Συνέντευξη στο Sport24 Radio 103,3 και την εκπομπή «Drive and Travel» παραχώρησε ο αντιπρόεδρος της , Κωστής Χατζηδάκης. Mεταξύ άλλων , αναφέρθηκε στην , στην αξιολόγηση , στα ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά και στα Τ.Ε.Ι. που έχουν απορροφηθεί από πανεπιστήμια.

Αναλυτικά όσα είπε σύμφωνα με το sport24radio.gr:

 

Για την παιδεία: «Με κάποια μορφή υπάρχουν και σε άλλες χώρες φροντιστήρια. Εδώ έχει παραγίνει. Αυτό σχετίζεται με την τάση των γονιών το παιδί να προχωρήσει, να πάει στο πανεπιστήμιο και μορφωθεί. Είναι μία τάση της φυλής μας. Έχουμε και τις ξένες γλώσσες. Σήμερα δεν μπορείς να πας πουθενά χωρίς ξένες γλώσσες. Θεωρητικά στο σχολείο διδάσκονται δύο ξένες γλώσσες, αλλά δεν παίρνεις πτυχία από το σχολείο. Εμείς θα το αλλάξουμε, με εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος ξένων γλωσσών μέσα στο σχολείο. Αυτό θα κάνει τα μαθήματα ξένων γλωσσών μαθήματα κορμού. Θα δίνουν τα παιδιά και το σχολείο μεγαλύτερη σημασία. Είναι ένας τρόπος να περιοριστεί στην πράξη ο ρόλος του φροντιστηρίου.

Το ολοήμερο σχολείο δεν είναι κανονικό. Δε θέλω να υποτιμήσω τις προσπάθειες όποιου έχει ασχοληθεί με αυτό, ούτε της σημερινής κυβέρνησης, αλλά αυτάό που υπάρχει δεν πρόκειται για ολοήμερο σχολείο. Χρειάζεται να περάσουμε από ένα σχολείο το οποίο είναι πάρκινγκ παιδιών, σε ένα σχολείο που θα είναι πραγματικά ολοήμερο, με δραστηριότητες και προπαρασκευή. Τα θέματα της υγείας και της παιδείας είναι θέματα καθημερινότητας, τα οποία πρέπει να συζητάμε και να δούμε τις μπορούμε να κάνουμε για αυτά ρεαλιστικά».

Για την : «Πιστεύουμε στην αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει να έχουμε τον τρόπο να καταλάβουμε τι πάει καλά και τι στραβά και να το διορθώνουμε. Όχι επειδή πέρασε από το μυαλό του αρμόδιου, αλλά μέσα από μία διαδικασία. Η αξιολόγηση είναι η επιβράβευση του καλύτερου. Είναι το κίνητρο για βελτίωση. Να σεβόμαστε τα χρήματα του φορολογούμενου, τα οποία πρέπει να πιάνουν τόπο. Να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς. Η αξιολόγηση δεν είναι μπαμπούλας. Με αυτόν τον τρόπο θα παίρνουμε αίσθηση των γονιών για το πως τους φαίνεται το σχολείο των παιδιών τους. Είναι έντιμο και διαφανές. Δεν είναι δική μας πατέντα, γίνεται και στο εξωτερικό.

Έχω ζήσει 14 χρόνια στο εξωτερικό. Πάντοτε με πλήγωνε η Ελλάδα. Με την έννοια ότι είναι πατρίδα μου και πάντοτε συγκινούμαι όταν μιλάω για την πατρίδα μου. Και επειδή έχουμε μείνει αδιακαιολόγητα πίσω σε πολλά θέματα. Παρότι είμαστε ταλαντούχος λαός, με μορφωμένους κατοίκους, οι Κύπριοι, οι Ιρλανδοί και οι Πορτογάλοι μπήκαν στα μνημόνια και βγήκαν. Δε γίνεται να το πετύχουμε εμείς αυτό πηγαίνοντας ανάποδα στο μονόδρομο».

Για τα : «Το 2009 σύμφωνα με μία μεγάλη έρευνα της UNESCO, μόνο τέσσερις χώρες είχαν απαγορεύσει τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Η Βόρειος Κορέα, η Κούβα, το Μπουτάν και η Ελλάδα. Το 2011 η Βόρειος Κορέα κάλεσε κάποια πανεπιστήμια από την Αμερική και ξεκίνησαν να λειτουργούν. Το 2013 το Μπουτάν σταμάτησε την απαγόρευση και το ίδιο έκανε και το 2017 η Κούβα. Έτσι έχει μείνει μόνο η Ελλάδα. Παρότι εδώ υπάρχουν κολλέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά, δεν υπάρχει ακαδημαϊκή αναγνώριση, αλλά επαγγελματική. Οι συνάδελφοι του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., δεν θέλουν τα ιδιωτικά επειδή είναι αριστεροί; Τι πειράζει να έχουμε μη κρατικά; Γιατί να τα εμποδίσουμε; Είναι ιδεοληψίες. Είναι κολλήματα στο μυαλό. Τα παιδιά μας πάνε και σπουδάζουν στη Κύπρο. Μου έχουν πει διάφοροι Αμερικανοί ότι θα θεωρούσαν τεράστια ευκαιρία να σπούδαζαν τα παιδιά τους σε μία φιλοσοφική σχολή που θα ήταν δίπλα στον Παρθενώνα και τους Δελφούς. Είναι το κατάλληλο περιβάλλον για κλασικές σπουδές.

Επιπροσθέτως αφού δεν έχουμε, χάνουμε συνάλλαγμα και χωρίζουμε τα παιδιά από τις οικογένειές τους. Το βιώνουν χιλιάδες γονείς και φοιτητές. Ο κ. Τσίπρας έχει επιβάλλει την άποψη του για μη κρατικά πανεπιστήμια στους βουλευτές του. Εμείς δεν μπορούμε να το αλλάξουμε αμέσως. Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να έχουμε μία απελευθέρωση από το σοβιετικό μοντέλο, με προπτυχιακά και μεταπτυχιακά ξενόγλωσσα μαθήματα στα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, να οργανώσουμε Summer Schools και Universities, στα πανεπιστήμια της Κρήτης, του Αιγαίου και του Ιονίου. Να συνδυάζουν οι φοιτητές τα μαθήματά τους με τις διακοπές τους. Όπως και να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία των ελληνικών με γνωστά ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια για κοινά πτυχία.

Το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, μέσω της σύνδεσής του με την αγορά, έχει δημιουργήσει 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είναι ένας πόλος ανάπτυξης. Οι φοιτητές δεν σπούδαζαν απλά μηχανική, αλλά δούλευαν πάνω στο αντικείμενό τους, είχαν μία περίοδο μαθητείας και εξοικείωσης. Αυτά τα έχουμε… κόψει στην Ελλάδα. Λέμε ότι θα μολύνουμε τα πανεπιστήμια με επιχειρήσεις, ενώ όλα αυτά θα δίνουν πρόσθετες δεξιότητες στα παιδιά μας».

Για τα Τ.Ε.Ι. που έχουν απορροφηθεί από πανεπιστήμια: «Εμείς πιστεύουμε ότι όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με αξιολόγηση. Αυτό δεν μας το είπε η αξιολόγηση ή κάποια κριτήρια, κάποιες, όμως, αποφάσεις ενός υπουργού. Μάλιστα όλα αυτό έγινε με νομοθετικές τροπολογίες, οι 12 εκ των οποίων -νομίζω- ήταν και εκπρόθεσμες. Πλέον έχουν δημιουργηθεί τετελεσμένα γεγονότα. Αυτά τα έχει κληρονομήσει και η επόμενη κυβέρνηση. Εμείς θέλουμε να υπάρχει η αξιολόγηση και στα ανώτατα ιδρύματα, για να είναι το βασικό μας εργαλείο λήψης αποφάσεων».