Υπάρχει η λογική της αίθουσας υποδοχής, όπου η αγγλική αναμένεται να είναι η γλώσσα βασικής επικοινωνίας, μαζί με τα ελληνικά και πιθανόν τη γλώσσα της χώρας στην οποία επιθυμούν να μεταβούν οι οικογένειες των παιδιών-προσφύγων.

(Με στοιχεία από ert.gr)


Τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των παιδιών προσφυγικών οικογενειών, από έξι έως 17 ετών, που είναι εγκλωβισμένα στα νησιά του βορείου Αιγαίου προανήγγειλε, από τη Χίο όπου βρίσκεται, ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης βορείου Αιγαίου Αριστείδης Καλάργαλης.

Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης «υπάρχει η λογική της αίθουσας υποδοχής, όπου η αγγλική αναμένεται να είναι η γλώσσα βασικής επικοινωνίας, μαζί με τα ελληνικά, και πιθανόν τη γλώσσα της χώρας στην οποία επιθυμούν να μεταβούν οι οικογένειες των παιδιών προσφύγων».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου του κ. Καλάργαλη, επισημάνθηκε ότι σε συνεργασία των αρμόδιων υπουργείων και αναμένοντας ειδική εργασία από τα Πανεπιστήμια, στόχος είναι να μην μείνει κανένα παιδί έξω από τις δομές από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

O Αριστείδης Κελεπερτζής κατέθεσε την εμπειρία και από την ενσωμάτωση των παιδιών που φιλοξενούνται στη Χίο από την «Κιβωτό του Αιγαίου» στα σχολεία του Βροντάδου. Εκεί τα παιδιά μοιράστηκαν στις τάξεις και δημιούργησαν καλές σχέσεις με τα υπόλοιπα παιδιά.

«Πρέπει να γίνουν τάξεις υποδοχής, με πρώτη γλώσσα τα αγγλικά ή τα γαλλικά (με δεδομένο ότι υπάρχουν αρκετοί Σύριοι που μιλούν γαλλικά), καθώς επίσης και αξιοποίηση του μαθήματος της Τεχνολογίας που θα μπορούσε να λύσει προβλήματα επικοινωνίας», είπε η κ. Βλυσίδου.

Tον περασμένο Απρίλιο η έκτακτη σύνοδος των Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μυτιλήνη παρουσία της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου, αποφάσισε την από κοινού ενεργοποίηση των Πανεπιστημίων της χώρας με στόχο τη δημιουργία προγραμμάτων εκπαίδευσης για διάφορες κατηγορίες προσφυγικού πληθυσμού.

Πάντως ο όποιος σχεδιασμός των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης θα εξαρτηθεί τόσο από το συνολικό σχεδιασμό που θα επιλεγεί κεντρικά με τις σχετικές εισηγήσεις και από πλευράς Πανεπιστημίων που έχουν αναλάβει αυτή την εργασία, το ρυθμό εξέτασης των αιτήσεων ασύλου που θα δείξει για πόσο καιρό θα βρίσκονται οι οικογένειες των προσφύγων στα νησιά, καθώς και με σε τι ποσοστό θα εγκατασταθούν σε κάποια άλλη περιοχή της ηπειρωτικής χώρα όπου επίσης θα πρέπει να φιλοξενηθούν τα παιδιά σε σχολικές δομές.