Προβληματισμός για τις χιλιάδες κένες θέσεις εκπαιδευτικών ακόμα και σε μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών, ακόμη και σε μαθήματα, τα οποία εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχουν στα δημόσια σχολεία της χώρας.
Πρόκειται για μια εικόνα από την οποία δεν εξαιρούνται τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία. Εν αναμονή και της Β‘ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι υπηρεσιακών συμβουλίων καλούν το υπουργείο να καλύψουν αμέσως τις ανάγκες των σχολείων με όλους τους απαραίτητους δασκάλους και καθηγητές, προκειμένου οι μαθητές να μη χάνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες.
Μια τέτοια επιστολή έστειλε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, με την οποία ενημερώνει ότι «το Γυμνάσιό μας παρουσιάζει κενά βασικών καθηγητών σε φιλολογικά μαθήματα, μαθηματικά, χημεία, φυσική, οικιακή οικονομία και άλλα αντικείμενα».
Οι γονείς σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ υπογραμμίζουν ότι όσο τα κενά υφίστανται, χάνονται κρίσιμες ώρες αναφορικά με τη ροή και την ανάπτυξη του προγράμματος διδασκαλίας της ύλης στη φετινή χρονιά και, φυσικά, προκύπτουν γενικότερα προβλήματα στην καθημερινότητα μαθητών και καθηγητών. Τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η αστάθεια στις ώρες και στο πρόγραμμα, η επιβάρυνση των υπαρχόντων καθηγητών για κάλυψη ωρών, τα κενά ωρών που αναπόφευκτα προκύπτουν σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας τους κ.λπ.
«Από την άλλη πλευρά, η στελέχωση των κενών με απλούς αναπληρωτές είναι μία λύση την οποία κρίνουμε αναντίστοιχη και ακατάλληλη σε σχέση με το επίπεδο καθηγητών που απαιτείται να έχουν τα Πρότυπα, σύμφωνα με το είδος, τη μορφή, το σκοπό και το περιεχόμενο του θεσμού. Αναμένουμε με ανυπομονησία την απάντησή σας, προκειμένου ως γονείς να πάρουμε και εμείς τις αποφάσεις μας και να προβούμε στις ανάλογες δράσεις στήριξης του αγώνα επιβίωσης αυτών των σχολείων>, καταλήγουν οι γονείς στην επιστολή τους.
Σοβαρά κενά υπάρχουν και σε σχολεία της Μαγνησίας. Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων, αυτό αφορά ακόμα και σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Μάλιστα, στη Μαγνησία, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι «προκαλεί εντύπωση ο υπερβάλλων ζήλος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Θεσσαλίας και ευρύτερα η αποφυγή ευθυνών για τις ελλείψεις. Δεν είδαμε τον ίδιο ζήλο για την κάλυψη των κενών και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, έναν σχεδόν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Καλούμε το υπουργείο και την Περιφερειακή Εκπαίδευση Θεσσαλίας να καλύψουν αμέσως τις ανάγκες των σχολείων με όλους τους απαραίτητους αναπληρωτές».