ΟΛΜΕ: “Στηρίζουμε τους συναδέλφους του 2ου Γυμνασίου Νάξου που διώκονται δικαστικά”

Αθήνα, 11/5/2017ΨΗΦΙΣΜΑΣτηρίζουμε τους συναδέλφους του 2ου Γυμνασίου Νάξου που διώκονται δικαστικάΤο ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει την αλληλεγγύη και τη στήριξή του στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες , που εδώ και 8 χρόνια αντιμετωπίζουν πειθαρχικές και δικαστικές διώξεις για το σοβαρό τραυματισμό και το θάνατο μικρού μαθητή σε σχολικό περίπατο που πραγματοποίησε το 2ο Γυμνάσιο Νάξου το 2009. ΄Ολοι οι συνοδοί εκπαιδευτικοί (13 συνοδοί και η τότε δ/ντρια του σχολείου) καταδικάστηκαν πρωτόδικα σε 10 και 20 μήνες φυλάκιση με αναστολή για συλλογική ευθύνη σε «ανθρωποκτονία εξ αμελείας άνευ συνειδήσεως». Στο Εφετείο η ποινή των εκπαιδευτικών παρέμεινε, ενώ αθωώθηκαν ο τότε αντιδήμαρχος και ο Πολιτιστικός Σύλλογος που είχαν καταδικαστεί πρωτόδικα σε 20 μήνες με αναστολή. Κάποιοι από τους συναδέλφους προσέφυγαν στον Άρειο Πάγο που θα εκδικάσει την υπόθεσή τους στις 16 Μαϊου. Θεωρούμε μεγάλης σημασίας την εργασιακή διάσταση αυτού του ζητήματος. Στη θέση των συναδέλφων θα μπορούσε να βρεθεί δυνητικά κάθε εκπαιδευτικός. Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι πολυήμερες εκδρομές, αφορούν ένα σημαντικό και κοπιώδες κομμάτι της εργασίας μας. Η ευθύνη της τήρησης των κανόνων ασφαλείας εντός και εκτός σχολείου ανήκει στην Πολιτεία, η οποία επίσης έχει ευθύνη για τις ελλείψεις και τις αστοχίες του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, τις οποίες καλούνται να «πληρώσουν» αποκλειστικά οι εκπαιδευτικοί. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας:1)Να δεσμευτεί ότι δε θα υπάρξει καμία περαιτέρω πειθαρχική ή υπηρεσιακή δίωξη των συναδέλφων (ψήφισμα ΓΣ Προέδρων 2014).2)Το Υπουργείο Παιδείας με τις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις να καλύπτει νομικά όλους τους εκπαιδευτικούς που ορίζονται συνοδοί σε περιπάτους, εκδρομές και εξωσχολικές δραστηριότητες (θέση ΟΛΜΕ, 2ο Συνέδριο, 1985). Σε διαφορετική περίπτωση, αν υπάρξει ολιγωρία από το Υπουργείο, και παρά το ότι έχουμε επίγνωση της παιδαγωγικής σημασίας των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, είμαστε υποχρεωμένοι να αναθεωρήσουμε τη στάση μας, και με βάση ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων (2014), «να καλέσουμε τους συναδέλφους όλου του κλάδου να απέχουν από το να συνοδεύουν σε περιπάτους, εκδρομές και εξωσχολικές δραστηριότητες για να διαφυλάξουν την εργασιακή αλλά και την ψυχική τους ασφάλεια».

Φαρμακευτικές: Αδύνατη η κυκλοφορία νέων φαρμάκων στην Ελλάδα με τα νέα μέτρα

Θολό τοπίο και μπλόκο στην κυκλοφορία νέων φαρμάκων στην Ελλάδα «βλέπουν» οι 21 μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρείες έρευνας και ανάπτυξης που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, μέσα στη «δέσμη μέτρων» για τη φαρμακευτική πολιτική, που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.Το PhRMA Innovation Forum που αποτελείται από τους επικεφαλής αυτών των εταιριών, σε εκδήλωσή του εξέφρασε την αντίθεσή του με τα μέτρα για το φάρμακο καθώς θεωρεί ότι έχουν μόνο φορολογικό- εισπρακτικό χαρακτήρα και θέτουν εν αμφιβόλω μελλοντικές επενδύσεις. Ζητεί δε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να προχωρήσει άμεσα, πριν την ψήφιση και εφαρμογή των μέτρων, σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπροσώπους του φαρμακευτικού κλάδου. Οι επιπτώσεις των μέτρων Σύμφωνα με το PhRMA Innovation Forum, εάν εφαρμοστούν τα μέτρα που προτείνει η Πολιτεία: •Θα γίνει ουσιαστικά αδύνατη η κυκλοφορία νέων φαρμάκων στη χώρα. «Η θέσπιση της επιπλέον υποχρεωτικής έκπτωσης 25% (rebate) στα νέα φάρμακα, σε συνδυασμό με τις ήδη υπερβολικές υποχρεωτικές εκπτώσεις και επιστροφές, αλλά και το γεγονός ότι τα καινοτόμα φάρμακα στην Ελλάδα τιμολογούνται με μια από τις χαμηλότερες τιμές της Ευρώπης, καθιστούν απαγορευτική την κυκλοφορία νέων φαρμάκων στη χώρα» εξηγούν σε ανακοίνωσή τους. . •Θα πληγεί η υγιής επιχειρηματικότητα και η βιωσιμότητα των φαρμακευτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και θα απειληθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας που αφορούν τον κλάδο. «Σήμερα 1 στα 4 φάρμακα στην κοινότητα και 1 στα 3 φάρμακα στα δημόσια νοσοκομεία παρέχεται ουσιαστικά δωρεάν από τις φαρμακευτικές εταιρείες, μέσω του rebate & του clawback. Περαιτέρω αύξηση των ήδη υπαρχουσών εκπτώσεων θα δημιουργήσει ζητήματα βιωσιμότητας του κλάδου και θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο τις νέες, αλλά και τις υπάρχουσες θεραπείες» αναφέρουν. •Θα αποτραπεί η προσέλκυση νέων επενδύσεων ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στον καινοτόμο τομέα των κλινικών μελετών, στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει. Σε μια περίοδο που η προσέλκυση νέων επενδύσεων αποτελεί εθνική ανάγκη και θα πρέπει να είναι προτεραιότητα, η εφαρμογή μέτρων, σαν αυτά που προτείνει η Πολιτεία, στέλνει «λάθος ή απαγορευτικά μηνύματα» στους υποψήφιους επενδυτές.Το PhRMA Innovation Forum έχει προτείνει συγκεκριμένες τομές για τη βελτίωση της αποδοτικότητας του συστήματος υγείας και την εξοικονόμηση πόρων. Λέμε ΝΑΙ στις δομικές αλλαγές. Συγκεκριμένα, προτείνει: • Εφαρμογή των θεραπευτικών πρωτοκόλλων και των κατευθυντήριων οδηγιών, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση δεδομένων από μητρώα ασθενών.*Ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.• Εσαγωγή του θεσμού αξιολόγησης των τεχνολογιών υγείας.* Παροχή ουσιαστικών κινήτρων για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε τομείς καινοτομίας όπως η προώθηση των κλινικών μελετών στην Ελλάδα.•Εφαρμογή της νομοθεσίας σχετικά με την τιμολόγηση των εκτός πατέντας φαρμακευτικών προϊόντων.

Τσακαλώτος: Στα 6.250 ευρώ το αφορολόγητο για τους άγαμους

Συνεχίζονται οι ζυμώσεις προς τους βουλευτές της συμπολίτευσης με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο να ενημερώνει σήμερα πως το αφορολόγητο όριο τίθεται λίγο υψηλότερα για τους άγαμους στα 6.250 ευρώ. Βέβαια, ο υπουργός Οικονομικών συνυπολογίζει και τα μέτρα και τα αντίμετρα. Ο κ. Τσακαλώτος αναφέρθηκε και στο ότι από 1η Ιουλίου 2017 θα υπάρξει μείωση του ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια στο 13% από 24% που είναι σήμερα, βάσει της συμφωνίας που επιτεύχθηκε. Ταυτόχρονα αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένες αναπροσαρμογές στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης. Ο κ. Τσακαλώτος ανέλαβε να ενημερώσει βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος μαζί με την Κατερίνα Παπανάτσιου, ενόψει της κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου με τα μέτρα της συμφωνίας.

Σύλλογος Σωτηρίου “Το Υπουργείο απολύει εκατοντάδες αναπληρωτές”

 Ο σύλλογος μετά την πρώτη του καταγγελία για το θέμα υποβολής αίτησης αναπληρωτών , τη  σύσταση πρωτοβουλίας εκπρόθεσμων αναπληρωτών εκπαιδευτικών με ενεργή δράση και  συνεχή καλέσματα αλλά και την απαράδεκτη...

Οικογενειακό επίδομα ΟΓΑ: Οδηγός για υποβολή Α21

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΟΓΑ: Οδηγός για αίτηση στο οικογενειακό επίδομα του ΟΓΑ (www.oga.gr)μέσω του εντύπου Α21 για να σας επιδοθεί το ποσό που δικαιούστε. Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα...

Υπουργείο Παιδείας: Προγραμματισμός εξετάσεων των Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2016-2017

Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211), το δεύτερο τετράμηνο για τα Γυμνάσια λήγει στις 31 Μαΐου...Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων...Tα αποτελέσματα της πρώτης εξεταστικής περιόδου πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017...ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017 by thriskeftika blogspot gr on Scribd

Ζητάνε να επιστρέψουν τους μισθούς τους χιλιάδες συμβασιούχοι!

Να επιστρέψουν τα δεδουλευμένα τους καλούνται περίπου 30.000 συμβασιούχοι των ΟΤΑ (Δήμων και Κοινοτήτων) καθώς σύμφωνα με όσα οριστικά και αμετάκλητα έκρινε η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε διάσκεψη, οι...

Ο Σύλλογος Διασκόντων για “προβληματικά κριτήρια μοριοδότησης” σε προκήρυξη του ΕΑΠ

Γνωμοδότηση του Συνηγορου του Πολίτη για την Προκήρυξη του ΕΑΠ – Νέα Προκήρυξη του ΕΑΠ χωρίς τα επίμαχα προβληματικά κριτήρια – Ασφαλιστικά μέτρα Στις 3.4.2017 ο Σύλλογος Διδασκόντων στο ΕΑΠ...

Καταργήσεις _ συγχωνεύσεις ελληνικών σχολείων στο Μόναχο

Αριθμός:5543Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Καταργήσεις _ συγχωνεύσεις ελληνικών σχολείων στο ΜόναχοΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Κέλλας Αχιλλέα ΧρήστοςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Αρχεία Ερωτήσεων:

Αποσύρθηκε μετά από αίτημα του Βουλευτή

Αριθμός:5540Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Αποσύρθηκε μετά από αίτημα του ΒουλευτήΚόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Στέφος Θεοδώρου ΙωάννηςΥπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Αχτσιόγλου Ευτυχία (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Ανάγκη κατασκευής Σχολικού Συγκροτήματος στον Καρτερό Ηρακλείου

Αριθμός:5535Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Ανάγκη κατασκευής Σχολικού Συγκροτήματος στον Καρτερό ΗρακλείουΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:10/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Αυγενάκης Κωνσταντίνου ΕλευθέριοςΥπουργεία:Εθνικής ΆμυναςΕσωτερικώνΟικονομικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Καμμένος Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εθνικής Άμυνας)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)Τσακαλώτος Ευκλείδης (Υπουργός Οικονομικών )Αρχεία Ερωτήσεων:

Άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Αριθμός:5569Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Άδειες και επιδόματα ανεργίας αναπληρωτών εκπαιδευτικώνΚόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:11/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:11/05/2017Καταθέτοντες:Αντωνίου Αθανασίου ΧρήστοςΑυλωνίτου Βασιλείου ΕλένηΒάκη Γεωργίου ΦωτεινήΒράντζα Αχιλλέως ΠαναγιώταΓάκης Θωμά ΔημήτριοςΓεννιά Σωκράτη ΓεωργίαΓεωργοπούλου - Σαλτάρη Ευσταθίου Ευσταθία (Έφη)Γιαννακίδης Αλεξάνδρου ΕυστάθιοςΓκαρά Γεωργίου Αναστασία (Νατάσα)Δέδες Γεωργίου ΙωάννηςΔημητριάδης Κλεάνθη ΔημήτριοςΔουζίνας Ευαγγέλου ΚωνσταντίνοςΔριτσέλη Ιωάννη ΠαναγιώταΖεϊμπέκ Χασάν ΧουσεϊνΘελερίτη Παναγιώτη ΜαρίαΚαββαδία Σωκράτη Ιωαννέτα (Αννέτα)Καΐσας Δημητρίου Γεώργιος Καματερός Ιωάννη ΗλίαςΚαρακώστα Ελευθερίου Ευαγγελία (Εύη) Καρασαρλίδου Γεωργίου Ευφροσύνη (Φρόσω) Καστόρης Νικολάου Αστέριος Κάτσης Σπυρίδωνος Μάριος Κοζομπόλη - Αμανατίδη Γεωργίου Παναγιώτα Λάππας Ευαγγέλου ΣπυρίδωναςΛιβανίου Ευαγγέλου ΖωήΜεϊκόπουλος Μιχαήλ ΑλέξανδροςΜιχαηλίδης Φραγκούλη Ανδρέας Μιχελής Ιωάννη Αθανάσιος Μιχελογιαννάκης Δημητρίου ΙωάννηςΜορφίδης Ανέστη ΚωνσταντίνοςΜουμουλίδης Σταματίου ΘεμιστοκλήςΜπαλαούρας Δημητρίου Γεράσιμος Μπαλλής Γεωργίου Συμεών Μπάρκας Θεοφάνη ΚωνσταντίνοςΝτζιμάνης Δημητρίου ΓεώργιοςΠαρασκευόπουλος Ανδρέα ΝικόλαοςΠρατσόλης Κλεάνθη Αναστάσιος (Τάσος)Ρίζος Γεωργίου ΔημήτριοςΡιζούλης Κωνσταντίνου ΑνδρέαςΣεβαστάκης Αλεξίου ΔημήτριοςΣιμορέλης Βασιλείου ΧρήστοςΣκούφα Δημητρίου Ελισσάβετ (Μπέττυ)Σπαρτινός Νικολάου ΚωνσταντίνοςΣταμπουλή Αποστόλου ΑφροδίτηΣτέφος Θεοδώρου ΙωάννηςΣτογιαννίδης Κωνσταντίνου Γρηγόριος Συρμαλένιος Ευαγγέλου ΝικόλαοςΤελιγιορίδου Ιωάννη ΟλυμπίαΤζάκρη Εμμανουήλ ΘεοδώραΤριανταφύλλου Κωνσταντίνου ΜαρίαΤσίρκας Δημητρίου ΒασίλειοςΤσόγκας Παύλου ΓεώργιοςΨυχογιός Κωνσταντίνου ΓεώργιοςΥπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Αχτσιόγλου Ευτυχία (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Γεωπονική Σχολή: Ποινική δίωξη σε βάρος του 25χρονου για τη ληστεία

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο κατηγορούμενος είναι αδελφός κρατούμενου στις φυλακές για την ληστεία στο Βελβεντό Κοζάνης Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε ο 25χρονος που συνελήφθη μετά την ληστεία χθες το...

Ασφαλιστικές εισφορές 2017: “Καμία αλλαγή” λέει το Υπουργείο Εργασίας

Πηγές του υπουργείου Εργασίας επισημαίνουν σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές ότι με τις αλλαγές του ν. 4387/2016 που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης για το 2017 δεν υπάρχει καμία αλλαγή, ενώ για το 2018 το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο τρόπος καθορισμού της βλασης για τον υπολογισμό τους. Σύμφωνα με τα τώρα ισχύοντα η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών είναι το καθαρό φορολογητέο εισόδημα του προηγούμενου έτους. Δηλαδή: Έσοδα μείον έξοδα, μείον ασφαλιστικές εισφορές προγούμενου χρόνου. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε προβλέπει την εναρμόνιση με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες: από τη βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών δεν θα αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές του προηγούμενου έτους. Παράλληλα όμως θα εφαρμόζεται ουσιαστική έκπτωση 15% στη βάση υπολογισμού των εισφορών. Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναφέρονται τα εξής: 1. Από 01.01.2017 καταργήθηκαν οι ασφαλιστικές κατηγορίες των ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών. Οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται, πλέον, βάσει του πραγματικού εισοδήματος με την καταβολή να είναι για όλους μηνιαία ώστε να διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι και να μην σωρεύονται χρέη. Για πρώτη φορά, μάλιστα, δόθηκε η δυνατότητα μερικής καταβολής ώστε να διευκολύνονται όλοι να πληρώνουν. Μέχρι σήμερα το σύστημα πληρωμών των ασφαλιστικών ταμείων έκανε δεκτό μόνο το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, με αποτέλεσμα οι πολίτες που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν να επιβαρύνονται με προσαυξήσεις για το σύνολο των οφειλών. 2. Με το ν. 4387/2016 το 80% των αυτοαπασχολούμενων και το 90% των αγροτών πληρώνουν λιγότερα απ' ότι πριν. 3. Προφανώς θα εξακολουθήσει να ισχύει η κλίμακα των εκπτώσεων για τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες (άρθρο 98, ν. 4387/2016), ενώ θα εξακολουθήσουν να ισχύουν και οι μειωμένες εισφορές για τους νεοεισερχόμενους στην ασφάλιση νέους επιστήμονες. Θυμίζουμε ότι ελάχιστη βάση υπολογισμού για τα πέντε πρώτα χρόνια ασφάλισης είναι το 70% Χ 586 = 410,26 ευρώ. Ταυτόχρονα, το ποσοστό της εισφοράς για την κύρια ασφάλιση ανέρχεται στο 14% για τα πρώτα δυο έτη και στο 17% για τα τρία επόμενα. 4. Εάν η σύγκριση για το 2018 γίνει με το ισχύον σήμερα καθεστώς, οι εισφορές του 80% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών θα βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα που θα βρίσκονταν ακόμα και αν δεν άλλαζε ο τρόπος υπολογισμού. 5. Και από το 2019 και μετά, όμως, το 70% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών δεν επιβαρύνεται ούτε ένα ευρώ. Τρεις στους τέσσερις ασφαλισμένους, δηλαδή, δεν επιβαρύνονται καθόλου. 6. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε δεν ανατρέπει την πραγματικότητα της ελάφρυνσης της συντριπτικής πλειονότητας των ελευθέρων επαγγελματιών, επιστημόνων και αγροτών σε σχέση με το καθεστώς προ του ν. 4387/2016. Μερικά παραδείγματα τα οποία είναι αντιπροσωπευτικά καθώς αφορούν το 80% των ασφαλισμένων βάσει των ειδοποιητηρίων του 2017 με βάσει τις πηγές του υπουργείου Εργασίας: Για τον ΟΑΕΕ - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 38% λιγότερο απ' ότι το 2016. - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 25% λιγότερο απ' ότι το 2016. Για το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ - Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 35% λιγότερο απ' ότι το 2016. - Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 28% λιγότερο απ' ότι το 2016. Για τον ΟΓΑ - Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 5.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 17% λιγότερο απ' ότι το 2016.

«Αυθαίρετη και παράνομα διακριτική μεταχείριση υποψηφίων μελών ΣΕΠ σε προκηρύξεις του ΕΑΠ»

Ο Βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεοδώρου καταγγέλλει παράνομες προκηρύξεις στο ΕΑΠ, αυθαίρετα κριτήρια για προσλήψεις. Ο κίνδυνος να ακυρωθούν οι προκηρύξεις και να μην αρχίσει το διδακτικό έτος...

O Υφυπουργός Παιδείας στο ΣΔΕ στις Φυλακές Νιγρίτας

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στις Φυλακές Νιγρίτας επισκέφθηκε χθες Τετάρτη, 10/05/2017 ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στις Σέρρες. Τον Υφυπουργό συνόδευε...

Τέλος στις επιστροφές φόρου εισοδήματος

Τέλος στις επιστροφές φόρου εισοδήματος προαναγγέλλει ουσιαστικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μέσω της προκήρυξης ενός νέου έργου το οποίο θα αφορά στη δημιουργία «πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών» και το οποίο αναμένεται να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρία με δημόσιο διαγωνισμό. Όπως προκύπτει από την παρουσίαση της σκοπιμότητας του νέου έργου, η Α.Α.Δ.Ε. μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος θα πραγματοποιεί κάθε χρόνο αυτόματους συμψηφισμούς επιστροφών φόρου εισοδήματος με όσες μηνιαίες δόσεις οφειλών ΕΝ.Φ.Ι.Α. υπολείπονται να καταβληθούν και δεν έχουν λήξει, ενώ παράλληλα, αν δεν υπάρχουν οφειλές ΕΝ.Φ.Ι.Α., θα συμψηφίζει τις επιστροφές φόρου που εκκρεμούν από προηγούμενο έτος με φόρους του τρέχοντος έτους τους οποίους οφείλουν οι δικαιούχοι των επιστροφών. Δηλαδή οι επιστροφές φόρου εισοδήματος μπορεί να μην καταβάλλονται εντός του έτους που έχουν προκύψει προκειμένου να συμψηφιστούν με υποχρεώσεις των δικαιούχων που θα προκύψουν το επόμενο έτος. Επιπλέον, οι επιστροφές φόρου που οφείλονται από το Δημόσιο σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να συμψηφίζονται αυτόματα με οφειλές τους προς άλλους φορείς του Δημοσίου, όπως ο Ε.Φ.Κ.Α. Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα αναφέρονται στη σελίδα 103 της προκήρυξης μια από τις εφαρμογές του νέου πληροφοριακού συστήματος θα έχει ως στόχο την υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων. Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό. Στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Κάθε συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • Μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών. • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας. • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος. • Πλήρη αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί»). Μέσω του νέου συστήματος θα αυτοματοποιηθούν όλες οι διαδικασίες για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, δηλαδή κατασχέσεων εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων, σε βάρος χιλιάδων οφειλετών του Δημοσίου, αλλά και θα βελτιωθούν προς όφελος των οφειλετών οι διαδικασίες ρυθμίσεων φορολογικών και τελωνειακών οφειλών, ώστε να μπορούν να εξοφλούν τα χρέη τους σε μηνιαίες δόσεις που θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις πραγματικές τους οικονομικές δυνατότητες. Επίσης μέσω του νέου συστήματος θα παρέχεται η δυνατότητα ενοποίησης διαφορετικών Ταυτοτήτων Οφειλής σε μία ενιαία Ταυτότητα Οφειλής ώστε πολλές και διαφορετικές υποχρεώσεις να μπορούν να εξοφλούνται ταυτόχρονα με μία μόνο πληρωμή. Αναλυτικά, τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του κειμένου της προκήρυξης έχουν ως εξής: Αντικείμενο και σκοπός του έργου Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση, ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, αυξάνονται. Παράλληλα, παρ' όλη την αύξηση της εισπραξιμότητας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αυτή σε απόλυτες τιμές παραμένει αρκετά χαμηλή σε σχέση με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Ν. 4336/2015 προβλέπεται η υποχρέωση περαιτέρω αυτοματοποίησης των διαδικασιών είσπραξης οφειλών, μεταξύ άλλων με την καθιέρωση πλήρως αυτοματοποιημένων διαδικασιών για την αντιμετώπιση του προβλήματος διαχείρισης του διαρκώς αυξανομένου αριθμού οφειλετών. Εκτός της οικονομικής δυσχέρειας και της συνακόλουθης αδυναμίας κάποιων φορολογουμένων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του, σημαντικές αιτίες αύξησης των ληξιπροθέσμων οφειλών οι οποίες σχετίζονται με την επιχειρησιακή επάρκεια της φορολογικής διοίκησης είναι: • Μη αυτοματοποιημένες διαδικασίες ως προς τη διαχείριση των οφειλών γενικά (εκούσια είσπραξη ή είσπραξη με τις διαδικασίες της διοικητικής εκτέλεσης) • Έλλειψη κεντρικοποιημένης και συνολικής πληροφόρησης και διάχυσης της πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής/οφειλέτη • Έλλειψη στοχευμένης, έγκαιρης & ακριβούς πληροφορίας • Μη επαρκής αξιοποίηση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας.» Κρίνονται επομένως σκόπιμες, μέσω της υλοποίησης του παρόντος έργου, οι ακόλουθες δράσεις: • Άμεση παροχή κεντρικοποιημένης πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής (Προφίλ Οφειλέτη), συνδυάζοντας τις πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της Α.Α.Δ.Ε., όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη μέλη της Ε.Ε. πληροφορίες από τρίτους (όπως ΕΚΧΑ Α.Ε., ΓΕ.ΜΗ., Σ.Α.Τ. κτλ) . • Αυτοματοποίηση διαδικασιών πίστωσης, συμψηφισμού & συστήματος ρυθμίσεων. • Ενσωμάτωση και αξιοποίηση όλων των παρεχόμενων εκ του νόμου δυνατοτήτων για τη συλλογή πληροφοριών από τρίτους (ασφάλειες, τράπεζες, συμβολαιογράφους, μητρώο Α.Ε. & Ε.Π.Ε.). • Άμεση έναρξη αυτοματοποίησης διαδικασιών με στόχο ένα πλήρες και ενιαίο μοντέλο διαχείρισης οφειλών. • Εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης. Ο σκοπός του έργου είναι η ελληνική φορολογική και τελωνειακή διοίκηση να αναπτύξει έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό για τη διαχείριση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίσει τη βέλτιστη συλλογή αυτών. Αντικείμενο του έργου είναι κυρίως η σχεδίαση, ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος υποθέσεων (case management system) για την παρακολούθηση και διαχείριση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών με στόχο την αυτοματοποίηση τους καθώς και η εκπαίδευση επιλεγμένων στελεχών της Αναθέτουσας Αρχής στο νέο σύστημα Μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Παρακολούθησης και Διαχείρισης των Οφειλών θα αυτοματοποιείται, κατά το μέγιστο δυνατό, ο μηχανισμός για τη διαχείριση των οφειλών όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο. Το σύστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την παρακολούθηση και διαχείριση όλου του κύκλου ζωής των υποθέσεων οφειλών που διαχειρίζεται τόσο προς την φορολογική και τελωνειακή διοίκηση, όσο και προς κάθε άλλο δημόσιο φορέα υπέρ του οποίου τις οφειλές διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα και με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Στο πλαίσιο αυτό το εν λόγω σύστημα πρέπει να υποστηρίζει, αυτοματοποιημένα και μαζικά όπου απαιτείται, αποφάσεις και ενέργειες που προκύπτουν από την επεξεργασία και σύνθεση των δεδομένων σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο. Το πληροφοριακό σύστημα θα είναι άμεσα προσβάσιμο τόσο από τους εσωτερικούς χρήστες της Α.Α.Δ.Ε. όσο και από τους φορολογούμενους και συναλλασσόμενους με αυτή. Παράλληλα θα διαλειτουργεί τόσο με τα άλλα συστήματα της Α.Α.Δ.Ε. όσο και με εξωτερικά συστήματα τρίτων φορέων. Με βάση τον επιχειρησιακό μηχανισμό είσπραξης σε συνδυασμό με τις ως άνω απαιτήσεις το προς ανάπτυξη σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει και να υποστηρίζει, μαζικά, κεντρικά και αυτοματοποιημένα όπου είναι εφικτό, δεδομένα, διαδικασίες και ενέργειες κυρίως στις κάτωθι λειτουργικές περιοχές: 1. Διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και διαμόρφωση και διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών, σε κάθε επίπεδο (δηλαδή ελεγκτή ή ομάδας ελεγκτών, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης (όπως η ανάθεση συγκεκριμένων -π.χ. ηλεκτρονικών κατασχετηρίων- σε έναν ή περισσότερους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως εάν το ΑΦΜ έχει χρεωθεί σε άλλο υπάλληλο) ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν καθώς και την απόδοση αυτών. 2. Βελτιστοποίηση της διαδικασίας επιστροφών με αυτοματοποίηση των προτεινόμενων ποσών συμψηφισμών από διάφορες πηγές (Φορολογικά χρέη, Ασφαλιστικά χρέη, Τελωνεία, παρακράτηση μέσω Φορολογικής Ενημερότητας και Βεβαίωσης Οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής. 3. Διαχείριση των ρυθμίσεων των οφειλών φορολογουμένων, όπως προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία. 4. Διαχείριση επικοινωνίας με τους φορολογουμένους μέσω μηχανισμού αποστολής, διαχείρισης και παρακολούθησης ειδοποιήσεων μέσω έγχαρτης επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή/και άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας (τα οποία θα μπορούν να ανακτηθούν οποτεδήποτε). Στον εν λόγω Μηχανισμό περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές και μη επιδόσεις και κοινοποιήσεις όπως ορίζει το άρθρο 5 του ν.4174/2013 (και το άρθρο 4 του ν.δ. 356/1974) καθώς και οι απαιτούμενες επιδόσεις στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης εν γένει (συντηρητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων). 5. Διαχείριση και πρόταση της λήψης μέτρων αναγκαστικής είσπραξης εν γένει, μέσω της εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στα δεδομένα του χαρτοφυλακίου οφειλής, καρτέλας οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της ειδοποίησης των υπαλλήλων για τα προτεινόμενα μέτρα και της προβολής υπενθυμίσεων και μηνυμάτων. 6. Παρακολούθηση της απόδοσης των μέτρων είσπραξης καθώς και διαχείριση και πρόταση της διαδικασίας χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, με σκοπό τη διενέργεια ερευνών ηλεκτρονικά (προεπεξεργασία) και τη επιτάχυνσή της με τη χρήση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και κοινοποίηση, των συνδεόμενων με τη διαδικασία, πράξεων ηλεκτρονικά. Το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές - υποσυστήματα: 1. Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης οφειλέτη και οφειλών Η εφαρμογή θα αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένης και σύγχρονης (με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο) εικόνας οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα με βάση την επιχειρησιακή ροή που προβλέπεται. Στο πλαίσιο της παρακολούθησης οφειλέτη/οφειλών, η εφαρμογή δύναται να παρουσιάζει στοιχεία πιστοληπτικής ικανότητας φορολογουμένου και πιθανής διασύνδεσης με το σύστημα ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ώστε να συνεκτιμηθεί στη διαδικασία διαμόρφωσης τάσης για ανεπίδεκτες προς είσπραξη οφειλές. Η εφαρμογή θα υποστηρίζει τους χρήστες στην πρόσβαση, διαχείριση, επεξεργασία και απεικόνιση οφειλών και οφειλετών και των σχέσεων αυτών ανεξαρτήτως της νομικής βάσης της οφειλής (εγγύησης, συνυποχρέωσης κτλ). Μεταξύ άλλων, η εφαρμογή θα πρέπει να υποστηρίζει: • Διαχείριση όλων των οντοτήτων που εμπλέκονται σε κάθε υπόθεση οφειλής [Οφειλέτες, Συνυπόχρεοι, Εγγυητές, Νόμιμοι Εκπρόσωποι (με αποτύπωση της περιόδου εκπροσώπησης), Συσχετιζόμενες Επιχειρήσεις (Όμιλοι, Απορροφήσεις, Συγχωνεύσεις), Δικαστικοί επιμελητές, Αντίδικοι, Κατασχέσεις, Πλειστηριασμοί, Πληρωμές, Διακανονισμοί κ.λπ.]. • Ταξινόμηση των προς διαχείριση υποθέσεων οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης (Bucket) υπόθεσης, Κατηγορία Bucket, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.). • Μηχανισμό σύνδεσης αρχείων με οποιαδήποτε υπόθεση οφειλής και διαχείριση αυτών από το περιβάλλον διαχείρισης της υπόθεσης (π.χ. ιδιωτικά συμφωνητικά, fax, πιστοποιητικά κ.λπ.), ώστε να επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός εικονικού ηλεκτρονικού φακέλου υπόθεσης οφειλής, όπου θα βρίσκονται συνημμένα όλα τα σχετικά έγγραφα (σε πρωτογενή μορφή ή ως αποτέλεσμα ηλεκτρονικής σάρωσης). 2. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών και ρυθμίσεων Η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων. Ειδικότερα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό. Λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που τίθενται από το θεσμικό πλαίσιο, στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή οι συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών. • Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας. • Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος. • Πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής. • Τέλος, η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί») Επίσης, η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση των υφιστάμενων διαθέσιμων ρυθμίσεων οφειλών του TAXISnet αλλά και των νέων ρυθμίσεων που θα δημιουργηθούν για τις Τελωνειακές οφειλές και οφειλές σε τρίτους φορείς (π.χ ΚΕΑΟ). Θα παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ρυθμίσεων οφειλής από τον οφειλέτη αλλά και ανάκτησης του διαθέσιμου ιστορικού ρυθμίσεων (ενεργών και μη). Μέσω της εφαρμογής θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ΤΟ και ενοποίησης τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ και ΤΟ με μία πληρωμή. Η εφαρμογή, αναφορικά με τις ρυθμίσεις, θα υποστηρίζει κατ' ελάχιστο και όπου είναι εφικτό: • Να ενσωματώσει τις υφιστάμενες διαθέσιμες ρυθμίσεις του TAXISnet και να τις επεκτείνει για τις τελωνειακές οφειλές και οφειλές τρίτων φορέων (π.χ. ΚΕΑΟ). • Να παρουσιάζει το διαθέσιμο ιστορικό ρυθμίσεων (ενεργών και μη) • Να δίνει τη δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ενοποίησής τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ με μία πληρωμή. • Δυνατότητα παροχής (υπερ) κωδικού πληρωμής με δυνατότητα επιλογής πίστωσης οφειλών από τον φορολογούμενο σε διαφορετικές ταυτότητες οφειλής ή ρυθμισμένης οφειλής ή άλλες. 3. Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων Η εφαρμογή αφορά στη δυνατότητα αυτόματης σύνταξης και αποστολής , μαζικών ειδοποιήσεων για τις οφειλές τόσο κατά το στάδιο πριν της προθεσμίας καταβολής τους (ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις) όσο και μετά (ειδοποιήσεις και επιδόσεις) προκειμένου αφενός να επιδοθούν στους φορολογούμενους και αφετέρου να ενημερωθούν για τις κυρώσεις που συνεπάγεται η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους. Η εφαρμογή πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία και αποστολή, μέσω της χρήσης πολλαπλών κριτηρίων επιλογής (σύνθετα και μοριοδότησης), αυτοματοποιημένων επιστολών/ειδοποιήσεων, βάσει πρότυπων κειμένων εμπλουτισμένων με τις ιδιότητες της κάθε υπόθεσης οφειλής. Η σύνταξη και αποστολή των αυτοματοποιημένων μαζικών απόστολων επιστολών/ κοινοποιήσεων/ ειδοποιήσεων/ επιδόσεων δύναται να πραγματοποιείται από την εφαρμογή μέσω: • Εκτύπωσης σχετικών αρχείων από το σύστημα για αποστολή με παραδοσιακό ταχυδρομείο • Αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) μέσω συνεργαζόμενου mail server της Α.Α.Δ.Ε. • Αποστολής sms μέσω σχετικής υποδομής της Α.Α.Δ.Ε. • Καταχώρηση σχετικής ειδοποίησης στο εν λόγω σύστημα καθώς και της εφαρμογής προσωποποιημένης πληροφόρησης του TAXISnet • Εξαγόμενων αρχείων για διεκπεραίωση από άλλο ενδιάμεσο σύστημα που τυχόν θα έχει αναπτύξει η Α.Α.Δ.Ε.. 4. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης Η εφαρμογή αφορά στην, αυτοματοποίηση της διαδικασίας λήψης μέτρων, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στη βάση του συστήματος όπως αυτά προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία αφού εξαιρεθούν οι υποθέσεις (οφειλές/οφειλέτες) στις οποίες απαγορεύεται η λήψη μέτρων βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης. Μέσω της εφαρμογής θα προτείνονται τα βέλτιστα μέτρα ανά οφειλή όπως προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και, μετά την αποδοχή τους από τον χρήστη στον οποίο είναι χρεωμένη η κάθε οφειλή, θα ενημερώνεται μέσω διαλειτουργικότητας η σχετική λειτουργικότητα του συστήματος Taxis, ICISNET. Το νέο σύστημα θα αλληλεπιδρά με το τμήμα της βάσης δεδομένων του TAXIS για το δικαστικό για την ανάκτηση δεδομένων, καθώς και την τροποποίησή τους ή την εισαγωγή νέων. Μέσω της εφαρμογής αυτής και σε ενιαίο περιβάλλον εργασίας με πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία και τις πληροφορίες της εφαρμογής διαχείρισης οφειλής/οφειλέτη (case management), θα είναι δυνατή η διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου οφειλών. Επίσης, απαιτείται να ενεργείται η διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών σε κάθε επίπεδο (δηλαδή από ελεγκτή είσπραξης ή ομάδας ελεγκτών είσπραξης, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους καθώς και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν και την απόδοση αυτών. Επιπλέον, θα είναι δυνατή, όπου απαιτείται, η αποστολή ειδοποιήσεων, από τους χρήστες, μέσω της εφαρμογής αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις λήψης μέτρων απαιτείται δυνατότητα μαζικών ψηφιακών υπογραφών (bulk signing, σε κάθε επίπεδο). 5. Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών H εφαρμογή αφορά στη δημιουργία προσωπικής θυρίδας στο σύστημα για κάθε φορολογούμενο στην οποία θα έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του καθώς, και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους (ειδοποιήσεις που έχουν σταλεί, μέτρα που έχουν ληφθεί, συμψηφισμοί, πιστώσεις και ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί) από τη φορολογική και τελωνειακή Διοίκηση. Η εφαρμογή θα εμπεριέχει αναλυτικό ημερολόγιο υποχρεώσεων πληρωμής ανά φορολογούμενο και θα συνδέεται με την εφαρμογή ειδοποιήσεων προκειμένου οι φορολογούμενοι καθίστανται πλήρως ενήμεροι γι αυτές. Η εφαρμογή δύναται να υποστηρίζει επίσης μοντέλο προτεινόμενης βέλτιστης διαχείρισης του χαρτοφυλακίου χρεών από την πλευρά του κάθε φορολογουμένου του βάσει προβλέψεων με πολλαπλά κριτήρια ανάλυσης (πλήθος χρεών, ποσά χρεών, χρόνος δημιουργίας και λήξης χρεών, ύψος προσαυξήσεων κλπ). Η θυρίδα αυτή θα είναι προσβάσιμη στον φορολογούμενο μέσω του ενιαίου περιβάλλοντος προσωποποιημένης πληροφόρησης φορολογουμένων του TAXISnet. Διασύνδεση με άλλα συστήματα To προς ανάπτυξη ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα διασυνδεθεί: • Με τα υφιστάμενα συστήματα της Αναθέτουσας Αρχής που βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία και περιγράφτηκαν στην 1.2.1 (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS, ICISNET, MIS, ΚΕΦ, ΣΜΤΛ &ΛΠ) • Με όσα Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων φορέων κριθεί απαραίτητο προκειμένου να καθίσταται δυνατή η υποστήριξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών και μέτρων που αφορούν τόσο την εκούσια όσο και την αναγκαστική είσπραξη. Ενδεικτικοί τρίτοι φορείς / συστήματα με τους οποίους εκτιμάται ότι είναι απαραίτητη η διαλειτουργικότητα με συστήματά τους είναι οι ακόλουθοι: • Εθνικό Ληξιαρχείο/Δημοτολόγιο •Εθνικό Κτηματολόγιο (ΕΚΧΑΕ Α.Ε.) • Δικαστικές Αρχές και Ταμείο Νομικών (ηλεκτρονικές αναρτήσεις πλειστηριασμών) • Γενικό Εμπορικό Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ. • Πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος • Συμβολαιογράφοι • Ελληνικά Χρηματιστήρια Α.Ε. και λοιποί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί διαχείρισης αξιών • Ασφαλιστικοί οργανισμοί, ΚΕΑΟ, ΕΦΚΑ και Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ • Πληροφοριακό σύστημα οχημάτων Υπουργείου Μεταφορών • Ελεγκτικό Συνέδριο • Γενικό Λογιστήριο του Κράτους • Λοιπά πληροφοριακά συστήματα ή στοιχεία τα οποία είναι διαθέσιμα στη Φορολογική Διοίκηση και πληροφορίες σχετικές με την είσπραξη. dikaiologitika

Σπουδαία ιδρύματα ζητούν Ελληνες γιατρούς

Χάρβαρντ, Γέιλ, UCLA, Duke, Johns Hopkins και άλλα 30 πανεπιστήμια ανοίγουν τις πύλες τους στους αριστούχους αποφοίτους από τις ιατρικές σχολές της Ελλάδας. Το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει τα σημαντικά...

Μειώνονται τα οικογενειακά επιδόματα ΟΓΑ; – Τί λέει η Φωτίου

ΟΓΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ: Τι είπε για τα οικογενειακά επιδόματα η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Φωτίου  – “Τα τριτεκνικά και πολυτεκνικά επιδόματα που χορηγεί ο ΟΓΑ δεν θα μειωθούν” ανέφερε...