Η Eurostat επιβεβαίωσε την ΕΛΣΤΑΤ: Πλεόνασμα 3,9% το 2016. Στο 179% το χρέος

Στο 0,7% και στο 179% του ΑΕΠ διαμορφώθηκαν το πλεόνασμα και το χρέος αντίστοιχα στην Ελλάδα το 2016, σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση των στοιχείων της Eurostat για το έλλειμμα και το χρέος των κρατών-μελών της ΕΕ για την περασμένη χρονιά. Ειδικότερα, η Eurostat, επιβεβαίωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την Παρασκευή και δείχνουν ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 έφτασε το 3,9% του ΑΕΠ με βάση τους κανόνες της στατιστικής αρχής (4,19% με βάση τα προβλεπόμενα στο πρόγραμμα διάσωσης). η οποία κάνει λόγο για πλεόνασμα στο ισοζύγιο της κυβέρνησης, ύψους 1,288 δισ. ευρώ ή 0,7% του ΑΕΠ. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δε προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). eleftherostypos

ΑΣΕΠ: Εξέταση επιτυχόντων στην ορθοφωνία

ΑΣΕΠ 2017: Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (asep.gr) για την πλήρωση θέσεων του κλάδου ΠΕ2 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Προκήρυξη 1Γ/2015-ΦΕΚ 8/29-10-2015,...

Αιτήσεις αναπληρωτών 2017: O ΠΑΣΑΔ για τους πίνακες αναπληρωτών

Ο ΠΑΣΑΔ ενημερώνει: Στα μέσα προς τέλη Μαΐου αναμένεται η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων και ακολούθως προθεσμία πέντε ημερών για ενστάσεις στο ΑΣΕΠ.Αρνητική είναι η στάση της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας του Υπουργείου για παράταση της διαδικασίας ή για άνοιγμα ξανά, αργότερα, του ΟΠΣΥΔ προκειμένου να γίνει εγγραφή στους πίνακες όσων έχουν αποκτήσει πτυχίο, μεταπτυχιακό, συμπληρώνουν δεκαμηνο στην Ειδική Αγωγή ή θα προσληφθούν από εδώ και πέρα.Τα κενα Γενικής Αγωγής έχουν ζητηθεί μέχρι αύριο το μεσημέρι.ΠΑΣΑΔ

ΑΣΕΠ: Μονιμοποίηση έως 30.000 συμβασιούχων

ΑΣΕΠ: Την εργασιακή αποκατάσταση χιλιάδων συμβασιούχων του δημόσιου τομέα που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα προωθήσει η κυβέρνηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνολικής συμφωνίας με τους δανειστές Το...

Τροπολογία Δημοκρατικής Συμπαράταξης για το ακατάσχετο επιχειρηματικών λογαριασμών

Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού φυσικών και νομικών προσώπων, άρση εμποδίων εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού και ένταξη σε αυτόν περισσοτέρων επαγγελματικών δραστηριοτήτων, ζητά με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Η τροπολογία που φέρει τις υπογραφές όλων των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης πλην της Φώφης Γεννηματά, «επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία». Η αιτιολογική έκθεση Η επιστροφή της οικονομίας σε ύφεση, η υπερφορολόγηση των δύο τελευταίων χρόνων, τα capital controls και η καθίζηση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος κατά την ίδια χρονική περίοδο, έχει προκαλέσει ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η Πολιτεία οφείλει αντί να προβαίνει τυφλά, σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον των επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν, να θεσμοθετήσει άμεσα έναν ειδικό Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Τραπεζικό Λογαριασμό, προκειμένου να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία τους και στην δυνατότητά τους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Την αναγκαιότητα αυτή επιχειρεί να ικανοποιήσει η παρούσα προτεινόμενη τροπολογία. Περαιτέρω η τροπολογία επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία. Επιπλέον, αναδιαμορφώνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης, με αντικατάσταση της «πολυτελούς» διαδικασίας της συζήτησης ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με έκδοση διαταγής Ειρηνοδίκη, προς αποφυγή περιττών γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Τέλος, ενισχύεται η αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα της διαπραγμάτευσης, στα πρότυπα της διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με την απόδοση εξουσίας στον συντονιστή (διαμεσολαβητή) να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις στα μέρη, προς άρση αδιεξόδων και διευκόλυνση επίτευξης συμφωνίας. Ειδικότερα, η πρώτη παράγραφος εισάγει την έννοια του ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού για όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, ο οποίος είναι απολύτως αναγκαίος προκειμένου να διενεργούνται απρόσκοπτα πληρωμές εργαζομένων, φόρων, εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, προμηθευτών, λειτουργικών εξόδων κ.λπ.. Με τις παραγράφους 2 και 13 συμπεριλαμβάνονται στον εξωδικαστικό μηχανισμό οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι αλιείς ώστε να μπορούν να ρυθμίσουν το σύνολο των οφειλών τους προς πιστωτές, προμηθευτές, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. Με την παράγραφο 3 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και σε όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών και πριν την 1η Ιουλίου 2016. Με την παράγραφο 4 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό, ως δεύτερη ευκαιρία, και σε όσες επιχειρήσεις προχώρησαν από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, είναι εγγεγραμμένες ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα – ιδιοκτήτες αυτών εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους. Με την παράγραφο 5 αίρεται ο αποκλεισμός που προέβλεπε το νομοσχέδιο για οφειλέτες, όταν αυτοί οφείλουν πάνω από το 85% των υποχρεώσεών του σε έναν και μόνο πιστωτή. Με τις παραγράφους 6 και 7 προβλέπεται για την ένταξη μιας επιχείρησης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό να χρειάζεται μία κερδοφόρα χρήση (λειτουργικά κέρδη) τα τελευταία 5 χρόνια και λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της εξέλιξης του κύκλου εργασιών σε περίπτωση που η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας δεν παρουσιάζουν κερδοφορία. Παράλληλα, με την παράγραφο 8 παρέχεται εξουσιοδότηση για περαιτέρω εξειδίκευση και επέκταση των κριτηρίων βάσει των πραγματικών αναγκών της ελληνικής οικονομίας. Με την παράγραφο 9 εξασφαλίζεται ότι δύνανται να συμπεριλαμβάνονται στο Μητρώο Συντονιστών το σύνολο των Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Με την παράγραφο 10 αναδιαμορφώνεται, απλουστεύεται και επιταχύνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Με την παράγραφο 11 δίδεται στον συντονιστή η κρίσιμη εξουσία να απευθύνει προτάσεις στα μέρη, προς υποβοήθηση της διαπραγμάτευσης. Με την παράγραφο 12 λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την προστασία της πρώτης κατοικίας συνοφειλέτων και εγγυητών δανείων οι οποίοι δεν σχετίζονται με τη διαχείριση και λειτουργία της επιχείρησης. Τροπολογία - Προσθήκη Στο σχέδιο νόμου “Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων” 1.α. Προστίθεται νέο άρθρο 18 ως εξής: «Άρθρο 18 Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, στον πρωτογενή, δευτερογενή ή τριτογενή τομέα, δύναται να διατηρεί Ειδικό Ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έναντι κάθε είδους απαίτησης και από οποιονδήποτε, σ΄ ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας. Μέσω του Ειδικού Ακατάσχετου Επιχειρηματικού Λογαριασμού, θα πραγματοποιείται η διαχείριση: α) εσόδων από συναλλαγές μέσω POS ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών β) καταβολής αμοιβών των εργαζομένων γ) κατάθεσης των ασφαλιστικών εισφορών και πληρωμής των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο (Φόροι, ρυθμίσεις, ΦΠΑ κ.λπ.) δ) πληρωμή ενοικίων, ΔΕΚΟ προμηθευτών κ.λπ. ε) εύλογες δαπάνες διαβίωσης Το ύψος του ποσού του Ακατάσχετου Λογαριασμού προσδιορίζεται ανάλογα με τη δυναμικότητα της επιχείρησης, τον κύκλο εργασιών των προηγούμενων ετών, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις που καθορίζονται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με την ίδια Απόφαση ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου αυτού». β. Το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου αναριθμείται σε 19. 2. Από το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 διαγράφεται η φράση «με πτωχευτική ικανότητα». 3. Στην περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται η φράση «μετά την 1η Ιουλίου 2016» με τη φράση «στο παρελθόν». 4. Στο τέλος του κειμένου της περίπτωσης γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 2 προστίθεται φράση ως εξής «ή εκτός αν η επιχείρηση προχώρησε από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, παραμένει εγγεγραμμένη ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες αυτής εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους.». 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 2 διαγράφεται και οι παράγραφοι 6 και 7 αναριθμούνται σε 5 και 6, αντίστοιχα. 6. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις ή εφόσον τα έσοδα μεσοσταθμικά για τις τελευταίες πέντε χρήσεις είναι άνω του 60% των μεσοσταθμικών εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων». 7. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις» και προστίθεται περίπτωση γ) ως εξής: «γ) έχει έσοδα μεσοσταθμικά άνω του 60% των αντίστοιχων εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων.». 8. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 3 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας και Ανάπτυξης και Οικονοµικών, δύναται να προσδιορίζονται περαιτέρω ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, όπως ενδεικτικά ο συνδυασμός χρηματοοικονομικών αριθμοδεικτών, η εξέλιξη των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις ή η διενέργεια άμεσων επενδύσεων, για την ένταξη και επιχειρήσεων που δεν πληρούν τα κριτήρια των ανωτέρω παραγράφων του παρόντος άρθρου». 9. Οι παράγραφοι 5, 6 και 7 του άρθρου 6 διαγράφονται και η παράγραφος 8 αναριθμείται σε παράγραφο 5. 10. α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 12 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Ο οφειλέτης ή συμμετέχων πιστωτής δύναται να υποβάλλει στο Ειρηνοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου έχει έδρα ο οφειλέτης, αίτηση επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Ο Ειρηνοδίκης με διάταξή του επικυρώνει τη σύμβαση. Οι παρεμβάσεις, πρόσθετες ή κύριες, ασκούνται αποκλειστικά με κατάθεση προτάσεων μέχρι την επικύρωση από τον Ειρηνοδίκη χωρίς τήρηση προδικασίας». β. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 αντικαθίσταται ως εξής: «Από την κατάθεση της αίτησης επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών και μέχρι την έκδοση διαταγής από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη για την επικύρωση ή μη της συμφωνίας αναδιάρθρωσης, αναστέλλονται αυτοδικαίως τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη για την ικανοποίηση απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί πριν την υποβολή αίτησης υπαγωγής στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών». γ. Η παράγραφος 4 του άρθρου 12 καταργείται, οι δε λοιπές παράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως. δ. Τα δύο τελευταία εδάφια της νέας παραγράφου 4, μετά την αναρίθμηση, αφαιρούνται. ε. Η νέα παράγραφος 5, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Ο αρμόδιος Ειρηνοδίκης εξετάζει όλες τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν εγγράφως κατά της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, καθώς και κάθε άλλη ένσταση που προβάλλεται κατά τα ανωτέρω και απορρίπτει την αίτηση επικύρωσης μόνο εφόσον συντρέχει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις: (α) Εφόσον παραβιάσθηκαν οι υποχρεωτικοί κανόνες που προβλέπονται στα άρθρα 9 και 15. (β) Εφόσον παραβιάσθηκαν άλλοι κανόνες της διαδικασίας και η παράβαση προκάλεσε βλάβη σε συμμετέχοντα ή μη πιστωτή. (γ) Εφόσον δεν κλητεύθηκαν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης πιστωτές που είναι δικαιούχοι ποσοστού επί του συνόλου των απαιτήσεων κατά του οφειλέτη, ικανού να ανατρέψει τη σύναψη της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. (δ) Εφόσον αποδεικνύεται ότι ο οφειλέτης δεν εκπληρώνει τις χρηματικές υποχρεώσεις του, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο Ειρηνοδίκης επικυρώνει τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών». στ. Η νέα παράγραφος 6, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Κατά της διαταγής του Ειρηνοδίκη επιτρέπεται άσκηση ανακοπής από κάθε πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον». ζ. Η νέα παράγραφος 7, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Η διαταγή επικύρωσης καταλαμβάνει το σύνολο των απαιτήσεων του οφειλέτη που ρυθμίζονται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών και δεσμεύει τον οφειλέτη και το σύνολο των πιστωτών, ανεξαρτήτως συμμετοχής τους στην διαπραγμάτευση ή την σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών. Η διαταγή επικύρωσης αποτελεί τίτλο εκτελεστό. Εφόσον ο οφειλέτης είναι πρόσωπο εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3419/2005 (Α’ 297), η διαταγή επικύρωσης υποβάλλεται προς καταχώριση και δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. με επιμέλεια και δαπάνες του αιτούντος. Για τους λοιπούς οφειλέτες η ανωτέρω δημοσίευση γίνεται στην ιστοσελίδα της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.». 11. Στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση, ο συντονιστής είναι ελεύθερος να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις προς τα μέρη της διαπραγμάτευσης». 12. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 9 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου δεν έχουν εφαρμογή για τη δηλωθείσα στην τελευταία δήλωση φόρου εισοδήματος ως κύρια κατοικία του συνοφειλέτη εκτός και αν αυτός είναι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνων σύμβουλος σε ανώνυμη εταιρεία, διαχειριστής σε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία ή ομόρρυθμος εταίρος ή διαχειριστής σε προσωπική εταιρεία.» 13. Από την παράγραφο 21 του άρθρου 15 διαγράφεται η φράση «και την παράγραφο 5 του άρθρου 2 ή επειδή αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, τα οποία αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με το ν. 4172/2013, αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα». cnn

Η υπουργική απόφαση πρόσληψης αναπληρωτών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το 2017-18

Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις δομές της Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ,ΚΕ.Δ.Δ.Υ. , Ε.Δ.Ε.Α.Υ. καθώς και για την εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής Παιδείας) για το σχολικό έτος 2017-2018ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ Υ.Α. ΕΔΩ ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.Ε.Κ. ΜΕ ΤΗΝ Υ.Α., ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/1-2017-2018.html ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩΝ 13 Π.Δ.Ε. ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18, ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/13.html

Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛΙΔΕΚ

24-04-17 Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛΙΔΕΚ Τα εννέα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου, που πριν από ένα μήνα είχαν εκλεγεί από τη Γενική Συνέλευση του ΕΛΙΔΕΚ, προχώρησαν την Παρασκευή 21-4-17 στο αποφασιστικό βήμα της επιλογής του Προέδρου και Αντιπροέδρου του ΕΛΙΔΕΚ. Ως Πρόεδρος εκλέχθηκε ο Διονύσης Τσιχριτζής, Πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Πολυτεχνείου Κρήτης και κορυφαίος καθηγητής Πληροφορικής. Ως Αντιπρόεδρος εκλέχθηκε ο Ξενοφών Βερύκιος, επιφανής καθηγητής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών και κάτοχος ένδεκα Ευρωπαϊκών και Διεθνών Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Τις εργασίες του Επιστημονικού Συμβουλίου άνοιξε με την ενημέρωση των μελών ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης, ο οποίος στην εισήγησή του ανέλυσε τις προϋποθέσεις, τους στόχους και τις προοπτικές του ΕΛΙΔΕΚ. Ακολούθησε η ψηφοφορία των μελών του ΕΣ για την εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου και εκτενείς συζητήσεις περί οργανωτικών θεμάτων και των προτεραιοτήτων του εγχειρήματος. Στο τέλος οι παρευρισκόμενοι ξεναγήθηκαν στους χώρους που παραχωρήθηκαν πρόθυμα από το Ινστιτούτο ΠΑΣΤΕΡ για τη στέγαση του ΕΛΙΔΕΚ. Μετά την εκλογή του ο Πρόεδρος κ.Διονύσης Τσιχριτζής δήλωσε: «Ευχαριστώ το Σώμα και τη ΓΣ οι οποίοι μου έκαναν την τιμή να με εκλέξουν σε αυτή την θέση. Είναι τεράστια η ευθύνη γιατί διαχειριζόμαστε χρήματα τα οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε στις δύσκολες αυτές συνθήκες και να κάνουμε πραγματικά ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τους καλούς επιστήμονες στην Ελλάδα. Τα μεγάλα και επείγοντα θέματα που θα μας απασχολήσουν είναι να δημιουργηθεί μια καλή επικοινωνία μεταξύ μας και να δημιουργήσουμε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, δεδομένου ότι προερχόμαστε από διαφορετικούς κλάδους. Στο επόμενο βήμα θα πρέπει να αναζητήσουμε επιπλέον χρηματοδοτήσεις ώστε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του ΕΛΙΔΕΚ και να δημιουργήσουμε ευρύτερες προοπτικές για το μέλλον». Ο Αντιπρόεδρος κ.Ξενοφών Βερύκιος δήλωσε: «Το ΕΛΙΔΕΚ δημιουργείται με πάρα πολύ καλούς οιωνούς και έχει πολύ καλές προοπτικές για να δώσει μια καινούργια ώθηση στον Τομέα της επιστημονικής έρευνας στην χώρα μας. Πράγματι, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην δημιουργία αξιόλογης ερευνητικής δραστηριότητας και κυρίως να δώσει την ευκαιρία σε νέους Έλληνες επιστήμονες να αναπτύξουν την Επιστήμη και την Τεχνολογία προς όφελος της Οικονομίας και της Κοινωνίας του τόπου μας και, όπως ελπίζουμε, να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα αντιστρέψουν το brain drain».

Ο Αλέξης Τσίπρας πήρε τηλέφωνο τον Μακρόν για συγχαρητήρια

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον νικητή του πρώτου γύρου των γαλλικών προεδρικών εκλογών, Εμανουέλ Μακρόν είχε νωρίτερα σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. Ο Ελληνας πρωθυπουργός συνεχάρη τον κ. Μακρόν για το αποτέλεσμα, του ευχήθηκε καλή επιτυχία στη μάχη του δεύτερου γύρου απέναντι στην άκρα δεξιά, και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι με την εκλογή του θα υπάρξει συνέχεια στις στενές σχέσεις φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία.

Oι επόμενες προκηρύξεις ΑΣΕΠ μέχρι το καλοκαίρι

ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΑΣΕΠ ΑΣΕΠ: Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να εκδοθούν δύο προκηρύξεις θέσεων εκ των οποίων η πρώτη θα αφορά την πρόσληψη 68 αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, φυλάκων, συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης...

Κομισιόν: Η Ελλάδα ξεπέρασε το 2016 και το στόχο του 2018

Η Ελλάδα ξεπέρασε το 2016 και το στόχο του 2018 ανέφερε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες. «Η χώρα παρουσίασε πλεόνασμα 4,2% του ΑΕΠ για το 2016 με βάση τους ορισμούς του προγράμματος. Αυτό είναι σημαντικά πάνω από το 0,5% του ΑΕΠ που ήταν ο στόχος του προγράμματος για το 2016 και πάνω ακόμα και από το στόχο του 3,5% του ΑΕΠ που προβλέπεται το 2018. Αυτό επιβεβαιώνει τις τάσεις που εμείς στην Κομισιόν αναφέρουμε εδώ και καιρό» σημείωσε. Παράλληλα ο κ. Σχοινάς επιβεβαίωσε την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα με στόχο να υπάρξει τεχνική συμφωνία (Staff Level Agreement) το συντομότερο δυνατό. «Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν αύριο Τρίτη και αναμένεται να κρατήσουν κάποιες ημέρες» σημείωσε. Επιβεβαιώνει η Eurostat τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρωτογενές πελόνασμα Επιβεβαίωσε σήμερα, Δευτέρα, η Eurostat τα στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την περασμένη Παρασκευή για το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,9% του ΑΕΠ. Το χρέος φτάνει το 179% του ΑΕΠ ή 314,897 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση στοιχείων της Eurostat το πλεόνασμα φτάνει το 0,7% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat για το πλεόνασμα διαφέρουν από το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα του προγράμματος, καθώς συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δαπάνες για τους τόκους. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δεν προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). tovima

Τί γίνεται με το ΚΕΑ και την Κάρτα ανεργίας

Νέες οδηγίες για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) δίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας ενώ γίνεται γνωστό ότι αν δεν ανανεωθεί η κάρτα ανεργίας αιτούντων που είναι εγγεγραμμένοι στα...

Οι φοιτητές επιστρέφουν στη Σύγκλητο – Τι θέλει να πετύχει το Υπ. Παιδείας

Οι φοιτητές επιστρέφουν στη διοίκηση των πανεπιστημίων μέσω εκπροσώπων των φοιτητικών παρατάξεων, όπως συνέβη για πρώτη φορά 35 χρόνια πριν. Απόστολος Λακασάς Με τον τρόπο αυτό η νυν ηγεσία του...

Οδηγίες για την αίτηση αναπληρωτών Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. και από τις 13 Π.Δ.Ε. της χώρας

Π.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ - http://attik.pde.sch.gr/Π.Δ.Ε. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - http://kmaked.pde.sch.gr/Π.Δ.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ/ΘΡΑΚΗΣ - https://www.pdeamth.gr/Π.Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - http://dmaked.pde.sch.gr/ Π.Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ - http://kritis.pde.sch.gr/2017/04/24/13495/Π.Δ.Ε. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - http://stellad.pde.sch.gr/new/2510/ και http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/blog-post_85.htmlΠ.Δ.Ε. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ - http://pelop.pde.sch.gr/Π.Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - http://pdede.sch.gr/new/Π.Δ.Ε. ΗΠΕΙΡΟΥ - http://srv-ipeir.pde.sch.grΠ.Δ.Ε. ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ - http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/04/2017-18_23.htmlΠ.Δ.Ε. ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ - http://naigaiou.pde.sch.gr/pde2/Π.Δ.Ε. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - http://ionion.pde.sch.gr/Π.Δ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - http://thess.pde.sch.gr/jn/index.php

H Eurostat επιβεβαιώνει την ΕΛΣΤΑΤ για το πλεόνασμα του 2016

Με ανακοίνωσή της η Eurostat επιβεβαιώνει τα δημοσιονομικά στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την Παρασκευή και δείχνουν ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 έφτασε το 3,9% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν πως η Ελλάδα έχει το πέμπτο μεγαλύτερο πλεόνασμα (μαζί με τόκους) ανά την ΕΕ στο 0,7% του ΑΕΠ μετά το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, τη Σουηδία και την Γερμανία. Το δημόσιο χρέος, παράλληλα -σύμφωνα με την Eurostat- διαμορφώθηκε στα 314,897 δισ. ευρώ ή στο 179% του ΑΕΠ. Σημειώνεται ότι την Παρασκευή, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε πρωτογενές πλεόνασμα 3,9% του ΑΕΠ (6,937 δισ. ευρώ), δημοσιονομικό πλεόνασμα 0,7% του ΑΕΠ και δημόσιο ακαθάριστο χρέος 179% του ΑΕΠ. Στο σύνολο της Ευρωζώνης, το έλλειμμα των γενικών κυβερνήσεων υποχώρησε στο 1,5% του ΑΕΠ (2,1% το 2015) και στις χώρες της Ε.Ε. στο 1,7% του ΑΕΠ (2,4% του 2015). Την ίδια ώρα, το δημόσιο χρέος στις χώρες της Ευρωζώνης, περιορίστηκε στο 98,5% του ΑΕΠ (90,3% το 2015), και στις χώρες της Ε.Ε. στο 83,5% του ΑΕΠ (84,9% το 2015).

Υπουργείο Παιδείας: Θέσεις για Γενικούς Διευθυντές

Γνωστοποιείται ότι εκδόθηκε και αναρτήθηκε στο Πρόγραμμα “Διαύγεια” η Προκήρυξη για την πλήρωση οριζόντιων θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης Υπουργείων κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 84-86 του Υπαλληλικού Κώδικα...

Αέριο γέλιου: Τι είναι και γιατί είναι πολύ επικύνδυνο;

Μια φαινομενικά αθώα περιπέτεια με εισπνοή αερίου από μπαλόνι, που προκαλεί ευφορία, χαλαρώνει το μυϊκό σύστημα και τις αισθήσεις και «ρίχνει» τις αναστολές αποτελεί την νέα βόμβα που σαρώνει την Ελλάδα, στέλνοντας στο νοσοκομείο Ελληνες και ξένους τουρίστες. Ο δικηγόρος Ρόδου κ. Ιωάννης Ιωαννίδης, σφόδρα ενοχλημένος από την αδράνεια των αρχών στο ζήτημα, μετά και την διαπίστωση ότι το συγκεκριμένο «ναρκωτικό» διοχετεύεται μαζικά πλέον σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στο νησί, κινεί την διαδικασία για τον ποινικό κολασμό των υπευθύνων μέσω της υπαγωγής της ουσίας στον κατάλογο των ναρκωτικών ουσιών. Όπως δήλωσε στην «Δημοκρατική» ο κ. Ιωαννίδης, πρόκειται να υποβάλει άμεσα αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, την οποία θα κοινοποιήσει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και στις Εισαγγελίες Πλημμελειοδικών Ρόδου και Εφετών Δωδεκανήσου, σε μια προσπάθεια να τεθεί τέρμα στο παρεμπόριο του φθηνού ναρκωτικού.Η χρήση του ύπουλου και φτηνού ναρκωτικού (που πρόσφατα απαγορεύτηκε στη Βρετανία) γίνεται απλά με το μπαλόνι και αυτός είναι ένας από τους λόγους που το κάνουν ανάρπαστο στη νεολαία.Το υποξείδιο ή πρωτοξείδιο του αζώτου έχει γλυκιά μυρωδιά και γεύση που προκαλούν ολιγόλεπτη ευφορία. Ωστόσο, οι ειδικοί εκπέμπουν SOS, καθώς μπορεί να προκαλέσει ασφυξία, επιληπτικές κρίσεις ή και εμφράγματα! Ο κ. Ιωαννίδης, ανήρτησε εξάλλου χθες και το ακόλουθο σχόλιο στην προσωπική του σελίδα στο facebook: “Έκανε κι αυτό την εμφάνιση του το νησί μας και μάλιστα κυκλοφορεί και πωλείται «ελεύθερα», χωρίς καμία παρέμβαση καμιάς δημόσιας υπηρεσίας ή τουλάχιστον και εξ όσων γνωρίζω, χωρίς να ασχοληθούν προκειμένου, να διαπιστωθεί εάν και κατά πόσο είναι βλαβερό στην ελεύθερη χρήση του, εκτός από ιατρικούς σκοπούς.Το λέω, αυτό, διότι, καίτοι, κατά το παρελθόν, ασχολήθηκε με εκτενή δημοσιεύματά της η εφημερίδα «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ», σιγή ιχθύος, καίτοι στην ΑΓΙΑ ΝΑΠΑ στην ΚΥΠΡΟ, υπήρχε θανατηφόρο κρούσμα από την χρήση του! Περιμένουμε, να συμβεί, το ίδιο και εδώ, προκειμένου να λάβουμε μέτρα;Είναι το αέριο που σε κάνει και γελάς…. δεν είναι, όμως, τελικά τόσο αστείο….Τι είναι το νιτρώδες οξείδιο; Πόσο επικίνδυνο είναι και γιατί το αποκαλούν το αέριο του γέλιου; Είναι συνήθως γνωστό σαν το αέριο του γέλιου επειδή μπορεί να προκαλέσει το αυθόρμητο γέλιο σε μερικούς χρήστες. Είναι ένα άχρωμο και άφλεκτο αέριο, με μια ευχάριστη και ελαφρώς γλυκιά μυρωδιά. Είναι αναισθητικό και αναλγητικό. Μπορεί να προκαλέσει την αναλγησία, ευφορία, ίλιγγος, και σε μερικές περιπτώσεις, μικρές παραισθήσεις.Η εισπνοή του νιτρώδους οξειδίου μπορεί να αναγκάσει τους πνεύμονες να καταρρεύσουν από τα υψηλά επίπεδα πίεσης. Αγοράζεται σε μεταλλικό δοχείο. Στη συνέχεια μεταφέρεται σε ένα μπαλόνι που πρόκειται να εισπνευστεί. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από την χρήση του είναι η έλλειψη οξυγόνου. Εάν για παράδειγμα χρησιμοποιηθεί σε ένα κλειστό χώρο όπως είναι ένα αυτοκίνητο ή σε δωμάτιο, μπορεί να προκαλέσει και θάνατο”.Όπως έγραψε η «δημοκρατική» οι αστυνομικές αρχές δεν μπορούν να παρέμβουν καθώς η ουσία δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των ναρκωτικών, παρά την επικινδυνότητά του. Το «αέριο γέλιου» πωλείται έναντι 3 έως 5 ευρώ στους τουρίστες σε κέντρα του Φαληρακίου και της Bar Street της οδού Ορφανίδου κι αν καταναλωθεί σε συνδυασμό με αλκοόλ ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για το χρήστη. Το «αέριο του γέλιου» ή «hippy crack», όπως είναι γνωστό, κυκλοφορεί νόμιμα. Είναι γνωστό και ως ιλαρυντικό αέριο, νίτρο ή NOS, ο χημικός τύπος του είναι Ν2Ο και ανήκει στα οξείδια του αζώτου. Σε θερμοκρασία δωματίου είναι άχρωμο, μη εύφλεκτο αέριο, με πολύ απαλή, γλυκιά μυρωδιά και γεύση.Σε υψηλές θερμοκρασίες το υποξείδιο του αζώτου είναι ισχυρό οξειδωτικό, παρόμοιο με το μοριακό οξυγόνο.Δεν εμπίπτει σε καμία νομοθεσία ενώ δεν μπορεί να ενταχθεί στα ελεγχόμενα φάρμακα ή στον περί ναρκωτικών νόμο καθώς το βρίσκει κανείς σε σωληνάριο σαντιγής για γλυκά.Αξίζει να σημειωθεί ότι στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης facebook κυκλοφορούν πολλές φωτογραφίες τουριστών που κάνουν χρήση του αερίου σε νυχτερινά κέντρα της πόλη της Ρόδου και του Φαληρακίου ενώ μάλιστα υπάρχει και διαφήμιση σε flyers μπαρ που διαφημίζεται η διάθεσή του έναντι 3 ευρώ (ΝOS BALLOONS)! Η επίσημη ονομασία του «αερίου του γέλιου» είναι «πρωτοξείδιο του αζώτου» ή «ιλαρυντικό αέριο» και είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια για τη χαλαρωτική επίδρασή του.Το «αέριο του γέλιου» εισπνέεται πάντοτε μέσα από ένα μικρό μεταλλικό κουτί ή ακόμη καλύτερα, από ένα μπαλόνι για να έχει προλάβει να ζεσταθεί επειδή είναι παγωμένο όταν βγαίνει από το δοχείο. Πού χρησιμοποιείται:• Οι οδηγοί αγώνων αυτοκινήτου το ρίχνουν στο ντεπόζιτο της βενζίνης για να ενισχύσουν την απόδοση του κινητήρα τους.• Οι σεφ ζαχαροπλαστικής το βάζουν στην κρέμα σαντιγί για να τη φουσκώσουν.• Οι αναισθησιολόγοι το αναμειγνύουν με οξυγόνο στις ναρκώσεις τους.Οι χρήστες του, αναφέρουν πάντως ότι το «αέριο γέλιου» έχει την ίδια επίδραση με μία γραμμή κοκαίνης, με τη διαφορά ότι δεν είναι παράνομο.Το υποξείδιο του αζώτου διαλύεται στην κυκλοφορία του αίματος, μειώνοντας την ποσότητα του οξυγόνου που ρέει στον εγκέφαλο και άλλα ζωτικά όργανα. Αυτό μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, προκαλώντας εγκεφαλικά επεισόδια, συσκότιση, επιληπτική κρίση και καρδιακή προσβολή.Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος ασφυξίας, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη του εγκεφάλου, ή θάνατο από ασφυξία. Ιατρικά γνωστή ως «υποξία», συμβαίνει όταν κάποιος σταματά την αναπνοή, ή αναπνέει πολύ αμυδρά για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του οργανισμού του σε οξυγόνο – συνήθως επειδή είναι σε κατάσταση μέθης από την κατασταλτική δράση του υποξειδίου του αζώτου.Iατροί προειδοποιούν ότι η εισπνοή του μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικά, παραισθήσεις, κρίσεις, ακράτεια, επιβάρυνση της καρδιάς, χρόνια κατάθλιψη, ακόμα και βλάβες στον μυελό των οστών. Σημειώνεται μάλιστα ότι η χρήση του πρόσφατα απαγορεύτηκε στη Βρετανία. Το «αέριο του γέλιου» έχει συνδεθεί άλλωστε με θανάτους σε Αγγλία, Ελβετία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία.Όσοι συλληφθούν στη Βρετανία να διαθέτουν ή να καταναλώνουν «αέριο του γέλιου» κινδυνεύουν με φυλάκιση που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα επτά χρόνια. Γι’ αυτό, ίσως, στις εκτός Ηνωμένου Βασιλείου διακοπές τους οι Βρετανοί τού… δίνουν και καταλαβαίνει! Το αέριο πλασαρίστηκε από τους εμπόρους του ως η εναλλακτική λύση στη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, καθώς είναι πολύ φτηνότερο. Οι κάθε λογής dealers, που είχαν ρίξει το βάρος τους στη Βρετανία, παραμύθιαζαν τους υποψήφιους «πελάτες» τους λέγοντάς τους ότι θα νιώσουν όπως οι VIPs! Παρέλειπαν, βεβαίως, να πουν ότι η διάρκεια της επίδρασής του δεν ξεπερνά τα 30 δευτερόλεπτα, αλλά οι συνέπειες από τη χρήση του μπορεί να είναι σοβαρές. Είναι ενδεικτικό ότι οι συντάκτες της τελευταίας παγκόσμιας έκθεσης για τα ναρκωτικά (Global Drug Survey 2015), όπου συμπεριλήφθηκε το «αέριο του γέλιου», επισημαίνουν τις κόκκινες γραμμές χρήσης του πρωτοξειδίου του αζώτου. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι όποιος εμμένει στη χρήση του πρέπει να αποφεύγει τη λήψη του απευθείας από το φιαλίδιο της συσκευασίας του και να μην το χρησιμοποιεί παράλληλα με άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες ούτε με αλκοόλ. Επιπλέον, η εισπνοή πέντε μπαλονιών είναι το ανώτατο όριο και θα πρέπει να υπάρχει χρονικό κενό ανάμεσα στη χρήση καθενός από αυτά, ενώ θεωρούν απαραίτητο να υπάρχει επαρκής αερισμός στον χώρο όπου γίνεται η εισπνοή. Το «αέριο του γέλιου» εξολοθρεύει τη βιταμίνη Β12, γι’ αυτό απαιτείται αναπλήρωσή της με πρωτεϊνούχα τρόφιμα, όπως κρέας, ψάρι, αβγά και τυρί, ή συμπληρώματα για τους vegeterians, προκειμένου να αποφευχθούν οι επιπτώσεις από την έλλειψή της.

Γεωργαντάς: Το αίτημα για εκλογές δεν έχει ορόσημα, είναι συνεχόμενο

«Η αντιπολίτευση έχει την υποχρέωση, όταν βλέπει ότι η οικονομική πολιτική που ασκείται είναι αδιέξοδη, να ζητήσει εκλογές κι αυτό δεν έχει χρονοδιαγράμματα και ορόσημα είναι ένα αίτημα συνεχόμενο» δήλωσε ο τομεάρχης Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΝΔ, βουλευτής Κιλκίς Γιώργος Γεωργαντάς στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM». «Εμείς δεν δημιουργούμε κανένα ζήτημα σε σχέση με τις προοπτικές σταθερότητας της οικονομίας, ακριβώς επειδή το αίτημα για εκλογές είναι παράλληλο με τη μεγάλη ταχύτητα στην προώθηση των μεταρρυθμίσεων, δεν είναι ένα αίτημα για εκλογές, όπως ήταν από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος αμφισβητούσε όλες τις υπογραφές της ελληνικής κυβέρνησης» επισήμανε ο κ.Γεωργαντάς, εκφράζοντας, παράλληλα, επιφυλάξεις κατά πόσο η κυβέρνηση επιδιώκει σήμερα το γρήγορο κλείσιμο της αξιολόγησης. «Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι όλες οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να τελειώσουμε και να φύγουμε μπροστά. Υπάρχει ακόμη μερίδα και υπουργών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι δεν έχουν αποκλείσει και το ενδεχόμενο μίας δεύτερης λύσης ή τουλάχιστον με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο. Αυτό με προβληματίζει. Δε βλέπω και καμία πρόθεση ή δραστηριοποίηση στο θέμα της υλοποίησης των ήδη ψηφισθέντων μέτρων, ιδίως σε ό,τι έχε να κάνει με επενδύσεις, με μεταρρυθμίσεις. Πηγαίνουν όλα με ρυθμούς χελώνας, ενώ είμαστε η μοναδική περίπτωση στον κόσμο που έρχεται μία αντιπολίτευση και πιέζει την κυβέρνηση να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις, ιδιωτικοποιήσεις» διευκρίνισε.

Κομισιόν: Επιστρέφουν σήμερα οι θεσμοί στην Αθήνα

Την επιστροφή της αποστολής των θεσμών στην Αθήνα σήμερα, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωση του Τύπου στις Βρυξέλλες. «Οι θεσμοί επιστρέφουν σήμερα, με στόχο να ολοκληρώσουν την τεχνική συμφωνία το συντομότερο δυνατό, στη βάση της συναντίληψης που επιτεύθχηκε στο Eurogroup στη Βαλέτα. Οι συνομιλίες αναμένεται να ξεκινήσουν αύριο και να διερκέσουν αρκετές ημέρες» ανέφερε ο κ. Σχοινάς. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat, υπογράμμισε πως σε όρους προγράμματος, αυτά αντιστοιχούν σε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 4,2% του ΑΕΠ το 2016. «Αυτό το νούμερο ξεπερνάει σημαντικά τον στόχο του προγράμματος για 0,5% του ΑΕΠ για το 2016, αλλά και τον στόχο 3,5% του ΑΕΠ για το 2018. Αυτό, επίσης, επιβεβαιώνει την τάση που είχαμε ήδη διαπιστώσει, εμείς στην Επιτροπή εδώ και λίγο καιρό», κατέληξε εκπρόσωπος της Κομισόν.