Χάνονται οργανικές θέσεις δασκάλων;
Τρίτη 16/2/2016 αποστέλλεται με email πρόσκληση για κατεπείγουσα συνεδρίαση Δ.Ε.Π. την Τετάρτη 17/2/2016 στις 13:00 με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2016-17». Το email συνοδεύεται από τη σχετική εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από την οποία όμως απουσιάζουν εντελώς τα στοιχεία, που την αιτιολογούν. Το σχετικό έγγραφο έχει ημερομηνία 22/1/2016 και φέρει το χαρακτηρισμό «εξαιρετικά επείγον». Δηλαδή η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει αποστείλει τη σχετική εισήγηση σχεδόν ένα μήνα πριν από τη συνεδρίαση της Δ.Ε.Π.
Ωστόσο όμως η Δ.Ε.Π., κατά την προσφιλή της πρακτική άφησε να περάσουν 3,5 εβδομάδες, πριν προσκαλέσει τα μέλη της σε κατεπείγουσα συνεδρίαση. Δε χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς ότι, σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, θα μπορούσε κάποιο από τα μέλη, να ζητήσει από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα στοιχεία, που έλειπαν από την εισήγηση, ώστε να μην υπάρχουν σκοτεινά σημεία, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε παρανοήσεις ή παρεξηγήσεις.
Για όσους δε γνωρίζουν, τα μέλη της Δ.Ε.Π., σε μεγάλο ποσοστό είναι εκπρόσωποι συλλογικών οργάνων (σωματείων και συλλόγων), οι οποίοι δεν εκπροσωπούν τον εαυτό τους. Επομένως για να μπορέσουν να πάρουν θέση και να ψηφίσουν, θα πρέπει να συνεδριάσουν προηγουμένως και να αποφασίσουν τα συλλογικά όργανα, τα οποία εκπροσωπούν. Αλλά και τα υπόλοιπα μέλη θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα για τη στάση που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
Δε βαριέσαι, θα πει κάποιος, Έλληνες είμαστε. Τ’ αφήνουμε όλα για την τελευταία στιγμή. Δεν πειράζει. Τα στοιχεία θα παρουσιαστούν στη συνεδρίαση της Δ.Ε.Π.
Άρχεται λοιπόν η συνεδρίαση. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η συνεδρίαση πραγματοποιείται ως συνήθως στις 13:00, ώρα κατά την οποία τα μέλη της Δ.Ε.Π. (δάσκαλοι, καθηγητές, διευθυντές σχολικών μονάδων και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι) κανονικά θα πρέπει να παραβρίσκονται στην εργασία τους.
Διαβάζεται η εισήγηση στην οποία μεταξύ των άλλων προβλέπεται κατάργηση οργανικών θέσεων και ίδρυση καινούργιων.
– Συμφωνούμε όλοι; Υπερψηφίζεται;
– Όχι βέβαια.
– Ποιος διαφωνεί;
– Ποιος άλλος; Ο γραφικός ο Βαρδακώστας.
Πώς γίνεται, όλοι οι υπόλοιποι να συμφωνούν και ένας να διαφωνεί πάντα; Κάποιο πρόβλημα θα έχει. Πράγματι, έτσι είναι. Αυτός ο ένας έχει το κουσούρι να διαβάζει τα κείμενα πριν τα υπογράψει. Ας δούμε λοιπόν μαζί φίλε αναγνώστη, ποιος έχει στην πραγματικότητα το πρόβλημα. Διαβάζουμε λοιπόν στην εισήγηση τα εξής:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Προτείνουμε την κατάργηση οργανικών θέσεων ολοήμερου τμήματος στα παρακάτω Δημοτικά Σχολεία:
1. Κατάργηση μιας (1) οργανικής θέσης δασκάλων κλάδου ΠΕ70 στο 3ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
2. Κατάργηση μιας (1) οργανικής θέσης δασκάλων κλάδου ΠΕ70 στο 6ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
3. Κατάργηση τριών (3) οργανικών θέσεων δασκάλων κλάδου ΠΕ70 στο 9ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
4. Κατάργηση μιας (1) οργανικής θέσης δασκάλων κλάδου ΠΕ70 στο 11ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
5. Κατάργηση δύο (2) οργανικών θέσεων δασκάλων κλάδου ΠΕ70 στο 15ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.
Πού είναι τα στοιχεία, από τα οποία προκύπτει ότι στα σχολεία αυτά, πρέπει να καταργηθούν 8 οργανικές δασκάλων; Υπάρχει μείωση μαθητών; Υπάρχει μείωση τμημάτων; Είναι μυστικό και δεν μας το λέτε;
Τώρα θα μου πεις, τι σε νοιάζει εσένα, που θα καταργηθούν 8 οργανικές δασκάλων, αφού οι παρόντες συνάδελφοί τους, υπερψηφίζουν την εισήγηση; Δίκιο έχεις. Μήπως πρέπει να κάνω κι εγώ το κορόιδο; Πάμε παρακάτω και διαβάζουμε:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:
17ο 6/θέσιο Δημ. Σχολείο Κατερίνης
Προτείνουμε την προαγωγή του 17ου Δημ. Σχ. Κατερίνης από 6/θέσιο σε 7/θέσιο, με προβλεπόμενο αριθμό παιδιών 151, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.
18ο 6/θέσιο Δημ. Σχολείο Κατερίνης
Προτείνουμε την προαγωγή του 18ου Δημ. Σχ. Κατερίνης από 6/θέσιο σε 7/θέσιο, με προβλεπόμενο αριθμό παιδιών 153, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.
19ο 6/θέσιο Δημ. Σχολείο Κατερίνης
Προτείνουμε την προαγωγή του 19ου Δημ. Σχ. Κατερίνης από 6/θέσιο σε 9/θέσιο, με προβλεπόμενο αριθμό παιδιών 230, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.
Ποια είναι τα σημερινά δεδομένα οεο; Μιλάμε για 5 νέες οργανικές θέσεις δασκάλων. Θα θυμάσαι βέβαια ότι, τα δημοτικά αυτά είναι τα τρία νέα «βιοκλιματικά» σχολεία, που για να αποκτήσουν μαθητές άλλαξε δύο φορές η χωροταξική κατανομή, χωρίς παρόλα αυτά να αποκτήσουν τα σχολεία αυτά τον προβλεπόμενο αριθμό μαθητών. Πού είναι τα στοιχεία λοιπόν; Τα υπόλοιπα μέλη της Δ.Ε.Π. δεν χρειάζονται στοιχεία. Αποδέχονται την εισήγηση ως έχει.
– Αν θέλει στοιχεία ο κύριος Βαρδακώστας, ας έρθει να τα ζητήσει.
– Πότε; Αφού πρώτα υπογράψει την πρόταση; Ή μήπως καλύτερα να μην την ψηφίσει;
Επειδή όμως αυτός ο τύπος, ο Βαρδακώστας ντε, συμβαίνει να ήταν και στην επιτροπή, που έκανε την πρόταση για τη νέα χωροταξική κατανομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει τα στοιχεία, όπως τα έστειλε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, δηλαδή μέσα από το myschool. Ας τα δούμε μαζί φίλε αναγνώστη.
Σχολείο |
Τάξη |
Αριθμός Τμημάτων |
Αριθμός μαθητών |
Σύνολο μαθητών |
17ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης |
Α |
1 |
23 |
|
Β |
1 |
20 |
||
Γ |
1 |
14 |
||
Δ |
1 |
22 |
||
Ε |
2 |
30 |
||
ΣΤ |
1 |
12 |
121 |
|
18ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης |
Α |
2 |
27 |
|
Β |
1 |
14 |
||
Γ |
1 |
16 |
||
Δ |
1 |
15 |
||
Ε |
1 |
17 |
||
ΣΤ |
1 |
11 |
100 |
|
19ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης |
Α |
2 |
44 |
|
Β |
2 |
27 |
||
Γ |
2 |
33 |
||
Δ |
1 |
19 |
||
Ε |
1 |
22 |
||
ΣΤ |
1 |
17 |
162 |
Θα χρειαστείς μερικά στοιχειώδη μαθηματικά δημοτικού για να παρακολουθήσεις τη συνέχεια. Ελπίζω να μη σε κουράσω.
17ο Δημοτικό:
Λειτουργεί ήδη ως 7/θέσιο με 2 τμήματα στην 5η Δημοτικού. Έχει 12 μαθητές στην 6η Δημοτικού, που θα αποφοιτήσουν (121-12=109). Προβλέπει ότι του χρόνου θα έχει 151 μαθητές (αύξηση 25%). Άρα του χρόνου θα έχει 42 καινούργιους μαθητές (151-109=42). Αν αυτοί οι μαθητές είναι στην 1η Δημοτικού, τότε θα έχει 2 τμήματα και θα είναι στην πραγματικότητα 8/θέσιο και όχι 7/θέσιο. Άρα χρειάζεται δύο επιπλέον οργανικές και όχι μία. Αν πάλι δεν είναι όλοι οι μαθητές στην 1η Δημοτικού, τότε κάποιος θα πρέπει να μας πει αυτοί οι μαθητές από ποια σχολεία θα φύγουν. Φυσικά τα σχολεία αυτά θα έχουν μείωση μαθητών με τις ανάλογες συνέπειες.
18ο Δημοτικό:
Λειτουργεί ήδη ως 7/θέσιο με 2 τμήματα στην 1η Δημοτικού. Έχει 11 μαθητές στην 6η Δημοτικού, που θα αποφοιτήσουν (100-11=89). Προβλέπει ότι του χρόνου θα έχει 153 μαθητές (αύξηση 53%). Άρα του χρόνου θα έχει 64 καινούργιους μαθητές (153-89=64). Αν αυτοί οι μαθητές είναι στην 1η Δημοτικού, τότε θα έχει 3 τμήματα και θα είναι στην πραγματικότητα 9/θέσιο και όχι 7/θέσιο. Άρα χρειάζεται τρεις επιπλέον οργανικές και όχι μία. Εννοείται ότι αν οι μαθητές αυτοί δεν είναι όλοι στην 1η Δημοτικού, τότε θα πρέπει να ξέρουμε από ποια σχολεία θα φύγουν.
19ο Δημοτικό:
Λειτουργεί ήδη ως 9/θέσιο με 2 τμήματα στην 1η, στην 2α και στην 3η Δημοτικού. Έχει 17 μαθητές στην 6η Δημοτικού, που θα αποφοιτήσουν (162-17=145). Προβλέπει ότι του χρόνου θα έχει 230 μαθητές (αύξηση 73%). Άρα του χρόνου θα έχει 85 καινούργιους μαθητές (230-145=85). Αν αυτοί οι μαθητές είναι στην 1η Δημοτικού, τότε θα έχει 4 τμήματα και θα είναι στην πραγματικότητα 12/θέσιο και όχι 9/θέσιο. Άρα χρειάζεται έξι επιπλέον οργανικές και όχι τρεις.
Στην πραγματικότητα βέβαια για το 19ο, που συμβαίνει να γνωρίζω, πρόκειται να δεχθεί 47 καινούργιους μαθητές, από τα δύο νηπιαγωγεία, από τα οποία στηρίζεται. Δηλαδή του χρόνου θα έχει 192 κι όχι 230 μαθητές. Ακόμη και σ’ αυτή την περίπτωση όμως, θα έχει 2 τμήματα στην 1η Δημοτικού και θα είναι 10/θέσιο και όχι 9/θέσιο.
Ποιος έχει τελικά το πρόβλημα; Φυσικά ο Βαρδακώστας. Μην ξεχνάς ότι ο ρόλος της Δ.Ε.Π. είναι γνωμοδοτικός. Τι θα πει γνωμοδοτικός; Ψηφίζουμε ότι μας φέρνουν χωρίς να το ελέγξουμε. Αφού η τελική απόφαση δεν είναι δική μας, τι μας νοιάζει, αν τα στοιχεία είναι σωστά; Πρόσεξε όμως φίλε αναγνώστη ποια είναι η συνέχεια.
Δευτέρα 29/2/2016, το θέμα φτάνει στο Δημοτικό Συμβούλιο, που πρόκειται να πάρει την απόφαση. Ο μειοψηφήσας γραφικός τύπος είναι παρών και ζητάει το λόγο. Ο προεδρεύων δεν του τον δίνει και μπράβο του, αφού δεν προβλέπεται από τις διαδικασίες. Α, όλα κι όλα. Τις διαδικασίες θα πρέπει να τις τηρούμε.
Ο επικεφαλής του Άλλου Δρόμου ζητάει διευκρινήσεις, στηριζόμενος στη δική μου ψήφο. Ποιες διευκρινήσεις; Αφού η Δ.Ε.Π. το έχει ήδη ψηφίσει, που σημαίνει ότι το έχει ελέγξει. Άρα όλα είναι σωστά. Τελικά η εισήγηση υπερψηφίζεται και από τον Άλλο Δρόμο και όλα καλά.
Και εδώ λίγο πριν το τέλος, πρέπει να πω την κακία μου, γιατί ως γνωστόν είναι στη φύση μου. Συνάδελφε Δάσκαλε, ο κλάδος σου εκπροσωπείται επάξια και μέσα στη Δ.Ε.Π. και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μέσα σ’ αυτούς τους εκπροσώπους υπάρχουν και μερικοί, που τους έχεις εκλέξει να σε εκπροσωπούν στα υπηρεσιακά συμβούλια και στα συνδικαλιστικά σου όργανα. Εννοείται ότι βρίσκουν χρόνο να βγάζουν καταγγελίες για εμένα τον γραφικό, αλλά δεν βρίσκουν χρόνο να ψάξουν για τις οργανικές θέσεις δασκάλων, που χάνονται. Είναι λογικό εγώ, ο καταγγελλόμενος, να παλεύω για τα δικαιώματά σου και οι συνάδελφοί σου να με βρίζουν; Εσύ πώς το βλέπεις;
Γιώργος Βαρδακώστας