Όπως ανακοινώθηκε την ερχόμενη Τρίτη στις 12:00 θα συγκληθεί η κοινοβουλευτική επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων υπό τον πρόεδρό της Κώστα Γαβρόγλου με το θέμα της ημερήσιας διάταξης να περιλαμβάνει την «ενημέρωση και απόφαση διαδικασιών για την διεξαγωγή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία».
Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία θα έχει διάρκεια μέχρι την άνοιξη και θα διεξαχθεί εκ παραλλήλως σε τρείς θεσμούς: Στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όπου συμμετέχουν βουλευτές όλων των κομμάτων, στην Επιτροπή Διαλόγου όπου συμμετέχουν αρμόδιοι φορείς και στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) όπου συμμετέχουν προσωπικότητες του εκπαιδευτικού χώρου. Η ολοκλήρωση του διαλόγου θα αποκρυσταλλωθεί στη συνέχεια σε νομοθετικές ρυθμίσεις για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Παπαματθαίου Μάρνυ
Σχέδια για κατάργηση της κλήρωσης για την επιλογή των υποψηφίων για εισαγωγή στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο έχει το υπουργείο Παιδείας. Αυτά ανακοίνωσε σήμερα η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κυρία Σια Αναγνωστοπούλου, εν μέσω των δηλώσεων που έγιναν για την έναρξη του εθνικού διαλόγου για την παιδεία. Η ίδια όμως δεν ανέφερε νέα μέθοδο επιλογής των φοιτητών του, κάτι που μελετάται.
Πάντως θα υπάρξει μια «ηλεκτρονική» πλατφόρμα διασύνδεσης όλων των φοιτητών των ΑΕΙ με το TAXIS και την στρατολογία, ώστε να είναι εύκολη η αναζήτηση στοιχείων που τους αφορούν.
Μέρος του διαλόγου για την παιδεία θα είναι και το σύστημα εισαγωγής στα Ιδρύματα ανώταστης εκπαίδευσης, αλλά καμία κατεύθυνση για τις σχετικές αλλαγές δεν δίνεται ακόμη απο την κυβέρνηση.
Παράλληλα μελετάται νέα μέθοδος μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, καθώς όπως αναφέρθηκε σήμερα στο υπουργείο Παιδείας, χρειάζονται 11.000 προσλήσεις στα σχολεία όλης της χώρας. Εφέτος και μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων θα προσληφθούν και 500 καθηγητές στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, ενώ αναμένεται να γίνουν άλλοι 1000 διορισμοί το 2016.
Κατα τα άλλα, ένας ακόμη εθνικός διάλογος για την παιδεία ξεκινάει με την μορφή φιέστας από το υπουργείο Παιδείας, με τα πορίσματα δυο προηγούμενων διαδικασιών που ξεκίνησαν με τον ίδιο τρόπο στο παρελθόν, ουσιαστικά αναξιοποίητα. Η κάθε κυβέρνηση ξεκινάει τον δικό της διάλογο για την παιδεία, τα αποτελέσματα του οποίου σχεδόν ποτέ δεν αξιοποιεί, αλλά πάντως επαρκώς διαφημίζει.
Ακόμη και εάν δεν πείθει ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, του διαλόγου σε αυτή την περίπτωση ηγούνται τρεις έγκριτοι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι και αναμένεται ότι θα συγκεντρώσουν αξιόπιστα αποτελέσματα και θα αιτηθούν αλλαγών. Κάτι που βέβαια είχε γίνει και στο παρελθόν, με υπεύθυνο τον καθηγητή, πρώην πρύτανη και πρώην υπουργό κ. Γ. Μπαμπινιώτη, τα συμπεράσματα της δουλειάς του οποίου και πολλών ακόμη επιστημόνων, ποτέ δεν εφαρμόστηκαν. Το ερώτημα είναι εαν ποτέ αυτές θα υλοποιηθούν.
Η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ωσρτόσο, δεσμεύτηκε σήμερα ότι τα αποτελέσματα του εθνικού διαλόγου θα είναι δεσμευτικά για την κυβέρνηση και θα αναζητηθεί κοινός τόπος και συναινετικές λύσεις με όλα τα κόμματα. Μέρος του διαλόγου όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, θα είναι και οι εκλογές στα ΑΕΙ για την επιλογή πρυτάνεων και το ποσοστό συμμετοχής των φοιτητών στα εκλεκτορικά σώματα. Κάτι που άλλωστε απασχολεί την κοινότητα των ΑΕΙ ιδιαίτερα και δεν αναμένεται να προωθηθεί ως ρύθμιση πριν την Άνοιξη του 2016.
Ο εθνικός διάλογος για τη παιδεία που ανακοινώθηκε σήμερα, αφού αναπτύχθηκε μεταξύ δηλώσεων του υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη για την κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία, θα έχει έτσι χρονοδιάγραμμα ως την Άνοιξη του 2016 και γίνει σε τρια επίπεδα:
– Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με πρόεδρο τον καθηγητή κ. Κώστα Γαβρόγλου.
– Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας με πρόεδρο τον καθηγητή Νίκο Θεοτοκά, ο οποίος θα ζητήσει όπως είναι φυσικό την συμμετοχή των κοινωνικών φορών (ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ κλπ) και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας (Διδασκαλική Ομοσπονδία, Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κ.α.)
– Στην Επιτροπή Διαλόγου που θα συγκροτηθεί γι αυτό τον σκοπό, υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου.