψης «Επαγγέλματα, Απασχόληση και Ανεργία στην Ελλάδα- Ο ρόλος της Κατάρτισης και των Επαγγελματικών Περιγραμμάτων» ο Υφυπουργός επισήμανε την αναγκαιότητα συνεργασίας όλων των κοινωνικών εταίρων και φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ο κ. Μπαξεβανάκης τόνισε ότι η παγκόσμιας εμβέλειας οικονομική κρίση, υπεύθυνη για τους χαμηλούς δείκτες ανάπτυξης και απασχόλησης στην ελληνική αγορά εργασίας, μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα μέσα από αντισταθμιστικές πολιτικές και ολιστικά συστήματα διάγνωσης που καταλήγουν σε ολοκληρωμένα μοντέλα οργανωμένων δράσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Μηχανισμός Διάγνωσης Αναγκών Αγοράς Εργασίας, προβλεπόμενη δράση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ). Συγκεκριμένα, επιτελώντας το διττό, επαγγελματικό και κοινωνικό της ρόλο η ΕΕΚ αποβλέπει στη βελτίωση της ελκυστικότητάς της στην Ελλάδα ώστε οι προσφερόμενες ειδικότητες να συνδέονται με δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας παρέχοντας στους αποφοίτους της δυνατότητα μεγαλύτερης απορροφητικότητας και απασχόλησης και κατάλληλες σύγχρονες δεξιότητες και γνώσεις. ΟΜΙΛΙΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι Είναι χαρά μου που παρευρίσκομαι στη σημερινή σας εκδήλωση, η διοργάνωση της οποίας είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να συνομιλήσουν και να συνεργαστούν εκπρόσωποι υπουργείων, ινστιτούτων εργασίας, συνομοσπονδιών και φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κι είναι, πράγματι, αναγκαία η σημερινή συνδιάσκεψη που επικεντρώνεται στο ρόλο που παίζει η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε σχέση με τις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς εργασίας. Το ερώτημα, επομένως, που πρωτίστως καλούμαστε να απαντήσουμε αφορά στον προσδιορισμό του ρόλου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ώστε να μπορεί εν μέσω οικονομικής αστάθειας να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης. Είναι, δυστυχώς, γεγονός ότι η χώρα μας πλήττεται από μια παγκόσμιας εμβέλειας οικονομική κρίση, η οποία καθορίζει την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που βιώνει η ελληνική αγορά εργασίας, γεγονός που συχνά ευθύνεται για τους χαμηλούς δείκτες ανάπτυξης, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας και την αδυναμία του συστήματος να απασχολήσει μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό. Η δυσμενής αυτή θέση μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με αντισταθμιστικές πολιτικές, οι οποίες μέσα από ολιστικά συστήματα διάγνωσης καταλήγουν σε ολοκληρωμένα μοντέλα οργανωμένων δράσεων. Και ως προς αυτό συμβάλλει καθοριστικά το εκάστοτε εκπαιδευτικό σύστημα και συγκεκριμένα το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης που οδηγεί στην παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που χρειάζονται οι νέοι, ώστε να μπορούν ως απόφοιτοι να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις και απαιτήσεις. Είναι επομένως καθήκον μας να προάγουμε εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίες ενδυναμώνουν τους νέους και παρέχουν πολλαπλές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διεξόδους, οι οποίοι προετοιμάζουν καλύτερα καταρτισμένους πολίτες, διευρύνουν τις δυνατότητες απασχόλησής τους και τους καθιστούν ικανούς να προσφέρουν υψηλού επιπέδου εργασία που εκσυγχρονίζει το επάγγελμά τους και κατ’ επέκταση επιδρά θετικά στους δείκτες απασχόλησης και παραγωγικής ανάπτυξης. Στο Υπουργείο Παιδείας αυτό το καθήκον αποτελεί προτεραιότητα. Εργαζόμαστε, δηλαδή, συστηματικά για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι παθογένειες που προέκυψαν από την χρόνια εφαρμογή αποσπασματικών, ανεπιτυχών εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες απαξίωσαν την Επαγγελματική Εκπαίδευση με αποκορύφωμα την κατάργηση σημαντικών τομέων των ΕΠΑ.Λ., τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών και τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού. Βασικό χαρακτηριστικό της προσπάθειάς μας αποτελεί η υιοθέτηση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου που αποβλέπει στη βελτίωση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, καθώς συνάδει με τους στόχους βιώσιμης, χωρίς αποκλεισμούς οικονομικής ανάπτυξης, πλήρους απασχόλησης και αξιοπρεπούς εργασίας για όλους. Με την πραγμάτωση της ολιστικής αυτής προσέγγισης η ΕΕΚ επιτελεί ένα διττό, επαγγελματικό και κοινωνικό ρόλο. Επαγγελματικό, καθώς προετοιμάζει τους απόφοιτους για να εισέλθουν με επιτυχία στο επάγγελμα και να συμβάλουν στη βελτίωση του επιχειρηματικού και εργασιακού περιβάλλοντος και Κοινωνικό, καθώς περιορίζει τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύει τη διασύνδεση της ΕΕΚ με την αγορά Εργασίας και την κοινωνία. Ο διττός αυτός ρόλος μετατρέπει την ΕΕΚ σε δυναμικό παράγοντα συνολικού αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας και αποκαθιστά στη συνείδηση τόσο εκπαιδευτικών παραγόντων όσο και παραγωγικών δυνάμεων τη σημασία που έχει η μεταφορά γνώσης στην παραγωγική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη. Με βάση αυτή τη στοχοθεσία επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε συγκεκριμένες δράσεις που υλοποιούμε. Ενδεικτική είναι η δράση λειτουργίας του Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών Αγοράς Εργασίας σε συνάρτηση βέβαια με την ΕΕΚ. Η καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων οικονομικής ανάπτυξης, των παραγόντων επιχειρηματικής βιωσιμότητας και των αναγκών αγοράς εργασίας μπορούν να οδηγήσουν στον εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών, στην προσθήκη νέων ειδικοτήτων και τον εμπλουτισμό των επαγγελματικών περιγραμμάτων, αλλαγές που μπορούν να επιτύχουν τη σύζευξη ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης κατάλληλα καταρτισμένου δυναμικού. Κι εδώ να τονίσω πόσο σημαντική κρίνεται η συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, εποπτευόμενους φορείς, αναπτυξιακούς εκπροσώπους της περιφέρειας και άλλους κοινωνικούς φορείς. Ενδεικτικό παράδειγμα στο πλαίσιο λειτουργίας του μηχανισμού αυτού αποτελεί η προσπάθεια εμβάθυνσης της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με το ΕΙΕΑΔ, ώστε σε πιλοτικό επίπεδο να προκύψουν δεδομένα, τα οποία θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό νέων ειδικοτήτων που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο 2017 και θα συνδέονται με τους δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα, η συνεργασία αυτή θα καταλήξει σε συμπεράσματα σε σχέση με την απορροφητικότητα αποφοίτων της ΕΕΚ και τον προσδιορισμό των απαραίτητων σύγχρονων δεξιοτήτων, τις οποίες πρέπει να αποκτήσουν. Σε επίπεδο εκπαιδευτικής παρέμβασης θα ήθελα να αναφερθώ στο πρόγραμμα της μαθητείας, γνωστό και ως ‘Μεταλυκειακό Έτος- Τάξης Μαθητείας’, το οποίο αποτελεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που προετοιμάζει τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. για την ομαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, τους προσφέρει εργασιακή προοπτική, εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία. Με τη συμμετοχή ήδη 1200 αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις με τη συμβολή του ΟΑΕΔ, Βιοτεχνικών και Βιομηχανικών Επιμελητήριων και τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων φορέων δημιουργείται μια γέφυρα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης. Επιτυγχάνεται, δηλαδή, η ενεργός εμπλοκή όλων στην παραγωγική διαδικασία, η εξάσκηση των μαθητευομένων σε πραγματικές συνθήκες εργασίας και η διασύνδεση της σχολικής γνώσης με τις κοινότητες εργασίας και παραγωγής, δημιουργώντας ένα συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην σχολική μονάδα και τις ανάγκες και απαιτήσεις την τοπικής κοινωνίας. Η εργασιακή αυτή εμπειρία και η υψηλού επιπέδου κατάρτιση στο χώρο εργασίας και σχολείου ολοκληρώνεται με τη δυνατότητα απόκτησης πιστοποιημένου τίτλου σπουδών επιπέδου 5 βάσει του Εθνικού και Ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων, γεγονός που επιδρά θετικά στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των νέων και βελτιώνει τους δείκτες τοπικής περιφερειακής ανάπτυξης. Ήδη το εγχείρημα αυτό έχει γίνει ευρέως αποδεκτό από όλους ενώ φιλοδοξούμε τα επόμενα δύο χρόνια να υπερβούμε τον αριθμό των 8.000 θέσεων μαθητείας και απασχόλησης, με την κινητοποίηση φυσικά εργοδοτών τόσο σε κεντρικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο, οι οποίοι θα προσφέρουν στους νέους και τις νέες μας ποιοτικές θέσεις μαθητείας που συντελούν στην ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων. Καταλήγοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι πέραν της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου και της υιοθέτησης οργανωμένων δράσεων, απαιτείται και η αλλαγή της νοοτροπίας, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να στηρίξουν πιο δυναμικά την προσπάθεια αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και διασύνδεσής της με την ελληνική επιχειρηματικότητα. Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου και εκφράζω την αμέριστη υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας στη συνολική αυτή προσπάθεια.

ΟΟΣΑ: Πρωταθλήτρια στους φόρους η Ελλάδα. Πόσο εισόδημα μένει στην τσέπη μας

Η μέση φορολογική επιβάρυνση της εργασίας -άμεσοι φόροι και ασφαλιστικές εισφορές- αυξήθηκε κατά περισσότερο από 1% το 2016 μόνο στην Ελλάδα, μεταξύ των 35 χωρών μελών του ΟΟΣΑ , όπως δείχνει μελέτη του Οργανισμού η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα. Η γενική τάση η οποία καταγράφηκε το 2016, σε σχέση με το 2015, όπως αναφέρεται στην έκθεση αφορούσε σε αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων. Σε 20 από τις 35 χώρες, σημειώθηκε αύξηση των επιβαρύνσεων, σε 14 καταγράφηκε μείωση και μόνο στη Χιλή οι φόροι παρέμειναν αμετάβλητοι. Η Ελλάδα αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, καθώς σημειώνεται άνοδος πάνω από 1% (1,06% για την ακρίβεια), η υψηλότερη ανάμεσα στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ. Η συνολική φορολογική επιβάρυνση, σε επίπεδο μέσου όρου στις χώρες του ΟΟΣΑ, μειώθηκε κατά 0,07% στο 36%. Σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα, οι υψηλότερες μειώσεις των επιβαρύνσεων σημειώθηκαν στην Αυστρία (2,47%) και το Βέλγιο (1,32%), χώρες οι οποίες προχώρησαν στην εφαρμογή μεταρρυθμίσεων. Η μείωση της επιβάρυνσης προήλθε τόσο από τους χαμηλότερους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος (Αυστρία) ενώ σε μία σειρά χωρών όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισλανδία και η Ελβετία, κύριος παράγοντας ήταν η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τους εργοδότες. Στην Ελλάδα, μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών προς το παρόν αποτελούν ξεχασμένες έννοιες… Το 30% χαμένο από χέρι Στην έκθεση, ο ΟΟΣΑ έχει προχωρήσει σε μία ενδιαφέρουσα ανάλυση. Καταγράφει σε όρους σταθμισμένης αγοραστικής δύναμης, το εισόδημα που κερδίζει ένας μέσος εργαζόμενος με ή χωρίς παιδιά στις 35 χώρες μέλη του και το εισόδημα που του μένει καθαρό στην τσέπη, αφού αφαιρεθούν ασφαλιστικές εισφορές, φόρος εισοδήματος και τυχόν έκτακτες εισφορές. Τα εισοδήματα, για λόγους συγκρισιμότητας παρατίθενται σε δολάρια ΗΠΑ. Τα συμπεράσματα είναι εντυπωσιακά. Διαπιστώνουμε για παράδειγμα ότι στην Ελλάδα ένας άγαμος εργαζόμενος χωρίς παιδιά με εισόδημα στο 67% του μέσο όρου είχε πέρυσι μικτές αποδοχές- σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ- 22.093 δολάρια. Από αυτά, μετά την αφαίρεση φόρων και εισφορών, στο χέρι του έμεναν 17.632 δολάρια. Ποτέ δεν έβλεπε ένα ποσό της τάξεως των 4.461 δολαρίων το οποίο ισοδυναμεί με το ένα πέμπτο των αποδοχών του. Η επιβάρυνση της τάξεως του 20% προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υψηλή. Οι εντυπώσεις προφανώς αλλάζουν αν συνυπολογίσει κανείς όλες τις λοιπές φορολογικές επιβαρύνσεις από τον ΦΠΑ 24% έως τους έμμεσους φόρους σε ότι… κινείται (καταναλωτικά, από καφέδες και τσιγάρα έως συνδρομητική τηλεόραση, ίντερνετ και μπύρα). Για έναν εργαζόμενο της ίδιας κατηγορίας (άγαμος χωρίς παιδιά) στην Αυστραλία τα μεγέθη είναι διαφορετικά. Το εισόδημά – στο 67% του μέσου όρου- είναι 38.007 δολάρια και από αυτά φόροι και ασφαλιστικές εισφορές απορροφούν 7.152 δολάρια ή το 18% των μικτών. Μεγαλύτερα εισοδήματα, μικρότερες επιβαρύνσεις. Στη Δανία, την ίδια ώρα, όπου οι αποδοχές είναι παρεμφερείς – στα 38.398 δολάρια- η επιβάρυνση είναι πολλαπλάσια με πάνω από 13.000 δολάρια σε κρατήσεις (33%). Το κοινωνικό κράτος στη Δανία όμως βρίσκεται σε άλλα επίπεδα. Το τοπίο μεταβάλλεται δραματικά, όταν οι συγκρίσεις γίνουν στις οικογένειες. Οι επιβαρύνσεις στην Ελλάδα αυξάνονται συγκριτικά κατακόρυφα, καταδεικνύοντας ενδεχομένως την έλλειψη μέτρων στήριξης των οικογενειών που δίνουν βροντερό παρόν σε άλλες χώρες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι για μια οικογένεια με δύο παιδιά, στην Ελλάδα πέρυσι, το μέσο εισόδημα υπολογίζεται σε 36.272 δολάρια (αν βρει ο ΟΟΣΑ πολλές τέτοιες οικογένειες στην Ελλάδα …). Από αυτά το 30% πήγαινε απευθείας σε φόρους και εισφορές (8.350 δολάρια) όταν τα αντίστοιχα μεγέθη στην Αυστραλία (από 56.727 δολάρια μικτά, το καθαρό εισόδημα έπεφτε σε 49.245 δολάρια) έδειχναν επιβαρύνσεις μόλις 13%. Ας δούμε τώρα τι γίνεται και σε μία χώρα, με σχετικά συγκρίσιμα μεγέθη με τη δικιά μας. Ας αφήσουμε την Αυστραλία και ας πάμε στην Ισπανία. Μια οικογένεια με δύο παιδιά στην Ισπανία, εμφανίζεται με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ σε όρους σταθμισμένης αγοραστικής δύναμης να έχει μικτό εισόδημα 40.276 δολαρίων πέρυσι. Από αυτά φόροι και εισφορές απορροφούν 5.666 δολάρια ή το 14% του μικτού εισοδήματος! Euro2day

Το ΦΕΚ για τη δεύτερη ξένη γλώσσα

11-04-17 Το ΦΕΚ για τη δεύτερη ξένη γλώσσα Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση με θέμα: Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων Το ΦΕΚ σε μορφή pdf

Πόσο θα αγοράσουμε φέτος το Πάσχα το αρνί

Στα 5,30 ευρώ διαμορφώνεται η ελάχιστη τιμή του αρνιού το Πάσχα 2017 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω ανταγωνισμού, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τις τιμές της Μεγάλης Εβδομάδας. Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού σήμερα (Μεγάλη Τρίτη) διαμορφώνεται στα 5,50 ευρώ ανά κιλό και για το κατσίκι στα 6,50 ευρώ ανά κιλό. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το μέσο τυπικό καλάθι του 2017 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται σχεδόν στην ίδια τιμή σε σχέση με το 2016. Χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδόν σε όλα τα προϊόντα που συνθέτουν το τυπικό καλάθι του Πάσχα, την Μεγάλη εβδομάδα υπάρχει κάποια εκπτωτική προωθητική ενέργεια, αρκετές από τις οποίες φτάνουν και στο 50% της τιμής. Παράλληλα φαίνεται ότι το εύρος των τιμών και προϊόντων που έχει να επιλέξει ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα μεγάλο ανάμεσα σε διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ και διαφορετικά προϊόντα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι: - Η εξάδα αυγών πωλείται από 1,19 ευρώ έως 2,46 ευρώ με ένα εύρος τιμής 52%. - Οι ελληνικές ντομάτες πωλούνται το κιλό από 1,33 ευρώ έως 1,85 ευρώ με ένα εύρος τιμής 28%. - Το αλεύρι για όλες τις χρήσης το κιλό από 0,65 ευρώ έως 0,97 ευρώ με ένα εύρος τιμής 33%. - Τα 500 γρ. βούτυρο πωλούνται από 3,98 ευρώ έως 7,68 ευρώ με ένα εύρος τιμής 48%. - Η φέτα (βαρέλι) πωλείται το κιλό από 5,68 ευρώ έως και 8,59 ευρώ με ένα εύρος τιμής 34%. - Το γιαούρτι το κιλό πωλείται από 2,25 ευρώ έως 3,6 ευρώ με ένα εύρος τιμής 38%. news

Οι μισοί Έλληνες δεν γνωρίζουν τι χοληστερίνη έχουν

Η έλλειψη ενημέρωσης και η οικονομική κρίση έχει επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών, όπως προκύπτει από την επεξεργασία στοιχείων του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, όπου μόνο οι μισοί Έλληνες γνωρίζουν την τιμή της χοληστερόλης τους και από αυτούς που τη γνωρίζουν, μόνο οι μισοί κάνουν κάτι για να την μειώσουν. Ακόμα, περίπου ένας στους έξι που λαμβάνουν υπολιπιδαιμική αγωγή αναγκάζεται να την διακόψει, λόγω αδυναμίας να ανταπεξέλθει στην οικονομική δαπάνη της συμμετοχής του. Το πρόγραμμα με την επωνυμία «Μήνας Ελέγχου Χοληστερόλης» που υλοποιείται εδώ και 11 συνεχή έτη από το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας (ΕΛΙΚΑΡ), συμπεριλαμβάνει, μέχρι στιγμής, δεδομένα από 60.000 άτομα, δημιουργώντας την μεγαλύτερη βάση δεδομένων για τους παράγοντες κινδύνου των καρδιαγγειακών νοσημάτων στον ελληνικό πληθυσμό. Τα παραπάνω ανέφερε ο διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν» Γεώργιος Ανδρικόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή το 32ο συνέδριο Κλινικής Καρδιολογίας, που διοργανώνεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας, σε συνεργασία με την Α′ Καρδιολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, στις 21 και 22 Απριλίου, στην Αθήνα. Σύμφωνα με το αθηναϊκό πρακτορείο, στο συνέδριο θα αναφερθούν όλα τα νεότερα δεδομένα για τους παράγοντες κινδύνου και για την αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Σύμφωνα με τον καθηγητής Καρδιολογίας ΕΚΠΑ, διευθυντή της Α' Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής στο «Ιπποκράτειο» νοσοκομείο, Δημήτριο Τούσουλη, τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η επίδραση των περιβαλλοντικών παραγόντων και των ρύπων στην καρδιαγγειακή υγεία. Ο καθηγητής αναφέρθηκε στη μελέτη «Κορινθία», όπου μια μεγάλη ομάδα καρδιολόγων και επιστημόνων άλλων ειδικοτήτων, έχουν εξετάσει και μελετήσει πάνω από 1.700 εθελοντές από διάφορες περιοχές της Κορίνθου και σύμφωνα με τα ευρήματα, έχει αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος της διατροφής και η αξία του πρωινού γεύματος, αφού φαίνεται πως όσοι καταναλώνουν τακτικά πρωινό εμφανίζουν μικρότερη επίπτωση περιφερικής αγγειακής νόσου και αθηροσκλήρωσης, όπως και αυτοί που καταναλώνουν μικρά και συχνά γεύματα. Επίσης, αναδείχθηκε η αξία διατροφικών συστατικών, όπως οι στερόλες και ο καφές, καθώς και μία σειρά από κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες, όπως το εισόδημα, η οικογενειακή κατάσταση, το επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς και ο ρόλος της ψυχικής υγείας και της σωματικής δραστηριότητας, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την καρδιαγγειακή υγεία. Στο συνέδριο θα συζητηθούν ακόμη, οι σύγχρονοι τρόποι αντιμετώπισης της κολπικής μαρμαρυγής, μιας ασθένειας που προκαλεί μεγάλο μέρος των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων στη χώρα μας, καθώς και μεγάλο μέρος των δαπανών για την καρδιαγγειακή υγεία, αφού προσβάλλει το 3% του πληθυσμού, δηλαδή 330.000 Έλληνες. Επίσης, θα συζητηθεί η επέκταση της χρήσης των νεότερων αντιπηκτικών, που πλέον αποτελούν την προτεινόμενη θεραπεία επιλογής για την πρόληψη των αγγειακών εγκεφαλικών και των πνευμονικών εμβολών σε πολλές κατηγορίες ασθενών, όπως στους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή και στους ασθενείς με φλεβοθρόμβωση, αλλά και η ανάπτυξη ειδικών αντιδότων για τα αντιπηκτικά αυτά. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στα νεότερα δεδομένα για την υπολιπιδαιμική αγωγή, στην έλευση του πρώτου φαρμάκου για την παχυσαρκία και στα νεότερα για την αρτηριακή υπέρταση, η οποία αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις και η αντιμετώπισή της πρέπει να είναι μέρος κάθε προσπάθειας μείωσης της καρδιαγγειακής νοσηρότητας και θνησιμότητας.

ΟΟΣΑ: Αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης των μισθών στην Ελλάδα το 2016

H συνολική φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα των άγαμων μισθωτών με μέσο εισόδημα - από φόρο εισοδήματος και ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών - αυξήθηκε το 2016 σε σχέση με το 2015 κατά 1,06 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε στο 40,2% του συνολικού κόστους εργασίας του εργοδότη, σύμφωνα με στοιχεία έκθεσης του ΟΟΣΑ (Taxing Wages 2015-16). Στις χώρες του ΟΟΣΑ σημειώθηκε κατά μέσο όρο μία οριακή μείωση 0,07 της ποσοστιαίας μονάδας στο 36%. Τους υψηλότερους συντελεστές συνολικής φορολογίας σε αυτή την κατηγορία είχαν πέρυσι το Βέλγιο (54%), η Γερμανία (49,4%), η Ουγγαρία (48,2%) και η Γαλλία (48,1%), ενώ τους χαμηλότερους είχαν η Χιλή (7%), η Νέα Ζηλανδία (17,9%) και το Μεξικό (20,1%). Η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης στην Ελλάδα προέκυψε τόσο από την αύξηση του φόρου εισοδήματος (0,67 της ποσοστιαίας), λόγω της μείωσης του αφορολόγητου ποσού, όσο και από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων (0,20) και των εργοδοτών (0,19). Η επιβάρυνση, πάντως, προκύπτει κυρίως από τις εισφορές των εργοδοτών (19,9%) και των εργαζομένων (12,6%), ενώ ο φόρος εισοδήματος αντιστοιχεί στο 7,7%. Για τις οικογένειες με δύο παιδιά, όπου ο ένας μόνο γονιός εργάζεται και έχει μέσο εισόδημα, η συνολική επιβάρυνση αυξήθηκε 0,73 της ποσοστιαίας μονάδας το 2016 και διαμορφώθηκε στο 38,3% του κόστους εργασίας για τον εργοδότη. Στον ΟΟΣΑ, η μέση επιβάρυνση των αντίστοιχων οικογενειών μειώθηκε οριακά (0,08 της ποσοστιαίας μονάδας) στο 26,6%. Υψηλότερο φορολογικό συντελεστή από την Ελλάδα σε αυτή την κατηγορία είχαν η Γαλλία (40%), η Φινλανδία (39,2%), η Ιταλία (38,6%) και το Βέλγιο (38,6%). Τους χαμηλότερους συντελεστές είχαν η Νέα Ζηλανδία (6,2%), η Χιλή (7%), η Ιρλανδία (8,3%) και η Ελβετία (9,1%). Η επιβάρυνση στην Ελλάδα των άγαμων μισθωτών με μέσο εισόδημα από φόρο εισοδήματος και ασφαλιστικές εισφορές των ιδίων (σ.σ.: όχι και των εργοδοτών) διαμορφώθηκε πέρυσι στο 25,4% των ακαθάριστων μισθωτών αποδοχών τους και ήταν οριακά χαμηλότερη από τον μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ (25,5%).

DLF: Οι ισχυρές χώρες να υποστηρίξουν, ειλικρινά και γρήγορα την Ελλάδα

Mπορεί κανείς να πραγματικά να συμβουλεύσει την ελληνική κυβέρνηση να μειώσει ξανά για μια ακόμα φορά τις συντάξεις; Μάλλον όχι. Πρέπει να μειώσει και άλλο το αφορολόγητο και να πλήξει τους πολλούς ιδιαίτερα φτωχούς; Επίσης όχι,σημειώνεται σε σχόλιο τού δημόσιου γερμανικού ραδιοφωνικού δικτύου Deutschlandfunk (DLF). Μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής: «Στην Ελλάδα εκατομμύρια πολιτών είναι διατεθειμένοι ξανά και ξανά να υπoβληθούν σε θυσίες, οικογένειες σφίγγουν ακόμα περισσότερο το ζωνάρι εν μέσω αυξανόμενων φορολογικών βαρών και μειούμενων μισθών. Πολλοί συνταξιούχοι πρέπει να περιορίσουν τις ανάγκες τους ακόμα και για βασικά αγαθά, ενώ έχουν μειωθεί πολύ οι συντάξεις τους και νέοι άνθρωποι πρέπει να κάνουν δύο και τρεις ευακαιριακές δουλειές ή κάνουν δεύτερες σπουδές, διότι η αγορά εργασίας επί του παρόντος δεν προσφέρει για τους μισούς εξ αυτών δουλειά. Ποιο μακροπρόθεσμο σχέδιο έχει το eurogroup, το οποίο χρειάζεται επίσης περισσότερο από ποτέ την Ελλάδα ως στρατηγικά σημαντικό εταίρο στο νότο της Ευρώπης; Υπάρχει ο φόβος ότι δεν υφίσταται κανένα πραγματικό σχέδιο, διότι δεν μπορεί να υπάρξει σχέδιο παρά μόνο ένα προσεκτικό ψηλάφισμα. Ακόμα και στο ίδιο το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο οι εμπειρογνώμονες δεν είναι σύμφωνοι για το ποιος δρόμος είναι ο σωστός: να διαγραφούν τα χρέη, να παραταθεί η αποπληρωμή τους ή να γίνουν περαιτέρω περικοπές και να ενισχυθεί η οικονομία; Πρέπει να εκπoνηθεί ένα νέο masterplan για την Ελλάδα. Ένα είδος οδηγιών κατά των δομικών αδυναμιών. Με νέο χρήμα μπορούν να πληρώνονται οι παλιές οφειλές και να κλείνουν τρύπες στα συνταξιοδοτικά ταμεία. Για να υπάρξει όμως περισσότερη αισιοδοξία και ουσιαστική βοήθεια, ώστε να ανακάμψει η Ελλάδα, απαιτούνται περισσότερα από τους συνεχείς διαπραγματευτικούς μαραθώνιους με τις συνεχείς απειλές. Οι ισχυρότερες χώρες της Ευρώπης πρέπει να υποστηρίξουν ειλικρινά την αδύναμη Ελλάδα και ιδίως γρήγορα. Γιατί να μην γίνει μια συνάντηση κορυφής για επενδύσεις και θέσεις εργασίας για την Ελλάδα; Στη βοήθεια βοηθά και η ψυχολογία. Και στη διαπαιδαγώγηση, επίσης η ενθάρρυνση με συγκεκριμένες προτάσεις. Χωρίς φάρμακα και επώδυνες θεραπείες δεν γίνεται, αλλά γίνεται ταχύτερα από ότι μέχρι τώρα και ιδίως χωρίς συνεχείς κατηγορίες και μπλοκαρίσματα».

Τελεσίγραφο τραπεζών για τα κόκκινα δάνεια. Ποιοι θα λάβουν 50.000 εξώδικα

Σαφάρι για τους «στρατηγικούς κακοπληρωτές» εξαπολύουν οι τράπεζες και αναμένεται στο επόμενο διάστημα να στείλουν εξώδικα σε 50.000 δανειολήπτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές από καταναλωτικά δάνεια και κάρτες, με τα οποία θα τους ζητούν την εξόφληση του συνόλου της οφειλής εντός τριών ημερών. Στο στόχαστρο των τραπεζών μπαίνουν οι δανειολήπτες που δεν έχουν πληρώσει δόσεις για διάστημα μεγαλύτερο των 720 ημερών. Το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι περισσότεροι από 50.000 δανειολήπτες θα λάβουν σε πρώτη φάση ανάλογα ραβασάκια από τις τράπεζες. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Έθνος” οι εξώδικες καταγγελίες είναι περίπου ίδιες, απευθύνονται στον δανειολήπτη και μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Επειδή παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας δεν έχετε προβεί στην εξόφληση της ως άνω καθυστερημένης οφειλής, όπως υποχρεούστε από τη μεταξύ μας σύμβαση, σας δηλώνουμε ότι ρητά καταγγέλλουμε τη σύμβαση και σας καλούμε να εξοφλήσετε εντός τριών ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας το ποσό των...» και αναφέρεται το σύνολο της οφειλής. Βέβαια ακόμα και με αυτά τα εξώδικα αφήνουν ένα «παράθυρο» ώστε και στο και... πέντε ο δανειολήπτης να προχωρήσει σε κάποιου είδους ρύθμιση, καθώς σημειώνεται: Για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με την οφειλή σας ή και τον τρόπο εξόφλησης αυτής, καλέστε στον τάδε αριθμό εργάσιμες ημέρες και ώρες. Ταυτόχρονα οι τράπεζες απευθύνονται σε όλους τους δανειολήπτες με «κόκκινες» οφειλές καλώντας τους να ρυθμίσουν τα δάνειά τους. Παράλληλα, προσφέρουν λύσεις περισσότερο ελαστικές απ’ ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν, αφού το ζητούμενο πλέον είναι να γυρίσουν στην «πράσινη» περιοχή όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό από τα καθυστερούμενα δάνεια και μέσα στις προθεσμίες που έχουν συμφωνήσει με τον SSM. Δηλαδή να περιορίσουν κατά 40,2 δισ. ευρώ τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα μέχρι το τέλος του 2019, ώστε να διαμορφωθούν στα 66,7 δισ. ευρώ.

Τι ισχύει εργασιακά και μισθολογικά για την αργία του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα

Σε αναλυτική ενημέρωση των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα σχετικά με την αμοιβή των αργιών του Πάσχα από Μεγάλη Παρασκευή έως τη Δευτέρα του Πάσχα, προχώρησε με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ. Όπως ενημερώνει: Μεγάλη Παρασκευή (14-04-2017) Είναι υποχρεωτική αργία για τα καταστήματα. Σύμφωνα με τον νόμο (άρθ.4 ΒΔ 748/1966) απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών και η λειτουργία των καταστημάτων μέχρι τις 13.00. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις η Μεγάλη Παρασκευή δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές αργίες που ορίζει ο νόμος για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αργούν σε περίπτωση που η Μεγάλη Παρασκευή έχει χαρακτηρισθεί αργία ή ημιαργία από διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Μεγάλο Σάββατο (15-04-2017) Είναι εργάσιμη ημέρα για τους εργαζόμενους που νόμιμα απασχολούνται Σάββατο στον ιδιωτικό τομέα, εκτός αν έχει καθιερωθεί αργία ή ημιαργία από διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Κυριακή του Πάσχα (16-04-2017) Ισχύει ο γενικός κανόνας της Κυριακής αργίας, δηλαδή απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων. Όσοι από τους μισθωτούς απασχοληθούν σε επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ' τον νόμο αργίες δικαιούνται: 1) αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το σύνηθες καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν 2) αν αμείβονται με μηνιαίο μισθό, οφείλεται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου μισθού τους για όσες ώρες απασχοληθούν 3) αναπληρωματική ανάπαυση (ρεπό): Εφόσον οι εργαζόμενοι απασχοληθούν Κυριακή άνω των 5 ωρών δικαιούνται πρόσθετα και αναπληρωματική ανάπαυση (ρεπό), σε άλλη εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας. Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα Κυριακής (όπως και υποχρεωτικής αργίας), αυτοί υπερισχύουν. Δευτέρα του Πάσχα (17-04-2017) Είναι από τον νόμο ημέρα υποχρεωτικής αργίας για όλες τις επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν καταβάλλεται χωρίς κάποια προσαύξηση το σύνηθες ημερομίσθιο σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο, ενώ σε όσους αμείβονται με μισθό καταβάλλεται ο μηνιαίος μισθός τους. Εάν ο εργοδότης απασχολήσει το προσωπικό του οφείλει: Για τις επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν Οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν δικαιούνται 1) αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν 2) στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό: α) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ' το νόμο αργίες, οφείλεται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου μισθού τους για όσες ώρες απασχοληθούν. β) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα του Πάσχα, οφείλεται το 1/25 του συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν. Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας ή Κυριακής, αυτοί υπερισχύουν.

Κανονισμός χορήγησης αιγίδας Γενικής Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης

11-04-17 Κανονισμός χορήγησης αιγίδας Γενικής Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κανονισμός χορήγησης αιγίδας σε μορφή pdf Αίτηση αιγίδας σε μορφή doc Έντυπο απολογιστικών στοιχείων δράσης μορφή doc