Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τα «αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις αιτηθείσες διευκρινήσεις επί
της οδηγίας για την διαχείριση των ».

Η ερώτηση

Κυρία Υπουργέ,

Στις 20/05/2022 σας καταθέσαμε ενώπιόν σας Ερώτηση με τίτλο «Διευκρινήσεις επί της οδηγίας για την διαχείριση των απουσιών την τρέχουσα σχολική χρονιά» (αρ. πρωτ. κατάθεσης της Ερώτησης 5333) την οποία δεν απαντήσατε, μέχρι σήμερα, ως οφείλατε (άρθρο 126, Κανονισμός της Βουλής των Ελλήνων). Το θέμα της εν λόγω Ερώτησης απασχόλησε έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως φαίνεται μέσα από  δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο, με πολλά δυσμενή σχόλια, σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου σας για την προτεινόμενη διαχείριση των απουσιών και μάλιστα, στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Τα δύο προηγούμενα χρόνια, επειδή μεγάλο μέρος των μαθημάτων διεξήχθη από απόσταση, οι αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας (π.χ. η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος ή η κακή συνδεσιμότητα στο internet κ.λπ.) είχαν
κάποιο νόημα.

Όμως, κατά την σχολική χρονιά που μόλις έληξε (2021-22) μαθήματα από απόσταση έγιναν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις και οι «αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας» που επικαλεστήκατε στην υπ’ αρ. Πρωτ.: 57181/ΓΔ4-18/05/2022 οδηγία σας, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό πώς προσδιορίζονται.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

«Αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις αιτηθείσες διευκρινήσεις επί της οδηγίας για την διαχείριση των απουσιών»

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Για ποιους λόγους δεν απαντήσατε στην ως άνω Ερώτησή μας;

2. Πώς προσδιορίζονται οι «αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας» στην ανωτέρω οδηγία σας;

3. Επειδή η ανωτέρω οδηγία σας, καθιστά αυτόματα την παρουσία στο σχολείο σχεδόν προαιρετική, με ποιο σκεπτικό προχωρά η διδασκαλία της ύλης των μαθημάτων, όταν οι μαθητές δεν έχουν την υποχρέωση να την παρακολουθήσουν;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025