Τι είπε μιλώντας στο MEGA ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, αναφορικά για αναπληρωτές, διαγωνισμό ΑΣΕΠ, διορισμούς εκπαιδευτικών
Σχολεία: Τι αλλάζει στα μαθήματα την Πέμπτη 4 Απριλίου
Ερωτηθείς για τους αναπληρωτές ο Κυριάκος Πιερρακάκης υπογράμμισε: «Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Κι αυτό, ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων – εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος. Η δεύτερη είναι, ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών – είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές – αφορά την παράλληλη στήριξη, την ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί.
Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης». Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε: «Την τελευταία τετραετία, έγιναν περισσότεροι από 28.000 μόνιμοι διορισμοί, θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία. Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία. Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες – στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά. Και γι’αυτό το λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής.
Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη».
Ειδικά, δε, για το μέλλον του διαγωνισμού ΑΣΕΠ εξήγησε ότι «ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα, κοιτάμε και τα άλλα κράτη».
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού Pisa, o υπουργός Παιδείας τόνισε: «Υπήρξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Pisa και στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της ΕΕ. Μας προβλημάτισαν σε σχέση με πτωτική καμπύλη. Θα κάνουμε μία μελέτη, όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μία σειρά από μέτρα για το πως θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα, όχι με ένα τρόπο αυθαίρετο αλλά με ένα τρόπο συμβατό για το τι έχει ανάγκη η χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής μας. όχι απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία, που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σ’αυτή τη μελέτη, θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα που αναφέρθηκε, για τους διορισμούς εκπαιδευτικών».