Φοιτητικό επίδομα – ΙΚΥ: Εως 28/4 οι αιτήσεις

Εως 28/4 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά στο https://iky-ypotrofies.it.minedu.gov.gr/ την αίτηση τους για το νέο φοιτητικό επίδομα του ΙΚΥ. Συνολικά 3685 υποτροφίες θα δοθούν σε φοιτητές – Δείτε συχνές...

Όλα τα μυστικά της εξωδικαστικής ρύθμισης των χρεών

Ρύθμιση των χρεών προς το Δημόσιο, τα ταμεία, τις τράπεζες και ιδιώτες πιστωτές, μπορεί να κάνει μία υπερχρεωμένη επιχείρηση με μία μόνο ενέργεια. Την επισήμανση αυτή έκανε ευθύς εξαρχής ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου. Ο ίδιος παρέθεσε όλες τις διαδικασίες και τα μυστικά του μηχανισμού ρύθμισης στον οποία μπορούν να υπαχθούν εν δυνάμει 400.000 περίπου επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές μεγαλύτερες από 20.000 ευρώ. Ειδικότερα ο κ. Παπαδημητρίου είπε: “Η υπερχρέωση των επιχειρήσεων είναι αναμφίβολα ένα από τα οξύτερα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων ετών. Πολλές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, μολονότι είναι βιώσιμες, βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης. Μέχρι τώρα, η μόνη λύση που τους παρεχόταν, προκειμένου να διασωθούν, ήταν η διμερής ρύθμιση με κάθε έναν πιστωτή τους. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων, επιδιώκει τον συντονισμό όλων των πιστωτών της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένων του Δημοσίου και του Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να διαπραγματευθεί σε μία μόνο διαδικασία με το σύνολο των πιστωτών της. Η διαδικασία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, γεγονός, το οποίο μειώνει το διοικητικό κόστος της διαδικασίας όχι μόνο για την επιχείρηση, αλλά και για τους πιστωτές, αίροντας έτσι ένα πιθανό αντικίνητρο των πιστωτών από την εξέταση αιτημάτων ρύθμισης των μικρών επιχειρήσεων. Περαιτέρω, το νομοσχέδιο προβλέπει τη συμμετοχή τόσο του Δημοσίου όσο και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ως πιστωτών με τους ίδιους όρους που συμμετέχουν και οι ιδιώτες πιστωτές. Αυτό επιτρέπει μία ρύθμιση των οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης όχι δύσκαμπτη, όπως προέβλεπε η νομοθεσία έως τώρα, αλλά προσαρμοσμένη στη βιωσιμότητα της κάθε επιχείρησης. Ιδιαίτερη προσοχή δώσαμε στα κριτήρια που πρέπει να πληροί μία επιχείρηση, προκειμένου να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό. Τα κριτήρια που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι τέτοια, ώστε να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό κάθε βιώσιμη επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους. Αποκλείονται όμως εκ των προτέρων όλες οι επιχειρήσεις, οι οποίες είτε δεν έχουν βάσιμες πιθανότητες για μία θετική αξιολόγηση βιωσιμότητας είτε δεν χρειάζονται το μηχανισμό. Με το σκεπτικό του αποκλεισμού των μη βιώσιμων επιχειρήσεων προβλέπεται ότι μία επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό μόνο εφόσον κάλυπτε τα τρέχοντα έξοδά της σε τουλάχιστον μία από τις τρεις τελευταίες χρήσεις, παρουσιάζοντας θετικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Από την άλλη πλευρά, προβλέπεται ότι, για να μπορεί μία επιχείρηση να ενταχθεί στο μηχανισμό, θα πρέπει να έχει οφειλές σε καθυστέρηση και επιπλέον οι συνολικές προς ρύθμιση οφειλές της να υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, καθώς μία επιχείρηση που δεν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν έχει ανάγκη το μηχανισμό. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση που διατυπώθηκε για ένταξη των επιχειρήσεων που δεν πληρούν το κριτήριο της μίας χρήσης λειτουργικής κερδοφορίας στις τρεις ούτε η πρόταση για χαλάρωση του κριτηρίου αυτού. Αν μία επιχείρηση επί τρία έτη δεν καλύπτει τα τρέχοντα έξοδά της, δεν θα κριθεί βιώσιμη. Επίσης δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση για πλήρη ένταξη στο μηχανισμό των ελεύθερων επαγγελματιών ή των αγροτών. Τα πρόσωπα αυτά μπορούν να υπαχθούν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ η περίπτωση των οφειλών τους προς το Δημόσιο ή προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αντιμετωπίζεται από την παράγραφο 21 του άρθρου 15. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι δεν πρέπει να αποκλείονται από το μηχανισμό οι κλειστές επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα δεν αποκλείονται, καθώς μία επιχείρηση, που διέκοψε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, μπορεί να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και έτσι να μεταπέσει στην κατηγορία της ανοικτής επιχείρησης. Προκειμένου μάλιστα να αποτρέψουμε τον κίνδυνο ερμηνευτικών αμφισβητήσεων ως προς τη δυνατότητα της κλειστής επιχείρησης να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και να ενταχθεί στο μηχανισμό, υποβάλλουμε σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου προβλέπεται ρητά αυτή η δυνατότητα. Προτάθηκε επίσης η δυνατότητα ένταξης στο μηχανισμό των κοινωφελών ιδρυμάτων. Η πρόταση μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους και μάλιστα μία προσεκτικότερη ανάγνωση του νομοσχεδίου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα κοινωφελή ιδρύματα εντάσσονται στο μηχανισμό. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2, στο μηχανισμό εντάσσεται κάθε νομικό πρόσωπο, που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα του άρθρου 45, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως και τα κοινωφελή ιδρύματα μπορούν να ενταχθούν στο μηχανισμό, χωρίς να απαιτείται μεταβολή του νομοσχεδίου. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός διαμορφώθηκε με τέτοιον τρόπο, ώστε αφενός να μπορούν να υποβληθούν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προτάσεις τεκμηριωμένες, με σοβαρές πιθανότητες αποδοχής τους από τα υπόλοιπα μέρη, αφετέρου η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, ο οφειλέτης, υποβάλλοντας την αίτησή του, ανακοινώνει προς τους πιστωτές, που πρόκειται να συμμετάσχουν, το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων, καθώς και όλα τα δεδομένα εκείνα, τα οποία θα επιτρέψουν την αξιολόγηση της βιωσιμότητάς του. Ταυτόχρονα παραιτείται του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου. Η παροχή αυτών των πληροφοριών αφενός κάμπτει την τυχόν διστακτικότητα των πιστωτών να συναινέσουν σε μία πρόταση ρύθμισης, που θα μπορούσε να οφείλεται σε ασυμμετρία πληροφόρησης, αφετέρου αποτρέπει την κατάχρηση του μηχανισμού από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Στο νομοσχέδιο ασκήθηκε η κριτική ότι ταλαιπωρεί τους αιτούντες με τη συλλογή μεγάλου αριθμού δικαιολογητικών. Στο άρθρο 16 προβλέπεται δυνατότητα διασύνδεσης ηλεκτρονικών και ψηφιακών αρχείων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για τη διασταύρωση και την επαλήθευση των στοιχείων που υποβάλει ο οφειλέτης. Κάτι τέτοιο θα μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία της διαδικασίας. Ωστόσο, μέχρι την ενσωμάτωση της λειτουργίας αυτής στην πλατφόρμα, η υποβολή των δικαιολογητικών αυτών είναι απαραίτητη, καθώς όσο πιο πλήρη εικόνα της επιχείρησης έχουν οι πιστωτές, τόσο πιο πιθανό είναι είτε να αποδεχθούν την πρόταση ρύθμισης του οφειλέτη είτε να υποβάλουν μία αντιπρόταση, που θα γίνει αποδεκτή. Η εναλλακτική λύση που προτάθηκε, για αυτεπάγγελτη αναζήτηση ορισμένων δικαιολογητικών από το συντονιστή, θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς είναι προτιμότερο ο απαιτούμενος χρόνος για τη συλλογή των δικαιολογητικών να αφιερωθεί πριν την έναρξη της διαδικασίας παρά κατά τη διάρκεια αυτής. Το σκοπό της παροχής πλήρους εικόνας στους πιστωτές, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας, εξυπηρετεί και η υποχρέωση συνυποβολής της αίτησης από όλους τους συνοφειλέτες, με την εξαίρεση φυσικά των εγγυητών του δημόσιου τομέα, οι οποίοι θεωρούνται εκ του νόμου ως συνυποβάλλοντες. Παρέχεται μάλιστα ισχυρό κίνητρο στους συνοφειλέτες, προκειμένου να συνυποβάλουν την αίτηση, καθώς, ναι μεν οι εγγυητές, που δεν συνυποβάλουν την αίτηση, ωφελούνται από τη συμφωνία που ενδεχομένως θα επιτευχθεί, ωστόσο επί μη συνυποβολής της αίτησης δικαιούται ο εξασφαλισμένος πιστωτής να αρνηθεί τη συμμετοχή του στη διαδικασία, διατηρώντας ακέραιες τις αξιώσεις του. Εξυπακούεται ότι ο εγγυητής μπορεί να ενταχθεί αυτοτελώς για το σύνολο των οφειλών του είτε στον εξωδικαστικό μηχανισμό, αν εμπίπτει στο προσωπικό πεδίο εφαρμογής του, είτε στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αν είναι φυσικό πρόσωπο χωρίς εμπορική ιδιότητα. Μετά την υποβολή της αίτησης διορίζεται συντονιστής από ειδικό μητρώο που θα τηρεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους. Ασκήθηκε κριτική για τον περιορισμένο αριθμό των συντονιστών. Ωστόσο ο αριθμός αυτός είναι επιβεβλημένος, προκειμένου να μπορεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους να ασκεί αποτελεσματική εποπτεία στους συντονιστές. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των συντονιστών δεν είναι απόλυτα περιοριστικός, καθώς η παράγραφος 7 του άρθρου 6 προβλέπει συμπλήρωση του μητρώου των συντονιστών, αν προκύψει τέτοια ανάγκη. Στο μητρώο συντονιστών εγγράφονται κατά προτεραιότητα διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές χωρίς διάκριση ανάλογα με την ειδικότητα, επομένως δεν εγγράφονται μόνο οι διαμεσολαβητές που είναι δικηγόροι. Ο συντονιστής, αφού ελέγξει την πληρότητα του φακέλου, προσκαλεί τους πιστωτές να δηλώσουν αν προτίθενται να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Από αυτό το χρονικό σημείο και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, αναστέλλεται κάθε αναγκαστική εκτέλεση κατά του οφειλέτη. Με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, κατά παραδοχή πρότασης τόσο βουλευτών όσο και της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, προβλέπεται ότι από αυτό το χρονικό σημείο αναστέλλεται η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών και όχι από την υποβολή της αίτησης. Εφόσον συμμετάσχουν στη διαδικασία πιστωτές που έχουν την πλειοψηφία των απαιτήσεων, προβλέπεται διορισμός εμπειρογνώμονα, υποχρεωτικός στις μεγάλες επιχειρήσεις και προαιρετικός στις μικρές. Ο εμπειρογνώμονας αξιολογεί τη βιωσιμότητα του οφειλέτη και, αν του ανατεθεί, εκπονεί σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών. Σύμφωνα με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, θα μπορεί στον εμπειρογνώμονα να ανατεθεί και η επαλήθευση αμφισβητούμενων απαιτήσεων. Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κάθε συμμετέχοντα πιστωτή να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα και στοιχεία από τον οφειλέτη, θεωρούμε ότι διασφαλίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τους πιστωτές από τον κίνδυνο συμμετοχής εικονικών πιστωτών στη διαδικασία. Εν συνεχεία τάσσεται προθεσμία στους πιστωτές, προκειμένου να υποβάλουν αντιπροτάσεις ρύθμισης. Είναι σκόπιμο να υποβάλλονται μόνο τεκμηριωμένες αντιπροτάσεις, οι οποίες θα έχουν βάσιμες πιθανότητες αποδοχής τους. Για το λόγο αυτό η παράγραφος 5 του άρθρου 8 προβλέπει ελάχιστο περιεχόμενο της αντιπρότασης. Από την άλλη πλευρά, εφόσον οι αντιπροτάσεις έχουν αυτό το ελάχιστο περιεχόμενο, είναι ευπρόσδεκτες από όποιον πιστωτή κι αν προέρχονται. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, κατά την οποία το δικαίωμα υποβολής αντιπροτάσεων θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στο βασικό πιστωτή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς όσο περισσότερες τεκμηριωμένες προτάσεις διατυπωθούν τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας. Από τις αντιπροτάσεις ο οφειλέτης επιλέγει ορισμένες, οι οποίες τίθενται σε ψηφοφορία. Εφόσον μία πρόταση συμφωνηθεί ανάμεσα στον οφειλέτη και στην πλειοψηφία των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, υπογράφεται σύμβαση αναδιάρθρωσης, η οποία ισχύει άμεσα, από το χρόνο της υπογραφής της. Η σύμβαση αυτή δεσμεύει και τους μειοψηφίσαντες, καθώς και τους μη συμμετέχοντες πιστωτές, με την προϋπόθεση ότι θα επικυρωθεί με δικαστική απόφαση. Στο θέμα της επικύρωσης της συμφωνίας υποστηρίχθηκαν διάφορες προτάσεις. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, για επικύρωση της συμφωνίας με απλή κατάθεσή της στη γραμματεία του δικαστηρίου, κατά το πρότυπο της κατάθεσης του πρακτικού διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με δυνατότητα οποιουδήποτε διαφωνούντος να ασκήσει ανακοπή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί. Μία τέτοια ρύθμιση οδηγεί στο αποτέλεσμα, αν για οποιονδήποτε λόγο παρέλθει η προθεσμία ανακοπής, να δεσμεύεται ένας πιστωτής από μία συμφωνία ιδιωτών εις βάρος του, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας απολύτως κρατικός έλεγχος. Η δε σύγκριση με το πρακτικό διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010 είναι ατυχής, καθώς το πρακτικό διαμεσολάβησης υπογράφεται από όλα τα μέρη, ενώ το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εν προκειμένω είναι πώς θα δεσμευτεί από τη συμφωνία ένας πιστωτής που δεν την υπογράφει. Λιγότερες αντιρρήσεις εγείρει η πρόταση για επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη ενός μόνο δικαστή, με δικαίωμα οποιουδήποτε θιγόμενου να ασκήσει ανακοπή κατά της διάταξης. Το πρόβλημα με αυτήν τη ρύθμιση είναι ότι μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη επιβράδυνση της οριστικής επικύρωσης, καθώς οι μεν ανακοπές θα ασκούνται κατά κανόνα προς το τέλος της προθεσμίας, θα δημιουργηθεί δε άσκοπη επιβάρυνση των πινακίων, αν κατά της ίδιας συμφωνίας ασκηθούν περισσότερες ανακοπές από διαφορετικούς πιστωτές. Επιπλέον η επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη εγκυμονεί τον κίνδυνο επιβάρυνσης τόσο του Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την έκδοση της διάταξης, όσο και του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, με την εκδίκαση της ανακοπής. Θεωρούμε ότι η πρόταση αυτή είναι μεν υποστηρίξιμη, πρέπει όμως να εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να εφαρμοστεί η διαδικασία της διάταξης μόνο στις περιπτώσεις, όπου μπορεί βάσιμα να προσδοκάται ότι η πιθανότητα άσκησης ανακοπής είναι μικρή. Γι’ αυτό το λόγο δεν τροποποιούμε προς το παρόν το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, συνεργαζόμαστε όμως με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προκειμένου να διαμορφώσουμε με προσοχή τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας με διάταξη. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν περιέχει διάταξη, με την οποία προστατεύονται από άδικες διώξεις οι εκπρόσωποι των πιστωτών, οι οποίοι θα συναινέσουν σε ρύθμιση οφειλών. Σχετική διάταξη προετοιμάζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και πρόκειται να εισαχθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν εγγυάται τη ρύθμιση οφειλών κάθε επιχείρησης, καθώς καμία ρύθμιση δεν μπορεί να επιβληθεί ενάντια στη βούληση της πλειοψηφίας των πιστωτών. Αίρει όμως τα εμπόδια, που μέχρι τώρα δυσχεραίνουν την επίτευξη συνολικής ρύθμισης των οφειλών των υπερχρεωμένων πλην βιώσιμων επιχειρήσεων και δημιουργεί εκείνες τις θετικές προϋποθέσεις, που θα δώσουν ανακούφιση στις επιχειρήσεις, θα τις βγάλουν από το φάσμα της πτώχευσης και θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη συνέχιση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. newsit

Κομισιόν: Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Απρίλιο

Σημαντική βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα και την Ευρωζώνη τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Business and Consumer Survey Results) σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 1,5 μονάδες στις 94,9 μονάδες, φθάνοντας πολύ κοντά στο υψηλότερο επίπεδο του τελευταίου 12μήνου που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο και τον Δεκέμβριο (95,1 μονάδες και τους δύο μήνες). Στην Ευρωζώνη, ο ESI αυξήθηκε 1,6 μονάδες στις 109,6 μονάδες που είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2007. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο δείκτης αυξήθηκε 1,4 μονάδες και έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο (110,6 μονάδες) από τον Σεπτέμβριο του 2017. Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα προέκυψε από όλους τους τομείς, με εξαίρεση τον κατασκευαστικό. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη αυξήθηκε στους τομείς των υπηρεσιών (8,9 από 6,6 μονάδες τον Μάρτιο), του λιανικού εμπορίου (3,0 από 2,7) και της βιομηχανίας (-5,6 από - 6,7). Βελτιωμένη ήταν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη (-72,2 από -74,4), με τον σχετικό δείκτη να είναι, όμως, ο τρίτος χαμηλότερος (μετά από αυτόν τον Μαρτίου και του Φεβρουαρίου) το τελευταίο 12μηνο. Στον κατασκευαστικό τομέα, η εμπιστοσύνη μειώθηκε (-53,5 από -49,8 μονάδες). Η βελτίωση του ESI στην Ευρωζώνη προέκυψε από σημαντική αύξηση της εμπιστοσύνης σε όλους τους τομείς. Επίσης, ο δείκτης αυξήθηκε και στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, περισσότερο στη Γερμανία (1,8 μονάδες), την Ιταλία (1,4) και τη Γαλλία (1,2), ενώ ακολουθούν η Ισπανία (1,0) και η Ολλανδία (0,8).

Σπίρτζης: «Οι διώξεις αφορούν διοικήσεις που κληρονομήσαμε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ»

«Δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, κληθείς να σχολιάσει τη δίωξη που ασκήθηκε κατά υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ, οι μεθοδεύσεις των οποίων φέρονται να προκάλεσαν ζημίας 1 εκατ. ευρώ στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ, επισημαίνοντας ότι «στις μέρες μας η Δικαιοσύνη έχει αφεθεί να λειτουργεί ελεύθερη, ανεξάρτητη, όπως πρέπει να λειτουργεί, και πλέον αυτά τα πράγματα αναδεικνύονται». Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης η κυβέρνηση με τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της αποκάλυψε τα κυκλώματα που στήθηκαν για δεκαετίες στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν είναι κάτι που δεν το έχουμε αποκαλύψει», είπε και σημείωσε πως «Θα ήταν λογικό να ρωτήσετε τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ για τη συγκεκριμένη λειτουργία, τους ελλιπείς μηχανισμούς ελέγχου, που όλα αυτά τα χρόνια έχουν φέρει ένα πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι και οι πολίτες». «Έχουμε», συνέχισε, «τους πρώην υπουργούς της ΝΔ να κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις στο κοινοβούλιο για τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι και λίγο "ψεύτικες" θα έλεγα, όταν έχουν πλέον την αποκάλυψη τέτοιων κυκλωμάτων σε αυτούς τους χώρους». Ερωτηθείς για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά το 2015, χρονιά διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά: «Αφορά και το 2015 όπου στην κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και υπήρχαν οι ίδιες διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες που είχαμε κληρονομήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Και μάλιστα υπήρχαν αντιδράσεις και από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά δυστυχώς και από στελέχη της τρόικας, όταν πήγαμε να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις και μας έλεγαν ότι πάμε να στήσουμε κομματικό κράτος. Είναι επομένως προφανές που πέφτουν οι ευθύνες για όλα αυτά που συναντάμε σε αυτόν το χώρο. Είναι συγκεκριμένες οι αποκαλύψεις που έχω ο ίδιος κάνει και στο κοινοβούλιο και δημόσια». Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να μιλήσει για συγκεκριμένα πρόσωπα λέγοντας ότι: «Μου έχει κοινοποιηθεί το πόρισμα της Γενικής Επιθεωρήτριας, όμως θεσμικά δεν μπορούν να αποκαλυφθούν από μένα. Αυτά είναι θέματα της Γενικής Επιθεωρήτριας και του Εισαγγελέα να τα δώσουν ή όχι στη δημοσιότητα». Τέλος, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «έχει μια συγκεκριμένη εντολή από τον ελληνικό λαό, μια συγκεκριμένη εντολή από τον πρωθυπουργό: προχωράμε και ανανεώνουμε και εκσυγχρονίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες. Εφαρμόζουμε κοινωνικές πολιτικές, προσπαθούμε να κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες όσο πιο ποιοτικές μπορούν να γίνουν σε στενά οικονομικά περιθώρια. Να έχουμε συνεργασία με τους εργαζόμενους που δίνουν πραγματικά την ψυχή τους για να έχουμε το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών που έχουμε». «Αυτό κάνουμε και αυτό παλεύουμε. Από κει και πέρα δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», υπογράμμισε. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένταση στην Βουλή για το ν/σ για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Έντονη αντιπαράθεση προκάλεσε βουλευτική τροπολογία που έχει κατατεθεί από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Δημητριάδη στο νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και, σύμφωνα με την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή. Η τροπολογία προτείνει τροποποιήσεις στο νόμο 2960/2001 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «είναι μια διάταξη που έχει σκοπό να εμπεδώσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ επενδυτών και φορέων που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καθώς και ανωνύμων εταιρειών και πιστωτικών ιδρυμάτων στα οποία συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο ή συνδέεται με αυτά». Όπως προβλέπει, κατά την περίπτωση που, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών τους στοιχείων- στο πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων ή εξυγιάνσεων ή και ειδικών εκκαθαρίσεων- καταλογίζονται, εκ των υστέρων, σε βάρος της εταιρείας οι εξαιρετικές περιπτώσεις των παραβάσεων λαθρεμπορίας, εφόσον κατά τη διάρκεια του εκάστοτε διαγωνισμού δεν είχε γνωστοποιηθεί η με οποιονδήποτε τρόπο εκκρεμούσα παράβαση στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ώστε να έχουν πλήρη γνώση των κινδύνων που αναλαμβάνουν, τότε τα πρόστιμα να καταλογίζονται στους κυρίως υπαίτιους της παράβασης. «Με την τροπολογία επιθυμούμε να ξεμπλοκάρουμε και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον μελλοντικό επενδυτή διότι δεν είναι συνυπεύθυνος για πράγματα που έχουν τελεστεί στο προηγούμενο διάστημα και δεν ήταν ενήμερος και ότι αυτές οι πράξεις», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης που έχει καταθέσει την τροπολογία, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η τροπολογία προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση του Γραμματέα της Κ.Ο, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλη Κεγκέρογλου επισημαίνοντας ότι αυτή η τροπολογία είχε κατατεθεί πάλι τον Απρίλιο του 2016 και είχε αποσυρθεί μετά από τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. «Είναι μια τροπολογία αθλιότητας, κομπίνας εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Και αν ο κ. Παπαδημητρίου, που πραγματικά έχει ένα όνομα, ως αρμόδιος για το νομοσχέδιο, την αποδεχθεί, θα κηλιδώσει το όνομά του, με ένα αίσχος. Είναι η τροπολογία της μεγάλης κομπίνας που επανέρχεται. Δεν λέει ποιους αφορά. Δεν λέει ποιους απαλλάσσει και με ποια ποσά. Δεν λέει πόσα εκατομμύρια χάνει το ελληνικό δημόσιο. Ποια είναι η ζημία. Τι είναι και ποιοι επιτέλους αυτοί οι ημέτεροι που αξίζουν τον κόπο για μια τέτοια χάρη από την πλευρά της κυβέρνησης. Όχι κύριοι! Αυτή η τροπολογία πρέπει να αποσυρθεί! Είναι ντροπή να επανέρχεται ένα χρόνο μετά για να χαρίσει εκατομμύρια σε ανώνυμους τώρα αλλά επώνυμους στη συνέχεια», είπε ο Β. Κεγκέρογλου. Από την πλευρά της η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου ανέφερε ότι δεν έχει βάση αλήθειας η καταγγελία του κ. Κεγκέρογλου και πρόσθεσε ότι με την τροπολογία ουσιαστικά δεν κηρύσσονται αλληλέγγυα συνυπεύθυνα με τους κύριους υπαίτιους, νομικά πρόσωπα, υπό την προϋπόθεση ότι την ημερομηνία μεταβίβασης μετοχών δεν είχαν κοινοποιηθεί καταλογιστικές πράξεις και δεν είχε γνωστοποιηθεί η εκκρεμότητα στους ενδιαφερόμενους επενδυτές κατά το στάδιο της διενέργειας διαγωνισμού για τη μεταβίβαση αυτών των περιουσιακών στοιχείων. Η κ. Παπανάτσιου επισήμανε εξάλλου ότι οι κυρίως υπαίτιοι δεν απαλλάσσονται των ευθυνών τους. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει ποια πρόσωπα αφορά. «Φημολογούνται διάφορα και η τροπολογία δεν είναι αθώα. Να αναβληθεί η συζήτηση, και να υπάρξει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου και να πάρει επάνω της η κυβέρνηση την τροπολογία», είπε ο Ανδρέας Λοβέρδος και πρόσθεσε: «να μάθουμε και ποια οικονομικά θέματα υπάρχουν και ποια πρόσωπα αφορά. Κύριε Παπαδημητρίου, μην κάνετε αποδεκτή την τροπολογία». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας από την πλευρά του τόνισε: «Η στάση σας, μας κάνει αλγεινή εντύπωση», είπε ο Νίκος Δένδιας και πρόσθεσε ότι η τροπολογία αυτή κατατέθηκε σήμερα στις 10.15 το πρωί για να αναρωτηθεί: «από τις 10.15 πότε προλάβατε να συνεννοηθείτε με το υπουργείο Οικονομικών, να εξηγήσετε τα παραγωγικά αίτια, να ερευνήσει το υπουργείο Οικονομικών περί τίνος πρόκειται και να έρθει εδώ η υφυπουργός Οικονομικών να μας πει ότι την αποδέχεται και μάλιστα με το σκεπτικό που ψέλλισε. Γιατί δεν είχατε το θάρρος να το φέρετε εσείς; Διότι είναι προφανές ότι υπήρξε προσυνεννόηση. Που νομίζετε ότι νομοθετείτε; Στην Μποτσουάνα;». Λίγο αργότερα και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης έκανε «έκκληση» στον υπουργό να μην δεχθεί την τροπολογία, για την προστασία και του βουλευτή που την υπογράφει, και του ιδίου και του κύρους του Σώματος. Είπε ότι η τροπολογία θα πρέπει να έρθει με έκθεση του ΓΛΚ και να ξέρει η Βουλή ποιους αφορά.

ΚΕΑ: πληρωμή ανακοίνωσε το Υπουργείο

ΚΕΑ – 40,5 εκατομμύρια ευρώ θα πάρουν αύριο και μεθαύριο 435.000 περίπου δικαιούχοι του Εισοδήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (keaprogram.gr). Συμφωνα με σχετική ανακοίνωση από  το αρμόδιο υπουργείο αύριο Πέμπτη 27 Απριλίου...

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για το μάθημα των Θρησκευτικών

27-04-17 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών 1. Έγκριση Μετακίνησης των Επιμορφωτών των Εκπαιδευτικών, των Σχολικών Συμβούλων Θεολόγων ΠΕ01, καθώς και των Επιμορφωτών του τριήμερου σεμιναρίου στην Αθήνα στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 που χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης» και ειδικότερα της Δράσης 3 με τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών» 2. Εντολή αποδέσμευσης δύο ημερών των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 01 από τα σχολικά τους καθήκοντα, προκειμένου να συμμετάσχουν ανά νομό ή περιοχή στα διήμερα επιμορφωτικά προγράμματα στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 που χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης» και ειδικότερα της Δράσης 3 με τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών» Το σχετικό έγγραφο σε μορφή pdf.

Προκήρυξη ΑΣΕΠ 3Κ/2016 αποτελέσματα

ΑΣΕΠ 2017: Εκδόθηκαν σήμερα από το ΑΣΕΠ (asep.gr) τα προσωρινά αποτελέσματα της Προκήρυξης 3Κ/2016 (ΦΕΚ 8/2-11-2016, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ). Πρόκειται για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πενήντα μίας (51) θέσεων...

Πίνακες αναπληρωτών 2017: Δεν γίνονται αποδεκτά σεμινάρια από ιδιωτικά κέντρα

Δεν γίνονται αποδεκτά, για κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, τα σεμινάρια από ιδιωτικά κέντρα ακόμα και αν τα υπό κρίση ιδιωτικά κέντρα εποπτεύονται από κρατικό φορέα πχ ΕΟΠΠΕΠ Ηλεκτρονικό...

Οι ημερομηνίες για τις ενδοσχολικές εξετάσεις 2017

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες για τις  ενδοσχολικές και απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ τάξης ΓΕ.Λ. και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2016-2017. Σύμφωνα με απόφαση...

Διαψεύδει το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ότι πουλά δάνεια σε fund

Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με ανακοίνωση του διαψεύδει κατηγορηματικά σημερινά δημοσιεύματα, που υποστηρίζουν ότι πουλά στεγαστικά δάνεια σε ξένα Funds. Αντιθέτως, όπως τονίζει, σε υλοποίηση απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ, του Ιουλίου 2016, επαναγόρασε τον τρέχοντα μήνα δάνεια συνολικής αξίας 4,8 εκ. ευρώ που είχαν εκχωρηθεί, στο πλαίσιο τιτλοποίησης, τον Ιούλιο του 2006 στην εταιρεία ειδικού σκοπού Grifonas Finance No1 PLC με έδρα το Λονδίνο, η οποία δεν είναι Fund, προκειμένου οι δανειολήπτες να ενταχθούν στα ευνοϊκά προγράμματα ρυθμίσεων του ΤΠΔ. Σύμφωνα με την ειλημμένη κυβερνητική απόφαση η νέα πολιτική επαναγοράς τιτλοποιημένων δανείων του, πρόκειται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται, ότι σε εφαρμογή του νόμου 3453/2006 και σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, η πολιτική που ακολουθούσε το Ταμείο όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να ρυθμίζει τιτλοποιημένα δάνεια, ήταν αυτά να αντικαθίστανται με άλλα, μέσω συμβάσεων επανεκχώρησης και εκχώρησης, που συνάπτονταν ταυτόχρονα, αναφέρει το ΤΠΔ στην ανακοίνωσή του. newsbeast

ΑΣΕΠ 3Κ/2016: Δείτε τα αποτελέσματα της προκήρυξης

ΑΣΕΠ – Προκηρύξεις : Αποτελέσματα προκήρυξης Πρόκειται για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πενήντα μίας (51) θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) σε φορείς...

ΑΠΔ μέχρι 28/4 – Προς παράταση ο ΕΦΚΑ

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής Α.Π.Δ. και καταβολής εισφορών για περιπτώσεις εργαζομένων στις 28/4/2017. Α) Περιόδου 1/2017 και 2/2017, για τους εργοδότες που απασχολούν μόνο δικηγόρους με έμμισθη εντολή (σ.σ. για την...

Μειώθηκε κατά 100 εκατ. ευρώ ο ELA σύμφωνα με την ΕΚΤ

Σε σχετική της ανακοίνωση η ΤτΕ, στις 27 Απριλίου 2017 το Διοικητικό Συμβούλιο δεν διατύπωσε αντίρρηση στον καθορισμό του ανώτατου ορίου παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (ELA) προς τις ελληνικές τράπεζες στο ποσό των 46,5 δισεκ. ευρώ έως και την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017, μετά από αίτημα της Τράπεζας της Ελλάδος. Η μείωση του ανώτατου ορίου κατά 0,1 δισεκ. ευρώ αντανακλά εξελίξεις στη ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών, λαμβανομένων υπόψη των ροών καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα.

“Πώς θα κάνουμε τα ΕΠΑ.Λ. κοινότητες ανάγνωσης”

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής πραγματοποιεί συνάντηση προβληματισμού με θέμα:Πώς θα κάνουμε τα ΕΠΑ.Λ. κοινότητες ανάγνωσης. Έρευνα, Προτάσεις και Προοπτικές»Ημερομηνία: Πέμπτη, 04-05-2017Τόπος: 6ο ΕΠΑΛ (Νέστου 4, Αμπελόκηποι - Αθήνα)Ώρα: 12.30 έως 14.30.Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η διερεύνηση της δυνατότητας συγκρότησης ομάδων εργασίας για τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση ερευνητικών διδασκαλιών που θα είναι επικεντρωμένες στην ενίσχυση των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ. ως αναγνωστών/τριών στα μαθήματα Γενικής Παιδείας Α΄ Λυκείου των ΕΠΑ.Λ. (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες).Απώτερος στόχος είναι η απόκτηση γνώσης και εμπειρίας που θα επιτρέψει τον καλύτερο σχεδιασμό προγραμμάτων ενίσχυσης του γραμματισμού των μαθητών/τριών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Στη συνάντηση καλούνται να πάρουν μέρος όσοι συμμετείχαν στην προηγούμενη ημερίδα της 6ης Φεβρουαρίου με θέμα: «Πώς θα κάνουμε τα ΕΠΑ.Λ. κοινότητες ανάγνωσης» και όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετάσχουν στην επόμενη φάση σε ομάδες εργασίας.,Οι δηλώσεις συμμετοχής στη συνάντηση θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέχρι την Τετάρτη 03 - 05 – 2017 στο ηλεκτρονικό μητρώο του Ι.Ε.Π. https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php. Για τη συμμετοχή στη συνάντηση δεν καλύπτονται δαπάνες μετακίνησης.[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

ΔΟΕ: Προσμέτρηση προσόντων αναπληρωτών – Νέο άνοιγμα ΟΠΣΥΔ

Αρ. Πρωτ. 1294Αθήνα 27/04/2017Προς1. Τον Υπουργό Παιδείαςκ. Γαβρόγλου Κωνσταντίνο 2. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.Θέμα: Ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των αναπληρωτών – άνοιγμα του πληροφοριακού συστήματος του ΟΠΣΥΔΤο ΔΣ της Δ.Ο.Ε. ύστερα από τις έντονες διαμαρτυρίες πολλών αναπληρωτών συναδέλφων μας, επισημαίνει την απαράδεκτη στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, η οποία απορρίπτει το αίτημά τους για νέο άνοιγμα του πληροφορικού συστήματος του ΟΠΣΥΔ, ώστε:Να προσμετρηθεί ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται κατά το φετινό σχολικό έτοςΝα γίνει η εγγραφή στους πίνακες όσων έχουν αποκτήσει πτυχίο έπειτα από τη θερινή εξεταστική των πανεπιστημιακών τμημάτων.Να συμπληρωθούν επιπλέον στοιχεία, όπως για παράδειγμα η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου. Για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι, επίσης, απαράδεκτη η στάση του ΔΟΑΤΑΠ που δεν προχωρά στην αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων που του έχουν υποβληθεί εδώ και πολύ καιρό και κωλυσιεργεί. Η απαράδεκτη επιμονή του Υπουργείου Παιδείας να μένει αμετακίνητη για τα παραπάνω θέματα είναι τεράστιο ζήτημα για τη Δ.Ο.Ε. αφού οι ενέργειες που απαιτούνται, δεν κοστίζουν τίποτε αλλά αντίθετα διευκολύνουν τους συναδέλφους αναπληρωτές.Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην ικανοποίηση όλων των παραπάνω δίκαιων αιτημάτων. Πατήστε ΕΔΩγια να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF

ΟΙΕΛΕ: Συνέρχεται το Δ.Σ. για την επιλογή Διευθυντών στα ιδιωτικά σχολεία

Την Πέμπτη, 4/5, και ώρα 9:00π.μ. συνέρχεται το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ για να συζητηθεί το κρίσιμο ζήτημα της επιλογής Διευθυντών των ιδιωτικών σχολικών μονάδων που έχει καταστεί πιο επίκαιρο από ποτέ μετά τις νέες εργοδοτικές προκλήσεις. Η ΟΙΕΛΕ ζήτησε από τα πρωτοβάθμια σωματεία να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το ζήτημα, ώστε να τεθούν υπόψη του Δ.Σ. Τα υπόλοιπα θέματα που θα συζητηθούν είναι η εφαρμογή του νόμου 4415/2016 και η λειτουργία των κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων σχετικά με την εξέταση των καταγγελιών σύμβασης και ζητήματα παραβίασης της νομοθεσίας στο χώρο των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.