Λειτουργία ορισμένων ΣΔΕ κατά το μήνα Ιούλιο

Ο.Λ.Μ.Ε. Ερμού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255 FAX: 210 32 27 382 www.olme.gr email: [email protected] Αθήνα, 28/4/2017 Λειτουργία ορισμένων ΣΔΕ κατά το μήνα Ιούλιο Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με αφορμή την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που παρατείνει τη λειτουργία ορισμένων ΣΔΕ κατά το μήνα Ιούλιο ή επεκτείνει το ωράριο τους στην κανονική περίοδο ζητάει από το ΥΠΠΕΘ τα εξής: Εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για τη σωστή λειτουργία των ΣΔΕ από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς Μη καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ΣΔΕ Για να δείτε το κείμενο σε Pdf……………ΕΔΩ

Πανελλήνιες 2017: Προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές

Πανελλήνιες 2017: H προκήρυξη του διαγωνισμού επιλογής σπουδαστών-τριών για εισαγωγής με τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2017 στις Στρατιωτικές Σχολές της χώρας – O αριθμός εισακτέων στις σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων Εκδόθηκε...

Σύνταξη 12 χρόνια νωρίτερα: Τα μυστικά και οι παγίδες

Σύνταξη από 5 έως και 12 χρόνια νωρίτερα κλειδώνουν οι ασφαλισμένοι αναγνωρίζοντας με «αίτηση τώρα» πλασματικά έτη ασφάλισης, λόγω σπουδών, στρατιωτικής θητείας, παιδιών, αλλά και χρόνου ανεργίας, ασθένειας, κενών ασφάλισης, ακόμη και ημερών απεργίας. Ολοι οι παραπάνω πλασματικοί χρόνοι γίνονται συντάξιμοι και μετρούν ως ένσημα όπως στην κανονική ασφάλιση. Τα οφέλη από εξαγορά χρόνου ασφάλισης είναι: • Η μείωση των ορίων ηλικίας. • Η μείωση του πραγματικού εργάσιμου βίου. • Η έξοδος στη σύνταξη αρκετά χρόνια νωρίτερα. Πέρα από τα πλασματικά έτη που μπορούν να αξιοποιήσουν οι ασφαλισμένοι, πρέπει να προσέξουν 4 σημεία: 1. Πότε πρέπει να τα αναγνωρίσουν. 2. Σε ποιο φορέα (αν υπάρχουν διαδοχικά Ταμεία). 3. Πόσα χρόνια γλιτώνουν από το όριο ηλικίας και τον εργάσιμο βίο. 4. Πόσο μετρούν στο ποσό της σύνταξης. Τα μυστικά αυτά αποκαλύπτει σήμερα το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» με έναν πλήρη οδηγό για το πώς αλλάζουν τα όρια ηλικίας, αλλά και το ποσό σύνταξης, με τα πλασματικά έτη ασφάλισης, που τελικώς αναδεικνύονται σε καθοριστικό παράγοντα για τη συνταξιοδότηση εκατοντάδων χιλιάδων ασφαλισμένων μέσα στην επόμενη πενταετία. Υπάρχουν πέντε κανόνες στα πλασματικά έτη για παλαιούς και νέους ασφαλισμένους που είναι: 1. Ο χρόνος της ανεργίας και της ασθένειας είναι δωρεάν, εφόσον οι ασφαλισμένοι που έμειναν άνεργοι για κάποια διαστήματα ή είχαν απουσιάσει λόγω βραχύβιας ή μεγαλύτερης ασθένειας είχαν επιδοτηθεί για τους λόγους αυτούς με επίδομα ανεργίας ή με επίδομα ασθένειας. 2. Οι υπόλοιποι πλασματικοί χρόνοι (παιδιών, σπουδών, κενά ασφάλισης) αναγνωρίζονται στα συντάξιμα έτη, κατόπιν εξαγοράς. 3. Η εξαγορά ακρίβυνε με το νόμο Κατρούγκαλου και για όποιον κάνει αίτηση από 13/5/2016 και μετά ο κάθε μήνας κοστίζει εισφορά ίση με το 20% του μισθού. 4. Οσοι έκαναν αίτηση πριν από το νόμο πληρώνουν για όλους τους χρόνους 168 ευρώ το μήνα και για τη στρατιωτική θητεία εισφορά 20% του μισθού, με έκπτωση κατά 35% ή 50%, όχι όμως κάτω από τα 168 ευρώ το μήνα. 5. Για τους γονείς, που απέκτησαν παιδί μετά το 2000, η νομοθεσία προβλέπει από 1 έως πέντε πλασματικά έτη δωρεάν, με μία προϋπόθεση όμως: Τα έτη αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν δωρεάν από τους ασφαλισμένους, είτε από τον άνδρα είτε από τη γυναίκα, για να συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις πλήρους σύνταξης, δηλαδή για να έχουν 40 χρόνια στα 62. Η διάταξη αυτή του ν. 3655/2008 δεν έχει αλλάξει και κατά κύριο λόγο ευνοεί τα νέα ζευγάρια που αποκτούν παιδί και τυγχάνει μάλιστα να είναι και νέοι ασφαλισμένοι από 1/1/1993 και μετά. Στην ηλικία των 62 (ή και αργότερα αν αλλάξει ο νόμος) μπορεί ο ένας από τους δύο να αξιοποιήσει το δωρεάν πλασματικό χρόνο λόγω τέκνων και να συμπληρώσει πιο γρήγορα τα 40 χρόνια για πλήρη σύνταξη. 6. Ο χρόνος της ειδικής εξάμηνης άδειας μητρότητας που θεσπίστηκε με το ν. 3655/2008 για τις ασφαλισμένες στο ΙΚΑ που παίρνουν την ειδική άδεια μητρότητας μετά τον τοκετό είναι συντάξιμος και προστίθεται στο συνολικό χρόνο ασφάλισης, χωρίς εξαγορά. Οι μητέρες που κάνουν χρήση της ειδικής άδειας, έχουν συνολικά 9 μήνες δωρεάν πλασματικό χρόνο ασφάλισης μαζί με το χρόνο απουσίας από την εργασία τους (119 μέρες) πριν και μετά τον τοκετό. ελεύθερος τύπος

Tι αλλάζει για ΔΕΗ, Κυριακές και φάρμακα

Σύμφωνα με όσα συμφώνησαν τα κυβερνητικά στελέχη με τους δανειστές στο Χίλτον, πωλείται το 30% ως 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ καθώς επίσης και το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Επί του θέματος πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις. Για τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι είναι θετική εξέλιξη καθώς αν μεταφέρονταν στο ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίησή τους θα πήγαινε μόνο στη μείωση του χρέους. Αλλαγές έρχονται στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Επεκτείνεται το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Μένει να διευκρινιστεί για ποιες περιοχές επεκτείνεται το μέτρο και για πόσο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. Τέλος τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων, μια απόφαση που θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις. enikonomia

Αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών – Τι φέρνει το μνημόνιο

Αυξάνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών – Nέα ρύθμιση για τις απολύσεις διδασκόντων στα ιδιωτικά σχολεία και αξιολόγηση προβλέπει, μεταξύ άλλων, για την εκπαίδευση το συμπληρωματικό μνημόνιο. Ειδικότερα, στο μνημόνιο ορίζεται...

Πανελλήνιες 2017: Τι ορίζει το ΦΕΚ για τις επαναληπτικές εξετάσεις 2017

02-05-17 Το ΦΕΚ για τις επαναληπτικές εξετάσεις Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η διάταξη για τις επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στη συνέχεια θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες των εξετάσεων. Το σχετικό ΦΕΚ σε μορφή pdf.

ΕΝΦΙΑ: Όλες οι αλλαγές που πρέπει να ξέρετε

Τι αλλάζει με τον ΕΝΦΙΑ και τις αντικειμενικές αξίες – Σε νέα αναβολή της προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα επίπεδα των πραγματικών εμπορικών τιμών της κτηματαγοράς για άλλους...

Το ΣτΕ δικαίωσε τους εκπαιδευτικούς Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) δικαίωσε τους Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους στη διαφορά τους με το Υπουργείο Παιδείας ζητώντας την ακύρωση δύο Υπουργικών Αποφάσεων αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίων & Λυκείων κατά το μέρος...

ΕΦΚΑ: Πληρωμή Μαρτίου – Προθεσμία

Tα ειδοποιητήρια του ΕΦΚΑ έχουν αναρτηθεί ήδη στο efka.gov.gr για τις εισφορές Μαρτίου 2017 για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Η προθεσμία πληρωμής μετά την παράταση λήγει στις 12 Μαΐου....

H ιστορία πίσω από τον δακρυσμένο Εύζωνα

Το φωτογραφικό καρέ του 25χρονου Κωνσταντίνου Λούσια από την επίσκεψη της προεδρικής φρουράς στην Αδελαΐδα Εντύπωση έχει προκαλέσει η φωτογραφία του 25χρονου εύζωνα Κωνσταντίνου Λούσια, ο οποίος πριν λίγες ημέρες...

7.000 τα οργανικά κενά στην Π.Ε.

Σύμφωνα με τα καταχωρηθέντα στοιχεία στον τελικό πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού από τους Δ/ντές Εκπαίδευσης τα οργανικά κενά στην Π.Ε. ανέρχονται σε 6.699. Συγκεκριμένα στη γενική εκπαίδευση έχουμε 4.733...

To ΕΑΠ για τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων των Προγραμμάτων Σπουδών

Η Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.) του ΕΑΠ στην 333η/27-04-2017 Συνεδρίασή της συζήτησε ενδελεχώς και σε βάθος το θέμα των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των Πτυχιούχων του Ιδρύματος. Διαπιστώνει, για μια ακόμη φορά, την...

Νέα βιβλία Ιστορίας: Πώς τα Σκόπια γίνονται “Μακεδονία” και ο Εμφύλιος “επανασταση”

Παραχάραξη της Ιστορίας επιχειρεί ο σύμβουλος του υπουργού Παιδείας, Πολυμέρης Βόγλης, που ανέλαβε τη μελέτη των αλλαγών στα σχολικά βιβλία Ιστορίας – Το δικό του βιβλίο «Η αδύνατη επανάσταση» είναι...

Πρόστιμα στην Εφορία: Πώς διαγράφονται

Φωτιά έχει πιάσει η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αφού χιλιάδες φορολογούμενοι προσφεύγουν μαζικά στην εν λόγω υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας και καταγγέλλουν ότι έτυχαν άδικης μεταχείρισης από τον έλεγχο που τους έγινε. Οχι σπάνια, τα στελέχη της ΔΕΔ δικαιώνουν τους ελεγχόμενους, με αποτέλεσμα να σβήνουν πρόστιμα χιλιάδων ή ακόμα και εκατομμυρίων ευρώ που σωρηδόν επέβαλαν οι συνάδελφοί τους. Ποιο είναι το πραγματικά ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση; Οχι σε ποιους σβήνουν πρόστιμα, αλλά το πότε και γιατί. Και αυτό επειδή, σε αντίθεση με το παρελθόν, ό,τι αποφασίζει η ΔΕΔ, κατά περίπτωση, ισχύει αυτομάτως και για όλους τους άλλους φορολογούμενους! Μάλιστα οι αποφάσεις της δεν κρατιούνται μυστικές, αλλά δημοσιοποιούνται στο σύνολό τους με πλήρες νομικό σκεπτικό και αναλυτικά οικονομικά στοιχεία. Αναρτώνται στο Διαδίκτυο ούτως ώστε να έχει πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης. Κοινοποιούνται στις ΔΟΥ για να εφαρμόζονται με ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για όλους τους φορολογούμενους. Και, εντέλει, αφού όλα γίνονται δημόσια, μπορεί οποιοσδήποτε να τις επικαλεστεί -και να κριθούν- στα δικαστήρια! Η υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας για τρία και πλέον χρόνια υπήρχε μόνο στα χαρτιά, αφού υπολειτουργούσε. Επιβλήθηκε με απαίτηση της τρόικας για να εξετάζονται υποχρεωτικά οι διαφορές πολιτών και Εφορίας πριν καταλήξουν στα δικαστήρια όπου λιμνάζουν ήδη χιλιάδες υποθέσεις για 5 ή 10 χρόνια. Διά νόμου, πρώτα επιλαμβάνεται η ΔΕΔ και μετά μπορεί ο ελεγχόμενος να προσφύγει στα δικαστήρια. Δεν αποτελεί, όμως, όργανο φορολογικής διαιτησίας με σκοπό να τα βρουν κάπου στη μέση ιδιώτες και κράτος για να κλείσει η υπόθεση. Αντί για παζάρια προκειμένου να μην πάνε στα δικαστήρια οι ελεγχόμενοι, η ΔΕΔ εξετάζει από την αρχή κάθε υπόθεση προκειμένου να εξακριβώσει αν έγινε σωστά ο έλεγχος. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: 35.000 φορολογικούς ελέγχους διενήργησε το 2016 ολόκληρος ο ελεγκτικός μηχανισμός της Εφορίας και καταλόγισε πρόστιμα για παραβάσεις σε σχεδόν 13.500 επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα. Την ίδια χρονιά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έφτασαν 10.000 προσφυγές ελεγχομένων. Από αυτούς, η ΔΕΔ δικαίωσε (μερικώς ή ολικώς) τους 1.400 ή σχεδόν έναν στους έξι. Στα δικαστήρια κατέληξαν λιγότερες από 5.000 υποθέσεις - άρα απαλλάχτηκαν από άλλες τόσες. Αποφάσεις-μπούσουλας για την Εφορία Πάνω από 4.700 αποφάσεις της ΔΕΔ αναρτήθηκαν ήδη στο Διαδίκτυο. Με άκρως λεπτομερή τεκμηρίωση για τις περισσότερες από αυτές, οι αποφάσεις της συμβάλλουν σε εκδίκαση εξπρές. Ετσι, ελέγχονται δημόσια για το κύρος τους. Αν ευνοήσουν κάποιον, ισχύουν και για όλους τους υπόλοιπους φορολογούμενους. Ολοι μπορούν να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να αντιμετωπίζονται ισότιμα από τον φοροελεγκτικό μηχανισμό, απαλλάσσοντας τα δικαστήρια από μαζικές προσφυγές για θέματα που έχουν ήδη λυθεί από τη νομοθεσία και τη λογιστική πρακτική. Οι αποφάσεις που εκδίδει, όμως, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έχουν και μια άλλη όψη... Σκανδαλίζουν! Προφανώς τους εφοριακούς ελεγκτές των οποίων καταρρίπτονται δημόσια οι αποφάσεις για πρόστιμα και κυρώσεις που επέβαλαν. Αλλά και λειτουργούς της Θέμιδος ή όσους θεωρούν προνόμιο της Δικαιοσύνης -και όχι της Φορολογικής Διοίκησης- να εκδίδει αποφάσεις που δικαιώνουν τους πολίτες. Και ασφαλώς την κυβέρνηση, η οποία ενοχλείται όταν το Δημόσιο χάνει χρήματα. Ενίοτε και την κοινή γνώμη, η οποία δυσπιστεί πώς γίνεται και αποφάσεις των κρατικών υπηρεσιών βγαίνουν υπέρ των φορολογουμένων! Ειδικά μετά το 2010, όπου την ευθύνη της απόδειξης της αθωότητάς του την έχει ο ίδιος ο ελεγχόμενος, αντί να πρέπει η Εφορία να αποδείξει την ενοχή του, οι αποφάσεις της ΔΕΔ (μαζί με τη νομολογία που πλέον παράγεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας) αποτελούν τον μόνο μπούσουλα που έχουν οι φορολογούμενοι για να μη σέρνονται κατά χιλιάδες σαν υπόδικοι στα δικαστήρια, αλλά και οι ελεγκτές για να αποφεύγουν λάθη. Η βίβλος των ελεγκτών Οι αποφάσεις της ΔΕΔ εντυπωσιάζουν για την τεχνική πληρότητα με την οποία περιβάλλονται, φτάνοντας σε εξαντλητική ανάλυση των στοιχείων της υπόθεσης -και όχι απλή καταγραφή νομικών διατάξεων-, καθώς συχνά οι πράξεις επιβολής προστίμων κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Και μία μόνο απόφαση μπορεί να δίνει λύσεις και απαντήσεις σε δεκάδες θέματα, ώστε να γνωρίζει και κάθε ελεγχόμενος τι ισχύει, τα δικαιώματά του και τους κανόνες ελέγχου. Για παράδειγμα, μία από τις περίπου 5.000 αποφάσεις της ΔΕΔ Αθηνών (αρ. 567/20-1-2017) που αφορά μια υπόθεση και μόνο καλύπτει πάμπολλες άλλες φορολογικές υποθέσεις. Με μια πρώτη ματιά, θα παρατηρούσε κανείς ότι μειώνει πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε μια επιχείρηση από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΠ) από 7,5 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά, σε 4,5 εκατ. ευρώ. Το γιατί, όμως, αναλύεται σε 29 ολόκληρες σελίδες στοιχείων και πινάκων, με βάση τις οποίες επιλύονται (άλλοτε ευνοϊκά και άλλοτε όχι για τον φορολογούμενο) πάνω από μια ντουζίνα ζητήματα που ανακύπτουν σε χιλιάδες περιπτώσεις κατά τους ελέγχους καθημερινά. Ενδεικτικά: 1.Εξαιρούνται από τη διενέργεια φορολογικού έλεγχου επιχειρήσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί καθαρό φορολογικό πιστοποιητικό από ιδιώτη ελεγκτή, χωρίς επισημάνσεις για φορολογικές παραβάσεις; Οχι. Η ΔΕΔ επισημαίνει ότι αυτό ίσχυε έως το 2013 (άρθρο 82 § 5 του ν. 2238/1994) αφού προβλεπόταν ρητώς ότι αν το πιστοποιητικό δεν περιλαμβάνει παρατηρήσεις και διαπιστώσεις παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, δεν διενεργείται τακτικός φορολογικός έλεγχος. Ωστόσο στο ισχύον καθεστώς (άρθρο 65Α του ν. 4174/2013) δεν περιελήφθη ανάλογη διάταξη. 2.Πότε αναγνωρίζονται έξοδα ψυχαγωγίας προσωπικού; Αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης δαπάνες ψυχαγωγίας προσωπικού (χοροεσπερίδες, εκδρομές κ.λπ.) εάν στα παραστατικά των εγγραφών αναγράφονταν τα άτομα που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις, προκειμένου ο έλεγχος να διασταυρώσει ότι πράγματι συμμετείχαν σε αυτές εργαζόμενοι της επιχείρησης και με τον τρόπο αυτό να ελεγχθεί η παραγωγικότητα της δαπάνης. Εν προκειμένω η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση δεν προσκόμισε στοιχεία των ατόμων που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις (αν δηλαδή πρόκειται γα υπαλλήλους της), καθώς και το είδος της εκδήλωσης (αν δηλαδή επρόκειτο για εκδηλώσεις κοπής πρωτοχρονιάτικης πίτας) και η προσφυγή απορρίφθηκε ως αναπόδεικτη. 3.Πότε εκπίπτουν τα έξοδα για ταξίδια στο εξωτερικό; Δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό (όπως ξενοδοχεία, γεύματα, εισιτήρια κ.λπ. που έγιναν από υπαλλήλους της επιχείρησης) και πακέτα τουριστικών γραφείων για χώρες του εξωτερικού, αν από τα παραστατικά που επεδείχθησαν στον έλεγχο δεν αποδεικνύεται ότι έγιναν για τις ανάγκες της επιχείρησης. Εν προκειμένω όμως, οι ελεγκτές δεν αμφισβήτησαν τον επαγγελματικό σκοπό του ταξιδιού, αλλά τα έκαναν αποδεκτά κατά ποσοστό 88% της συνολικής δαπάνης κάθε φορολογικού στοιχείου, ενώ δεν αναγνωρίστηκε ποσοστό 12%. Η ΔΕΔ καταρρίπτει τις αιτιολογίες των ελεγκτών ως ελλιπείς, αόριστες και αναπόδεικτες επειδή δεν αναφέρουν ποιοι είναι οι λόγοι της απόρριψης ποσοστού της δαπάνης (π.χ. εάν η απόρριψη οφείλεται σε τυχόν μη έκδοση των προσηκόντων φορολογικών στοιχείων ή σε μη αναφορά των προσώπων, στα οποία αφορούν οι σχετικές δαπάνες, ή σε μη απόδειξη της σχέσεώς τους με τους σκοπούς της εταιρείας). Η ΔΕΔ στηρίζεται στην εγκύκλιο ΠΟΛ. 1036/2006, με βάση την οποία: ■ Αναγνωρίζονται σαν δαπάνη τα αεροπορικά, σιδηροδρομικά κ.λπ. εισιτήρια, εκτός από δαπάνες μετάβασης τρίτων προσώπων (π.χ. συζύγου, τέκνων) που δεν έχουν σχέση με τη δραστηριότητα της επιχείρησης. ■ Ως προς τα έξοδα διατροφής, ορίζεται ότι αυτά δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα έξοδα διαμονής στο ξενοδοχείο (ύπνου), χωρίς όμως να τίθεται κανένας περιορισμός ως προς τον χώρο σίτισης του στελέχους. Δηλαδή, αναγνωρίζεται η δαπάνη διατροφής ακόμη και αν πραγματοποιείται σε εστιατόριο εκτός του ξενοδοχείου, αλλά και στην περίπτωση αυτή θα αναγνωρίζεται προς έκπτωση μόνο το ποσό μέχρι του αντίστοιχου ποσού της διαμονής. ■ Η επιχείρηση πρέπει να προσκομίζει στον έλεγχο τα απαραίτητα στοιχεία ή να αποδεικνύει με κάθε τρόπο την ανωτέρω σχέση (π.χ. πραγματοποίηση συμφωνίας εξαγωγών, συμμετοχή διευθυντού αγορών ή πωλήσεων σε έκθεση κ.λπ.). ■ Ως αποδεικτικό στοιχείο μετάβασης στο εξωτερικό θεωρείται το εισιτήριο που έχει εκδοθεί στο όνομα του προσώπου. Το ίδιο ισχύει και για τα έξοδα διατροφής, δηλαδή αρκεί η προσκόμιση στοιχείου στο όνομα του προσώπου. Αντίθετα, στο τιμολόγιο του ξενοδοχείου πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία και του προσώπου αλλά και της επιχείρησης για λογαριασμό της οποίας έγινε το ταξίδι. Επειδή η φορολογική αρχή δεν εξειδίκευσε τις αιτιολογίες απόρριψης της δαπάνης κατά 12%, η ΔΕΔ διέγραψε τη συγκεκριμένη λογιστική διαφορά υπέρ του φορολογουμένου ως πλημμελώς αιτιολογημένη. Βάσει νόμου «η φορολογική διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου» και «η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου». 4.Τι εστί «Δαπάνες Προβολής» Εν προκειμένω, ο έλεγχος απέρριψε ποσά διαφημιστικών δαπανών επειδή, βάσει νόμου, δεν αναγνωρίζεται δαπάνη της διαφημιζόμενης επιχείρησης αν δεν αποδεικνύεται ότι κατεβλήθη και το τέλος διαφήμισης που αναλογεί με τριπλότυπο είσπραξης του οικείου δήμου ή κοινότητας. Ωστόσο η προσφεύγουσα επιχείρηση έχει εξηγήσει ότι η δαπάνη αυτή δεν αφορούσε δαπάνη διαφήμισης, όπως θεωρούσαν οι ελεγκτές. Προσκόμισε σύμβαση από όπου προκύπτει ότι πρόκειται για δαπάνες με χρήση sms. Η ΔΕΔ αναγνωρίζει ότι «η χρήση sms (γραπτών μηνυμάτων) αποτελεί πλέον ένα από τα πιο σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας, ενημέρωσης, διαφήμισης και προώθησης πωλήσεων», ενώ και η ίδια η επιχείρηση χαρακτήρισε τις εν λόγω δαπάνες ως «προβολή και διαφήμιση» και όχι απλά διαφήμιση.

Έκλεισε η συμφωνία: Επώδυνα μέτρα για όλους

Έπειτα από ένα ακόμη θρίλερ στις διαπραγματεύσεις, έκλεισε τελικά η τεχνική συμφωνία με τους δανειστές τα ξημερώματα της Τρίτης. Η επώδυνη συμφωνία η οποία βεβαίως θα εξειδικευτεί τις επόμενες ώρες και ημέρες, ωστόσο κινείται σ' αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή σίγουρες περικοπές στις συντάξεις και αύξηση φόρων λόγω μείωσης του αφορολόγητου, πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων αλλά και αντίμετρα σε περίπτωση που επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα πάνω από 3,5%. «Ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση, υπάρχει άσπρος καπνός», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος σήμερα στις 6 το πρωί και μετά από τον τελευταίο γύρο διαπραγματεύσεων - διάρκειας 12 ωρών - με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών. Πρόκειται για μια «προκαταρκτική τεχνική συμφωνία», η οποία ανοίγει τον δρόμο για τις συζητήσεις για το χρέος και τη συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο (staff level agreement). Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε βέβαιος πως τώρα θα προχωρήσει και η συμφωνία για το χρέος διότι δεν υπάρχει η δικαιολογία της απουσίας συμφωνίας για τη δεύτερη αξιολόγηση. Ομως, αυτό που προέχει είναι η «ζημιά» που θα προκληθεί από αυτή τη συμφωνία για εκατομμύρια Ελληνες. Οπως π.χ. για τους συνταξιούχους οι οποίοι χάνουν μία σύνταξη το χρόνο (οι χαμηλοσυνταξιούχοι) έως και δύο συντάξεις για όσους παίρνουν υψηλά ποσά. Συγκεκριμένα, τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι: -Από 1.1.2019 περικόπτεται ως 18% η προσωπική διαφορά στις κύριες συντάξεις. Θίγει 900.000 συνταξιούχους που παίρνουν κύρια σύνταξη πάνω από τα 700 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν απώλειες από λίγα ευρώ ως ακόμη και πάνω από 300 ευρώ το μήνα για τις υψηλές συντάξεις. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι συνταξιούχοι του πρώην ΤΕΒΕ, οι συνταξιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με πολλά έτη ασφάλισης και εν γένει όσοι λαμβάνουν πάνω από 1300 ευρώ (ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, πρώην ευγενή Ταμεία). Η μέση μείωση της σύνταξης θα είναι 9% σε κύριες και επικουρικές. Για κάποιον που παίρνει δηλαδή 800 ευρώ η απώλεια είναι περίπου 70 ευρώ το μήνα ή 840 ευρώ το χρόνο, επομένως χάνει μία σύνταξη. -Από 1.1.2020 (ή το 2019 αν δεν πιαστούν οι στόχοι) η μείωση του αφορολόγητου από 8.636 ευρώ - 9.545 ευρώ σήμερα στα 5.685 ευρώ για τους άγαμους και θα φτάνει τα 6.595 ευρώ, ανάλογα με τα τέκνα, θα φέρει επιβάρυνση από 650 ευρώ το χρόνο ακόμη και για τους φτωχότερους. Δηλαδή θα αυξηθούν σημαντικά οι φόροι ακόμη και για όσους σήμερα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ. Η μείωση του αφορολόγητου θα φέρει απώλειες ακόμη και για όσους παίρνουν σύνταξη πάνω από 474 ευρώ καθώς πλέον δεν θα καλύπτονται από το αφορολόγητο. Για παράδειγμα ένας συνταξιούχος που παίρνει 720 ευρώ το μήνα και μέχρι τώρα δεν πληρώνει φόρο θα πληρώνει φόρο πάνω από 600 ευρώ το χρόνο. Είναι δηλαδή διπλά χαμένος λόγω και της μείωσης της σύνταξής τους. -Το 2018 προβλέπονται μέτρα 447 εκατ. ευρώ με περικοπές επιδομάτων ανεργίας, τέκνων, φτώχειας και φυσικών καταστροφών, στήριξης οικογενειών και επιπλέον μείωση του επιδόματος θέρμανσης κατά 58 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται η κατάργηση της έκπτωσης φόρου για ιατρικές δαπάνες, κάτι που θα αυξήσει το φορολογικό βάρος κατά 121 εκατ. ευρώ. Πάντως, η κυβέρνηση τονίζει ότι δεν ζήτησαν οι δανειστές επιπλέον μέτρα για του χρόνου. -Στο Δημόσιο έρχεται νέα αξιολόγηση και κινητικότητα και επιβάλλεται «ταβάνι» στον αριθμό των συμβασιούχων. Ο αριθμός τους πρέπει να μειωθεί από 49.448 τον Δεκέμβριο του 2016 σε 49.104 τον ίδιο μήνα του 2017 και σε 48.420 τον Δεκέμβριο του 2019. Ο λόγος της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις θα γίνει ένα προς τρία το 2018 εφόσον τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι. -Πωλείται το 30% ως 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ καθώς επίσης και το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Επί του θέματος πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις. Για τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι είναι θετική εξέλιξη καθώς αν μεταφέρονταν στο ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίησή τους θα πήγαινε μόνο στη μείωση του χρέους. -Αλλαγές έρχονται στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Επεκτείνεται το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Μένει να διευκρινιστεί για ποιες περιοχές επεκτείνεται το μέτρο και για πόσο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. - Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων, μια απόφαση που θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις. -Στα εργασιακά παρατείνονται με νόμο μέχρι τη λήξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018 οι αλλαγές που ισχύουν. Δέσμευση της κυβέρνησης για την απαγόρευση της επεκτασιμότητας των κλαδικών συμβάσεων. Παράλληλα καταργείται η υπουργική απόφαση που απαιτείται ως τώρα για την έγκριση των ομαδικών απολύσεων και αντικαθίσταται από ένα σύστημα προειδοποίησης. - Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υπάρχει «λοκ άουτ» στη συμφωνία, ότι δεν αυξάνεται το όριο των ομαδικών απολύσεων πάνω από το 5%, ότι ο έλεγχος για τις ομαδικές απολύσεις πηγαίνει στο ανώτατο συμβούλιο εργασίας (άρα καταργείται το υπουργικό βέτο) και η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την επαναφορά της αρχής της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης από τον Σεπτέμβριο του 2018 μετά το τέλος του προγράμματος. ΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ Τα θετικά αντίμετρα θα εφαρμόζονται από το 2019 ΜΟΝΟ αν η Ελλάδα ξεπεράσει τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ όπως είπε κυβερνητικός αξιωματούχος και όχι 3,7% όπως προέβλεπε το προσχέδιο της συμφωνίας. Προβλέπουν πακέτο φορολογικών μέτρων ύψους 1% του ΑΕΠ το 2019 και στοχευμένο πακέτο κρατικών δαπανών 1% το 2020. α) Φοροελαφρύνσεις: ■ μείωση του ποσοστού του φόρου στις επιχειρήσεις από 29% σήμερα σε 26% το 2019 (εκτιμώμενο κόστος στα κρατικά έσοδα 0,2% του ΑΕΠ), ■ μείωση του χαμηλότερου συντελεστή φυσικών προσώπων από 22% σήμερα σε 20% το 2019. Δεν αναφέρεται άλλη μείωση συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα. Αφορά μόνο όσους έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα, με στόχο να μετριαστούν οι απώλειες (κατά περίπου 10%) από τη μείωση των 650 ευρώ στην έκπτωση φόρου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες (εκτιμώμενο κόστος για το κράτος 0,5% του ΑΕΠ), ■ προοδευτική μείωση των συντελεστών με τους οποίους υπολογίζεται η εισφορά αλληλεγγύης, διατηρώντας τα υφιστάμενα όρια εισοδήματος. Αυτό ουσιαστικά θα σημάνει ελάφρυνση κυρίως στα υψηλά, ■ επανασχεδιασμός (και όχι μείωση έως 40%) του ΕΝΦΙΑ με ελάχιστο κόστος για το Δημόσιο (μόλις 0,1% του ΑΕΠ ή περίπου 200 εκατ. ευρώ). Αρα η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από τα 2,4 δισ. από 2,65 δισ. ευρώ σήμερα. β) Στοχευμένες κοινωνικές δαπάνες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν: ■ αύξηση των στεγαστικών επιδομάτων, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στο ΚΕΑ (έως 0,2% του ΑΕΠ) ■ αύξηση του επιδόματος τέκνων (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ σχολικά γεύματα (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ νηπιαγωγείο / βρεφονηπιακοί σταθμοί (έως 0,15% του ΑΕΠ) ■ μείωση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στις δαπάνες Υγείας (μέχρι 0,1% του ΑΕΠ), Υψηλής απόδοσης δημόσιες επενδύσεις όπως: ■ για την ενεργειακή απόδοση, τη γεωργία κ.ά. (0,2%-0,3% του ΑΕΠ) ■ ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας (έως 0,1%-0,2% του ΑΕΠ). imerisia