Συγχαρητήριο μήνυμα Παυλόπουλου στον Λευτέρη Πετρούνια

Τα θερμά του συγχαρητήρια έδωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, στον Έλληνα αθλητή των κρίκων, Λευτέρη Πετρούνια, που κατάφερε για ακόμη μια φορά να κερδίσει την πρώτη θέση σε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Το μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας:Η νέα τεράστια επιτυχία σας σας κατατάσσει πλέον στην κορυφή του παγκόσμιου αθλητισμού και σε συνδυασμό με το πάντοτε υποδειγματικό ήθος σας, σας καθιστά εμβληματικό παράδειγμα για την νέα γενιά του Τόπου μας, και όχι μόνο. Θερμά συγχαρητήρια.

Μητσοτάκης: Το συγχαρητήριο μήνυμα στον Πετρούνια

Ακόμη ένα χρυσό ο ασταμάτητος Λ. Πετρούνιας στους κρίκους στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Μπράβο Λευτέρη. Μας έκανες υπερήφανους ξανά», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, επίσης μέσω Twitter.

Συγχαρητήρια Αλ. Τσίπρα στον Λ. Πετρούνια για το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό (φωτό)

"O Λ. Πετρούνιας συνεχίζει αήττητος την εντυπωσιακή του πορεία. Θερμά συγχαρητήρια για την κατάκτηση του χρυσού & για τα ρεκόρ που καταγράφει!". Αυτό αναφέρει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με ανάρτηση του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, με αφορμή το γεγονός ότι ο Έλληνας Ολυμπιονίκης των κρίκων αναδείχθηκε για τρίτη διαδοχική φορά πρωταθλητής Ευρώπης. O Λ. Πετρούνιας συνεχίζει αήττητος την εντυπωσιακή του πορεία.Θερμά συγχαρητήρια για την κατάκτηση του χρυσού & για τα ρεκόρ που καταγράφει! pic.twitter.com/8LS4c2RDds — Prime Minister GR (@PrimeministerGR) 22 Απριλίου 2017

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Πως να αποφύγετε τα τεκμήρια

Σε «βραχνά» για περισσότερους από 1,8 εκατομμύρια φορολογούμενους -κυρίως χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, περιστασιακά απασχολούμενους, υπερχρεωμένους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και αγρότες- έχουν εξελιχθεί τα τεκμήρια της εφορίας (οι αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και οι δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων), καθώς προσδιορίζουν το ύψος του φορολογητέου εισοδήματός τους σε πολύ πιο υψηλό επίπεδο από το πραγματικό και τους υποχρεώνουν να καταβάλουν υπέρογκα ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Για να αποφύγουν τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματός τους με βάση τα τεκμήρια, οι φορολογούμενοι πρέπει να βρουν τρόπους να καλύψουν την πρόσθετη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του πραγματικού εισοδήματός τους και του πιο υψηλού ποσού εισοδήματος που προσδιορίζουν τα τεκμήρια. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους, τους οποίους παρουσιάζει δημοσίευμα του "Ελεύθερου Τύπου" αναλυτικά. Σε κάθε περίπτωση που ο φορολογούμενος καταφέρνει να δικαιολογήσει τη διαφορά αυτή, φορολογείται για το πραγματικό εισόδημα που έχει δηλώσει κι όχι για το -υψηλότερο του πραγματικού- τεκμαρτό του εισόδημα, οπότε γλιτώνει σημαντικού ύψους φορολογικές επιβαρύνσεις. Τα «SOS» Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει τυχόν προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος λόγω τεκμηρίων, αναγράφοντας στη φορολογική του δήλωση έως και 9 διαφορετικές κατηγορίες ποσών. Συγκεκριμένα: 1 Πραγματικά εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν το 2016 από τον ίδιο το φορολογούμενο, τη σύζυγό του και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογενείας του και τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο. Ως τέτοια εισοδήματα θεωρούνται η αποζημίωση απόλυσης, τα επιδόματα ανεργίας, το ΕΚΑΣ, τα κέρδη από μετοχές και αμοιβαία, οι τόκοι από REPOS, έντοκα γραμμάτια και ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, οι τόκοι από καταθέσεις στις τράπεζες, τα επιδόματα επικινδυνότητας κ.λπ. Τα ποσά αυτά είναι προσυμπληρωμένα στους κωδικούς 619-620, 617-618 και 335-336 του πίνακα 6 του Ε1, εφόσον οι φορείς που τα κατέβαλαν έχουν αποστείλει ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ τα αρχεία με τα σχετικά στοιχεία. Εφόσον οι φορείς που κατέβαλαν τα ποσά αυτά δεν έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ τα σχετικά αρχεία και οι παραπάνω κωδικοί δεν είναι προσυμπληρωμένοι, τότε ο ίδιος ο φορολογούμενος πρέπει να τα αναγράψει στους κωδικούς 659-660, 657-658 και 305-306 του πίνακα 6. 2 Χρηματικά ποσά που δεν θεωρούνται εισόδημα κατά τις ισχύουσες διατάξεις και αποκτήθηκαν εντός του 2016. Τέτοια ποσά είναι το εφάπαξ, μια αποζημίωση από την ασφαλιστική κ.λπ. Τα ποσά αυτά δηλώνονται στον πίνακα 6, στους κωδικούς 781-782. 3 Κάθε έσοδο ή τίμημα που εισέπραξε ο φορολογούμενος το 2016 από την πώληση περιουσιακών στοιχείων του. Λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που εισέπραξε ο φορολογούμενος από την πώληση ακινήτων, αυτοκινήτων, κινητών πραγμάτων συνολικής αξίας άνω των 10.000 ευρώ, μετοχών, ομολόγων, εντόκων γραμματίων, μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων και άλλων κινητών αξιών. Από το τίμημα πώλησης που εισπράχθηκε εντός του 2016 αφαιρείται το κόστος απόκτησης, δηλαδή το τίμημα που καταβλήθηκε σε κάποιο προηγούμενο έτος για την αγορά του περιουσιακού στοιχείου. Εάν το κόστος απόκτησης του πωληθέντος εντός του 2016 περιουσιακού στοιχείου εθεωρείτο «τεκμήριο» τη χρονιά κατά την οποία αποκτήθηκε και ο φορολογούμενος επικαλείται ανάλωση κεφαλαίου του έτους εκείνου, τότε το τίμημα το οποίο καταβλήθηκε τη χρονιά εκείνη για την απόκτησή του δεν θα πρέπει να αφαιρείται από το τίμημα στο οποίο πωλήθηκε εντός του 2016 και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ολόκληρο το ποσό του τιμήματος για την κάλυψη της πρόσθετης διαφοράς εισοδήματος. Για να αποδείξει ο φορολογούμενος την είσπραξη ποσού από την πώληση περιουσιακού του στοιχείου πρέπει να έχει κυρωμένο αντίγραφο συμβολαίου ή προσυμφώνου ή βεβαίωση του συμβολαιογράφου από τα οποία προκύπτουν τα χρηματικά ποσά που εισέπραξε. Για αγοραπωλησία αυτοκινήτων μεταξύ ιδιωτών αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 από τους δύο συναλλασσόμενους. 4) Κάθε έσοδο ή τίμημα που εισέπραξε ο φορολογούμενος εντός του 2016 από την πώληση περιουσιακών στοιχείων του. Ως έσοδα από την πώληση περιουσιακών στοιχείων λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που εισέπραξε ο φορολογούμενος από την πώληση ακινήτων, αυτοκινήτων, κινητών πραγμάτων συνολικής αξίας άνω των 10.000 ευρώ, μετοχών, ομολόγων, εντόκων γραμματίων μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων και άλλων κινητών αξιών. Από το τίμημα πώλησης που εισπράχθηκε εντός του 2016 αφαιρείται το κόστος απόκτησης, δηλαδή το τίμημα που καταβλήθηκε σε κάποιο προηγούμενο έτος για την αγορά του περιουσιακού στοιχείου. Εάν το κόστος απόκτησης του πωληθέντος εντός του 2016 περιουσιακού στοιχείου θεωρείτο "τεκμήριο" την χρονιά κατά την οποία αποκτήθηκε και ο φορολογούμενος επικαλείται ανάλωση κεφαλαίου του έτους εκείνου, τότε το τίμημα το οποίο καταβλήθηκε τη χρονιά εκείνη για την απόκτησή του δεν θα πρέπει να αφαιρείται από το τίμημα στο οποίο πωλήθηκε εντός του 2016 και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ολόκληρο το ποσό του τιμήματος για την κάλυψη της πρόσθετης διαφοράς εισοδήματος. Για να αποδείξει ο φορολογούμενος την είσπραξη ποσού από την πώληση περιουσιακού του στοιχείου πρέπει να έχει στη διάθεσή του και να προσκομίσει, εφόσον του ζητηθεί, κυρωμένο αντίγραφο συμβολαίου ή προσυμφώνου ή βεβαίωση του συμβολαιογράφου από τα οποία προκύπτουν τα χρηματικά ποσά που εισέπραξε. Για αγοραπωλησία αυτοκινήτων μεταξύ ιδιωτών αρκεί μία υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 από τους δύο συναλλασσόμενους. Τα ποσά αυτά δηλώνονται στον πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης και συγκεκριμένα στον κωδικό 781 από τον υπόχρεο και στον κωδικό 782 από την σύζυγο του υπόχρεου. 5) Χρηματικά ποσά που εισήγαγε στην Ελλάδα ο φορολογούμενος το 2016, είτε σε ευρώ είτε σε συνάλλαγμα εφόσον η απόκτησή τους στο εξωτερικό δικαιολογείται. Για την απόδειξη των ποσών αυτών απαιτείται το πρωτότυπο παραστατικό που εκδίδει κάθε τράπεζα όταν εισάγονται χρηματικά κεφάλαια από το εξωτερικό. Μεταξύ των παραστατικών περιλαμβάνεται και η μοναδική βεβαίωση αγοράς συναλλάγματος. Τα ποσά που προέρχονται από την εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων και συναλλάγματος δηλώνονται στον πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης και συγκεκριμένα στον κωδικό 781 από τον υπόχρεο και στον κωδικό 782 από την σύζυγο του υπόχρεου. 6) Δάνεια που έλαβε ο φορολογούμενος εντός του 2016 από τράπεζες, συγγενείς ή τρίτους. Η σύναψη δανείου αποδεικνύεται από συμβολαιογραφικό ή ιδιωτικό έγγραφο που έχει χαρτοσημανθεί και έχει βέβαιη ημερομηνία για τη συνομολόγηση του δανείου. Από την ημερομηνία πρέπει να προκύπτει ότι το δάνειο ελήφθη εντός του 2016 και πριν από την πραγματοποίηση της δαπάνης αγοράς περιουσιακού στοιχείου που πρόκειται να δικαιολογηθεί. Τα ποσά των ληφθέντων δανείων δηλώνονται στον πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης και συγκεκριμένα στον κωδικό 781 από τον υπόχρεο και στον κωδικό 782 από την σύζυγο του υπόχρεου. 7) Ποσά που εισέπραξε το 2016 ο φορολογούμενος είτε από δωρεές είτε από γονικές παροχές. Για να αποδείξει ο φορολογούμενος ότι εισέπραξε εντός του 2016 τέτοια ποσά, θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του (ώστε εάν χρειαστεί να μπορεί να προσκομίσει στις φορολογικές αρχές) σχετικό πιστοποιητικό του αρμοδίου προϊσταμένου ΔOY από το οποίο προκύπτει ότι η δωρεά ή η γονική παροχή έγινε πριν από την 31η-12-2016. Τα ποσά των δωρεών και των γονικών παροχών δηλώνονται κι αυτά στον πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης και συγκεκριμένα στον κωδικό 781 από τον υπόχρεο και στον κωδικό 782 από την σύζυγο του υπόχρεου. 8) Κέρδη από λαχεία, ΠPOΠO, ΛOTTO, TZΟKEP, Προκαθορισμένο Στοίχημα κ.λπ. τυχερά παιχνίδια του Ο.Π.Α.Π. Τα ποσά των κερδών από τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ λαμβάνονται υπόψη μόνο εφόσον αφαιρεθεί η δαπάνη του φορολογούμενου για την αγορά του κουπονιού ή του δελτίου ή του λαχείου που κέρδισε. Για να αποδειχθεί η είσπραξη κέρδους από τυχερό παιχνίδι του ΟΠΑΠ ή λαχείο θα πρέπει ο φορολογούμενος να έχει στη διάθεσή του τη σχετική βεβαίωση από τον O.Π.A.Π. ή από την εταιρία που διενεργεί τις κληρώσεις των Λαχείων. Τα ποσά των παραπάνω κερδών πρέπει να δηλωθούν κι αυτά στον πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης και συγκεκριμένα στον κωδικό 781 από τον υπόχρεο και στον κωδικό 782 από την σύζυγο του υπόχρεου.

ΥΠΟΙΚ: Εξαπολύει επίθεση στην αντιπολίτευση με αφορμή το πρωτογενές πλεόνασμα

Επίθεση στην αντιπολίτευση εξαπολύει το υπουργείο Οικονομικών με αφορμή το πρωτογενές πλεόνασμα. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο «Έκπληξη προκαλεί η εμμονή της αντιπολίτευσης και μερίδας του Τύπου με τη λεγόμενη "στάση πληρωμών" που δήθεν εξηγεί το υψηλό πλεόνασμα του 2016. Εξηγείται - για πολλοστή φορά - ότι σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Eurostat, οι μεταβολές των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Γενικής Κυβέρνησης συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό του δημοσιονομικού αποτελέσματος, αφού εφαρμόζεται η δεδουλευμένη βάση. Συνεπώς, καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να διογκώσει το πλεόνασμα μέσω "στάσης πληρωμών" και "απλήρωτων λογαριασμών". Συνιστάται, ως εκ τούτου, στους διάφορους "ειδήμονες" να ενημερώνονται πρώτα για τους στοιχειώδεις λογιστικούς κανόνες πριν να σπεύσουν σε αναπαραγωγή τέτοιου είδους ανακριβειών.»

ΝΔ: Ο ΣΥΡΙΖΑ πουλάει τρέλα για τη Βενεζουέλα

Tην αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας προκάλεσε ο ισχυρισμός του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τον οποίο για την κλιμάκωση της βίας και τους νεκρούς στη Βενεζουέλα του Μαδούρο έχει ευθύνη η αντιπολίτευση! Με τον τίτλο «Ο ΣΥΡΙΖΑ πουλάει τρέλα για τη Βενεζουέλα», η ΝΔ καταλογίζει εκνευρισμό στην Κουμουνδούρου και σημειώνει ότι το κυβερνών κόμμα αρνήθηκε τη συζήτηση στη Βουλή για τις εξελίξεις στη χώρα της Λατινικής Αμερικής με διαδικαστικά προσχήματα. Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρεται: Με διαδικαστικά προσχήματα αρνήθηκε να συζητηθούν στη Βουλή οι εξελίξεις στη Βενεζουέλα, όπως ήδη συνέβη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.Μέσα στον εκνευρισμό και στην αμηχανία του, θυμήθηκε το γνωστό ανέκδοτο "κι εσείς βασανίζετε τους μαύρους" και μας κατηγόρησε γιατί δεν ζητάμε να συζητηθούν οι εξελίξεις στην ... Παραγουάη!Να τους θυμίσουμε λοιπόν ότι:Στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δεν παρέστησαν στην κηδεία αμφιλεγόμενων προσώπων. Δεν έστελναν επιστολές για "κοινές αξίες και κοινούς στόχους". Δεν παρουσιάζουν την Βενεζουέλα ή άλλη χώρα της Λατινικής Αμερικής περίπου ως επίγειο παράδεισο. Δεν ειρωνεύτηκαν τους αντιπάλους κανενός αυταρχικού καθεστώτος. Δεν ταξίδεψαν σε τέτοιες χώρες με ιδιωτικό λίαρ τζετ σκοτεινού προσώπου για να κάνουν τον μεσάζοντα επιχειρηματικών συμφωνιών.Όλα τα παραπάνω δείχνουν γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει να συζητηθεί ένα θέμα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα παγκοσμίως.Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι βαθιά εκτεθειμένος από τη στενή συσχέτισή του με καθεστώτα ανέχειας και αυταρχισμού.Που φυλακίζουν πολιτικούς αντιπάλους, καταργούν το κοινοβούλιο, καταπατούν τις πολιτικές ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.Τους αφήνουμε στην περιφρόνηση κάθε δημοκρατικού πολίτη».

Φωτίου: «Το Σικιαρίδειο Ίδρυμα δεν έκλεισε – Σχεδιάζεται η αναβάθμισή του»

«Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θα συνεχίσει την προσπάθεια για την αναβάθμιση του Σικιαριδείου Ιδρύματος, όπως και των άλλων συναφών Ιδρυμάτων, σε στενή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού». Αυτό διαβεβαιώνει η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, απαντώντας σε σημερινή ανακοίνωση του δημάρχου Αμαρουσίου, Γιώργου Πατούλη, με την οποία υποστηρίζει ότι «η αδικαιολόγητη πολιτική επιλογή της κας Φωτίου να μην χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου της, ως έχει υποχρέωση, το Σικιαρίδειο Ίδρυμα, οδηγεί στο αιφνιδιαστικό κλείσιμο του, στο χώρο του οποίου λειτουργούν το 1ο Ειδικό Δημοτικό και 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου». «Είναι ίσως ρεκόρ του κ. Πατούλη», τονίζει η κ. Φωτίου, «σε μία ανακοίνωση με τρεις ισχυρισμούς να είναι και οι τρεις αναληθείς. Ο δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι το Σικιαρίδειο Ίδρυμα έκλεισε. Όχι μόνο δεν έκλεισε, αλλά το υπουργείο μας σχεδιάζει την αναβάθμισή του, ώστε να αξιοποιηθεί ολόκληρο το δυναμικό του. Ο δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι τα ειδικά σχολεία που λειτουργούν σε χώρους του Σικιαριδείου, δεν θα ανοίξουν τη Δευτέρα, μετά τις διακοπές του Πάσχα. Με ανακοίνωσή του, το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι τα δύο ειδικά σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά. Ο δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι το υπουργείο μας αρνείται να επιχορηγήσει το Σικιαρίδειο Ίδρυμα. Το Σικιαρίδειο Ίδρυμα, όπως επιχορηγήθηκε το 2015 και 2016 με συνολικά περίπου 411.470 ευρώ, έτσι θα επιχορηγηθεί και το 2017, εφόσον το αιτηθεί. Ο κ. Πατούλης θα μπορούσε να έχει ενημερωθεί για όλα αυτά, καθώς οι πόρτες του υπουργείου είναι ανοιχτές και συχνότατα ο ίδιος, όποτε το ζητήσει, έρχεται στο γραφείο μου. Εκείνο που είναι πολύ στενάχωρο είναι ότι ο κ. Πατούλης, για αντιπολιτευτικούς λόγους, προκάλεσε με την ανακοίνωσή του αναστάτωση σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και στους γονείς τους».

Καρκίνος μαστού: Το φρούτο που επιβραδύνει την ανάπτυξη των όγκων

Ο καρκίνος του μαστού παραμένει ένα από τα κύρια αίτια θνησιμότητας από καρκίνο στο γυναικείο φύλο. Ο κίνδυνος αυξάνει με την ηλικία με το 80% των περιπτώσεων να αφορά γυναίκες άνω των 50 ετών. Το θετικό είναι ότι πρόκειται για μια από τις πιο ιάσιμες μορφές καρκίνου. Υπολογίζεται ότι το 97% των γυναικών στις οποίες διαγιγνώσκεται σε αρχικό στάδιο και δεν έχει εξαπλωθεί, εξακολουθούν να ζουν 5 χρόνια μετά τη διάγνωση. Σύμφωνα με νέα βρετανική μελέτη που διήρκεσε 18 χρόνια και συμπεριέλαβε 93.000 γυναίκες, μια διατροφή πλούσια σε φράουλες προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού, την αρτηριοσκλήρυνση και την υψηλή χοληστερίνη. Η έρευνα έγινε σε ποντίκια που είχαν καρκινικούς όγκους στον μαστό και έδειξε ότι μετά από 5 εβδομάδες που τα τάιζαν με φράουλες δεν έδειχναν σημάδια εξάπλωσης της νόσου. Τα ποντίκια έτρωγαν 15 φράουλες την ημέρα, δηλαδή το 15% της ημερήσιας διατροφής τους και δεν είχαν καμία εξέλιξη στους καρκινικούς τους όγκους, ενώ σε κάποια οι όγκοι είχαν συρρικνωθεί. Τα οφέλη που έχουν οι φράουλες για την υγεία πιστεύεται ότι οφείλονται στις φαινολικές ενώσεις που περιέχουν, οι οποίες αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων. Το εκχύλισμα φράουλας μείωσε την έκφραση αρκετών γονιδίων που εμπλέκονται στις διεργασίες μετάστασης και διέγειρε την έκφραση γονιδίων που καταστέλλουν τη μετάσταση στους λεμφαδένες των ασθενών με καρκίνο του μαστού. Όμως, αυτή δεν είναι η μόνη θετική επίδραση που έχουν οι φράουλες στην υγεία μας. Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι βοηθούν επίσης στο να διατηρούνται οι αρτηρίες υγιείς και η χοληστερίνη σε χαμηλά επίπεδα, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Ξιφομαχίες στην Κεντρική Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ

Τις αντιρρήσεις και διαφωνίες του για τον τρόπο που προχωρούν οι διαδικασίες για το συνέδριο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εξέφρασε ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Στέφανος Ξεκαλάκης στη Κ.Ε του ΠΑΣΟΚ. Οι αντιρρήσεις του κ. Ξεκαλάκη εστιάστηκαν στο γεγονός ότι προτείνεται οι σύνεδροι να οριστούν από τα θεσμικά όργανα και να συμφωνηθούν οι αιρετοί από κοινωνικούς φορείς (δήμαρχοι, εκλεγμένοι σε μαζικούς χώρους κ.α). Ο γραμματέας της Κ.Ε του ΠΑΣΟΚ τάχθηκε υπέρ της ανοιχτής εκπροσώπησης των κοινωνικών δυνάμεων. Επίσης, άσκησε έντονη κριτική στους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές για τις επαφές με τον Αλέξη Τσίπρα, λέγοντας πως πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα σε μια εφήμερη συμμαχία ή στη διαχρονική σχέση με τους εταίρους. Ο κ. Ξεκαλάκης τόνισε ότι στόχος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης πρέπει να είναι να αναδειχθεί σε αξιωματική αντιπολίτευση, επιμένοντας στην εθνική συνεννόηση, ενώ χαρακτήρισε βατερλώ για τη χώρα μια μετεκλογική κυβέρνηση που θα συμμετάσχουν είτε ο Π. Πολλάκης είτε ο Α. Γεωργιάδης. Η Φώφη Γεννηματά, ανοίγοντας τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ, λίγο μετά το μεσημέρι, τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη διεκδικούν την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών και την ενίσχυση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ώστε να έχει καθοριστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις. «Θέλουμε να είμαστε ο ισχυρός πόλος. Δεν επιθυμούμε απλά την ενίσχυση των δυνάμεων μας. Διεκδικούμε να γίνουμε εμείς το μεγάλο, το προοδευτικό ρεύμα πλειοψηφίας που θα επηρεάσει καθοριστικά τις εξελίξεις στην πατρίδα μας. Θα επιβάλλει την Εθνική Συνεννόηση και θα εγγυηθεί ότι η πορεία εξόδου από την κρίση θα γίνει πράξη, πάνω σε τρεις άξονες: αναδιάρθωση χρέους - μείωση πλεονασμάτων - πρόγραμμα Ελλάδα για τις αναγκαίες μεταρρυθμιστικές τομές και την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου», σημείωσε. Αναφέροντας ότι όραμα όλων είναι η ανασυγκρότηση της μεγάλης προοδευτικής παράταξης, η κ. Γεννηματά είπε ότι το συνέδριο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης προγραμματίζεται για τις 30 Ιουνίου, 1 και 2 Ιουλίου, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα Συνέδριο που θα διατυπώσει τη «νέα προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης», την πρόταση της Κεντροαριστεράς, δίνοντας απαντήσεις για τα μεγάλα θέματα που αφορούν τον ελληνικό λαό, την ανάπτυξη, το κοινωνικό κράτος, τα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες του πολίτη, αλλά και τις προοδευτικές μεταρρυθμίσεις και τις ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη η χώρα μας. Θα είναι, δεσμεύτηκε Συνέδριο, ανοικτό, ουσιαστικό για τη συγκρότηση ενός πολυκομματικού φορέα. «Δεν κάνουμε ένα Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ που θα γινόταν με όσα προβλέπει το καταστατικό μας, αλλά της Δημοκρατικής Συμπαράταξης που βασίζεται σε κοινή συμφωνία όσων συμμετέχουν. Θα είναι Συνέδριο Θέσεων και Προγράμματος κι όχι οργανωτικό», σημείωσε, καθησυχάζοντας στελέχη του κόμματος της, τα οποία εκφράζουν διαφωνίες και ανησυχίες να μην οδηγηθεί σε διάλυση το ΠΑΣΟΚ. Λέγοντας ότι η διεύρυνση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης είναι και παραμένει διαρκής, η Φώφη Γεννηματά, περιγράφοντας τα βήματα της προσυνεδριακής διαδικασίας, έκανε άνοιγμα σε ευρύτερες δυνάμεις της Κεντροαριστεράς: «Η πόρτα είναι ανοικτή. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Ανοίγουμε τις πόρτες και τα παράθυρα για να μπει φρέσκος αέρας. Τονίζω και πάλι ότι σε όλες τις διαδικασίες του Συνεδρίου μας, αλλά και της ομάδας δουλειάς για τη διαμόρφωση των εισηγήσεων, μπορούν να συμμετέχουν καταθέτοντας την άποψή τους, εκπρόσωποι φορέων και στελέχη, που αυτοπροσδιορίζονται ότι ανήκουν στον ευρύτερο χώρο της κεντροαριστεράς και της Προοδευτικής Παράταξης».

Κανένα πρόβλημα με τη λειτουργία του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου

22-04-17 Κανένα πρόβλημα με τη λειτουργία του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου Το Υπουργείο Παιδείας ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς των μαθητών του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη λειτουργία του σχολείου που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του Σικιαρίδειου Ιδρύματος. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου, το οποίο θα ανοίξει κανονικά τη Δευτέρα 24 Απριλίου για θα υποδεχτεί τους μαθητές του μετά τις διακοπές του Πάσχα. Οι δηλώσεις του κ. Πατούλη που προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις και να προκαλέσει σύγχυση στους πολίτες- εν προκειμένω στους μαθητές, τις οικογένειες τους και την εκπαιδευτική κοινότητα του 1ου Ειδικού Σχολείου Αμαρουσίου, δυσχεραίνοντας την επίλυση των όποιων προβλημάτων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μια προσπάθεια διασταύρωσης των πληροφοριών θα αρκούσε.

Το Υπ. Εργασίας για την εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

ΑναφορέςΘέμα:εκφράζει τη διαμαρτυρία του για το διαχωρισμό, ως προς τα δικαιώματα μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και επισημαίνει ότι σύμφωνα με το άρθρο 31 του Νόμου 4440/2016 θεσμοθετείται το δικαίωμα άδειας με αποδοχές στους μόνιμους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω ασθένειας των ανήλικων τέκνων τους κατόπιν προσκόμισης σχετικής ιατρικής βεβαίωσης και αιτείται εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.Κόμμα: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ημερομηνία:09/02/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:20/04/2017Καταθέτοντες: Καράογλου Γεωργίου Θεόδωρος Υπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Αρχεία Ερωτήσεων:Αρχεία Απαντήσεων:

Πατούλης εναντίον Φωτίου: Κλείνει σχολείο για παιδιά με νοητική στέρηση

Να αναλάβει τις ευθύνες της και να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση της λειτουργίας του Σικιαρίδειου Ιδρύματος αναφέρει ο Δήμαρχος Αμαρουσίου και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γιώργος Πατούλης. Τονίζει πως με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και προσωπικά της κας Φωτίου, δεκάδες παιδιά με νοητική στέρηση θα στερηθούν το σχολείο τους. Η αδικαιολόγητη πολιτική επιλογή της κας Φωτίου να μην χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου της, ως έχει υποχρέωση, το Σικιαρίδειο Ίδρυμα, οδηγεί στο αιφνιδιαστικό κλείσιμο του, στο χώρο του οποίου λειτουργούν το 1ο Ειδικό Δημοτικό και 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου. Στις δύο αυτές Σχολικές Μονάδες φοιτούν περισσότερα από 80 παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα οποία θα έπρεπε να προσέλθουν τη Δευτέρα κανονικά για την έναρξη των μαθημάτων, μετά τις διακοπές των εορτών του Πάσχα. Όμως αυτό δε θα μπορεί να γίνει εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας του Σικιαριδείου ιδρύματος. Όπως μας ενημέρωσε ο Διευθυντής του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου κος Αθανάσιος Γρίβας, η αναστάτωση που θα προσκληθεί σε αυτά τα παιδιά είναι παρά πολύ μεγάλη και δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην καθημερινότητα τους. H κατάσταση αυτή μας προσβάλλει όλους, αφού στερούμε από παιδιά που έχουν ανάγκη την έμπρακτη στήριξη μας το δικαίωμά τους να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και τη δημιουργική απασχόληση.

Πανελλήνιες 2017: Λύση για τις βάσεις 2017 και επαναληπτικές

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017 Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο που μολονότι επιλύει το αδιέξοδο  για τις βάσεις 2017 , αφήνει ανοιχτά παραθυράκια. Η τροπολογία...

Πρότυπα πειραματικά 2017 – 2018: Αιτήσεις προθεσμίες

Πρότυπα και  Πειραματικά  Σχολεία: Αιτήσεις για το σχολικό έτος 2017 2018 Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διοικούας επιτροπής πρότυπων και πειραματικών σχολείων ΔΕΠΠΣ   υποβολή των αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών και...

Τι σημαίνει το πλεόνασμα – μαμούθ. Που οφείλεται. Πόσο πιθανό είναι να ζητηθούν νέα μέτρα;

Παρά την εκτόξευση του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2016, το ΔΝΤ εξακολουθεί να επιμένει ότι το 2018 δεν «πιάνουμε» τον στόχο κάτι που σημαίνει ότι βλέπει νέα μέτρα. Όσο για το 2019, εκτιμά ότι θα χρειαστεί και περικοπή αφορολογήτου αλλά και μείωση συντάξεων. Και αν το ΔΝΤ πέσει έξω και δικαιωθεί η ελληνική πλευρά; Και που εξασφαλίσαμε το πλεόνασμα μαμούθ το 2019 τι σημαίνει; Θα υπάρξουν κάποια μέτρα ανακούφισης μέσα στο 2017; Οι απαντήσεις γύρω από το πρωτογενές πλεόνασμα, δίδονται υπό μορφή ερωτήσεων απαντήσεων. Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να «μοιράσει» το υπερ-πλεόνασμα που παρήχθη το 2016; Ότι ήταν να γίνει έγινε μέσα στο 2016 με τη διάθεση των 620 εκατ. ευρώ για τη 13η σύνταξη. Οποιαδήποτε έκτακτη δαπάνη αποφασιστεί μέσα στο 2017, θα βαρύνει το πρωτογενές πλεόνασμα του 2017. Η κυβέρνηση δεν αναμένεται να προχωρήσει σε τέτοια κίνηση παρά μόνο αν προς το τέλος της χρονιάς εξασφαλιστεί σημαντική υπέρβαση του στόχου. Για φέτος, ο πήχης είναι στο 1,75% του ΑΕΠ. Δηλαδή, υπάρχει περιθώριο για σημαντική επιδείνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος σε σχέση με το 2016. Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική πλευρά θα κυνηγήσει και φέτος την υπεραπόδοση για να δώσει και το 2017 κάποια έκτακτη παροχή. Άλλωστε, το 2018 είναι πολύ πιθανό να είναι έτος εκλογών παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα εξαντλήσει την 4ετία. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016; Η 2η εκτίμηση από την Ελληνική Στατιστική Αρχή θα γίνει τον Οκτώβριο. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι τον Οκτώβριο θα καταγραφεί κάποια σημαντική «διόρθωση» στο ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος όπως έγινε πέρυσι. Μας εξασφαλίζει το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 ότι θα επιτευχθεί ο στόχος όχι μόνο το 2017 αλλά και το 2018 και το 2019; Κάθε χρονιά είναι ξεχωριστή. Ασφαλώς, όσο πιο ψηλά είναι ο πήχης κατά το προηγούμενο έτος, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να επιτευχθεί ο στόχος. Το βασικό όμως είναι να προσδιοριστεί ποιο από το κομμάτι του πρωτογενούς πλεονάσματος προήλθε από μέτρα μόνιμου χαρακτήρα και ποιο οφείλεται σε έκτακτες παρεμβάσεις οι οποίες έχουν εφάπαξ απόδοση. Γιατί το ΔΝΤ επιμένει ότι το 2018 δεν θα επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5%; Καταρχήν ξεκινάει από πολύ χαμηλότερη αφετηρία. Ακόμη και μετά την αναθεώρηση των εκτιμήσεών του, τοποθέτησε το πρωτογενές πλεόνασμα στου 2016 στο 3,3% και τελικώς ανακοινώθηκε στο 3,9%. Κατά δεύτερον βλέπει ότι θα υπάρξει μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος το 2017 συγκριτικά με το 2016 εκτιμώντας προφανώς ότι ένα μεγάλο μέρος από την υπεραπόδοση του 2016 προήλθε από μέτρα όχι μόνιμου χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, τοποθετεί το πλεόνασμα του 2018 στο 2% του ΑΕΠ και όχι στο 3,5% που είναι ο στόχος. Σημαίνει αυτό ότι με την επάνοδο των κλιμακίων του ΔΝΤ θα ζητηθούν νέα μέτρα για το 2018 της τάξεως του 1,5% του ΑΕΠ; Κατά την εκτίμηση της ελληνικής κυβέρνησης δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Για το 2018, ισχύει η συμφωνία για τον δημοσιονομικό κόφτη. Αν δεν επιτευχθεί ο στόχος του 2018, τότε η ελληνική πλευρά υποχρεούται να λάβει πρόσθετα μέτρα –πριν καν περιορίσει το αφορολόγητο ή πριν κόψει τις συντάξεις- ώστε να διασφαλιστεί η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου. Η επόμενη συζήτηση περί πρωτογενών πλεονασμάτων θα γίνει τον Μάιο του 2018 και θα αφορά στο αν έχουν επιτευχθεί ή όχι οι στόχοι του 2017. Αν όχι, τότε θα υπάρξουν πρόσθετα μέτρα το 2018. Το ΔΝΤ βλέπει το πρωτογενές πλεόνασμα του 2019 στο 1,5% του ΑΕΠ. Τι σημαίνει επιβεβαίωση της εκτίμησής του; Ότι θα κοπούν και οι συντάξεις αλλά και το αφορολόγητο από το 2019 ώστε με τα συνολικά μέτρα 2% του ΑΕΠ να επιτευχθεί ο στόχος του 3,5%. Επίσης, σημαίνει ότι δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί κανένα θετικό μέτρο. Και αν επιβεβαιωθεί η ελληνική πλευρά που βλέπει ότι το 3,5% του ΑΕΠ θα διατηρηθεί και το 2019 αλλά και το 2020; Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε τη μείωση των συντάξεων το 2019 αλλά θα ενεργοποιηθεί και το πρώτο πακέτο θετικών μέτρων το οποίο θα περιλαμβάνει την αύξηση του επιδόματος τέκνων, τη μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα για τους συνταξιούχους, την υλοποίηση του προγράμματος στέγασης, την αύξηση των δαπανών του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κλπ. thetoc

Παπανάτσιου: Ρύθμιση ανάσα για υπερχρεωμένους επαγγελματίες

Ανάσα" για 400.000 υπερχρεωμένους επαγγελματίες θα αποτελέσουν οι ρυθμίσεις έως 120 δόσεις μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού όπως είπε η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου. Μιλώντας στον Σκάι και στην εκπομπή του Γ. Αυτιά, η κα Παπανάτσιου τόνισε ότι οι ρυθμίσεις αυτές θα γίνουν βάσει των κανόνων του εξωδικαστικού και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και αφού εξεταστούν όλα τα στοιχεία που αφορούν στους επαγγελματίες. Όσον αφορά στον ΕΝΦΙΑ, η υφυπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι το 2018 θα είναι ο ίδιος, ωστόσο άφησε "ανοικτό παράθυρο" για σταδιακή μείωσή του για τις ευπαθείς ομάδες. Σχετικά με το αφορολόγητο η κα Παπανάτσιου τόνισε ότι ακόμα δεν έχει καθοριστεί το ύψος του. "Η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει από το συγκεκριμένο μέτρο 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ) και οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει από το οικονομικό επιτελείο μέχρι τώρα για όριο 5.900 για τους έγγαμους και 5.600 για τους άγαμους στηρίζονται στο σημερινό ΑΕΠ. Θα δούμε πού θα βρισκόμαστε το 2019 και τότε με βάση τα στοιχεία της οικονομίας θα καθοριστεί" είπε χαρακτηριστικά. ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Μέχρι τις 30 Ιουνίου είναι η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων σύμφωνα με την κα Παπανάτσιου και από εκεί και πέρα από τον Ιούλιο θα ξεκινήσει η πληρωμή του φόρου εισοδήματος. Τα φυσικά πρόσωπα- μέλη εταιριών μπορούν να υποβάλουν τις δηλώσεις ως τις 15 Ιουλίου. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ Η κα Παπανάτσιου είπε ότι φέτος το 80% των αγροτών θα δουν ότι δεν θα πληρώσουν φόρο ή σε κάποιες περιπτώσεις θα έχουν ακόμη και επιστροφή φόρου καθώς για πρώτη φορά υπάρχει αφορολόγητο και για εκείνους, όπως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, κάτι που τους είχε στερήσεις η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου. "Ανάσα" για τους αγρότες αποτελούν σύμφωνα με την ίδια και οι επιδοτήσεις που λαμβάνουν- του δεύτερου πυλώνα-, οι οποίες δεν θεωρούνται εισόδημα και με το νέο φορολογικό καθεστώς η μεγάλη πλειοψηφία θα έχει ελαφρύνσεις ώστε η ύπαιθρος να "ανασάνει" και για να μπορέσουν να καλλιεργήσουν αυτοί οι άνθρωποι και να μείνει η υπεραξία στην ύπαιθρο. ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ "Σε πολύ καλό δρόμο βρίσκεται η διαδικασία διασταυρώσεων καταθέσεων- εισοδημάτων" τόνισε η κα Παπανάτσιου. Όπως είπε οι διασταυρώσεις ξεκινούν από το 2002, ήδη ελέγχονται 1.280.000 ΑΦΜ και διευκρίνισε ότι αφορούν στις πρωτογενείς καταθέσεις οι έλεγχοι. Σύμφωνα με την ίδια, γίνεται προτεραιοποίηση, ξεκινώντας από τα υψηλότερα ποσά οι έλεγχοι και πηγαίνοντας προς τα κάτω. Ξεκαθάρισε δε, πως σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρξει διαγραφή των λιστών και πως κανένα πολιτικό πρόσωπο ή πολίτης που υπάρχουν σε αυτές δεν θα γλιτώσει τον έλεγχο. ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ "Καταφέραμε το πρωτογενές πλεόνασμα μαζί με τον ελληνικό λαό και τις θυσίες που έχει κάνει και θέλω να τονίσω ότι αυτό προήλθε και από μείωση των δαπανών. Και όλα αυτά την ώρα που η αντιπολίτευση μας κατηγορούσε ως άχρηστους και ανίκανους" υποστήριξε η κα Παπανάτσιου, ενώ πρόσθεσε: "Τα πλεονάσματα θα ήταν πολύ υψηλότερα αν δεν είχαμε δώσει τη "13η σύνταξη" ή την ενίσχυση στα νησιά μας, υλοποιώντας την υπόσχεση που είχαμε δώσει στον λαό. Στόχος πρώτος είναι να βγούμε από την επιτροπεία και εν συνεχεία να ανεβάσουμε όσο μπορούμε την οικονομία. Βλέπω ανάκαμψη της οικονομίας στο τέλος του 2017" είπε ακόμη η υφυπουργός Οικονομικών. enikonomia

New York Times: Διχασμένο το ΔΝΤ αν πρέπει να διασώσει και πάλι την σχεδόν χρεοκοπημένη Ελλάδα

Διχασμένο εμφανίζεται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για το αν θα συμμετάσχει με νέα δάνεια «στην σχεδόν χρεοκοπημένη Ελλάδα», αναφέρει σε δημοσίευμά του η εφημερίδα «New York Times», στον απόηχο των συναντήσεων του Ευκλείδη Τσακαλώτου με την Κριστίν Λαγκάρντ, στην Ουάσιγκτον. Για πάνω από ένα χρόνο, αξιωματούχοι του Ταμείου λένε- δυνατά- ότι δεν μπορούν να μετάσχουν σε ένα νέο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα, εκτός αν η Ευρώπη συμφωνήσει να ελαφρύνει το χρέος, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. «Η απροθυμία του Ταμείου να χορηγήσει περαιτέρω χρήματα στην Ελλάδα υπογραμμίζει επίσης μία ευρέως διαδεδομένη άποψη μεταξύ αξιωματούχων του ΔΝΤ- και της διοίκησης Τραμπ- ότι το ΔΝΤ ξεπέρασε τον εαυτό του με την Ελλάδα. Επίσης βλέπουν την ευθύνη για την αποκατάσταση της οικονομικής υγείας της χώρας ως κάποια που ανήκει πρωταρχικά στην Ευρώπη, η οποία αυτή τη στιγμή καλύπτει το 80% του ελληνικού χρέους», αναφέρει ακόμη το δημοσίευμα. Την ίδια ώρα, η Ελλάδα, που έχει συναινέσει στις απαιτήσεις του Ταμείου για περικοπές δαπανών, είναι αντιμέτωπη με μία αποπληρωμή χρέους ύψους 7 δισ. ευρώ τον Ιούλιο, την οποία μπορεί να μην είναι ικανή να εκπληρώσει αν ΔΝΤ και Ευρώπη δεν μπορέσουν να επιτύχουν συμφωνία για το νέο πρόγραμμα διάσωσης, συνεχίζουν οι New York Times. «Κατά πολλές έννοιες, η κατάσταση στην Ελλάδα έχει γίνει ένα υπαρξιακό ερώτημα για το ΔΝΤ. Το Ταμείο έχει επικριθεί για υπερβολική χορήγηση πόρων στην ευρωπαϊκή κρίση χρέους. Για παράδειγμα, τα 30 δισ. ευρώ που δάνεισε στην Ελλάδα το 2010 ήταν 30 φορές περισσότερα από την οικονομική συνεισφορά της Ελλάδας ως μέλος του Ταμείου. Το δάνειο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην ιστορία του ΔΝΤ», σημειώνει η εφημερίδα. «Ομως, το Ταμείο έχει μία υποχρέωση να δανείζει σε χώρες που είναι σε οικονομική ανάγκη όπως και να διασφαλίζει την παγκόσμια οικονομική σταθερότητα», συμπληρώνει. «Σε αυτό το σημείο γίνεται ιδιαίτερα ανήσυχο. Το Ταμείο στυλώνει τα πόδια, αλλά αν επικρατήσει η ριψοκίνδυνη διπλωματία που έχουν ασκήσει οι Ευρωπαίοι και οι Ελληνες στο παρελθόν, θα δείτε μεγαλύτερη αστάθεια στις αγορές. Αυτό σίγουρα προκαλεί άγχος, τόσο εντός του Ταμείου, όσο και εντός των εθνικών κυβερνήσεων», σχολίασε ο Ράνταλ Χένινγκ, ειδικός σε ζητήματα παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών θεσμών. Σε αντίθεση με προηγούμενες εαρινές συζητήσεις, τα ερωτήματα για την Ελλάδα δεν μονοπώλησαν τη δημόσια συζήτηση αυτή την εβδομάδα, κατά την οποία υπουργοί Οικονομικών και κεντρικοί τραπεζίτες βρίσκονται στην Ουάσινγκτον, σημειώνουν οι New York Times. Αντί για αυτό, στην ατζέντα κυριάρχησε η ανάκαμψη των αναδυόμενων αγορών, η βελτιωμένη προοπτική της παγκόσμιας ανάπτυξης και η αβεβαιότητα για τη δέσμευση της διοίκησης Τραμπ στις πολιτικές ελεύθερου εμπορίου που προωθεί το ΔΝΤ, συνεχίζει το δημοσίευμα. Ομως, πίσω από κλειστές πόρτες η συζήτηση για τα επόμενα βήματα με την Ελλάδα κατανάλωσε πολύ χρόνο, όπως πάντα, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. «Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος συναντήθηκε με αξιωματούχους, αλλά μικρή πρόοδος έγινε σύμφωνα με ανθρώπους που ενημερώθηκαν για τις συζητήσεις», αναφέρει το δημοσίευμα. Οι δημόσιες τοποθετήσεις, παρατηρούν οι New York Times, δεν άλλαξαν: πρέπει να βγαίνουν τα νούμερα πριν το Ταμείο σκεφτεί να εκταμιεύσει χρήματα, μήνυμα που έστειλε και η Κριστίν Λαγκάρντ. «Η Γερμανία και άλλοι δανειστές της βόρειας Ευρώπης, που είναι βαθιά καχύποπτα για την ικανότητα της Ελλάδας να χειριστεί τα οικονομικά της μακροπρόθεσμα, έχουν υποσχεθεί στους ψηφοφόρους ότι θα συμφωνήσουν σε άλλο ελληνικό πρόγραμμα μόνο αν το ΔΝΤ συμφωνήσει», σημειώνει η εφημερίδα. Οι New York Times υπενθυμίζουν την έκθεση του Peterson Institute, που δόθηκε αυτό το μήνα στη δημοσιότητα, που- όπως σημειώνει η εφημερίδα- αναδεικνύει το πόσο σύνθετο είναι το ελληνικό ζήτημα. Αυτή αμφισβητεί την ικανότητα της Ελλάδας να πετυχαίνει σταθερά αρκετά μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα που επιτρέπουν να πληρώνει το χρέος της. Και παρότι αποδέχεται ότι η Ευρώπη έχει προτείνει εφικτά μέτρα για τη μείωση του χρέους, όπως η παράταση ωριμάνσεων, υποστηρίζει ότι για να κάνουν διαφορά αυτά τα μέτρα, η Ευρώπη θα πρέπει να δεσμευθεί σε έως και 100 δισ. ευρώ επιπλέον δάνεια. Ο συντάκτης της έκθεσης, Ζερομίν Ζετελμέγιερ, ειδικός στα ζητήματα χρέους, που πρόσφατα εργάστηκε ως υψηλόβαθμος σύμβουλος στο γερμανικό ΥΠΟΙΚ ενώ στο παρελθόν υπήρξε οικονομολόγος του ΔΝΤ, κατέληξε ότι δεν υπάρχει απλή λύση στο ελληνικό ζήτημα. «Είναι απογοητευτικό. Ενώ υπάρχουν τεχνικές λύσεις, υπάρχουν μεγάλα πολιτικά προβλήματα που συνδέονται με όλες αυτές», σχολίασε ο Ζετελμέγιερ μιλώντας στους New York Times. «Υπάρχει η εκτίμηση ότι απλά θα υπάρχει περισσότερη αναβλητικότητα. Και τα πράγματα μπορεί να ξεφύγουν από τον έλεγχο», συμπλήρωσε. Για αυτό κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι το ΔΝΤ και η Γερμανία θα βρουν τρόπο να συμβιβαστούν, με την Ευρώπη να συμφωνεί σε αρκετή ελάφρυνση χρέους προκειμένου να επανέλθει στο πρόγραμμα το Ταμείο, σημειώνει το δημοσίευμα. «Ο χρόνος τρέχει. Με τις ευρωπαϊκές εκλογές, το τελευταίο που θέλει ο καθένας είναι μία ακόμη ελληνική κρίση», σχολίασε ο Χένινγκ. eleftherostypos