: Νέες αιτήσεις για το θα μπορούν να υποβάλουν και πάλι χιλιάδες δικαιούχοι της επιδότησης οι οποίοι είχαν «κοπεί».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέχρι χθες το βράδυ είχαν υποβληθεί 172.000 αιτήσεις για το , εκ των οποίων 114.000 εγκρίθηκαν. Οι 58.000 που «κόπηκαν» οφείλονται σε λάθη που έγιναν κατά την υποβολή της αίτησης. Γι’ αυτόν τον λόγο αναρτήθηκαν νέες οδηγίες στην πλατφόρμα «Ψηφιακή Μέριμνα», στην οποία «τρέχει» το πρόγραμμα των επιταγών (). Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων μαθητών, φοιτητών και σπουδαστών ανέρχεται στους 560.000.

Στην πρώτη της μορφή, η πλατφόρμα για το δεν επιδεχόταν αναθεωρήσεις και διορθώσεις, κάτι που σήμαινε ότι όποιος «κοβόταν» δεν θα μπορούσε να υποβάλλει ξανά αίτηση. Παρά ταύτα, το ζήτημα διευθετήθηκε από το τεχνικό επιτελείο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε ακόμα και όσοι δεν εγκρίθηκαν για την επιδότηση, να μπορούν να κάνουν διορθώσεις.

Γι’ αυτόν τον λόγο, η πλατφόρμα για το θα ανοίξει, εκ νέου, σήμερα, στις 12:00 το μεσημέρι ώστε να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θέμα ημερών είναι να ξεκινήσουν και οι πληρωμές των επιταγών. Tα voucher θα αρχίσουν να «πιστώνονται» ήδη από την επόμενη εβδομάδα.

Η διαδικασία, ωστόσο, δεν θα ολοκληρωθεί μέσα στην ίδια εβδομάδα, αλλά θα γίνει σταδιακά, προκειμένου να μην προκληθούν προβλήματα στην αγορά -δηλαδή να υπάρχουν επαρκή αποθέματα από tablets, laptops, desktops κ.ό.κ.

Πώς υποβάλλεται η αίτηση για το

Η διαδικασία της αίτησης για το είναι αρκετά απλή και υπάρχουν 8 βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν:

Μπείτε στο δικτυακό τόπο για να ενημερωθείτε για το Πρόγραμμα, πριν από την υποβολή της παρούσας αίτησης και μάθετε εάν -καλύπτετε τα κριτήρια επιλεξιμότητας και δικαιούστε να λάβετε επιταγή -την αναλυτική διαδικασία για την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά σας -εάν ανήκετε σε κατηγορία που μπορεί να συμμετετάσχει στον Α ή στο Β κύκλο του Προγράμματος, καθώς και τις σχετικές προθεσμίες

Εισέλθετε στην εφαρμογή χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς που έχετε στο Taxisnet και ολοκληρώστε την καταχώρηση των στοιχείων σας δηλώνοντας επιπλέον το προσωπικό σας ΑΜΚΑ

Δηλώστε τον αριθμό του προσωπικού σας κινητού τηλεφώνου ώστε να λαμβάνετε έγκαιρη και εμπιστευτική πληροφορία από το Πρόγραμμα μέσω SMS (όπως για παράδειγμα τους κωδικούς των επιταγών σας).

Συμπληρώστε βασικές πληροφορίες για την υπόλοιπη οικογένεια, εφόσον σας ζητηθούν (απαιτούνται μόνο για τους δικαιούχους του Β κύκλου).

Δηλώστε για πόσα/ποια από τα εξαρτώμενα τέκνα σας αιτείστε επιταγής και συμπληρώστε τα αναλυτικά στοιχεία φοίτησής τους.
Επιβεβαιώστε τον αριθμό του προσωπικού σας κινητού τηλεφώνου με κωδικό μίας χρήσης.

Δείτε αμέσως το αποτέλεσμα της αίτησής σας και τον αριθμό των επιταγών που δικαιούστε. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου η ηλεκτρονική διασταύρωση δεν είναι εφικτή και θα απαιτηθεί έλεγχος δικαιολογητικών, θα ενημερωθείτε μέσω SMS για την ολοκλήρωση της διαδικασίας

Εκδώστε τις επιταγές και χρησιμοποιήστε τις για αγορά επιλέξιμου εξοπλισμού σε κάποιον από τους εγκεκριμένους προμηθευτές του Προγράμματος

Ποιά λάθη πρέπει να αποφύγετε

Σε νέες οδηγίες που εκδόθηκαν, η πλατφόρμα του voucher («Ψηφιακή Μέριμνα») ενημερώνει τους δικαιούχους ότι «σε κάποιες περιπτώσεις τα στοιχεία των τέκνων (επώνυμο, όνομα κλπ.) δεν εμφανίζονται σωστά στην αίτηση. Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι η αναφορά “άρρεν” ή “θήλυ” στο πεδίο όνομα, αντί του πραγματικού ονόματος του παιδιού. Δεν αποκλείονται όμως και άλλα λάθη/ανακρίβειες».

Το ονοματεπώνυμο και η ημερομηνία γέννησης των παιδιών, τονίζεται ακολούθως, δε δύναται να συμπληρωθούν από το δικαιούχο, αλλά αντλούνται αυτόματα από το μητρώο ΑΜΚΑ. Τα λάθη ή ανακρίβειες οφείλονται στο γεγονός ότι το μητρώο δεν είναι σωστά επικαιροποιημένο. «Η ακρίβεια των στοιχείων αυτών όμως είναι σημαντική, διότι τα στοιχεία διασταυρώνονται στη συνέχεια με τα ηλεκτρονικά μητρώα των εκπαιδευτικών δομών για την επιβεβαίωση της φοίτησης. Αν δεν είναι σωστά ενημερωμένα, τότε πιθανότατα δε θα είναι δυνατή η επιβεβαίωση της φοίτησης και η έγκριση της επιταγής (voucher)» επισημαίνεται.

Σε περίπτωση λαθών όπως τα παραπάνω, οι γονείς θα πρέπει πρώτα να προβούν στη διόρθωση των στοιχείων των παιδιών τους στο μητρώο ΑΜΚΑ, και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην υποβολή της αίτησης επιχορήγησης.
Ο σωστός έλεγχος των στοιχείων

Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν όσοι αιτούνται για το voucher είναι τα εξής:

• Να ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων των παιδιών τους στην αίτηση. Αν εντοπίσουν πρόβλημα, δεν προχωρούν στην υποβολή της και επιλέγουν έξοδο από την εφαρμογή.
• Να επισκέπτονται ένα ΚΕΠ (με φυσική παρουσία ή μέσω τηλεδιάσκεψης) για την επικαιροποίηση των στοιχείων ΑΜΚΑ. Οδηγίες για τη διαδικασία μπορούν να βρεθούν εδώ κι εδώ.
• Αφού προβούν στην αλλαγή των στοιχείων, περιμένουν τουλάχιστον δύο εργάσιμες ημέρες έως ότου το κεντρικό μητρώο ΑΜΚΑ ενημερωθεί με τα νέα, τροποποιημένα στοιχεία.
• Στη συνέχεια θα εισέλθουν ξανά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (νέο login) και θα συνεχίσουν τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, αυτή τη φορά αντλώντας αυτόματα τα σωστά στοιχεία από το μητρώο ΑΜΚΑ.

 

Ενα άλλο πρόβλημα που παρατηρείται στην πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων για το αφορά την επιβεβαίωση φοίτησης. Στην πλατφόρμα αναρτήθηκε η εξής οδηγία:

«Ενημερώνουμε όλους τους δικαιούχους, ότι η επιβεβαίωση της φοίτησης τέκνων που φοιτούν σε δημόσιες δομές

Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΑΕΙ
ΙΕΚ του Υ.ΠΑΙ.Θ
πρέπει να γίνεται μόνο μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης.
Δικαιολογητικά προβλέπονται μόνο στην περίπτωση των «Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας», επειδή σε αυτά δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική διασταύρωση.

Στις παραπάνω (τρεις πρώτες) περιπτώσεις, οι δικαιούχοι δεν πρέπει να παρακάμπτουν την ηλεκτρονική διασταύρωση και δεν πρέπει να οριστικοποιούν την αίτηση με ένδειξη ολικής/μερικής απόρριψης, υποβάλλοντας στη συνέχεια αιτήματα επανεξέτασης και επισυνάπτοντας διαφόρων τύπων έγγραφα/δικαιολογητικά, με σκοπό το χειρωνακτικό έλεγχο.

Σύμφωνα με τον Οδηγό του Προγράμματος, κατά κανόνα ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ αιτήσεις που απορρίπτονται, λόγω αποτυχίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης με μητρώο φοίτησης που θα έπρεπε να είναι ήδη ενημερωμένο με τα στοιχεία του αιτούντα. Επίσης, δε γίνονται δεκτά δικαιολογητικά όπως, βαθμοί επίδοσης μαθητή (έλεγχοι), έντυπα βεβαίωσης μετακίνησης από/προς τη σχολική μονάδα κοκ., αντί της διαδικασίας της ηλεκτρονικής διασταύρωσης.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα (προ)ελέγχου και οι δικαιούχοι μπορούν να προβούν στη διόρθωση – επικαιροποίηση των στοιχείων τους στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό μητρώο, πριν την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης.

και φοίτηση: Τι πρέπει να κάνετε

Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» επισημαίνει τα εξής βήματα για την επιβεβαίωση της φοίτησης:

Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν δε γνωρίζουν ή αν δεν είναι σίγουροι για την ορθότητα των στοιχείων φοίτησης στην περίπτωση των σχολείων;

Πρέπει να επικοινωνήσουν με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος έχει πρόσβαση στο σχολικό μητρώο. Θα πρέπει να επιβεβαιώσουν μαζί του ένα προς ένα όλα τα στοιχεία: ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμός μητρώου. Η διοίκηση των σχολικών μονάδων είναι προσβάσιμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αν εντοπιστεί λάθος στα στοιχεία του σχολικού μητρώου, αυτά διορθώνονται από το Διευθυντή. Μετά τη διόρθωση, οι γονείς πρέπει να περιμένουν 2 εργάσιμες ημέρες πριν ξαναδοκιμάσουν την ηλεκτρονική διασταύρωση φοίτησης, προκειμένου να έχει ενημερωθεί το ηλεκτρονικό μητρώο.

Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέλθουν στην αίτηση και να επιβεβαιώσουν τη φοίτηση (ηλεκτρονική διασταύρωση), δηλώνοντας τα σωστά στοιχεία που υπάρχουν και στο σχολικό μητρώο. Οι αιτούντες, πέραν των προσωπικών στοιχείων, πρέπει να ελέγχουν ότι έχουν επιλέξει το σωστό σχολείο και τη σωστή τάξη.

Κατ’ αναλογία, τα παραπάνω ισχύουν και για τις άλλες δύο εκπαιδευτικές δομές.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς εάν, ενώ γνώριζαν τα σωστά στοιχεία φοίτησης και έκαναν επιτυχώς ηλεκτρονική διασταύρωση με τη σχολική μονάδα, στο τέλος κατά την υποβολή της αίτησης το συγκεκριμένο παιδί/μαθητής απορρίφθηκε αδικαιολόγητα;
• Εντός των πρώτων ημερών, υπήρξαν περιορισμένα προβλήματα λάθους (μη) απάντησης κατά την ηλεκτρονική διασταύρωση λόγω ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου των συστημάτων. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις θα δοθεί η δυνατότητα ανοίγματος της αίτησης και επανάληψης της ηλεκτρονικής διασταύρωσης. Όλα τα παιδιά που δικαιούνται voucher θα το λάβουν.

• Σε κάθε περίπτωση, όταν οι γονείς ενώ ακολουθούν πλήρως την παραπάνω διαδικασία συνεχίζουν να έχουν προβλήματα, θα πρέπει να στέλνουν γραπτά το πρόβλημά τους στο help desk του Προγράμματος για περαιτέρω κατευθύνσεις.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν ήδη οριστικοποίησαν την αίτηση και υπέβαλλαν δικαιολογητικά αντί να προβούν σε επιτυχή ηλεκτρονική διασταύρωση ως όφειλαν;

• Κατ’ εξαίρεση για τις πρώτες ημέρες του Προγράμματος, και για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των δικαιούχων, εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να δοθεί και σε αυτούς τους γονείς η δυνατότητα να ακολουθήσουν τη σωστή διαδικασία, προχωρώντας σε επιβεβαίωση των στοιχείων φοίτησης με τη σχολική μονάδα (εάν απαιτείται) και στη συνέχεια σε ηλεκτρονική διασταύρωση.

Για τις παραπάνω περιπτώσεις αιτήσεων που βρίσκονται στο στάδιο επανεξέτασης και δεν είναι προς το παρόν προσβάσιμες σε επεξεργάσιμη μορφή, θα δοθεί ξανά πρόσβαση την Παρασκευή 9 Απριλίου.
Από εκείνη την ημερομηνία και μετά οι δικαιούχοι μπορούν να εισέρχονται για να επιβεβαιώσουν το κριτήριο φοίτησης σύμφωνα με τα ως άνω αναγραφόμενα (και όχι μέσω διαφόρων τύπων εγγράφων).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025