Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μ. Μακρή επισκέφτηκε το 1ο Δημοτικό σχολείο Βόλου και το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο.
Την κ. Μακρή συνόδευσαν στις επισκέψεις της ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Πολύζος, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σταχτέας ενώ από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας ο Αρχιφύλακας Γεώργιος Σκόνδρας μίλησε στους μαθητές για τις αρχές ορθής χρήσης του Διαδικτύου.
Η κ. Μακρή άκουσε τα ίδια τα παιδιά να μιλούν για το διαδίκτυο ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας τους, ως το επικρατέστερο μέσο για επικοινωνία, ανταλλαγή πληροφοριών, κοινωνικοποίηση, ψυχαγωγία.
«Η Ημέρα Ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο η αφορμή μας σήμερα για σκέψη, προβληματισμό και εγρήγορση.
Όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς, Πολιτεία, ολόκληρη η κοινωνία πρέπει, μέσα από ενημερωτικές δράσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης, να αναπτύξουμε ένα ιδιαίτερα οξυμένο ένστικτο επιβίωσης μέσα στο διαδίκτυο απέναντι στην υπερχρήση και την υπερέκθεση, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο.
Είμαστε εδώ για να παροτρύνουμε τους νέους να αναπτύξουν τις δεξιότητες, που απαιτούνται για την ασφαλή διαδρομή τους στον πραγματικό και στον ψηφιακό κόσμο.
Είμαστε δίπλα σε κάθε παιδί, κάθε έφηβη, κάθε έφηβο που χρειάζεται καθοδήγηση, βοήθεια και συμβουλές.
Γιατί η ουσία δεν είναι να απαγορεύσουμε στα παιδιά τη χρήση του διαδικτύου αλλά να τα μάθουμε να το χρησιμοποιούν με ασφάλεια και υπευθυνότητα, να αξιοποιούν τις αμέτρητες δυνατότητές του και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιπτώσεις του.
Για να πατάξουμε αντίστοιχα αρνητικά φαινόμενα στο σχολικό περιβάλλον πρέπει να μπορούμε να τα προλάβουμε, καλλιεργώντας μία κουλτούρα αλληλεγγύης, σεβασμού και ανεκτικότητας.
Για τον λόγο αυτό εντάξαμε στο υποχρεωτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων στα εργαστήρια δεξιοτήτων τον αλληλοσεβασμό, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το σεβασμό στη διαφορετικότητα, την οικοδόμηση θετικών και υγιών διαπροσωπικών σχέσεων και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, αλλά και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως η ψηφιακή χρήση, η ψηφιακή επικοινωνία, η ψηφιακή ασφάλεια, η ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, τα ψηφιακά δικαιώματα.
Θωρακίζουμε και τους εκπαιδευτικούς μας με δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και τους εφοδιάζουμε με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά εργαλεία για να μελετήσουν, να εμβαθύνουν και να ενημερώσουν τους μαθητές τους πάνω σε παρόμοια θέματα.
Μέσα από το καθημερινό μάθημα, οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, μεταδίδουν τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, δίνουν στα παιδιά κίνητρα και ερεθίσματα να ανακαλύπτουν και να εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη μέσα σε ένα διαδραστικό και γοητευτικό διαδικτυακό περιβάλλον.
Αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την αξία των νέων τεχνολογιών και να εστιάσουν στην θετική και ορθή χρήση τους σε κάθε δραστηριότητά τους».