Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη διαδικασία! Με διαδικασίες fast track, διαμορφώνουν πλασματικά πλεονάσματα, κλείνουν τμήματα, περικόπτουν προσλήψεις αναπληρωτών!

Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη διαδικασία! Με διαδικασίες fasttrack, διαμορφώνουν πλασματικά πλεονάσματα, κλείνουν τμήματα, περικόπτουν προσλήψεις αναπληρωτών! Το Υπουργείο Παιδείας απαιτεί από τους Διευθυντές Σχολείων, με εγκύκλιο που κοινοποιήθηκε στα (κλειστά) σχολεία, να προσδιορίσουν τα οργανικά κενά και πλεονάσματα της επόμενης σχολικής χρονιάς μέσα σε ελάχιστες μέρες (10 - 12 Απρίλη). Αντίστοιχα απαιτεί από τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ να νομιμοποιήσουν αυτή τη fasttrack διαδικασία, συνεδριάζοντας μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα και συγκεκριμένα ως τις 12 Απρίλη και γνωμοδοτώντας σχετικά. Μέχρι τις 12/4 ζητάει από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να ελέγξουν τα καταχωρημένα στοιχεία και να βγάλουν τα κενά, τα πλεονάσματα και τις "υπεραριθμίες", ενώ ως 13/4 οι Περιφερειακοί Δ/ντές να καταθέσουν την πρότασή τους για ελλείμματα και πλεονάσματα! Τέτοια πρεμούρα και το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι πρόκειται για συνηθισμένη διαδικασία τη στιγμή που αυτό γινόταν 2 μήνες αργότερα! Παράλληλα "θυμίζει" το νομοθετικό πλαίσιο και καλεί σε πειθαρχημένη εφαρμογή του! Φαίνεται πλέον καθαρά ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δε νοιάζονται για τον προγραμματισμό των μεταθέσεων, όπως ισχυρίζεται., γιατί τέτοιες ούτε πέρυσι έκανε, παρά ελάχιστες, ούτε φέτος θα κάνει! Εκείνο που προωθούν είναι η ασφυκτικότερη πίεση για περιστολή των αναγκών άρα και των δαπανών! Εξαφανίζουν τα κενά και βγάζουν πλεονάσματα, που θα τροφοδοτήσουν την «κινητικότητα». Η κυβέρνηση, προετοιμάζει νέο κλείσιμο τμημάτων και νέο κόφτη στις προσλήψεις αναπληρωτών! Είναι φανερό πως οι εξελίξεις αυτές χτυπούν μορφωτικά δικαιώματα μαθητών κι εργασιακές σχέσεις εκπ/κών. üΑπαιτούμε το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα για μετά τις γιορτές, στην οποία να αποτυπώνονται τα κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων (πχ 20 το πολύ μαθητές ανά τμήμα). Να διασφαλιστεί ότι θα πραγματοποιηθούν μεταθέσεις – διορισμοί με βάση τις ανάγκες αυτές. üΚαλούμε τους διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην συμπληρώσουν κανέναν πίνακα πριν το άνοιγμα των σχολείων. üΚαλούμε τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ να μην νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτή τη διαδικασία. üΚαλούμε τον κλάδο σε επαγρύπνηση. üΜέσα στις γιορτές να ενημερώσουμε γονείς – μαθητές. üΚαλούμε, τέλος, σε παράσταση διαμαρτυρίας με το παραπάνω πλαίσιο στις διευθύνσεις κατά περιοχή και στο Υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 11 πμ. Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Σάββας Σεχίδης Άγγελος Πούλος

ΕΚΤ: Το 2016 η καλύτερη χρονιά για την ευρωζώνη μετά την κρίση

Το 2016 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά μετά την κρίση της ευρωζώνης, έκρινε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, στην παρουσίαση της ετήσιας έκθεσής της, χθες 10 Απριλίου. «Αν και η χρονιά ξεκίνησε μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα, τελείωσε με τον πιο σταθερό βηματισμό μετά την κρίση» ανέφερε στον πρόλογο της έκθεσης ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η ΕΚΤ ανταποκρίθηκε στον ανησυχητικά χαμηλό πληθωρισμό, ενισχύοντας τεράστιο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων της, μειώνοντας τα επιτόκια και παρατείνοντας τα φθηνά δάνεια προς τις τράπεζες. Οι κινήσεις της ΕΚΤ στοχεύουν στην αύξηση της ρευστότητας μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος στην πραγματική οικονομία, καθιστώντας ευκολότερο για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά να δανειστούν για τις δαπάνες τους και τις επενδύσεις - προωθώντας την ανάπτυξη και την αύξηση του πληθωρισμού προς το στόχο που έχει θέσει η ΕΚΤ για ακριβώς κάτω από το 2%. Μέχρι τον Δεκέμβριο, η οικονομία της ευρωζώνης φαινόταν υγιής για το ίδρυμα της Φρανκφούρτης σε σημείο που αποφάσισε να περιορίσει την αγορά ομολόγων της από 80 δισ. ευρώ το μήνα στο προηγούμενο επίπεδο των 60 δισ. ευρώ. «Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την επιτυχία των δράσεων μας στις αρχές του έτους: αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην οικονομία της ζώνης του ευρώ και εξαφάνιση των κινδύνων του αποπληθωρισμού», σχολίασε ο Ντράγκι. Αλλά η κεντρική τράπεζα θεωρεί ότι το έργο της δεν έχει τελειώσει. Η ευρωζώνη αντιμετωπίζει πολιτικούς κινδύνους από τις εκλογές στη ισχυρά μέλη της όπως η Γαλλία, η Γερμανία και ίσως η Ιταλία, ενώ η αδύναμη παγκόσμια ανάπτυξη και η πολιτική αβεβαιότητα μειώνουν την ζήτηση από το εξωτερικό για τα προϊόντα της. Εν τω μεταξύ, αν και ο πληθωρισμός σύντομα ανέβηκε το Φεβρουάριο, χάρη στην αύξηση των τιμών του πετρελαίου, μειώθηκε το Μάρτιο και απέχει πολύ από το να θεωρηθεί «αυτοτροφοδοτούμενος» ενώ η αύξηση των τιμών και των μισθών παραμένει υποτονική. Προς το παρόν,ο Ντράγκι και οι συνεργάτες του στο διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας πιστεύουν ότι η οικονομική ανάκαμψη εξακολουθεί να εξαρτάται από την υποστήριξή τους. Η έκθεση καλεί τις κυβερνήσεις να επιταχύνουν τις μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά τη χαλάρωση εργατική νομοθεσία, και να ανακατευθύνουν τις δαπάνες σε τομείς πιο φιλικούς στην ανάπτυξη. Και βάζει στο στόχαστρο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι «μια πιο ισχυρή εφαρμογή των δημοσιονομικών κανόνων θα ήταν ευπρόσδεκτη» σε περιπτώσεις όπως η απόφαση των Βρυξελλών να μην επιβάλει κυρώσεις στην Ισπανία και την Πορτογαλία για την υπέρβαση των στόχων για το έλλειμμα. Με το Brexit να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους για την οικονομία της ευρωζώνης για το εγγύς μέλλον, η ΕΚΤ επανέλαβε ότι η διατήρηση της ακεραιότητας της ενιαίας αγοράς της ΕΕ και της «ομοιογένειας των κανόνων και η εφαρμογή τους» είναι «επιτακτική ανάγκη».

Παράταση μέχρι 24 Απριλίου για τον προσδιορισμό κενών και πλεονασμάτων 2017-2018 για τις επικείμενες μεταθέσεις

Προηγήθηκε αναστάτωση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης λόγω στενότητας χρόνουΠαράταση δόθηκε εως 24 Απριλίου για τη καταχώρηση και γνωσοτποίηση κενώ και πλεονασμάτων στο σύστημα e-DataCenter.Το Υπουργείο Παιδείας επικοινώνησε με τις περιφερειακές διευθύνσεις και τις ενημέρωση για την παράταση της προθεσμίαςΕπισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του ν. 3528/2007, όπως ισχύει.Όλοι οι πίνακες θα παραμείνουν στις Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης και όταν ζητηθούν θα πρέπει ναν διαβιβαστούν άμεσα στη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού του ΥΠΠΕΘ - είτε έντυπα είτε ηλεκτρονικά για να γίνει αντιπαραβολή και έλεγχος των στοιχείων.

Καραμούζης: Αλλαγές στο νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Τα πέντε αιτήματα των τραπεζών για αλλαγές στο νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό παρουσίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Νικόλαος Καραμούζης μιλώντας στη Βουλή την Μ. Τρίτη το απόγευμα. Όπως είπε ο κ. Καραμούζης έχουν διαπιστωθεί οι ακόλουθες παρατηρήσεις που τις θεωρούν οι τράπεζες κρίσιμες και καθοριστικές για την επιτυχία του θεσμού: 1. Πεδίο εφαρμογής. Ο νόμος πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο επιχειρηματικές και όχι ατομικές οφειλές των ατομικών επιχειρήσεων (λ.χ. από στεγαστικό). Για τις ατομικές οφειλές υπάρχουν πολλά τραπεζικά προϊόντα σε διμερή βάση. Το κέντρο βάρους του νόμου πρέπει να είναι η διαφύλαξη της επιχειρηματικότητας. 2. Ελάχιστο ύψος οφειλών. Η ΕΕΤ είχε ζητήσει το ελάχιστο όριο των οφειλών να ξεκινά από τις 150.000 ευρώ. Το μειώσαμε σε € 50.000. Για λόγους πρακτικούς, λειτουργικούς και αποτελεσματικότητας. Υπάρχει ο βάσιμος φόβος ότι το σύστημα θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα με χαμηλότερες των 50.000 οφειλές, ακόμη και εάν αυτές, μεταξύ € 20.000 – 50.000, υπαχθούν σε αυτοματοποιημένη διαδικασία. 3. Κατάργηση της δικαστικής διαδικασίας επικύρωσης. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με την παρεμβολή δικαστικής διαδικασίας επικύρωσηςτης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Οι δανειστές, που θίγονται και δεν συναινούν στην εξωδικαστική διαδικασία θα μπορούν να ασκήσουν τριτανακοπή, μετά την επικύρωση, άρα προστατεύονται. Η δικαστική επικύρωση σημαίνει καθυστέρηση 18 τουλάχιστον μηνών, γιατί οι 5 μήνες που προβλέπει ο νόμος δεν θα τηρηθούν στην πράξη, από τα ήδη υπερφορτωμένα δικαστήρια. Επικαλούμαι το κακό προηγούμενο του ν. 3869/2010 (γνωστού ως νόμου Κατσέλη), για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Εκκρεμούν 155.000 αιτήσεις και κάποιες από αυτές έχουν προσδιοριστεί για το 2032 4. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή την ίδια ημέρα που θα αρχίσει να ισχύει ο νόμος και να μην υποβληθεί ούτε μία αίτηση γραπτά. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ατομικές επιχειρήσεις και εταιρείες, που μπορούν να υπαχθούν στο νόμο. Για να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος θα πρέπει από την πρώτη μέρα που θα αρχίσει να ισχύει οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, έχοντας ένα σύστημα που θα επιτρέπει την ηλεκτρονική συλλογή στοιχείων. 5. Η αναστολή που προβλέπεται για το χρόνο από την υποβολή της αιτήσεως, μέχρι την έκδοση δικαστικής αποφάσεως, και αφορά τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ πρέπει να καταργηθεί, διότι η αναστολή θα ευνοήσει τη δημιουργία περαιτέρω οφειλών και θα ενθαρρύνει τη δημιουργία στρατηγικών κακοπληρωτών.

Πρόγραμμα ΟΑΕΔ: 10.500 θέσεις σε Δημόσιο και ΟΤΑ

Εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να κοινοποιηθεί η προκήρυξη του ΟΑΕΔ για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων της Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και άλλων Δημοσίων Φορέων για την απασχόληση...

Οι αργίες του Πάσχα

Ενημέρωση για τις αργίες του Πάσχα και για την αμοιβή τους, προσφέρει η ΓΣΕΕ προς τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Η Μεγάλη Παρασκευή (14-04-2017) είναι υποχρεωτική αργία για τα καταστήματα....

Μητσοτάκης: Είμαι υπέρ μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας

Την άποψή του υπέρ «μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας» επαναλαμβάνει ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μηστοτάκης με αφορμή τη συνάντησή του με εκπροσώπους ελεύθερων επαγγελματιών και επιστημόνων. Σε ανάρτησή του στο Facebook ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι «ζούμε σε μια χώρα που τιμωρεί την σκληρή δουλειά και ποινικοποιεί την επιτυχία» και προς επίρρωση φέρνει ως παράδειγμα «έναν απλό πίνακα με το παράδειγμα που άκουσα σήμερα»: «Με απλά λόγια, όσο πιο πολύ πετυχαίνεις στη δουλειά σου, τόσο λιγότερα χρήματα κερδίζεις. Αντί να ζητάμε από τους νέους να έχουν όνειρα για να φτάσουν ψηλά τους δίνουμε αντικίνητρα να εργαστούν. Αντί να επιβραβεύουμε επαγγελματίες που ξενυχτάνε στα γραφεία τους, στα ιατρεία τους, στα εργοτάξια, τους αφαιρούμε την πρόσβαση σε χρήματα που ανήκουν στη δική τους τσέπη» αναφέρει ο πρόεδρος της ΝΔ και καταλήγει:. «Θέλω οι νέοι μας να ζήσουν σε μια Ελλάδα που θα αναγνωρίζει τη δουλειά τους, θα επιβραβεύει το ταλέντο τους, θα ανταμείβει τους κόπους τους. Γι αυτό είμαι υπέρ μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας. Είναι αξιακό και όχι μόνο οικονομικό ζήτημα.»

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Προθεσμίες και αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Η καταληκτική ημερομηνία και οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας Μέχρι τις 30 Ιουνίου θα υποβάλλονται οι φορολογικες δηλώσεις προσώπων σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για...

Εκτίμηση – σοκ: Εως 70% οι απώλειες για τους συνταξιούχους το 2019

Στα όρια της φτώχειας βρίσκεται ένας μεγάλος αριθμός της τάξης του 1,5 εκατομμυρίου (με εισοδήματα 4.500 ευρώ τον χρόνο), ενώ οι νέες περικοπές στις σημερινές συντάξεις το 2019 θα οδηγήσουν σε συνολική μνημονιακή απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους έως 70%. Τις δραματικές αυτές επισημάνσεις διατυπώνει ο ομότιμος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Σάββας Ρομπόλης, προσθέτοντας ότι οι περικοπές που έγιναν από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν μειώσει τη μέση κύρια σύνταξη στα 700 ευρώ. Παράλληλα, δυσοίωνες είναι οι προοπτικές για το μέλλον των συντάξεων που έχουν μετατραπεί σε φιλοδωρήματα (απώλειες έως 50%). Όπως παρατηρεί ο Σάββας Ρομπόλης, η κατάσταση με το ασφαλιστικό σύστημα θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη τη δεκαετία 2020 -2030, οπότε και θα συνταξιοδοτηθούν οι Ελληνες που γεννήθηκαν από το 1960. Αν παρατηρήσουμε την εξέλιξη γεννήσεων τη μεταπολεμική περίοδο, θα δούμε ότι το 1960 είχαμε μεγαλύτερο αριθμό γεννήσεων, άρα θα έχουμε μεγαλύτερο αριθμό συνταξιοδοτήσεων, που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε πόρους γι α να συνταξιοδοτηθούν συντάξεις νέων συνταξιούχων». Σύμφωνα με τον Ρομπόλη, η «συνεχής υποχώρηση των μισθών και η επέκταση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, στις συντάξεις. Όπως διαμορφώνονται πλέον οι μέσοι μισθοί, απαιτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές δέκα εργαζομένων για να πληρωθεί μια σύνταξη, ενώ πριν από την κρίση χρειάζονταν οι εισφορές μόνο τεσσάρων εργαζομένων. Η σύγκρουση των γενεών μεταξύ παλιών και νέων συντάξεων έχει ήδη ξεκινήσει». Επισήμανε ότι η προηγούμενη γενιά έδινε π.χ. στο σύστημα 100 μονάδες όταν συνταξιοδοτούνταν, ενώ η σημερινή γενιά των 30-45 χρόνων θα δώσει στο σύστημα 100 μονάδες για να τις επιστραφούν 52. Κατά τον Σάββα Ρομπόλη η οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά αποτελεσματική – εναλλακτική προοπτική του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος στην Ελλάδα βασίζεται όχι στις διαδοχικές περικοπές των συντάξεων και τη φτωχοποίηση του πληθυσμού αλλά στην αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης (όχι βέβαια της ευέλικτης που θα προκαλέσει ετήσια αύξηση των ελλειμάτων του ΣΚΑ κατά τα επόμενα χρόνια 1,8 δισ.) τη δημογραφική ανανέωση του πληθυσμού και την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας τα οποία ελλείπουν ανησυχητικά από τις πολιτικές της βίαιης αποδιάρθρωσης και αποζημίωσης της κοινωνικής ασφάλισης των δανειστών. Τα Νέα

Κούρεμα 50% στις συντάξεις χηρείας

Σοκ για τις συντάξεις χηρείας που αιτήθηκαν οι σύζυγοι θανόντων μετά τις 13/5/2016 κρύβει ο νόμος Κατρούγκαλου και οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι που καθορίζουν τα οριστικά ποσά που δικαιούνται να λάβουν τόσο οι επιζώντες σύζυγοι όσο και τα τέκνα αυτών εφόσον είναι ανήλικα ή σπουδάζουν και δεν έχουν υπερβεί το 24ο έτος. Το ποσό για τις νέες συντάξεις χηρείας, αυτές δηλαδή που αφορούν θανάτους μετά τις 13/5/2016, στην πραγματικότητα δεν θα είναι στο 50% του σύνταξης του θανόντος, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, καθώς οι επιζώντες σύζυγοι θα λάβουν το 50% της σύνταξης αφού όμως πρώτα επανυπολογιστεί με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου! Στην πράξη οι νέοι -μετά τις 13/5/2016- δικαιούχοι συντάξεων χηρείας θα πάρουν λιγότερα από το 50% της σύνταξης του θανόντος γιατί αυτή η σύνταξη μετά τον επανυπολογισμό της θα βγει μικρότερη. Αυτή η κρυφή παγίδα του νόμου και των εφαρμοστικών εγκυκλίων που εκδόθηκαν από τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο), σημαίνει ότι αν ο θανών έπαιρνε σύνταξη 1.000 ευρώ, αυτή θα επανυπολογιστεί και μετά τον επανυπολογισμό της θα δοθεί το 50% στον επιζώντα σύζυγο. Αν υπάρχουν ανήλικα παιδιά, θα μοιραστούν το υπόλοιπο 50% (25%+25%) μέχρι να ενηλικιωθούν. Ετσι αν τα 1.000 ευρώ γίνουν 800 ευρώ μετά τον επανυπολογισμό, η χήρα θα πάρει το 50% των 800 ευρώ, δηλαδή τα 400 ευρώ, ενώ αν δεν υπήρχε επανυπολογισμός θα έπαιρνε το 50% της σύνταξης των 1.000 ευρώ που ελάμβανε ο θανών. Με τον επανυπολογισμό όμως το ποσό που θα πάρει αντιστοιχεί στο 40% των 1.000 ευρώ! Η προσωπική διαφορά δε των 200 ευρώ που θα προκύψει με τον επανυπολογσμό της σύνταξης από τα 1.000 στα 800 ευρώ, είναι πολύ πιθανόν να φύγει άμεσα και όχι το 2019, που θα πέσει το μεγάλο τσεκούρωμα σε όλες τις κύριες συντάξεις μέσω κατάργησης των προσωπικών διαφορών. Οι νέες οριστικές συντάξεις χηρείας θα είναι οι πρώτες που θα εκδοθούν λόγω ανωτέρας βίας (απώλεια προσώπων) με το νέο τρόπο υπολογισμού που ισχύει για όλες τις συντάξεις με αίτηση από 13/5/2016 και μετά. Πρώτα λοιπόν θα επανυπολογιστούν οι συντάξεις και μετά επί του νέου και μικρότερου ποσού από αυτό που ελάμβανε ο θανών, θα χορηγείται το 50% στους επιζώντες συζύγους, όπως επιβεβαιώνουν στον «Ε.Τ.» αρμόδια στελέχη που ήδη έχουν ξεκινήσει να υπολογίζουν ποσά για δικαιούχους χηρείας με αίτηση μετά τις 13/5/2016. Οι προϋποθέσεις Το σοκ δεν είναι όμως μόνο στα ποσά, αλλά και στις προϋποθέσεις καταβολής τους. Πολλοί δικαιούχοι χηρείας εξακολουθούν να αγνοούν (και είναι λογικό λόγω της κατάστασης που αντιμετωπίζουν) ότι οι προϋποθέσεις είναι πολύ πιο αυστηρές απ’ ό,τι πριν τον νόμο Καρούγκαλου και θα βρεθούν προ εκπλήξεων, όταν διαπιστώσουν ότι όχι μόνο θα λάβουν, λόγω του επανυπολογισμού, μικρότερο ποσοστό από το 50% της σύνταξης που καταβαλλόταν στον θανόντα σύζυγο, αλλά και ότι μετά από μια τριετία αυτό το ποσοστό μπορεί να μειωθεί στο 25% ή ακόμη χειρότερα η σύνταξη να ανασταλεί πλήρως και να επαναχορηγηθεί στα 67! ελεύθερος τύπος

«Δίψα» για τις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Ειδικότερα για τους μεταδιδάκτορες, συνολικά, το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας έλαβε 1.669 προτάσεις και αναμένεται να χρηματοδοτηθούν εξ αυτών περισσότερες από 120. Το αρχικά διαθέσιμο ποσό για τη δράση...

Τι αποκαλύπτουν οι άσπρες τρίχες για την υγεία της αντρικής καρδιάς

Μπορεί οι γκρίζοι κρόταφοι να θεωρούνται κατ’ εξοχήν σημάδι γοητείας στους άντρες, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι άσπρες τρίχες είναι... κακό μαντάτο για την καρδιά! Σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Προληπτικής Καρδιολογίας (EuroPrevent 2017) στη Μάλαγα της Ισπανίας, τα γκρίζα μαλλιά συνδέονται με τον αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών επιπλοκών στον αντρικό πληθυσμό. «Η γήρανση αποτελεί αναπόφευκτο παράγοντα κινδύνου για τη στεφανιαία νόσο και σχετίζεται με εξωτερικά (π.χ. δερματολογικά) σημάδια που ενδεχομένως φανερώνουν αυξημένο κίνδυνο» εξηγεί η Δρ Ειρήνη Σάμιουελ, καρδιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου στην Αίγυπτο. Η αθηροσκλήρωση (σκλήρυνση των αρτηριών) και το γκριζάρισμα των μαλλιών είναι δύο διαδικασίες που καθοδηγούνται από παρόμοιους μηχανισμούς, όπως η εξασθενημένη αποκατάσταση του DNA, το οξειδωτικό στρες, η φλεγμονή και οι ορμονικές μεταβολές. Έτσι, οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν τη συχνότητα εμφάνισης άσπρων τριχών σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο και συγκεκριμένα εάν οι άσπρες τρίχες αποτελούν ανεξάρτητο υποψήφιο δείκτη για τη στεφανιαία νόσο. Οι 545 άντρες ασθενείς που συμμετείχαν στη μελέτη υποβλήθηκαν σε μια σειρά από εξετάσεις και χωρίστηκαν σε υποομάδες ανάλογα με την κατάσταση της καρδιάς τους αλλά και με την ποσότητα λευκών τριχών στο κεφάλι τους (1 = καμία λευκή τρίχα, 2 = περισσότερες μαύρες τρίχες απ’ ό,τι λευκές, 3 = μισές μαύρες-μισές λευκές τρίχες, 4 = περισσότερες άσπρες τρίχες απ’ ό,τι μαύρες, 5 = μόνο άσπρες τρίχες). Οι ερευνητές συνυπολόγισαν επίσης παράγοντες όπως τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου, η δυσλιπιδαιμία και το οικογενειακό ιστορικό στεφανιαίας νόσου. Διαπιστώθηκε ότι στις υποομάδες 3-5 η στεφανιαία νόσος ήταν στατιστικά συχνότερη και μάλιστα ανεξάρτητα από την ηλικία των συμμετεχόντων ή τους παράγοντες κινδύνου που παρουσίαζαν. Περαιτέρω αναλύσεις υπέδειξαν ότι η ποσότητα των λευκών μαλλιών, η υπέρταση και η δυσλιπιδαιμία είναι δυνατό να θεωρηθούν ανεξάρτητοι δείκτες πρόβλεψης για την ύπαρξη αθηροσκληρωτικών μεταβολών. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι, ασχέτως πραγματικής ηλικίας, το γκριζάρισμα των μαλλιών είναι ενδεικτικό της βιολογικής ηλικίας και επομένως μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι για τον αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο» αναφέρει η Δρ Σάμιουελ και συμπληρώνει: «Εάν επιβεβαιωθούν τα ευρήματά μας, η τυποποίηση της κλίμακας για την αξιολόγηση των γκρίζων μαλλιών θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την πρόβλεψη της στεφανιαίας νόσου».

e-pimorfosi: Σήμερα τα αποτελέσματα για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε

Σύμφωνα με ανακοίνωση στο e-pimorfosi.cti.gr σήμερα αναμένονται τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής κλήρωσης e-pimorfosi.cti.gr Υποβλήθηκαν 15.773 αιτήσεις συνολικά σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  ενώ οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες. [irp posts=”116042″...

Πόσο παραπάνω φόρο θα πληρώσουμε με το νέο αφορολόγητο

Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Στις συντάξεις ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. protothema

Νέα έκρηξη στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου

Πρόγευση για νέα έκρηξη στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες από τον Μάρτιο και μετά δίνουν τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου τα οποία δείχνουν ότι το Δημόσιο αποπλήρωσε ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο 47, 2 εκατ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του χρόνου έναντι ενός συνολικού υπολοίπου ύψους 3,8 δισ. ευρώ . αυξημένου κατά 200 εκατ. ευρώ από την αρχή του χρόνου. Από τις δόσεις συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ που πήρε το δημόσιο για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων ενταλματοποιήθηκαν 3.467 εκατ. ευρώ και αποδόθηκαν στους δικαιούχους περίπου 3,1 δισ. ευρώ ενώ περίπου 360 εκατ. ευρώ έμειναν ως ταμειακά διαθέσιμα. Από τα χρήματα που δόθηκαν τα 3,06 δισ. ευρώ δόθηκαν σε προμηθευτές οι οποίοι έχουν λαμβάνειν άλλα 3,8 δισ. ευρώ και 405 εκατ. ευρώ για τις επιστροφές φόρων με το υπόλοιπο να φτάνει τα 1,255 δισ. ευρώ. Την τελευταία δόση ύψους 1,7 δισ. ευρώ την πήρε το υπουργείο Οικονομικών τον Νοέμβριο. Έκτοτε λόγω της καθυστέρησης της αξιολόγησης δεν πήρε χρήματα για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων. Με δεδομένο ότι ληξιπρόθεσμη καθίσταται μια οφειλή μετά από καθυστέρηση 90 ημερών και το πρόγραμμα αποπληρωμής έχει πρακτικά παγώσει - ελλείψει χρημάτων από τον περασμένο Δεκέμβριο- σημαίνει ότι τον Μάρτιο θα πρέπει να αναμένουμε μια μεγάλη αύξηση των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου. Οι προβληματικοί τομείς που όπως φαίνεται γεννούν συνεχώς νέα χρέη βρίσκονται στο τομέα της υγείας και της ασφάλισης. Τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκονται στην πρώτη θέση και πάλι με ληξιπρόθεσμες οι οποίες αυξήθηκαν από τα 2 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 στα 2,36 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά και άλλα 1,5 δις ευρώ που αφορούν συντάξεις που εκκρεμούν Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΠΥ αυξήθηκαν και αυτές από τα 1,136 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου στα 1,34 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου Το χρέος των νοσοκομείων αυξήθηκε από τα 449,3 εκατ. ευρώ στα 573,6 εκατ. ευρώ στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου . Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΟΤΑ έμειναν πρακτικά ίδιες στα 300 εκατ. ευρώ από το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου. Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου διατήρησαν επίσης σταθερές τις οφειλές στους κοντά στα 380 εκ ευρώ από το τέλος Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος του Φεβρουαρίου. Σχεδόν σταθερό έμεινε και το υπόλοιπο των καθυστερούμενων φόρων το οποίο από τα 1,225 δις ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου καταγράφεται οριακά αυξημένο στα 1,255 δις ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου. Τούτο βέβαια χωρίς να υπολογίζεται και ένα ποσό παρακρατούμενων φόρων ύψους 1,2 δισ. ευρώ που βρίσκεται ακόμη στις εφορίες όλης της χώρας και περιμένει να ελεγχθεί και να εγκριθεί πριν αποδοθεί στους δικαιούχους τους. enikonomia

Μείον ένας μισθός στην τσέπη του Ελληνα – Αυτή είναι η νέα συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές

Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Την μεγάλη Τρίτη ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Πηγή κειμένου: protothema

Βουλή: Σήμερα η συζήτηση για την Εξεταστική στην Υγεία

Στην Ολομέλεια της Βουλής τίθενται σήμερα προς συζήτηση και ψήφιση οι δύο προτάσεις που έχουν κατατεθεί από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και από τη Ν.Δ. για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία. Ειδικότερα η Ολομέλεια θα συζητήσει και θα λάβει απόφαση σύμφωνα με τα άρθρα 68 παρ. 2 του Συντάγματος και 144 του Κανονισμού της Βουλής: Επί της πρότασης που κατέθεσαν ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και οι βουλευτές του κόμματός του και ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Πάνος Καμμένος και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας κατά τα έτη 1997-2014, και Επί της πρότασης που κατέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση της διαχείρισης και των δαπανών της δημόσιας υγείας από το 1996 μέχρι σήμερα. Η απόφαση της Ολομέλειας για τη σύσταση Εξεταστικής λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τα δύο πέμπτα του όλου αριθμού των βουλευτών.

Σκουρλέτης: Η συμφωνία για τα μέτρα – αντίμετρα έχει να κάνει και με το χρέος

Είναι σαφές ότι η συμφωνία για τα μέτρα - αντίμετρα έχει να κάνει και με το χρέος, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Π.Σκουρλέτης στην τηλεοπτικό σταθμό ΚΟΝΤΡΑ.Ν Ο κ. Σκουρλέτης υπογράμμισε πως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι ειλικρινής . Χαμένες είναι οι μάχες που δεν δίνονται, ανέφερε και παραδέχθηκε πως έχουμε μέτρα , που ελήφθησαν τα τελευταία 7 χρόνια, που κάνουν τον λαό να ζει σε συνθήκες πίεσης. Ο υπουργός Εσωτερικών αναρωτήθηκε τι θα συνέβαινε αν παρέμενε η προηγούμενη κυβέρνηση και υπενθύμισε τη συμφωνία για πλεόνασμα 4,5% από το 2015 κα υπογράμμισε πως η ΝΔ είναι στην ίδια πολιτική οικογένεια με τον Β.Σόιμπλε. Παραδέχτηκε ότι η φορολογία είναι πάρα πολύ υψηλή στην Ελλάδα εκτίμησε όμως ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα ανακοινωθούν την Παρασκευή θα είναι πάνω από το 3%, πολύ πάνω από το στόχο του ο,5% , και ανέφερε πως η συμφωνία με τους δανειστές δίνει την βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση θα πιάσει και τους επόμενους στόχους. Ωστόσο διευκρίνισε ότι δεν είναι ικανοποιημένος διότι αυτά τα χρήματα τα στερείται η πραγματική οικονομία . Για ένα λαϊκό κόμμα όπως είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η σχέση με την κοινωνία και η βοήθεια στους ανέργους και απόρους. Αναφέρθηκε στα κοινωνικά οφέλη από την ολοκλήρωση της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων ασκώντας κριτική στην ΝΔ για τη στασιμότητα των έργων. Με την ολοκλήρωση των έργων, ανέφερε πως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να πάμε στην λογική των αναλογικών διοδίων για να μειωθούν τα διόδια διότι οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί δεν μπορούν να αλλάξουν. Η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δεν θέλει εκλογές, ανέφερε και τόνισε πως με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, για την καθυστέρηση της οποίας ευθύνονται μόνον οι δανειστές, δημιουργούνται προϋποθέσεις σταθερότητας και δεν συντρέχουν λόγοι εκλογών οι οποίες, όπως είπε, δεν είναι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Όλες οι προσπάθειες της κυβέρνησης εστιάζονται στο να σπάσει τον φαύλο κύκλο της λιτότητας, ανέφερε και τόνισε πως η ΝΔ δεν πείθει γιατί ευθύνεται για την κατάσταση στην οποία είμαστε. Για την ΔΕΗ διευκρίνισε τις δηλώσεις του περί ξεπουλήματος που προκάλεσαν αντιδράσεις και ανέφερε πως αυτό που εννοούσε είναι ότι με το χρονοδιάγραμμα που μας επιβάλλουν μέχρι τον Ιούνιο του 2018, αυτό σημαίνει ότι μας οδηγούν σε μια πώληση όσο - όσο. Κάτι υποκρύπτουν οι απαιτήσεις των δανειστών για την ΔΕΗ ανέφερε, έκανε λόγο και για εγχώρια συμφέροντα που θα ήθελαν να πάρουν μονάδες, επισήμανε όμως πως θεωρεί αβέβαιη την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΗ. Ο κ Σκουρλέτης κατηγόρησε την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ότι επί των ημερών τους υπερχρέωσαν τη ΔΕΗ κατά 5 δισ. ευρώ Έγιναν εγκλήματα στην ΔΕΗ και τα χρεωνόμαστε εμείς, ανέφερε.