Οι οθόνες αφής “κλέβουν” τον ύπνο ακόμη και από μωρά έξι μηνών

Επιστημονική έρευνα συμπέρανε, ότι οι οθόνες αφής «κλέβουν» τον ύπνο ακόμη και μωρών έξι μηνών. Οι οθόνες αφής των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των υπολογιστών-ταμπλετών (tablets) βρίσκονται όλο και συχνότερα στα χέρια των νηπίων, είτε επειδή τα ίδια ενδιαφέρονται γι' αυτές, είτε γιατί αποτελούν ένα βολικό τρόπο προκειμένου οι πολυάσχολοι γονείς να απασχολούν τα παιδάκια τους. Όμως, όσο περισσότερο καταπιάνεται ένα μικρό παιδί με μια οθόνη αφής, τόσο λιγότερο χρόνο κοιμάται, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη του είδους της σε τόσο μικρά παιδιά. Η μελέτη επισημαίνει ότι καθώς αυξάνεται ραγδαία στα νοικοκυριά ο αριθμός των φορητών συσκευών με οθόνες αφής, αυτό έχει επίπτωση στον ύπνο ακόμη και των μικρών παιδιών έως έξι μηνών. Οι ερευνητές των κολλεγίων Birkbeck και King's του πανεπιστημίου του Λονδίνου, με επικεφαλής τον Τιμ Σμιθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Scientific Reports», μελέτησαν 715 παιδιά, ηλικίας 6 έως 36 μηνών. Για κάθε παιδί οι γονείς ανέφεραν τη μέση διάρκεια που καθημερινά περνούσε με μια οθόνη αφής, καθώς και τη μέση διάρκεια του ύπνου του.

Λαγκάρντ: Το ΔΝΤ δεν ζητά περισσότερη λιτότητα για την Ελλάδα

Πραγματική πρόοδο» στο ελληνικό πρόγραμμα διαπιστώνει η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Kριστίν Λαγκάρντ σε τηλεοπτική της συνέντευξη στο Bloomberg Tv επαναλαμβάνοντας οτι «το ΔΝΤ δεν ζητά περισσότερη λιτότητα για την Ελλάδα». Ερωτηθείσα για την πορεία των διαπραγματεύσεων για το ελληνικό πρόγραμμα, αναφέρει ότι «είδαμε πρόσφατα πραγματική πρόοδο». Επαναλαμβάνει την άποψη ότι η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα στηρίζεται σε δύο πυλώνες: σημαντικές μεταρρυθμίσεις και βιώσιμο χρέος. Όπως επισημαίνει «στον πρώτο πυλώνα έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος, διότι οι ελληνικές αρχές κατανοούν ότι δεν είναι θέμα περισσότερης λιτότητας αλλά καλύτερων μεταρρυθμίσεων» που θα διατηρήσουν την πρόοδο της οικονομίας. Το ΔΝΤ δε ζητά περισσότερη λιτότητα, τονίζει η ίδια, «ζητάμε λογικές, ισορροπημένες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό» και «φορολογική μεταρρύθμιση που θα διευρύνει τη φορολογική βάση και θα κάνει το σύστημα πιο δίκαιο και αποτελεσματικό». «Χρειάζεται επίσης να γίνουν και λίγες ακόμα μεταρρυθμίσεις. Μένει να καταλάβουμε ακόμα ακριβώς πώς το ελληνικό χρέος θα είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα και έχουμε πει από την αρχή ότι θα χρειαστεί ως ένα βαθμό αναδιάρθρωση του χρέους. Αυτό μένει να συζητηθεί από τους διάφορους εταίρους και θεσμούς… Για να προσδιορίσουμε τη βιωσιμότητα του χρέους, θα πρέπει να κατανοήσουμε ποιοι είναι οι λογικοί δημοσιονομικοί στόχοι βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα για την Ελλάδα και αυτό θα στηριχθεί στις δυνατότητες της οικονομίας, στις προοπτικές ανάπτυξης και θα το κάνουμε αυτό με ακεραιότητα και με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε. Σε αυτή τη βάση θα προσδιορίσουμε την αναδιάρθρωση του χρέους που θα χρειαστεί», επισημαίνει.

Δεν αφορά τους συνδικαλιστικούς φορείς το Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις επισκέψεις τρίτων

Προβληματισμό προκάλεσε σε εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς το Έγγραφο του Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας κ. Ιωάννη Παντή σχετικά με τις επισκέψεις τρίτων στα Λύκεια για την πραγματοποίηση ομιλιών, ενημερώσεων και δραστηριοτήτων που "πρέπει να γίνονται εκτός ωρολογίου προγράμματος"Σε επικοινωνία του alfavita.gr με τον κ. Παντή διευκρινίστηκε από τη μεριά του Γ.Γ. ότι το Έγγραφο δεν στάλθηκε για πρώτη φορά φέτος . Επίσης ο κ. Παντής διευκρίνισε ότι το Έγγραφο δεν αναφέρεται και δεν περιλαμβάνει τους συνδικαλιστικούς φορείς (ΕΛΜΕ, Σύλλογοι ΠΕ, κλπ).http://www.alfavita.gr

Ποιες αποδείξεις χτίζουν το αφορολόγητο για μισθωτούς – συνταξιούχους

Οριστικό τέλος στο «χαρτοβασίλειο» των αποδείξεων βάζει με απόφασή του ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής στο πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου των πληρωμών με πλαστικό χρήμα. Με την απόφαση ορίζονται τα εξής: Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες που δικαιούνται το αφορολόγητο όριο εισοδήματος δεν είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε τις χάρτινες αποδείξεις προκειμένου να εξασφαλίσουν την έκπτωση φόρου 1.900 -2.100 ευρώ που οδηγεί στο έμμεσο αφορολόγητο όριο. Οι χάρτινες αποδείξεις αντικαθίσταται από τα μηνιαία αναλυτική κατάσταση των τραπεζών όπου αναγράφονται οι συναλλαγές που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες και οι πληρωμές μέσω e-banking. Άλλωστε τα στοιχεία που αναγράφονται στις αναλυτικές καταστάσεις των τραπεζών θα επικαλεστούν οι φορολογούμενοι το 2018 κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωση προκειμένου να δηλώσουν τις δαπάνες με πλαστικό χρήμα και να κατοχυρώσουν την έκπτωση φόρου. Στην περίπτωση συζύγων με κοινό τραπεζικό λογαριασμό, όπου ο ένας φορολογούμενος δικαιούται αφορολόγητο (π.χ μισθωτός) και ο έτερος δεν δικαιούται (π.χ. ελεύθερος επαγγελματίες), ο δικαιούχος αφορολογήτου μπορεί να χρησιμοποιήσει το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών του κοινού λογαριασμού για το χτίσιμο του αφορολογήτου. Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες για να κατοχυρώσουν την έκπτωση φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ θα πρέπει φέτος να πραγματοποιήσουν δαπάνες με πλαστικό χρήμα ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος τους ως εξής: - 10% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ. - 15% για εισόδημα από 10.000,01 έως 30.000 ευρώ. - 20% για εισόδημα από 30.000,01 και άνω Το ανώτατο ποσό αποδείξεων που πρέπει να συγκεντρώσει κάποιος ανεξαρτήτως εισοδήματος είναι 30.000 ευρώ. Δαπάνες με πλαστικό χρήμα Σημειώνεται ότι σχεδόν όλα τα έξοδα που πραγματοποιούν τα νοικοκυριά περιλαμβάνονται στη λίστα των δαπανών οι οποίες εφόσον πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονικό χρήμα οδηγούν στην κατοχύρωση του έμμεσου αφορολόγητου ορίου. Η λίστα με τις e-αποδείξεις για το 2017 περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από τα είδη του σούπερ μάρκετ, τους λογαριασμούς για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, σταθερή και κινητή τηλεφωνία, καύσιμα, πετρέλαιο θέρμανσης, κοινόχρηστα, ασφάλιστρα αυτοκινήτου, επισκευές κατοικιών, ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Ελάχιστες είναι οι δαπάνες που εξαιρούνται: τα ενοίκια, δόσεις δανείων, τα τέλη κυκλοφορίες, αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, πληρωμή φόρων, αγορές μετοχών. Τα ιατρικά έξοδα (αμοιβές γιατρών, νοσήλια, διαγνωστικά κέντρα, φάρμακα, φαρμακευτικά είδη) βρίσκονται εκτός της λίστας των δαπανών που χτίζουν το αφορολόγητο όριο καθώς για τα έξοδα αυτά προβλέπεται έκπτωση φόρου 10% εφόσον υπερβαίνουν το 5% του εισοδήματος. Από τη στιγμή που σχεδόν όλες οι δαπάνες «μετράνε» για το αφορολόγητο, ακόμη και για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα έως 10.000 ευρώ θα είναι εύκολο να καλύψουν το 10% του εισοδήματος τους δηλαδή 1.000 ευρώ με δαπάνες που θα πραγματοποιήσουν με ηλεκτρονικό χρήμα. Οι ηλικιωμένοι, άνω των 70 ετών, άτομα με αναπηρία από 80% και πάνω, κάτοικοι χωριών με πληθυσμό μικρότερο των 500 ή κάτοικοι νησιών με πληθυσμό μικρότερο των 3.100, εξαιρούνται από το μέτρο. Ωστόσο θα πρέπει να έχουν δαπάνες με αποδείξεις, προκειμένου να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο. Η λίστα Η λίστα των δαπανών με e-αποδείξεις που εξασφαλίζουν για τους μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες την έκπτωση φόρου περιλαμβάνει: Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: Ψωμί, δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά, κρέας, ψάρια, αλλαντικά, γαλακτοκομικά, έλαια, φρούτα, λαχανικά, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, χυμοί, νερό, αναψυκτικά κλπ. Αλκοολούχα ποτά και καπνός: Αλκοολούχα, οινοπνευματώδη ποτά, κρασιά, μπύρες, καπνός, τσιγάρα, πούρα, πουράκια. Ενδυση και υπόδηση: Υφάσματα, ενδύματα, καθαρισμός και μεταποίηση ενδυμάτων, παπούτσια, επιδιορθώσεις υποδημάτων. Στέγαση: Ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, φυσικό αέριο, υγραέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, αποχέτευση, κοινόχρηστα, δημοτικά τέλη, επισκευή και συντήρηση κατοικία, εργασίες, υδραυλικού, ηλεκτρολόγου, ελαιοχρωματιστή, υπηρεσίες για τη συντήρηση πολυκατοικιών. Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες: Έπιπλα, διακοσμητικά είδη, έπιπλα κήπου, φωτιστικά, χαλιά, μοκέτες, κουρτίνες, κλινοσκεπάσματα, οικιακές συσκευές, ψυγεία, πλυντήρια, ηλεκτρικές κουζίνες, κλιματιστικά, συσκευές θέρμανσης, εργαλεία, υπηρεσίες καθαρισμού, είδη καθαρισμού κ.α. Μεταφορές: Ποδήλατα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα, λιπαντικά, μίσθωση γκαράζ και χώρων στάθμευση, μαθήματα οδήγησης, εισιτήρια τρένου, λεωφορείων, ταξί, αεροπλάνων και πλοίων. Επικοινωνίες: Κινητή και σταθερή τηλεφωνία, σύνδεση Internet, ταχυδρομικές υπηρεσίες. Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες: Υπολογιστές, κάμερες, μουσικά όργανα, άνθη, κατοικία ζώα, αθλητικές δραστηριότητα, θέατρα, κινηματογράφος, συναυλίες, μουσεία, βιβλία,εφημερίδες, περιοδικά, πακέτα διακοπών. Εκπαίδευση: Δίδακτρα για προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, κυλικεία. Άλλα αγαθά και υπηρεσίες: Κουρεία, κομμωτήρια, κοσμήματα, ρολόγια, είδη για μωρά, οίκοι ευγηρία και ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες, υπηρεσίες για βοήθεια στο σπίτι, ασφάλιση κατοικία, υγείας, οχημάτων. Δαπάνες που εξαιρούνται Από το χτίσιμο του αφορολόγητου με πλαστικό χρήμα εξαιρούνται: Η δαπάνη ενοικίου, Τα τέλη κυκλοφορίας Αγορά οχημάτων (αυτοκινήτων, δίκυκλων) Αγορά σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών. Δαπάνη για αγορά κατοικίας, οικοπέδου Πληρωμή φόρων Δόσεις στεγαστικών δανείων Αγορά επενδυτικών προϊόντων (μετοχών, ομολόγων κλπ). imerisia

ΕΦΚΑ: Μη εφικτός ο έλεγχος και η καταβολή του ΕΚΑΣ το 5μηνο του 2016

Για τεχνικούς λόγους, δεν είναι εφικτός από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) ο έλεγχος και η καταβολή των ποσών του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) που αφορούν το πρώτο πεντάμηνο του 2016 (01/01/2016 έως 31/05/2016)», επισημαίνει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) σε έγγραφό του. Όπως διευκρινίζει, οι υπηρεσίες πληρωμής συντάξεων θα πρέπει να επιληφθούν, ώστε να εφαρμοστούν οι οδηγίες του με αρ. πρωτ. Σ48/48/29.6.2016 Γενικού Εγγράφου του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και τα ποσά που πρέπει να καταβληθούν στους δικαιούχους να πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους, μετά από σχετική αναγγελία στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ. Υπενθυμίζεται ότι ο έλεγχος για την ύπαρξη του δικαιώματος θα γίνει, λαμβάνοντας υπόψη τα εισοδήματα του έτους 2014, όπως αυτά απεικονίζονται στο εκκαθαριστικό σημείωμα εφορίας φορολογικού έτους 2014. Ως προς τα εισοδηματικά κριτήρια και τα χορηγούμενα ποσά, εφαρμόζονται τα ισχύοντα για το έτος 2015. Όμως, ειδικά για το εισοδηματικό κριτήριο που αφορά το ύψος της καταβαλλόμενης ακαθάριστης μηνιαίας κύριας και επικουρικής σύνταξης, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 850,00 ευρώ, σημειώνεται ότι θα εξετάζεται στις συντάξεις μηνός Απριλίου 2016, ενώ στις περιπτώσεις των ασφαλισμένων που θα καταστούν συνταξιούχοι από την 01/04/2016 μέχρι τις 30/04/2016, το ανωτέρω κριτήριο θα εξεταστεί κατά τον πρώτο πλήρη μήνα συνταξιοδότησής τους. Σύμφωνα με το έγγραφο, στην περίπτωση που διαπιστωθεί δικαίωμα στην καταβολή του επιδόματος για το χρονικό διάστημα από 01/01/2016 μέχρι 31/05/2016, όχι, όμως και από 01/06/2016 μέχρι 31/12/2016, οι συνταξιούχοι θα πρέπει να ενταχθούν στους δικαιούχους των αντισταθμιστικών μέτρων κατάργησης του ΕΚΑΣ και να τους καταβληθούν τα αναλογούντα ποσά για το χρονικό διάστημα από 01/08/2016 μέχρι 31/12/2016, ενώ από 01/01/2017 ισχύει η εγκ. 14/2017. Στην εγκύκλιο σημειώνεται, επίσης ότι τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ΕΚΑΣ της περιόδου από 01/01/2016 έως 31/05/2016 δεν θα αναζητηθούν, παρά μόνο εφόσον εμπίπτουν στην περίπτωση των διατάξεων της παρ. 5 του άρθ. 92 του ν. 4387/2016, για τις οποίες έχουν δοθεί αναλυτικές οδηγίες στην παρ. 3 της εγκυκλίου 14/2017.

Περικοπές στις συντάξεις από το πρώτο ευρώ προσωπικής διαφοράς

Μειώσεις και στις πολύ χαμηλές συντάξεις εφόσον ο επανυπολογισμός βγάλει θετικές «προσωπικές διαφορές» περιλαμβάνει το βασικό σενάριο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας, με στόχο την εξοικονόμηση 1% του ΑΕΠ από τη συνταξιοδοτική δαπάνη του 2019. Οπως αναφέρει «Η Καθημερινή», το «μαχαίρι» αναμένεται να πέσει από το πρώτο ευρώ των διαφορών που θα προκύψουν μεταξύ της σύνταξης όπως καταβάλλεται και αυτής που θα προκύψει εάν υπολογιστεί με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου. Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, σε μια προσπάθεια να διασώσει τις κύριες συντάξεις από πολύ υψηλά ποσοστά περικοπών –της τάξης του 40%– σχεδιάζει την εφαρμογή ενός ανώτατου ορίου μειώσεων, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα κινηθεί πέριξ του 20% με 25%. Αν και θα ήθελε, μάλιστα, να υπάρξει κι ένα κατώφλι στις μειώσεις, κάτι τέτοιο δεν έχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και θεωρείται πολύ δύσκολο να «περάσει» όχι μόνο από τους εκπροσώπους του ΔΝΤ αλλά από το σύνολο των θεσμών. Οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν κατά την επιστροφή των εκπροσώπων των δανειστών στην Αθήνα, καθώς μπορεί στο Eurogroup της 7ης Απριλίου να επιτεύχθηκε η πολιτική συμφωνία, όμως οι τεχνικές λεπτομέρειες που θα κρίνουν και το αποτέλεσμα, θα «κλειδώσουν» στην Αθήνα. Πληροφορίες από το υπουργείο Εργασίας θέλουν το κεντρικό σενάριο που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας να μην αφορά τις προσωπικές διαφορές των επικουρικών συντάξεων. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα επιτευχθεί ο στόχος για μείωση της δαπάνης κατά 1,8 δισ. ευρώ, από τις έως και κατά 20% με 25% μειώσεις στις συντάξεις τουλάχιστον 900.000 συνταξιούχων. Εάν ο λογαριασμός δεν βγει, στη γραμμή θα μπουν και οι προσωπικές διαφορές των επικουρικών συντάξεων που ήδη έχουν υπολογιστεί (αλλά δεν έχουν κοπεί). Στις κυβερνητικές προθέσεις είναι να υπάρξει ένα «ταβάνι» προστασίας ώστε να μη γίνουν πολύ μεγάλες περικοπές σε συντάξεις, οι οποίες μάλιστα έχουν υποστεί σημαντικές μειώσεις και στο παρελθόν. Κάτι, για το οποίο φαίνεται πως πιέζουν και οι δανειστές, που παραδέχονται ότι πολύ μεγάλες μειώσεις στις υψηλές συντάξεις θα αλλοιώσουν όποιο ψήγμα ανταποδοτικότητας έχει απομείνει στο σύστημα. Ετσι, οι μειώσεις θα ξεκινήσουν από το πρώτο ευρώ σε κάθε σύνταξη για την οποία ο επανυπολογισμός βγάζει «θετική» προσωπική διαφορά. Από το υπουργείο Εργασίας, πάντως, εκτιμούν ότι η μέση σύνταξη των 700 ευρώ στο ΙΚΑ δεν θα θιγεί. Θα θιγούν βέβαια κατώτατες συντάξεις για τις οποίες οι προσωπικές διαφορές είναι μικρές. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ακόμη και αυτοί που λαμβάνουν τα κατώτατα όρια θα υποστούν περικοπές της τάξης των 40 ευρώ τον μήνα, ενώ δεν έχει διευκρινιστεί εάν θα υπάρξουν κάποιες εξαιρέσεις, στις περιπτώσεις αναπηρικών συντάξεων ή συντάξεων χηρείας, καθώς ο νέος τρόπος υπολογισμού τους οδηγεί σε «προσωπικές διαφορές» κοντά στο 35%. Στο σκέλος των εργασιακών, πηγές του υπουργείου διευκρινίζουν ότι μεταξύ των μέτρων που θα νομοθετηθούν άμεσα θα είναι και η άρση της αναστολής της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της επεκτασιμότητας, με πηγές από το υπουργείο Εργασίας να εκτιμούν πως οι δύο αυτές αρχές που «προστατεύουν» τις συλλογικές συμβάσεις θα έμεναν «παγωμένες» ακόμα και μετά τη λήξη του τρίτου μνημονίου, αν δεν υπήρχε η νομοθετική παρέμβαση που σχεδιάζεται. Οσον αφορά τα «θετικά μέτρα» που θα θεσμοθετηθούν παράλληλα με τα αρνητικά, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει: • Μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα για συνταξιούχους με εισόδημα από συντάξεις έως 700 ευρώ. Μείωση της συμμετοχής κατά 50% σε συντάξεις από 700 έως 1.200 ευρώ και κατά 25% σε συντάξεις από 1.200 ευρώ και πάνω. • Αύξηση των οικογενειακών επιδομάτων για πρώτο και δεύτερο παιδί σε 60 και 90 ευρώ αντίστοιχα (σήμερα 40 ευρώ). • Επιδότηση ενοικίου με έως 1.000 ευρώ τον χρόνο. • Χρηματοδότηση βρεφονηπιακών σταθμών με επιπλέον 150 εκατ. ευρώ για 1.800 νέες δομές και περισσότερους δικαιούχους. • Δημιουργία περίπου 30.000 θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, με περίπου 300 εκατ. ευρώ επιπλέον χρήματα για νέα προγράμματα 12μηνης διάρκειας. • Επέκταση των σχολικών γευμάτων σε 450.000 παιδιά δημοτικού και γυμνασίου. • Χρηματοδότηση του ΠΔΕ με περίπου 300 εκατ. ευρώ. Καθημερινή

Ινστιτούτο Πέτερσον: Η Ελλάδα θα χρειαστεί περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους

Στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να επιτύχει πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα πάνω από το 3,5% του ΑΕΠ για περισσότερα από τρία έως τέσσερα συνεχόμενα χρόνια και συνεπώς θα χρειασθεί πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους της, καταλήγει μελέτη τριών οικονομολόγων που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Πέτερσον (Peterson Institute for International Economics). H μελέτη, στην οποία αναφέρεται σημερινό δημοσίευμα των Financial Times, είναι των Jeromin Zettelmeyer, που διετέλεσε γενικός διευθυντής του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας και Ενέργειας την περίοδο 2014-16, Eike Kreplin, οικονομολόγου στη διεύθυνση οικονομικής πολιτικής του ίδιου υπουργείου και Ugo Panniza, καθηγητή διεθνών οικονομικών. Ο τίτλος της είναι: «Χρειάζεται η Ελλάδα μεγαλύτερη ελάφρυνση χρέους; Και αν ναι, πόση;». Όπως σημειώνεται εισαγωγικά, «οι πιστώτριες χώρες και οι διεθνείς Οργανισμοί συνεχίζουν να διαφωνούν, αν η Ελλάδα πρέπει να λάβει πρόσθετη ελάφρυνση χρέους από τους επίσημους πιστωτές της και, αν ναι, πόση». Η μελέτη δείχνει ότι αυτές οι διαφωνίες μπορεί να αποδοθούν σε διαφορετικές υποθέσεις σχετικά με τη μελλοντική ικανότητα πληρωμών της Ελλάδας, «ιδιαίτερα σχετικά με την οικονομική ανάπτυξη και το πρωτογενές δημοσιονομικό ισοζύγιο». Στη συνέχεια, η μελέτη αξιολογεί πόσο ρεαλιστικές είναι οι εναλλακτικές υποθέσεις για τα πρωτογενή πλεονάσματα, χρησιμοποιώντας διεθνή στοιχεία από τη δημοσιονομική προσαρμογή χωρών κατά το παρελθόν, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Και συμπεραίνει ότι η πορεία των πρωτογενών πλεονασμάτων που απαιτούνται για να γίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος δεν είναι ρεαλιστική και ότι πρέπει συνεπώς να δοθεί στην Ελλάδα πρόσθετη ελάφρυνση χρέους. «Τα διεθνή στοιχεία δεν στηρίζουν μία πορεία προσαρμογής που προβλέπει ένα πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από 3,5% του ΑΕΠ για πάνω από τρία έως τέσσερα χρόνια συνεχόμενα ή για περισσότερο από επτά χρόνια με περισσότερο από 3,5% κατά μέσο όρο», αναφέρεται. Η μελέτη δείχνει ακόμη ότι τα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, τα οποία προκύπτουν από το Eurogroup του Μαΐου 2016, «μπορεί να είναι επαρκή για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα βιωσιμότητάς του, εφόσον το Eurogroup είναι έτοιμο να δεχθεί πολύ μεγάλες επεκτάσεις των περιόδων αποπληρωμής του χρέους έναντι του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (έως το 2080 και πέρα από αυτό) και αναβολή αποπληρωμής τόκων που μπορεί να οδηγήσει σε μία μεγάλη αύξηση της έκθεσης του ΕΤΧΣ στην Ελλάδα, πριν αυτή αρχίσει να μειώνεται». Εάν το Eurogroup θέλει να αποφύγει την αύξηση της έκθεσης αυτής, τότε, σύμφωνα με τη μελέτη θα πρέπει διαζευκτικά να συμβούν τα εξής: να γίνει ευρύτερη αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, να μειωθούν τα επιτόκια για το χρέος στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ) κάτω από τις σημερινές προβλέψεις ή να συνεχισθεί η χρηματοδότηση από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) και μετά από το 2018 και να καθυστερήσει η επιστροφή της Ελλάδας στις κεφαλαιαγορές για μία μεγάλη περίοδο. Όσον αφορά στο τελευταίο σημείο, οι οικονομολόγοι σημειώνουν ότι αυτό δεν συζητείται σήμερα, καθώς τόσο οι πιστωτές όσο και η Ελλάδα επιδιώκουν να τερματίσουν το 2018 τα προγράμματα που αποτελούν πηγή τριβών επί σχεδόν επτά έτη. Εάν ο στόχος είναι να μπορέσει η Ελλάδα να επιστρέψει στις κεφαλαιαγορές στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, θα πρέπει να απαντηθεί πρώτα το ερώτημα για το πόση ελάφρυνση χρέους μπορεί να αναμένει αξιόπιστα η Ελλάδα, σημειώνουν οι τρεις οικονομολόγοι. «Η καθυστέρηση μίας ξεκάθαρης απάντησης στο ερώτημα της ελάφρυνσης του χρέους πέρα από το 2018 είναι εφικτή, μόνο αν οι πιστωτές είναι έτοιμοι να επεκτείνουν τη χρηματοδότηση από τον ΕΜΣ και μετά το 2018», προσθέτουν. Οι συντάκτες της μελέτης αναφέρονται και σε ένα «τελευταίο και πιο δύσκολο ερώτημα», όπως το χαρακτηρίζουν, που αφορά στο «πώς μπορεί να διαρθρωθεί η ελάφρυνση του χρέους, ώστε να διατηρηθούν τα κίνητρα της Ελλάδας για μεταρρυθμίσεις και έναν ρεαλιστικό βαθμό δημοσιονομικής προσαρμογής, αφού το Grexit δεν θα αποτελεί πλέον απειλή». Στο σημείο αυτό αναφέρουν ότι, για παράδειγμα, αν δεν υπάρξει άλλο πρόγραμμα του ΕΜΣ μετά το 2018, η ελάφρυνση του χρέους θα μπορούσε να δοθεί, εφόσον επιτευχθεί ένα σύνολο διαρθρωτικών ή δημοσιονομικών στόχων «μετά το πρόγραμμα» , οι οποίοι θα ορισθούν και θα παρακολουθούνται για μία 3ετή έως 5ετή περίοδο.

Τι δήλωσαν και τι πλήρωσαν οι Έλληνες στην εφορία το 2016. Ποιοι πληρώνουν τους φόρους

Επτά δισεκατομμύρια πρόσθετων εισοδημάτων αποκάλυψαν πέρυσι τα τεκμήρια, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων τα οποία αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ. 6,1 εκατομμύρια νοικοκυριά δήλωσαν πέρυσι στην εφορία 75,1 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο διογκώθηκε σε 82,1 δισ. ευρώ μετά την εφαρμογή των τεκμηρίων. Όπως συνήθως συμβαίνει , επτά στα δέκα ευρώ των δηλωθέντων ή τεκμαρτών εισοδημάτων προέρχεται από μισθούς και συντάξεις όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα της παραμικρής απόκρυψης. Τα εισοδήματα του 2015, τα οποία δηλώθηκαν πέρυσι, προήλθαν κατά 59,4 δισ. ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις , ενώ 6,052 δισ. ευρώ ήταν τα εισοδήματα τα οποία προήλθαν από ακίνητα. Τα υπόλοιπα ποσά εισοδημάτων αναλύονται σε 4,676 δισ. ευρώ από επιχειρηματική δραστηριότητα, 3,77 δισ. ευρώ από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα και υπεραξία από μεταβίβαση κεφαλαίου και 1,25 δισ. ευρώ από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα. Ποιοι πληρώνουν τους φόρους Οι φόροι εισοδήματος ανήλθαν το 2016 σε 8,028 δισ. ευρώ , με επτά στα δέκα ευρώ της φορολογικής επιβάρυνσης να διαχέεται στη λεγόμενη μεσαία τάξη με εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ. Στα χαμηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια, το αφορολόγητο (για το 2015 ήταν ενιαίο στα 9.545 ευρώ ανεξαρτήτως του αριθμού των τέκνων) περιορίζει στο ελάχιστο τις επιβαρύνσεις. Τα στοιχεία δείχνουν ότι έξι στα δέκα νοικοκυριά (64%) δήλωσε εισόδημα έως 12.000 ευρώ ενώ τέσσερις στους δέκα (38,16%) βρίσκονται στο όριο της οικονομικής εξαθλίωσης με βάση τις φορολογικές δηλώσεις καθώς το ετήσιο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει τα 5.000 ευρώ. Οι πραγματικά πλούσιοι στην Ελλάδα, με εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ είναι λιγότεροι από ένας στους διακόσιους (0,4%) ή 24.695 νοικοκυριά. Όσον αφορά στη μοιρασιά των φόρων, δύο στους δέκα ( 17,6%) επιβαρύνονται με περίπου οκτώ στα δέκα ευρώ ( 77,13%) της φορολογίας εισοδήματος. Πρόκειται για 1.089.920 νοικοκυριά με δηλωθέντα εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ στις πλάτες των οποίων έπεσαν φόροι 6,192 δισ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά ένα στα τέσσερα νοικοκυριά ( 26,3%) , παρά το γεγονός ότι εμφανίζει αθροιστικό εισόδημα περίπου 7,5 δισ. ευρώ, δεν έχει την παραμικρή φορολογική επιβάρυνση καθώς καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο εισοδήματος. Πρόκειται για 1.626.660 νοικοκυριά, μέρος των οποίων έχει μπει πλέον στο κάδρο των επιβαρύνσεων με την επερχόμενη νέα μείωση του αφορολογήτου. Στον αντίποδα, τέσσερα στα εκατό νοικοκυριά ή 247.726 νοικοκυριά καλούνται να πληρώσουν φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης πάνω από 6.000 ευρώ. Euro2day

Πώς θα πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ

Εγκύκλιο με την οποία ρυθμίζονται θέματα που αφορούν μόνο τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων ΓΕΛ, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.Στην εγκύκλιο σημειώνεται:Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πρέπει ή να είναι ήδη κάτοχοι απολυτηρίου (απόφοιτοι) ή να αποκτήσουν το απολυτήριο τον Ιούνιο του 2017 (μαθητές – τελειόφοιτοι).Αλλιώς η συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις θεωρείται άκυρη και αποκλείονται από τις διαδικασίες επιλογής (μηχανογραφικό δελτίο κτλ.).Οι πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα διεξαχθούν σε εξεταστικά κέντρα (Ε.Κ.) ανά Δ/νση Δ.Ε., τα οποία θα οριστούν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 60/2006, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ.21/2011 και τις διατάξεις του άρθρου 1 της Φ.251/37802 /Α5 Υ.Α. (ΦΕΚ 698 Β ́/2016).ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ

Bloomberg: Σταματήστε την υποκρισία για το ελληνικό χρέος

Οι δανειστές πρέπει να αλλάξουν ρότα στο θέμα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, υποστηρίζει σε άρθρο γνώμης το πρακτορείο Bloomberg. Η άμεση μείωση του χρέους θα ήταν η πιο άμεση και ξεκάθαρη επιλογή, σημειώνει το πρακτορείο, επισημαίνοντας όμως ότι οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης φοβούνται ότι θα προκαλέσουν τους ψηφοφόρους τους. Η εναλλακτική λύση είναι ένα πακέτο άλλων παραχωρήσεων – ανάμεσά τους περαιτέρω μείωση των επιτοκίων, επέκταση των λήξεων των δανείων και περίοδοι χάριτος. Ένα επαρκώς ολοκληρωμένο σχέδιο είναι ικανό να καταστήσει το χρέος βιώσιμο, τονίζει το Bloomberg. Αυτό πρέπει να εξαρτάται από το να επιτύχει η Ελλάδα μια σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων και όχι πρωτογενών πλεονασμάτων που κανείς δεν θεωρεί εφικτά. Η χώρα δεν μπορεί να ευημερήσει εντός της ευρωζώνης χωρίς να βελτιώσει τις οικονομικές της επιδόσεις, καταλήγει το Bloomberg, αλλά αυτό απαιτεί περαιτέρω μεταρρυθμίσεις, καθώς και να σπάσει ο φαύλος κύκλος των μπαλωμάτων, των επιδιορθώσεων και της υποκρισίας.

opsyd.sch.gr Πρόσκληση για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών 2017-2018

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις αριθμ. 63486/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1315/τ.Β΄/13.4.2017), 63489/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1314/τ.Β΄/13.4.2017) και 63498/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1313/τ.Β΄/13.4.2017) υπουργικές αποφάσεις,καλεί (α) τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ16.01, ΠΕ16.02, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ32, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73, ΤΕ01, ΤΕ16 και ΔΕ01 να υποβάλουν αίτηση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, σχολ. έτους 2017-2018,(β) τους εμπειροτέχνες ιδιώτες να υποβάλουν αίτηση για ένταξη σε πίνακα ωρομισθίων μουσικών ειδικεύσεων για πρόσληψη στα Μουσικά Σχολεία, σχολ. έτους 2017-2018, και(γ) τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, και τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην ΕΑΕ, να υποβάλουν αίτηση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για την ένταξή τους στους οικείους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Κύριους ή Επικουρικούς), σχολικού έτους 2017-2018.Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από την Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Παρασκευή 28 Απριλίου 2017.Η Αίτηση-Δήλωση υποβάλλεται μόνο ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/). Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων έχουν αναρτηθεί στην ανωτέρω ιστοσελίδα σχετικές οδηγίες.Επισημαίνεται ότι η επιλογή των περιοχών προτίμησης θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο, πλησιέστερα στην ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους 2017-2018, κατόπιν έκδοσης νεότερης σχετικής υπουργικής απόφασης.Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝ ΕΚΠΣΗΣ (πλην Μουσικών) 2017-2018Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. ΜΟΥΣΙΚΩΝ 2017-2018Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. Ε.A.E. 2017-2018www.minedu.gov.gr

Opsyd.sch.gr: Ξέχασα τον κωδικό ΟΠΣΥΔ – Οδηγίες

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2017 ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2017  2018 Αν  ένας αναπληρωτής έχει ξεχάσει τον κωδικό του για να μπει στον ΟΠΣΥΔ μπορεί πολύ εύκολα να ξανακάνει επανάκτηση στο...

Αιτήσεις αναπληρωτών 2017: Οδηγίες για το opsyd.sch.gr

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2017 – ΟΔΗΓΙΕΣ Δείτε εδώ την ΥΑ του Υπουργείου Παιδείας  και την Πρόσκληση για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών (Γενικής Παιδείας, Μουσικών και Ειδικής Αγωγής και...

opsyd.sch.gr Αιτήσεις αναπληρωτών 2017 – Προθεσμίες

13-04-17 Πρόσκληση για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών (Γενικής Παιδείας, Μουσικών και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), σχολ. έτους 2017-2018. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις αριθμ. 63486/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1315/τ.Β΄/13.4.2017), 63489/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1314/τ.Β΄/13.4.2017) και 63498/Ε2/12-4-2017 (ΦΕΚ 1313/τ.Β΄/13.4.2017) υπουργικές αποφάσεις, καλεί (α) τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ16.01, ΠΕ16.02, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ32, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73, ΤΕ01, ΤΕ16 και ΔΕ01 να υποβάλουν αίτηση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, σχολ. έτους 2017-2018, (β) τους εμπειροτέχνες ιδιώτες να υποβάλουν αίτηση για ένταξη σε πίνακα ωρομισθίων μουσικών ειδικεύσεων για πρόσληψη στα Μουσικά Σχολεία, σχολ. έτους 2017-2018, και (γ) τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, και τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην ΕΑΕ, να υποβάλουν αίτηση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για την ένταξή τους στους οικείους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Κύριους ή Επικουρικούς), σχολικού έτους 2017-2018. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από την Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Παρασκευή 28 Απριλίου 2017. Η Αίτηση-Δήλωση υποβάλλεται μόνο ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/). Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων έχουν αναρτηθεί στην ανωτέρω ιστοσελίδα σχετικές οδηγίες. Επισημαίνεται ότι η επιλογή των περιοχών προτίμησης θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο, πλησιέστερα στην ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους 2017-2018, κατόπιν έκδοσης νεότερης σχετικής υπουργικής απόφασης. Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝ ΕΚΠΣΗΣ (πλην Μουσικών) 2017-2018 Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. ΜΟΥΣΙΚΩΝ 2017-2018 Υ.Α. ΑΝΑΠΛ. Ε.A.E. 2017-2018

Ψήφισμα της Συνέλευσης του ΠΤΕΑ σχετικά με την Απόφαση για την Πρόσληψη Αναπληρωτών

Ψήφισμα της Συνέλευσης του ΠΤΕΑ σχετικά με την Απόφαση για την Πρόσληψη Αναπληρωτών 11 Απριλίου 2017Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συζήτησε την Απόφαση Αριθμ. 61048/Ε2 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1239/10-04-2017 που αφορά στη ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.Η Συνέλευση διαπιστώνει ότι η Απόφαση καταργεί την αναγκαιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ και το εξισώνει με μεταπτυχιακές ή/και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία. Σε κανέναν άλλον κλάδο εκπαιδευτικών δεν αποτελεί προσόν ένταξης σε πίνακα Αναπληρωτών ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ένα σεμινάριο ή μόνο η προϋπηρεσία χωρίς βασικό πτυχίο, όπως συμβαίνει στην ΕΑΕ, πόσο μάλλον να υπάρχει και εξίσωση αυτών των ακαδημαϊκών προσόντων με το βασικό πτυχίο. Είναι αξιοσημείωτο πως τα άτομα με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία μπορεί να μην έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα στην ΕΑΕ.Η Απόφαση αυτή, κατά́ την εκτίμησή μας, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και αποτελεί μια επιχείρηση ανατροπής της νόμιμης σειράς διορισμού ειδικά σε ότι αφορά τους Αναπληρωτές ΠΕ61/60, ΠΕ71/70.Επίσης, είναι λυπηρό πως δεν έγινε καμία προσπάθεια από το Υπουργείο να κληθούμε ως Τμήμα να διατυπώσουμε την άποψή μας πριν την έναρξη της συζήτησης αυτής της Απόφασης, πως αγνοήθηκαν οι διαμαρτυρίες των αποφοίτων και των θέσεων του Τμήματος που ανακοινώθηκαν αφού μάθαμε με έκπληξη για τις καινούργιες διατάξεις. Μάλιστα, ενώ στις 10-04-2017 ο Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση με τους Προέδρους των Παιδαγωγικών Τμημάτων και συζητούσε και το θέμα της τροπολογίας, την ίδια μέρα η Απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.Με την Απόφαση αυτή:Αποδεικνύεται η αδιαφορία της Κυβέρνησης για ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Αποκαλύπτεται ο εμπαιγμός και η αναλγησία της Κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, που υπηρετούν ως αναπληρωτές εδώ και 15 χρόνια στις δομές ΕΑΕ, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες.Αμφισβητούνται και απαξιώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και εισάγεται η λογική των «προσόντων» με αρχή τις προσλήψεις Αναπληρωτών στην ΕΑΕ.Τα μέλη της Συνέλευσης του ΠΤΕΑ εμμένουμε στην προηγούμενη απόφασή μας όπως διατυπώθηκε στο ψήφισμα που εκδόθηκε την 29-03-2017. Επιμένουμε ότι και στην Ειδική Αγωγή πρέπει να ισχύει ένα ενιαίο πλαίσιο διορισμών και προσλήψεων Αναπληρωτών Δασκάλων/Νηπιαγωγών με βάση τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. Επιμένουμε ότι οι προσλήψεις Αναπληρωτών πρέπει να γίνονται με το βασικό πτυχίο σπουδών και την προϋπηρεσία και ζητούμε:Την άμεση απόσυρση της εν λόγω Απόφασης."Καθαρούς" πίνακες Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61-ΠΕ71), δηλαδή πίνακες με βάση τον κλάδο/πτυχίο και την προϋπηρεσία. Για την περίπτωση που δεν καλύπτονται οι ανάγκες με τους παραπάνω πίνακες, την κατάρτιση "επικουρικού πίνακα" με εκπαιδευτικούς ΠΕ60/70 με επαρκείς σπουδές στην ΕΑΕ.Την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ΕΑΕ.Το μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ71 & ΠΕ61 που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με το βασικό πτυχίο.ΠΗΓΗ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ -ΠΤΕΑ

Όλες οι αλλαγές στο νέο Εξοικονομώ κατ’ Οίκον

Σημαντικές αλλαγές ως προς τα χρηματικά όρια και τα ποσοστά επιδότησης αλλά και τις διαδικασίες ένταξης περιλαμβάνει το νέο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» που σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και για το οποίο είναι θέμα χρόνου η προκήρυξή του δεδομένου ότι απομένει ακόμα η εκκρεμότητα των εγκρίσεων των υπουργείων. Οι αιτήσεις δε, θα γίνουν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός εργασιών θα έχει ως ανώτατο όριο τα 25.000 ευρώ, ενώ τα ποσοστά επιχορήγησης θα φτάνουν έως και 70% και θα κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος. Δηλαδή όσο πιο χαμηλό είναι το εισόδημα τόσο υψηλότερο θα είναι το ποσοστό επιδότησης. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και ο αριθμός των προστατευόμενων μελών, συγκεκριμένα προσαύξηση κατά 5% ανά μέλος. Δηλαδή όσο περισσότερα είναι τα προστατευόμενα μέλη τόσο μεγαλύτερο θα είναι το ποσοστό επιχορήγησης. Τα νέα όρια πλέον διαμορφώνονται ως εξής: ⦁ Για ατομικό εισόδημα έως10.000 ευρώ και για οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ με ποσοστό επιδότησης 60% ⦁ Για ατομικό εισόδημα από 10.000 ευρώ έως15.000 ευρώκαι για οικογενειακό εισόδημα από 20.000 ευρώ και μέχρι 25.000 ευρώ σε ποσοστό επιδότησης 50%. ⦁ Για ατομικό εισόδημα από 15.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ και για οικογενειακό εισόδημα από 25.000 ευρώ και μέχρι 30.000 ευρώ σε ποσοστό επιδότησης 40%. ⦁ Για ατομικό εισόδημα από 20.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ και για οικογενειακό εισόδημα από 30.000 ευρώ και μέχρι 35.000 ευρώ σε ποσοστό επιδότησης 35%. ⦁ Για ατομικό εισόδημα από 25.000 ευρώ έως30.000 ευρώ και για οικογενειακό εισόδημα από 35.000 ευρώ και μέχρι 40.000 ευρώ σε ποσοστό επιδότησης 30%. ⦁ Για ατομικό εισόδημα από 30.000 ευρώ έως 35.000 ευρώ και για οικογενειακό εισόδημα από 35.000 ευρώ και μέχρι 40.000 ευρώ σε ποσοστό επιδότησης 25%. Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, οι ωφελούμενοι αναμένεται να προσεγγίσουν τις 40.000 κατοικίες. enikonomia

Οικογενειακά επιδόματα: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το έντυπο Α21

Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής του εντύπου Α21 για τα οικογενειακά επιδόματα του έτους 2017, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΟΓΑ Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτηση- δήλωση Α21 μόνο ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων-www.aade.gr, στη διαδρομή «Πολίτες/ Επιδόματα/Οικογενειακό Επίδομα (Α21)» και, αφού έχουν υποβάλει (οριστικοποιήσει) τη φορολογική δήλωσή τους (Ε1). Oι δικαιούχοι που πληρούν τις προϋποθέσεις, θα πρέπει να υποβάλουν έγκαιρα το έντυπο Α21, προκειμένου να τους χορηγηθεί το οικογενειακό επίδομα, που δικαιούνται για το έτος 2017. Όσοι εισέπραξαν, με τη μορφή προκαταβολής, το 50% της 1ης δόσης του 2017, θα πρέπει και αυτοί να υποβάλουν το ταχύτερο, μαζί με τη φορολογική δήλωσή τους, το έντυπο Α21, ώστε στην επόμενη δόση να τους καταβληθεί το σύνολο των δικαιούμενων ποσών της 1ης και 2ης τριμηνιαίας δόσης. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί το Α21 για το έτος 2017, μέχρι την 15-01-2018 ή υποβληθεί και το σχετικό αίτημα απορριφθεί, η χορηγηθείσα προκαταβολή θα θεωρηθεί ως αχρεωστήτως καταβληθείσα και θα αναζητηθεί η επιστροφή της. Η αίτηση -δήλωση του εντύπου Α21 συμπληρώνεται από τον υπόχρεο της φορολογικής δήλωσης (Ε1), ο οποίος πρέπει να δηλώσει επακριβώς την οικογενειακή κατάστασή του (έγγαμος/η, διαζευγμένος/η, χήρος/α, μέρος συμφώνου συμβίωσης, σε διάσταση, άγαμος/η, επίτροπος), κατά την ημερομηνία υποβολής της. Κατά τη συμπλήρωση των πεδίων του εντύπου Α21, πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώνονται και τα αντίστοιχα πεδία των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση. Σημειώνεται ότι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι στη διάθεση των Υπηρεσιών του ΟΓΑ, όταν και όποτε ζητηθούν. Ο υπόχρεος-αιτών έχει την ευθύνη της ορθής συμπλήρωσης των στοιχείων της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης (έντυπο Α21). Μετά την οριστική ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Α21, ο αιτών πρέπει να εκτυπώνει το έντυπο και να προβαίνει σε έλεγχο και επαλήθευση των στοιχείων, που δήλωσε. Σε περίπτωση λανθασμένης καταχώρησης στοιχείων στο έντυπο Α21, θα πρέπει άμεσα ο αιτών να προβαίνει σε διόρθωση των στοιχείων και επανάληψη της αρχικής αίτησής του (έντυπο Α21). Επίσης, σε περίπτωση πραγματικής μεταβολής της οικογενειακής κατάστασης του δικαιούχου (απόκτηση τέκνου, λήξη σπουδών τέκνου/ων άνω των 18 ετών, κλπ), θα πρέπει, έγκαιρα και όχι πέραν της 15-01-2018 να προβαίνει σε συμπλήρωση-τροποποίηση των στοιχείων της αρχικής αίτησης (έντυπο Α21), μέσω της ειδικής εφαρμογής στο ( www.aade.gr). Σημειώνεται ότι, όσοι έχουν την επιμέλεια (επίτροποι) ορφανών και από τους δύο γονείς τέκνων, μπορούν να υποβάλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση (έντυπο Α21), μέσω ειδικής εφαρμογής που είναι διαθέσιμη στο (www.aade.gr) για επιτρόπους. Τα οικογενειακά επιδόματα χορηγούνται στις οικογένειες που έχουν εξαρτώμενα τέκνα, με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Εξαρτώμενα τέκνα θεωρούνται: α) Τα άγαμα τέκνα που προέρχονται από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, που δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 19ο έτος, εφόσον φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΕΠΑΣ, ΕΠΑΛ, ΚΕΤΕΚ). Για τα τέκνα 19 ετών που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να προσκομίσουν στην κατά τόπο αρμόδια υπηρεσία του ΟΓΑ πρόσφατη βεβαίωση σπουδών. β) Τα τέκνα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, εφόσον φοιτούν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ ή κολέγια, καθώς και σε ΙΕΚ, δημόσια ή ιδιωτικά. Τα επιδόματα καταβάλλονται μόνο κατά το χρόνο φοίτησης των τέκνων και σε καμία περίπτωση, πέραν από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους, (ανεξάρτητα εάν συνεχίζουν να φοιτούν). Διευκρινίζεται ότι στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση περιλαμβάνονται και οι σχολές του Δημοσίου Ανώτατης ή Ανώτερης Εκπαίδευσης, οι Στρατιωτικές σχολές Στρατού, Αεροπορίας, Ναυτικού, Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, κλπ, καθώς και τα αναγνωρισμένα από το ΔΟΑΤΑΠ Ιδρύματα του Εξωτερικού. Για σπουδές σε ΙΕΚ, κολέγια, Σχολές του Δημοσίου Ανώτερης ή Ανώτατης Εκπαίδευσης που δεν διαθέτουν ακαδημαϊκή ταυτότητα, καθώς και σε αναγνωρισμένα Ιδρύματα του Εξωτερικού, θα πρέπει να προσκομίσουν στην κατά τόπο αρμόδια υπηρεσία του ΟΓΑ πρόσφατη βεβαίωση σπουδών. γ) Τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, μέχρι τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους. Τέλος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oga.gr), στην ένδειξη Οικογενειακά Επιδόματα, στο πεδίο «Πληροφορίες Αιτήσεων Οικογενειακών Επιδομάτων», για την πορεία της αίτησής τους, τις πληρωμές, καθώς και για τα τυχόν δικαιολογητικά, που πρέπει να αποστείλουν στον ΟΓΑ, στην περίπτωση που απαιτείται. news247

Κατέσχεσαν ακατάλληλα κρέατα στην αγορά του Πειραιά

Εκατοντάδες κιλά τροφίμων, ακατάλληλων προς διάθεση και κατανάλωση, κατέσχεσαν τα στελέχη της διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, μέσα σε τέσσερις ημέρες. Από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη, κατασχέθηκαν έντερα συνολικού βάρους 230 κιλών, διότι κατά τον υγειονομικό κτηνιατρικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε αυτοκίνητο- ψυγείο μεταφοράς κρεάτων στον χώρο του λιμανιού του Πειραιά, δεν υπήρχε η σήμανση καταλληλότητας και συσκευασίας. Επίσης, δεσμεύτηκαν κολοκύθια αγνώστου προελεύσεως, συνολικού βάρους 480 κιλών, διότι κατά τον ποιοτικό έλεγχο σε επιχείρηση εμπορίου αγροτικών προϊόντων στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, κρίθηκαν ως μη κανονικά. Ήταν συσκευασμένα σε 80 χαρτοκιβώτια και σύμφωνα με τον έλεγχο, δεν πληρούσαν τις διατάξεις ως προς τη σήμανση. Επιπλέον, κατασχέθηκαν παρασκευάσματα κρέατος, συνολικού βάρους 90 κιλών, σε κρεοπωλείο του Πειραιά, διότι κατά τον υγειονομικό κτηνιατρικό έλεγχο βρέθηκαν κατεψυγμένα κοκορέτσια σε απόψυξη, από τα οποία απουσίαζε η σήμανση καταλληλότητας. Τέλος δεσμεύτηκαν 2,4 τόνοι πατάτας σε επιχείρηση εμπορίου αγροτικών προϊόντων στον Πειραιά, καθώς δεν υπήρχε η προβλεπόμενη από τον νόμο σήμανση στα μέσα συσκευασίας.