Μεταθέσεις Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

15-05-17 Μεταθέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το έτος 2017 Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι μεταθέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έτους 2017. Οι μετατιθέμενοι από Σ.Μ.Ε.Α.Ε. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καλούνται να παρουσιαστούν στην αρμόδια Δ/νση Εκπ/σης και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. της περιοχής μετάθεσής τους, την επομένη της λήξης του διδακτικού έτους της βαθμίδας στην οποία ανήκουν. Οι μετατιθέμενοι από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. καθώς και οι μετατιθέμενοι από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καλούνται να παρουσιαστούν στη θέση μετάθεσής τους την επόμενη της λήξης του σχολικού έτους (31 Αυγούστου). Το πλαίσιο των ενστάσεων επί της Απόφασης Μεταθέσεων ορίζεται στο ΚΕΦ. Ε΄ της Εγκυκλίου των Μεταθέσεων με αρ. πρωτ. 51163/Δ3/23-03-2017 (ΑΔΑ: ΩΛ4Ι4653ΠΣ-ΞΥ4) . Η απόφαση μεταθέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε μορφή pdf.

Τι κρύβουν τα μέτρα και τα αντίμετρα

Τέσσερα αντίμετρα περιορισμένης ισχύος και μια σοβαρή περικοπή κρύβει το πολυνομοσχέδιο με τον βαρύ λογαριασμό των νέων μέτρων ύψους 4,6 δισ. ευρώ μέχρι και το 2020 που εισάγεται σήμερα στις αρμόδιες επιτροπής της Βουλής με στόχο να ψηφιστεί μέχρι και το τέλος της εβδομάδας. Πίσω από το πακέτο των - γνωστών πλέον- δημοσιονομικών μέτρων αλλά και των αλλαγών που έρχονται για να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση υπάρχουν αντίμετρα με διπλή ανάγνωση που δεν φέρνουν μόνο ελαφρύνσεις αλλά και επιβαρύνσεις. Το πρώτο από αυτά αφορά το αντίμετρο της αύξησης του ορίου εισοδήματος πάνω στο οποίο επιβάλλεται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης από τα 12.000 ευρώ που είναι σήμερα στα 30.000 ευρώ. Με την ρύθμιση αυτή τα εισοδήματα μέχρι και 29.999 ευρώ έχουν ελάφρυνση φόρου από 22 μέχρι και 676 ευρώ σε ετήσια βάση. Τι γίνεται όμως με τα εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ; Κατ αρχή επανέρχεται η φιλοσοφία της επιβολής ενός πρόσθετου τέλος για το σύνολο του ποσού και όχι τις επιβολής ενός κλιμακωτού συντελεστή ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος . Έτσι αντί για συντελεστή 6,5% που ίσχυε για εισοδήματα από 30.001 μέχρι και 40 .000 ευρώ που έφερνε πρόσθετη επιβάρυνση έως 1325 ευρώ τώρα επιβάλλεται συντελεστής 2% του ΑΕΠ για το σύνολο του επιπλέον ποσού να φτάνει τα 800 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως για τα εισοδήματα από τα 40.001 μέχρι και τα 60.000 ίσχυε ένας συντελεστές 7,5% που έφτανε την πρόσθεση επιβάρυνση για εισό0δημα 60.000 ευρώ στα 2.075 ευρώ. Τώρα επιβάλλεται συντελεστής 5% στο σύνολο του ποσού. Συνεπώς από την εισφορά αλληλεγγύης για το εισόδημα των 60.000 ευρώ ο πρόσθετος φόρους είναι 3.000 σημαντικά δηλαδή 925 ευρώ υψηλότερος από ότι ισχύει σήμερα. Η μείωση κατά 30% του ΕΝΦΙΑ όταν το χρεωστικό δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ θεωρητικά αφορά περίπου 5,4 εκατ. από 6,3 εκατ. ευρώ ακινήτων. Ο κόφτης που μπαίνει για ανώτατο ποσό μείωσης τα 70 ευρώ σημαίνει ότι την πλήρη ωφέλεια του μέτρου θα έχουν μόνο όσοι πληρώνουν ΕΝΦΙΑ μέχρι και 230 ευρώ δηλαδή περίπου 3 εκ ιδιοκτήτες ακινήτων. Η μείωση του ΦΠΑ για τα αγροτικά εφόδια από το 24% στο 13% είναι μεν σημαντικός αφού μειώνει τον βασικό έμμεσο φόρο για ζώα λιπάσματα ζωοτροφές σπόρους φυτά (ο οποίος αυξήθηκε το 2015) αλλά διατηρεί τον συντελεστή στο 24% στα αγροτικά μηχανήματα και φυσικά το αγροτικό πετρέλαιο διατηρώντας ψηλά ακόμη το κόστος παραγωγής σε γεωργία και κτηνοτροφία. Επίσης το συγκεκριμένο αντίμετρο αντισταθμίζεται από την μείωση του αφορολόγητου που περιέχει το νομοσχέδιο ως μέτρο για τους κατ επάγγελμα αγρότες . Χωρίς διπλές ερμηνείες είναι το μέτρο της περικοπής του αφορολόγητου σε ύψος 77% του εισοδήματος από βουλευτική αποζημίωση που διατηρούσαν από το 1975 οι βουλευτές. Βέβαια χρειάστηκε να επέμβει η δημοσιογραφική έρευνα για να έρθει το θέμα στο φως. «Μαχαίρι» στους Κοινωνικούς Αυτοτελείς πόρους Το 2018 έρχεται μαχαίρι 34,6% ή 1,8 δισ. ευρώ στο ανώτατο όριο του ποσού των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.) που αποδίδεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού από τα φορολογικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού όπως προβλέπει το άρθρο 80α του πολυνομοσχεδίου. Στο αιτιολογικό της περικοπής αυτής αναφέρεται ότι πλέον οι Ο.Τ.Α. καταρτίζουν και εκτελούν προϋπολογισμούς με πλεονάσματα! Συγκεκριμένα, με το εμβόλιμο άρθρο 80α ορίζεται ότι, από το 2018 και μετά, το ανώτατο όριο στο οποίο μπορεί να φθάσει το ποσό των Κ.Α.Π. που θα αποδίδεται στις περιφέρειες και τους δήμους όλης της χώρας από τα φορολογικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού περιορίζεται από τα 5,2 δις. ευρώ στα 3,4 δισ. ευρώ! Δείτε εδώτο σχέδιο νόμου Δείτε εδώ την εισηγητική έκθεση enikonomia

“Μην αγχώνεσαι παιδί μου”

Στο ίδιο έργο θεατές, παρακολουθήσαμε άλλο ένα επικοινωνιακό σόου του Πρωθυπουργού, αυτή τη φορά σε απευθείας μετάδοση από το Υπουργείο Παιδείας, λίγες ημέρες πριν η κυβέρνησή του φέρει στη Βουλή...

Ποιές συντάξεις θα μειωθούν έως και 25%

Τελειώνουν τους συνταξιούχους τα νέα μέτρα του Μνημονίου Τσίπρα καθώς οι περικοπές δεν θα είναι μόνο ως 18% από το 2019, αλλά φτάνουν και στο 25% καθώς κόβονται «μαχαίρι» και τα οικογενειακά επιδόματα συζύγου ή/και παιδιών, ακόμη και αναπήρων! Πέραν αυτών, στο πολυνομοσχέδιο των 273 σελίδων που κατέθεσε η κυβέρνηση τα μεσάνυχτα του Σαββάτου στη Βουλή, ενώ ξηλώνονται πολλές από τις βασικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου, παραμένει ατόφια η διάταξη του άρθρου 14 παράγραφος 4 που λέει ότι από το 2020 ίσως χρειαστούν και νέες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων πέραν των μειώσεων που κλειδώνουν στα νέα μέτρα από το 2019! «Στρες τεστ» Η διατήρηση της διάταξης αυτής αποκαλύπτει ότι παρά τις μειώσεις το ασφαλιστικό δεν είναι βέβαιο ότι καθίσταται βιώσιμο! Το άρθρο 14 παρ. 4 λέει ότι από την 1η/1/2017 και ανά τριετία θα γίνονται μελέτες βιωσιμότητας (κάτι σαν «στρες τεστ» στις συντάξεις) και αν τα μεγέθη δείχνουν ότι οι δαπάνες συντάξεων αυξάνονται μελλοντικά πάνω από 2,5% του ΑΕΠ, τότε θα πέφτει νέο τσεκούρωμα ώστε η αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών να μην ξεπερνά το 2,5% του ΑΕΠ από το έτος βάσης (π.χ. 2017) ως το 2060! Αν επρόκειτο λοιπόν να λυθεί το πρόβλημα των συντάξεων με τις μειώσεις 18% σε κύριες και επικουρικές από το 2019, τότε το υπουργείο Εργασίας (η κ. Αχτσιόγλου και ο κ. Πετρόπουλος) θα έπρεπε να απαιτήσουν από την τρόικα να αποδεχτεί ότι αυτή η διάταξη καταργείται. Τουναντίον όμως η διάταξη έμεινε και σημαίνει ότι αν η πρώτη μελέτη (στρες τεστ) του ασφαλιστικού, που θα γίνει σε τρία χρόνια (2020), δείξει ότι οι δαπάνες αυξάνονται, τότε θα πέσει και νέος πέλεκυς πέραν του 18% που θα έχουν χάσει οι συνταξιούχοι από την 1η/1/2019! Αν η μελέτη του 2020 δείξει ότι η αύξηση των δαπανών για συντάξεις είναι εντός στόχου, δηλαδή κάτω από 2,5%, τότε δεν θα ενεργοποιηθούν πρόσθετες περικοπές. Αυτό θα διαρκέσει όμως ως το 2023 που θα βγει η νέα μελέτη για το ασφαλιστικό, και ανάλογα με τα ευρήματά της οι συντάξεις είτε θα περικοπούν είτε θα πάρουν παράταση ως την επόμενη μελέτη του 2026 κ.ο.κ. Ο Ελεύθερος Τύπος ήταν η μόνη εφημερίδα που εξασφάλισε και αποκάλυψε στο φύλλο του Σαββάτου ολόκληρο το άρθρο 1 του νέου νομοσχεδίου για τον τρόπο μείωσης των συντάξεων και την κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων, πριν καν κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή. Οι αναγνώστες του «Ε.Τ.» έμαθαν πρώτοι τι περιέχει το βασικότερο άρθρο του νόμου πολλές ώρες πριν κυκλοφορήσει το νομοσχέδιο στην ιστοσελίδα της Βουλής και γίνει «viral» στο Διαδίκτυο. Δεύτερος γύρος Το ψαλίδι λοιπόν αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά. Τα μέτρα του νέου Μνημονίου για μείωση ως και κατάργηση προσωπικών διαφορών από το 2019 με πλαφόν το -18%, σε συνδυασμό με τη διατήρηση της επίμαχης διάταξης του άρθρου 14 παρ. 4 του ν. 4387/2016, προδίδουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., αν παραμείνει στην εξουσία, ετοιμάζει και δεύτερο γύρο με νέα μέτρα στο ασφαλιστικό. Το… συμπλήρωμα αυτών των μέτρων, που δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το νομοσχέδιο, θα αποκαλυφθεί σύντομα… Ο λογαριασμός Επί του παρόντος, ο λογαριασμός του ασφαλιστικού από συντάξεις και εισφορές φτάνει στα 2,63 δισ. ευρώ για την περίοδο 2018-2022. Αρχίζει να πληρώνεται από το 2018 με αυξήσεις εισφορών για 1 και πλέον εκατομμύριο επαγγελματίες. Από το 2019 έρχονται οι μειώσεις που βάζουν τις συντάξεις 2,6 εκατ. συνταξιούχων στην γκιλοτίνα. Τα μέτρα αυτά ετοιμάζει από τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. με το «ναι στα πάντα» που θα αναφωνήσουν οι βουλευτές τους ψηφίζοντας το τέλος των συνταξιούχων μαζί με το θάνατο των μικρομεσαίων και μάλιστα… με τα δυο χέρια (όπως είπε κάποιος βουλευτής τους) την ερχόμενη Πέμπτη. ελεύθερος τύπος

To “restart” στην Παιδεία και οι αλλαγές που έρχονται

Όλες οι αλλαγές σε δημοτικά, Λύκεια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση από την ερχόμενη κιόλας χρονιά. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, υπάρχει συνολικός σχεδιασμός για την παιδεία, ο οποίος, μάλιστα, θα...

Πανελλήνιες 2017: To πρόγραμμα, οι βάσεις και οι επαναληπτικές εξετάσεις

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Το πρόγραμμα, ο τελικός αριθμός εισακτέων, η ανακοίνωση των βάσεων και ό,τι αφορά τις επαναληπτικές εξετάσεις.Η 6η Ιουνίου είναι η μέρα έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ...

Διαδικασία προσφυγής υποψηφίων διευθυντών μετά την απόφαση του ΣτΕ

Οι περιπτώσεις για τις οποίες συνιστάται εκκίνηση διαδικασίας προσφυγών κτλ είναι κυρίως και κατά κανόνα αυτές, όπου ο υποψήφιος σε ένα Σχολείο είχε περισσότερα αντικειμενικά μόρια από όλους τους συνυποψηφίους...

ΟΑΕΔ: Προκήρυξη για 1.882 θέσεις εργασίας

Nέα δράση του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr): Έκδοση προκήρυξης για την πρόσληψη 1.882 ατόμων οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη αναγκών σε Κέντρα Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων (hotspots). Η πρόσληψη από τον...

Παιδικοί σταθμοί: 36.769 παιδιά αποκλείστηκαν!

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε ανακοίνωσή του δίνει απάντηση με αριθμούς και πίνακες στον υπουργό Παιδείας αναφορικά με την ένταξη των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία . Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών παρουσιάζει στοιχεία...

Έρχονται ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ακινήτων τρεις φορές της εβδομάδα

Ανατροπές με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα διενεργούνται τρεις ημέρες την εβδομάδα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή. Το αίτημα για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ήταν διαρκές από την πλευρά των τραπεζών καθώς πρέπει να ασκηθεί πίεση, κυρίως στους στρατηγικά κακοπληρωτές, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των κόκκινων δανείων. Στο άρθρο 59 η διάταξη του υπουργείου Δικαιοσύνης προβλέπει: - Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί διενεργούνται ημέρα Τετάρτη ή Πέμπτη ή Παρασκευή, από τις 10:00 π.μ. έως τις 14.00 ή από τις 14.00 έως τις 18:00. Σε περίπτωση υποβολής προσφοράς κατά το τελευταίο λεπτό του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, ήτοι από ώρα 13:59:00 έως 13:59:59 ή από ώρα 17:59:00 έως 17:59:59 δίδεται αυτόματη παράταση πέντε λεπτών. Για κάθε προσφορά που υποβάλλεται κατά το τελευταίο λεπτό της παράτασης, δίδεται νέα αυτόματη παράταση πέντε λεπτών, εφόσον υποβληθεί μεγαλύτερη προσφορά. Οι παρατάσεις μπορούν να συνεχισθούν για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο ωρών από την ορισθείσα ώρα λήξης του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, οπότε ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής προσφορών. - Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός διενεργείται με επιμέλεια του συμβολαιογράφου της περιφέρειας του τόπου όπου έγινε η κατάσχεση, ο οποίος ορίστηκε για τον πλειστηριασμό. Ο πλειστηριασμός διενεργείται ενώπιον του ίδιου συμβολαιογράφου που ορίστηκε αρχικά και στην περίπτωση πολλαπλών κατασχέσεων. Αν τα κατασχεμένα πράγματα βρίσκονται στην περιφέρεια περισσότερων ειρηνοδικείων, ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός διενεργείται, κατ' επιλογή του επισπεύδοντος, στην περιφέρεια οποιοσδήποτε εκ των άνω ειρηνοδικείων. Αρμόδιο για την επίλυση των διαφορών που αναφύονται από τη διενέργεια του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού είναι το δικαστήριο της έδρας του συμβολαιογράφου. newsbeast

ΙΚΥ – Υποτροφίες 2017: Έως και σήμερα οι αιτήσεις

ΙΚΥ: 211 θέσεις υποτροφιών για υποψήφιους διδάκτορες -με ορισμό Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής από 1-7-2013 έως και 10-1-2015- προκηρύσσει το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Πρόγραμμα...

Δυσλεξία: Δεν είναι και το τέλος του κόσμου!

Το παιδί σας έχει διαγνωστεί με την πιο κοινή από τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), τη δυσλεξία, και η ανησυχία σας για τη μελλοντική του εξέλιξη σας προβληματίζει ιδιαίτερα. Η...

Επίδομα ενοικίου: Ποιά νοικοκυριά θα λάβουν επίδομα

Επίδομα ενοικίου – Δείτε τί αναφέρει το πολυνομοσχέδιο για το Επίδομα Ενοικίου Στέγασης. 1. Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θεσπίζει Επίδομα Ενοικίου Στέγασης για έως και εξακόσιες...

Εγγραφές μαθητών στα Σχολεία Δ/βάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης 2017-2018

Σύμφωνα με τον ν. 3432/2006, «σκοπός της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης είναι η ανάδειξη και κατάρτιση κληρικών και λαϊκών στελεχών της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, υψηλού μορφωτικού επιπέδου και χριστιανικού ήθους», χωρίς η στελέχωση της Εκκλησίας (ιερατικώς ή διοικητικώς) να αποτελεί υποχρεωτικό ή/και αποκλειστικό επαγγελματικό προσανατολισμό των αποφοίτων. Τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια αποτελούν τμήμα της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Συνεπώς, οι προαγωγικοί και απολυτήριοι τίτλοι σπουδών τους είναι ισότιμοι με τους αντίστοιχους των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων, και, ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι των Γενικών Εκκλησιαστικών Λυκείων έχουν όμοια δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων. Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε ένα από τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια ή Εκκλησιαστικά Λύκεια, οφείλουν να προσκομίσουν στους διευθυντές τους τα εξής: Σχετική αίτηση, Απολυτήριο τίτλο (δημοτικού ή γυμνασίου αντίστοιχα), Σύντομο βιογραφικό σημείωμα, Συστατική επιστολή του επιχώριου με το Εκκλησιαστικό Σχολείο ή την περιοχή καταγωγής του/της μαθητή/τριας Μητροπολίτη. Επισημαίνεται ότι η επιλογή φοίτησης σε Εκκλησιαστικό Σχολείο δεν περιορίζεται από την περιοχή διαμονής του μαθητή/τριας ή των γονέων/κηδεμόνων του. Για το λόγο αυτό σε αριθμό αρρένων μόνο μαθητών είναι – υπό προϋποθέσεις – δυνατή η δωρεάν διαμονή και σίτιση τους στα οικοτροφεία των Περιφερειακών Εστιών Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Για περισσότερες πληροφορίες για το σκοπό, το χαρακτήρα, τα ωρολόγια προγράμματα μαθημάτων, τα μαθήματα ειδικότητας, τις σχολικές και διασχολικές δράσεις καλλιέργειας και προαγωγής της εκπαιδευτικής ιδιοπροσωπίας της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Εκκλησιαστικά Σχολεία της χώρας, των οποίων τα στοιχεία παρατίθενται σε επισυναπτόμενο με το παρόν πίνακα, ή/και να περιηγηθούν το ιστολόγιο της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (http://blogs.sch.gr/ekklisiastikasxoleia). πηγή: ΥΠΠΕΘ / ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

ΚΕΑ: ΑΦΜ και εξυπηρέτηση των πολιτών

ΚΕΑ: Οι αιτήσεις για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (www.keaprogram.gr) συνεχίζονται συνεχώς – Διαβάστε τι συμβαίνει πλέον με την εξυπηρέτηση των πολιτών στα ΚΕΠ με βάση το ΑΦΜ τους. Συγκεκριμένα, με...

Ο οδικός χάρτης για τη χαλάρωση των capital controls

Σε συντηρητική κατεύθυνση θα κινείται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδικός χάρτης για τη χαλάρωση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, αποφεύγοντας ημερομηνίες και δίνοντας έμφαση στην ικανοποίηση συγκεκριμένων προϋποθέσεων κάθε φορά για την πραγματοποίηση του επόμενου βήματος. Πριν από κάθε απόφαση που θα επιτρέπει στους καταθέτες να αποσύρουν μεγαλύτερα ποσά από τους λογαριασμούς τους ή να στέλνουν υψηλότερα εμβάσματα στο εξωτερικό, η Τράπεζα της Ελλάδος θέλει να έχει διασφαλίσει ότι το περιβάλλον θα είναι σταθερό και δεν θα υπάρχει κίνδυνος να ασκηθούν πιέσεις στο τραπεζικό σύστημα με εκροή καταθέσεων. Προς το παρόν, αυτό δεν είναι δεδομένο, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της κεντρικής τράπεζας, που δείχνουν μικρή υποχώρηση των καταθέσεων, της τάξης των 200 εκατ. ευρώ, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Ετσι, από τα 10 δισ. ευρώ που μπήκαν στις τράπεζες το 2016, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, μέχρι σήμερα έχουν φύγει τα 2,7 δισ. ευρώ, με τις μεγαλύτερες εκροές να σημειώνονται τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Ο Μάρτιος έκλεισε με περαιτέρω ελαφρά μείωση, ο Απρίλιος με ελαφρά αύξηση και οι πρώτες μέρες του Μαΐου κινήθηκαν καθοδικά. Αυτό δείχνει, όπως επισημαίνουν στην κεντρική τράπεζα, ότι η σταθερότητα δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί και το ισοζύγιο των καταθέσεων παραμένει αρνητικό και μάλιστα έντονα, αποθαρρύνοντας τολμηρές πρωτοβουλίες για τα capital controls. Αντί ημερομηνιών, ο οδικός χάρτης θα αναφέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα γίνεται η άρση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων. Αυτές είναι: 1. Η επιστροφή των καταθέσεων. 2. Η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. 3. Η πρόσβαση στις αγορές. 4. Η ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης. 5. Και η ρύθμιση του χρέους. Επίσης, ο χάρτης θα προβλέπει σταδιακή άρση των περιορισμών του δεύτερου και στη συνέχεια του τρίτου πυλώνα των capital controls. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τους περιορισμούς στις αναλήψεις καταθέσεων (έως 840 ευρώ το δεκαπενθήμερο σήμερα) και τις συναλλαγές των επιχειρήσεων και ο τρίτος τη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό. Οι περιορισμοί του πρώτου πυλώνα, που αφορούν το άνοιγμα νέων προθεσμιακών λογαριασμών και εξόφληση δανείων, έχουν ουσιαστικά ήδη αρθεί. Το επόμενο βήμα –το οποίο, πάντως, δεν θα προσδιορίζεται στον οδικό χάρτη– αναμένεται τον Ιούλιο, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την εκταμίευση της δόσης. Εκτιμάται ότι έως τότε, όπως είχε γίνει και πέρυσι με την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, θα έχει αποκατασταθεί η ηρεμία στο τραπεζικό τοπίο, με κάποιες επιστροφές καταθέσεων. Ο σχεδιασμός προβλέπει κατ’ αρχάς ότι οι περιορισμοί που θα αρθούν τότε θα αφορούν τη διευκόλυνση των συναλλαγών των επιχειρήσεων, π.χ. για την αγορά πρώτων υλών από το εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά το όριο ανάληψης καταθέσεων από τις τράπεζες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν θα αυξηθεί. Η μόνη πιθανότητα που εξετάζεται είναι να ενοποιηθεί σε ένα μήνα το όριο των δύο εβδομάδων, έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να κάνει ανάληψη συνολικά ποσού έως 1.680 ευρώ τον μήνα, αντί των 840 ευρώ το δεκαπενθήμερο σήμερα. Ακόμη κι αυτή η κίνηση, όμως, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, καθώς ενέχει κίνδυνο εκροών αν συμβεί κάποια απρόβλεπτη αρνητική εξέλιξη. Η κατάργηση των capital controls «θα είναι στο τέλος του δρόμου», αναφέρει αρμόδια υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή, εννοώντας ότι πρέπει να προηγηθεί η αποκατάσταση της ασφάλειας με την ένταξη στο QE και την έξοδο στις αγορές. Μάλιστα, η πλήρης άρση των περιορισμών τοποθετείται, με ιδανικές συνθήκες και υπό προϋποθέσεις, στο τέλος του 2018. Στην κεντρική τράπεζα πιστεύουν ότι οι έλεγχοι στην κίνηση κεφαλαίων εγγυώνται ένα περιβάλλον ασφάλειας για να γίνει το επόμενο βήμα, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης: η έξοδος στις αγορές. Η σειρά είναι η εξής: Ολοκλήρωση της αξιολόγησης με ψήφιση του πολυνομοσχεδίου την ερχόμενη εβδομάδα, απόφαση για ελάφρυνση του χρέους και στη συνέχεια –εφόσον η απόφαση ικανοποιεί το ΔΝΤ, για να επιστρέψει στο ελληνικό πρόγραμμα– εκταμίευση της δόσης, ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και έξοδος στις αγορές. Στην ιδανική αυτή χρονική σειρά, η απόφαση για το QE τοποθετείται στην καλύτερη περίπτωση τον Ιούλιο, αλλά –κατά ορισμένες πηγές– ενδεχομένως και τον Σεπτέμβριο, οπότε αντίστοιχα θα συντονιστεί η έξοδος στις αγορές. Αν το ΔΝΤ δεν συμφωνήσει, τα πράγματα περιπλέκονται. Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγή που γνωρίζει εκ των έσω το ΔΝΤ, για να μπει το Ταμείο στο ελληνικό πρόγραμμα θα χρειαστεί «επαρκή συγκεκριμενοποίηση και βεβαιότητα» στις παραμέτρους ελάφρυνσης του χρέους που θα εφαρμοστούν μετά το 2018, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία αυτά ως βάση για την κατάρτιση της ανάλυσής του σχετικά με τη βιωσιμότητα χρέους. Η ίδια πηγή εκτιμά ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση, αν και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να μη συμμετάσχει τελικά. Σε αυτή την περίπτωση, υποστηρίζει ότι «θα μαγειρευτεί» μια αλλαγή της θέσης της Γερμανίας, η οποία έχει υποστηρίξει ότι, αν δεν μπει το ΔΝΤ στο πρόγραμμα, θα πρέπει να αρχίσει η διαπραγμάτευση από την αρχή, καθώς δεν υπάρχει Plan B. Σημειώνεται ότι, εφόσον μπει τελικώς το ΔΝΤ στο πρόγραμμα, η συμμετοχή του δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ. Καθημερινή

Συγκινητικό: H επιστροφή ενός παιδιού με πρόσθετο πόδι στο σχολείο (Βίντεο)

Υπάρχουν στιγμές που τα παιδιά μπορούν να δώσουν τα καλύτερα μαθήματα ανθρωπιάς και συμπεριφοράς με τον απλό και γεμάτο αθωότητα τρόπο τους. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αντίδραση αυτών των...

Ανατροπή στους μισθούς Στρατού, Αστυνομίας, Λιμενικού και Πυροσβεστικής

Η ριζική αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων, με βάση τα οποία αμείβονται εκατοντάδες χιλιάδες λειτουργοί του Δημοσίου, όπως οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, οι λιμενικοί, οι πυροσβέστες, οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, οι καθηγητές των Τ.Ε.Ι., οι γιατροί του ΕΣΥ, οι διπλωματικοί υπάλληλοι, οι ερευνητές και οι αρχιερείς, προβλέπεται με τα άρθρα 123-162 του πολυνομοσχεδίου. ‘Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου, «στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των ειδικών μισθολογίων, υιοθετήθηκαν δύο κύριες κατευθύνσεις : αφενός η ανάγκη περιορισμού του σημερινού αριθμού τους (από 20 περίπου που είναι σήμερα σε 7) και αφετέρου η προσπάθεια εξορθολογισμού των αποδοχών του προσωπικού που αμείβεται με αυτά, είτε με τη συγχώνευση ορισμένων επιδομάτων από αυτά που καταβάλλονται σήμερα είτε με την κατάργηση ορισμένων άλλων που στερούνται στην πραγματικότητα δικαιολογητικού λόγου χορήγησης». «Επιπλέον, κατά την παρούσα αναμόρφωση θεωρήθηκε απαραίτητη η εξασφάλιση της κατ’ αρχήν σταθερότητας των αποδοχών όλων των λειτουργών ή υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, και η αποφυγή της ανατροπής του επιπέδου των αποδοχών τους, προκειμένου να εξασφαλισθεί η, χωρίς περισπασμούς, ομαλή εκτέλεση των καθηκόντων τους», σημειώνεται στην εισηγητική έκθεση. Στην περίπτωση που από την εφαρμογή του νέου συστήματος αμοιβών προκύψει μείωση αποδοχών, η διαφορά θα διατηρείται ως προσωπική, προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε μείωση στις αποδοχές των λειτουργών ή υπαλλήλων και η οποία θα μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου. Στην περίπτωση που από την εφαρμογή του νέου συστήματος αμοιβών προκύψει αύξηση των αποδοχών των λειτουργών ή υπαλλήλων, αυτή χορηγείται σε χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών, προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν μεγάλη δημοσιονομική επιβάρυνση. Oι κατηγορίες λειτουργών του Δημοσίου στις οποίες αφορούν οι αλλαγές είναι οι εξής: α) Τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. β) Τα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Πανεπιστημίων, τα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.) των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Τ.Ε.Ι.), τα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), το εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), το Διδακτικό και Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) και Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), οι Καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.), το προσωπικό του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), τα μέλη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Ειδικό Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (ΕΕΔΙΠ) των Α.Σ.Ε.Ι., καθώς και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικό Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Πανεπιστημίων και των Α.Τ.Ε.Ι.. γ) Οι Ερευνητές και οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες που υπηρετούν σε Εθνικά Ερευνητικά Κέντρα και ανεξάρτητα Ερευνητικά Ινστιτούτα, που υπάγονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων των κέντρων έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών και του Κ.Ε.Π.Ε.. δ) Οι Ιατροί και Οδοντίατροι του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), οι Ιατροί και Οδοντίατροι Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ., οι έμμισθοι ειδικευόμενοι ιατροί, οι Επικουρικοί Ιατροί, οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί και οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου, καθώς και οι Ιατροί Γενικής Ιατρικής και Βιοπαθολογίας που υπηρετούν στη Διεύθυνση Κ.Ε.Δ.Υ. του Υπουργείου Υγείας ή στις Διευθύνσεις Υγείας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών. ε) Οι Ιατροδικαστές του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. στ) Οι υπάλληλοι του Διπλωματικού κλάδου, το επιστημονικό προσωπικό της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας, οι υπάλληλοι του κλάδου Εμπειρογνωμόνων, καθώς και οι υπάλληλοι του κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών. ζ) Οι Αρχιερείς. η) Οι Μουσικοί, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (Κ.Ο.Α.), της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.), της Ορχήστρας της Λυρικής Σκηνής (Ο.Λ.Σ.). Οι αλλαγές που επέρχονται με το πολυνομοσχέδιο στα μισθολόγια των παραπάνω κατηγοριών λειτουργών του Δημοσίου έχουν αναλυτικά ως εξής: 1) Το μισθολογικό καθεστώς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος αναμορφώνεται στα εξής σημεία: α) Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας κατατάσσονται σε 4 μισθολογικές κατηγορίες, ανάλογα με την προέλευσή τους, τον διοικητικό βαθμό και τα έτη υπηρεσίας. β) Οι βασικοί μισθοί των εν λόγω κατηγοριών ορίζονται σε μεγαλύτερο ύψος από το υφιστάμενο κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης του καταργούμενου χρονοεπιδόματος. γ) Προβλέπεται επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας διαφοροποιούμενο ανά διοικητικό βαθμό, το οποίο προσαυξάνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση των στελεχών. δ) Καθιερώνεται επίδομα θέσης ευθύνης κλιμακούμενο ανά βαθμό από τον βαθμό του Ταγματάρχη (και αντιστοίχων) και άνω. ε) Θεσπίζεται νέο επίδομα για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένα στο νομό Έβρου και στους νομούς Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου και Σαμοθράκης, καθώς και στα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένα στη Σκύρο. στ) Καταργείται το καθεστώς των μισθολογικών προαγωγών. 2) Ενοποιούνται 8 ειδικά μισθολόγια που ρυθμίζουν το μισθολογικό καθεστώς λειτουργών του εν γένει διδακτικού προσωπικού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργείται ενιαία μισθολογική κλίμακα (εξέλιξη σε 16 Μισθολογικά Κλιμάκια ανά βαθμίδα), για την οποία ως βάση υπολογισμού λαμβάνεται υπόψη ο βασικός μισθός της βαθμίδας του Καθηγητή Πανεπιστημίου. Στους νέους βασικούς μισθούς ενσωματώνεται το καταργούμενο χρονοεπίδομα. 3) Προβλέπεται: - ειδικό επίδομα διδασκαλίας και έρευνας το οποίο διαφοροποιείται ανά βαθμό και ανά κατηγορία για τα μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων και λοιπών δικαιούχων - ειδικό επίδομα έρευνας το οποίο διαφοροποιείται ανά βαθμίδα και ανά κατηγορία Ερευνητών και λοιπών δικαιούχων - επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης, το οποίο διαφοροποιείται ανά βαθμό για τους Ιατρούς και Οδοντιάτρους του Ε.Σ.Υ. και λοιπούς δικαιούχους -ειδικό επίδομα ιατροδικαστικής υπηρεσίας διαφοροποιούμενο ανά βαθμό για τους Ιατροδικαστές του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων -επίδομα ειδικών καθηκόντων διαφοροποιούμενο ανά βαθμό για τους υπαλλήλους του Διπλωματικού κλάδου και τους λοιπούς δικαιούχους -επίδομα μουσικής και οργάνου διαφοροποιούμενο ανά κατηγορία για τους μουσικούς. 4) Αναγνωρίζεται εφεξής για μισθολογική εξέλιξη η παρασχεθείσα υπηρεσία που αφορά διδακτικό και ερευνητικό έργο σε αναγνωρισμένα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού για μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, ΕΠ των ΑΤΕΙ και για ερευνητές. 5) Ενοποιούνται σε ένα κοινό σύστημα αμοιβών οι Ιατροί και Οδοντίατροι του Ε.Σ.Υ. και το λοιπό ιατρικό προσωπικό με τους Ιατροδικαστές του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. α) Χορηγείται επίδομα θέσης ευθύνης το οποίο δεν συνδέεται αποκλειστικά με κατοχή συγκεκριμένου βαθμού αλλά συναρτάται και με την άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου οργανικών μονάδων. β) Εντάσσονται στο ειδικό μισθολογικό καθεστώς των ιατρών και οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί και οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου (σήμερα αμείβονται με τον ν. 4354/2015). Ειδικότερα, οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου κατατάσσονται σε συγκεκριμένο μισθολογικό κλιμάκιο χωρίς περαιτέρω μισθολογική εξέλιξη. γ) Καθορίζεται εφεξής ρητά στο νόμο το ύψος του ωρομισθίου της αποζημίωσης εφημεριών ανά βαθμό αποσυνδεόμενο από τον κατεχόμενο βασικό μισθό, όπως ισχύει σήμερα. Ο εν λόγω επανακαθορισμός του προκαλεί αύξηση ύψους 6%. δ) Καταργείται το καθεστώς των μισθολογικών προαγωγών των Ιατρών και Οδοντιάτρων των Κέντρων Υγείας. 6) Καθορίζεται ο βασικός μισθός των Αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος, διαφοροποιούμενος ανά κατεχόμενη θέση – αξίωμα. 7) Δεν ισχύει εφεξής το καθεστώς των μισθολογικών προαγωγών για τους μουσικούς. 8) Αν από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο λειτουργός ή υπάλληλος στις 31.12.2016, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική. Για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή. Επίσης, δεν λαμβάνονται υπόψη: α) Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, το μηνιαίο επίδομα των 100 ευρώ το οποίο χορηγείται στα στελέχη που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένα στο Νομό Έβρου και στους Νομούς Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσων και Σαμοθράκης, καθώς και στο ένστολο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετεί ή είναι αποσπασμένο στη Σκύρο. Eπίσης δεν λαμβάνονται υπόψη τα επιδόματα αναπηρίας και κινδύνου (πτητικό, πτώσεως αλεξιπτωτιστών, καταδυτικό, υποβρύχιων καταστροφέων, δυτών, εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, Ε.Κ.Α.Μ., Ε.Μ.Α.Κ., Μ.Α.Τ., ανιχνευτών, εξουδετερωτών βομβών και εκρηκτικών μηχανισμών, συνοδών σκύλων που χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση εκρηκτικών υλών και άλλων ελέγχων, ειδική αποζημίωση πυροτεχνουργών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γραφείου λόγω ανικανότητας ένεκα παθήματος στην υπηρεσία) που παρέχονται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. β) Για τα μέλη Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων, μέλη Ε.Π. των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Τ.Ε.Ι.), μέλη Δ.Ε.Π. Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), το εκπαιδευτικό και εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), το Διδακτικό και Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) και Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), τους Καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.), προσωπικό του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), μέλη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), Ειδικό Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (ΕΕΔΙΠ) των Α.Σ.Ε.Ι., μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Πανεπιστημίων και των Α.Τ.Ε.Ι. τα έξοδα παράστασης που κυμαίνονται από 100 έως 250 ευρώ και η ειδική αμοιβή που χορηγείται στους γιατρούς, φυσικούς ιατρικής – ακτινοφυσικούς, ψυχολόγους, φαρμακοποιούς και νοσηλευτές, οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια. γ) Για τους ερευνητές και Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες που υπηρετούν σε Εθνικά Ερευνητικά Κέντρα και ανεξάρτητα Ερευνητικά Ινστιτούτα, συμπεριλαμβανομένων των κέντρων έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών και του Κ.Ε.Π.Ε. το επίδομα θέσης ευθύνης των 500 ευρώ το μήνα που χορηγείται στους Γενικούς Διευθυντές ή Διευθυντές των Ερευνητικών Κέντρων, καθώς και το επίδομα θέσης ευθύνης των 400 ευρώ που καταβάλλεται στους Διευθυντές των Ινστιτούτων των ερευνητικών κέντρων και των αυτοτελών ερευνητικών ινστιτούτων. Το επίδομα αυτό λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, μόνο στην περίπτωση που καταβάλλεται στις αποδοχές του υπαλλήλου τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγησή του με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. δ) Για τους υπαγόμενους στο Κεφάλαιο Ε, τα επιδόματα και οι αποζημιώσεις της περ. Ε και ΣΤ της παρ. 1 του άρθρου 136. Το επίδομα της περ. Ε της παρ. 1 του άρθρου 136 λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, μόνο στην περίπτωση που καταβάλλεται στις αποδοχές του υπαλλήλου τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγησή του με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. ε) Για τους Αρχιερείς, η αποζημίωση εξόδων παράστασης η οποία ανέρχεται σε 100 ευρώ το μήνα για τον Αρχιεπίσκοπο και σε 50 ευρώ για τον εν ενεργεία Μητροπολίτη. Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου πλην της χορήγησης παροχών και επιδομάτων που εξαιρούνται της ανωτέρω σύγκρισης. 10) Σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν τακτικές μηνιαίες αποδοχές υψηλότερες από αυτές που ελάμβανε ο λειτουργός ή υπάλληλος στις 31-12-2016, η προκαλούμενη αύξηση καταβάλλεται ως εξής: α) Εφόσον η μηνιαία αύξηση δεν υπερβαίνει το ποσό των 20 ευρώ, αυτή καταβάλλεται άμεσα και σε μία δόση. β) Εφόσον η μηνιαία αύξηση υπερβαίνει το ποσό των 20 ευρώ, αυτή καταβάλλεται σε ισόποσες δόσεις σε χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) ετών. Για τη σύγκριση των αποδοχών εφαρμόζονται οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου. 11) Παύει να ισχύει η αναστολή κάθε μισθολογικής ωρίμανσης και μισθολογικής προαγωγής των λειτουργών και υπαλλήλων που υπάγονται στις παραπάνω διατάξεις. enikonomia