Τι λένε οι στις Πανελλήνιες 2020 για την πιο δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά λόγω των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία του κορωνοϊού – Πώς οργάνωσαν τη μελέτη τους, πώς νίκησαν το άγχος, οι στόχοι και τα όνειρά

Δείτε τις πρώτες εκτιμήσεις για τις

Κατάφεραν να ξεπεράσουν το άγχος που συνοδεύει τις εξετάσεις, να προσπεράσουν τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε φέτος η πανδημία και να δουν μπροστά τους μόνο τους στόχους τους. Ετοιμοι για τη νέα σελίδα στις ζωές τους, οι νέοι ακαδημαϊκοί πολίτες που είδαν τις πόρτες των πανεπιστημίων να ανοίγουν για εκείνους, αφού κατάφεραν να κάνουν… σκόνη τα μόρια των εξετάσεων και να αριστεύσουν, μιλούν στο Πρώτο Θέμα, αλλά και σε περιφερειακά τοπικά μέσα για τη δική τους συνταγή επιτυχίας.

«Χρειάζεται ψυχραιμία και κριτική σκέψη»

Η Μάρθα Σιγάλα από την περιοχή των Αγίων Αναργύρων κατάφερε και έπιασε 18.800 .

Η 17χρονη κοπέλα, η οποία στοχεύει στην εισαγωγή στο τμήμα φιλολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τονίζει μεταξύ άλλων, πως οι πανελλαδικές ήταν περισσότερο μια διαδικασία που απαιτεί ψυχραιμία και την κριτική σκέψη.

Συγκεκριμένα ανεφέρε: «Οι πανελλήνιες για εμένα προσωπικά ήταν περισσότερο μια διαδικασία που αν και παρουσιάζεται τρομακτική απαιτεί απλώς την ψυχραιμία και την κριτική σκέψη του μαθητή. Δεν θα την χαρακτήριζα δύσκολη αλλά ως το τέλος μιας απαιτητικής μαθητικής πορείας. Είχα σε όλη αυτή την προσπάθεια την συμπαράσταση, το ενδιαφέρον,την βοήθεια, την υποστήριξη και κύριως την ενθάρρυνση τόσο της οικογένειας όσο και των καθηγητών μου. Το φροντιστήριο μου υπήρξε αρωγός στην πορεία αυτή με ένα συστηματικό πρόγραμμα επαναλήψεων ενώ οι καθηγητές μας είχαν αναλάβει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την προετοιμασία μας. Η προετοιμασία μας απαιτούσε διαρκή προσπάθεια, ενώ στηριζόταν κατά κύριο λόγο στο ποιοτικό και όχι στο πολύωρο διάβασμα. Απαραίτητα στοιχεία είναι αυτογνωσία του μαθητή, ώστε να οργανώσει με το δικό του ρυθμό τη μελέτη και ηρεμία ώστε να ανταποκριθεί στους πιεστικούς ρυθμούς της εξέτασης. Στους επόμενους μαθητές της Γ’ Λυκείου θα έλεγα να οπλιστούν με υπομονή, κουράγιο, ψυχραιμία, όρεξη για διάβασμα και συνεχή προσπάθεια. Η αυτοπεποίθηση και η πίστη στις δυνατότητές τους είναι αυτό που θα εξασφαλίσει την επιτυχία τους. Το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι αναμφίβολα ένας χώρος κύρους, φορέας της ανώτερης γνώσης που πλέον προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες μέσω των μεταπτυχιακών του προγραμμάτων. Αποτελεί μία γέφυρα για την μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση του νέου. Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια μέσα από την προσπάθειά μας, τις σπουδές και τα μεταπτυχιακά μας θα κατορθώσουμε να αποκατασταθούμε επαγγελματικά, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη αγορά εργασίας» είπε.

«Εάν κάποιος θέσει από νωρίς στόχους, διακρίνεται»

Ο Βασίλης Σίμος από τους Αγίους Αναργύρους πέτυχε 18.350 μόρια και όπως φαίνεται θα πιάσει την πρώτη του επιλογή που είναι το τμήμα διεθνών και ευρωπαϊκών σπουδών της Νομικής Αθηνών.

Ο ίδιος σε δηλώσεις του στο υπογράμμισε τη σημασία της διαχείρισης του άγχους αλλά και εστιάσε στον χρόνο που χρειάζεται ο υποψήφιος για ξεκούραση και χαλάρωση προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.

Συγκεκριμένα τόνισε: «Είναι μια διαδικασία που χρειάζεται επιμονή υπομονή και ψυχραιμία. Είναι βέβαιο ότι στερήθηκα αρκετά πράγματα, η ικανοποίηση όμως που έλαβα μόλις είδα τα αποτελέσματα είναι ανεκτίμητη. Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας επίμοχθος αγώνας στον οποίο εάν είσαι ψύχραιμος και έχεις θέληση θα κερδίσεις. Η βοήθεια που έλαβα τόσο από τους γονείς όσο και από το σχολείο και το φροντιστήριο ήταν πολύτιμη. Γονείς και καθηγητές στάθηκαν δίπλα μου στις δύσκολες στιγμές με αποτέλεσμα να ξεπεράσω τα όποια εμπόδια αντιμετώπισα με ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση. Όπως προανέφερα, οι πανελλήνιες είναι μια διαρκής και αδιάλειπτη διαδικασία στην οποία δεν χωρούν ανάπαυλες. Απαιτείται συστηματική και προγραμματισμένη μελέτη. Εξίσου σημαντικό είναι και το να βρίσκει χρόνο ο υποψήφιος για ξεκούραση και χαλάρωση. Αυτό που θα συμβούλευα τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που ξεκινούν τώρα τη δική τους προσπάθεια είναι να μπορούν να διαχειριστούν το άγχος τους και να βρίσκουν χρόνο για χαλάρωση. Όταν είναι εξαντλημένα, είναι προτιμότερο να επιλέξουν τη ξεκούραση αντί της ψυχοφθόρας μεταμεσονύκτιας μελέτης. Η ψυχολογία δηλαδή, καθώς και η διαχείριση του άγχους είναι παράγοντες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επίδοση του μαθητή. Τα ελληνικά πανεπιστήμια φημίζονται για το αξιόλογο πρόγραμμα σπουδών και το εύρος των κατευθύνσεων που έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο κάθε φοιτητής. Παρέχουν αξιοζήλευτη επιστημονική γνώση και βοηθούν τον σπουδαστή να προσανατολιστεί προκειμένου φτάσει σε μια άριστη γνώση του αντικειμένου που επέλεξε. Γύρω από το ζήτημα της επαγγελματικής αποκατάστασης στην Ελλάδα υπάρχουν διχογνωμίες και διαφορετικές απόψεις. Προσωπικά θεωρώ πως εάν κάποιος θέσει από νωρίς στόχους, διακρίνεται από μεγάλη θέληση και αγαπάει πραγματικά αυτό που έχει επιλέξει μπορεί να εκπληρώσει τις οποίες προσδοκίες του» είπε.

Τον άριστο βαθμό των 18.350 μορίων πέτυχε η Νικολέτα Περδικάρη από την περιοχή των Αγίων Αναργύρων. Ευελπιστεί πως θα εισαχθεί στη σχολή της προτίμησή της που είναι το τμήμα  Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

«Απαιτείται συστηματικό διάβασμα»

Η Νικολέτα, μιλώντας για τη διαδικασία των εξετάσεων, τόνισε πως απαιτεί αφοσίωση στο στόχο, συστηματικό διάβασμα, επιμονή και πείσμα, ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες.

Συγκεκριμένα υπογράμμισε: «Ήταν διαδικασία που απαιτεί αφοσίωση στο στόχο σου, συστηματικό διάβασμα, επιμονή και πείσμα, ώστε να ξεπεράσεις τα εμπόδια και τις δυσκολίες στην μαθητική σου πορεία. Το οικογενειακό μου περιβάλλον με στήριζε καθημερινά στην προσπάθειά μου, υπενθυμίζοντάς μου το στόχο μου κάθε φορά που απογοητευόμουν. Οι καθηγητές μου φρόντιζαν για την ορθή οργάνωση του χρόνου μας, τη διαχείριση του άγχους και την πλήρη προετοιμασία μας, η οποία περιελάμβανε πολλά διαγωνίσματα προσομοίωσης που μας βοήθησαν να εξοικειωθούμε με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Η προετοιμασία μου περιελάμβανε πολύωρο και συστηματικό διάβασμα, αδιάκοπη προσπάθεια και κυρίως υπομονή καθώς τα επθυμητά αποτελέσματα αργούν να έρθουν. Το μυστικό της επιτυχίας είναινα έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και να διαθέσετε όλες σας τις δυνάμεις σε αυτή την κοπιαστική, αλλά γεμάτη πολύτιμες εμπειρίες προσπάθεια. Η επιτυχία στις πανελλαδικές δεν είναι το παν αποτελεί όμως ένα σημαντικό βήμα σε ένα νέο κεφάλαιο της ζωή σας. Το ελληνικό πανεπιστήμιο αποτελεί εφαλτήριο για την επαγγελματική μας ανέλιξη, καθώς μέσα από το πρόγραμμα σπουδών, μας εφοδιάζει γνωστικά ώστε τα όνειρά μας να γίνου σιγά σιγά απτή πραγματικότητα. Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες καθώς αρκετά επαγγέλματα είναι κορεσμένα, ωστόσο πάντα θα υπάρχουν επαγγελματικές ευκαιρίες για τα άτομα, που με τις πρωτοπόρες ιδέες και την εργατικότητά τους ξεχωρίζουν».

Τι λένε μαθητές που έγραψαν πάνω από 19.000

«Είναι μια προσπάθεια χρόνων», αναφέρει ο Δημήτρης Βολιώτης, ο οποίος συγκέντρωσε 19.350 .

 

«Την τρίτη χρονιά θα πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος για να πετύχεις το στόχο σου», δηλώνει στο onlarissa  ο μαθητής, ο οποίος επιθυμεί να σπουδάσει στην Ιατρική σχολή.

Η Πηνελόπη – Νικολέτα Κούνε από το ΓΕΛ Αγχιάλου επέλεξε τη θεωρητική κατεύθυνση. Κατάφερε με συστηματικό διάβασμα χρόνων κι όχι μόνο την τελευταία χρονιά, να συγκεντρώσει 19.200 μόρια. Τα Παιδαγωγικά και η Ψυχολογία είναι μερικά από τα Τμήματα που την ενδιαφέρουν. Η νεαρή από τη Ν. Αγχίαλο αυτή τη χρονιά, παρόλο που έκλεισαν τα σχολεία λόγω κορωνοϊού, δεν βγήκε από το πρόγραμμά της. Συνέχισε το συστηματικό της διάβασμα και κατάφερε να διακριθεί.

Με 100αρι στη Φυσική και 100αρι στη Βιολογία ο Γιώργος Φραγκόπουλος από το 7ο Λύκειο Βόλου είναι ένας από τους αριστούχους της Μαγνησίας και φαίνεται πως είναι μόνο ένα βήμα πριν την είσοδο του στην Ιατρική Σχολή. Συμμετείχε στις εξετάσεις για δεύτερη φορά, με το παλαιό σύστημα, θέλοντας να επιτύχει τον στόχο του και φέτος τα κατάφερε.

Μιλώντας στο magnesianews, ο Γιώργος Φραγκόπουλος, ο οποίος αρίστευσε με 19.096 μόρια, ανέφερε πως για να μπορέσει να συγκεντρώσει αυτά τα μόρια χρειάστηκε μεγάλη προετοιμασία με σταθερό πρόγραμμα ακόμη και μέσα στην καραντίνα.

«Πιστεύω πως η επιτυχία μου ήταν αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς από μέρους μου αλλά και της εξαιρετικής καθοδήγησης από τους καθηγητές μου. Αν και η φετινή χρονιά είχε κάποιες ιδιαιτερότητες όσοι κατάφεραν να συγκεντρωθούν στο στόχο τους ανταμείφθηκαν με αυτό το αποτέλεσμα. Συγχαίρω όλους τους συμμαθητές μου για τις επιτυχίες τους και τους εύχομαι καλή σταδιοδρομία», δηλώνει η μαθήτρια Ζωή Ντάκουλα, στο onlarissa, η οποία συγκέντρωσε  18.750 μόρια, τονίζοντας πως θέλει να σπουδάσει στην Ιατρική Σχολή.

Ένας από τους άριστους και ο Γιώργος Κατσαλάς, ο οποίος είναι ο πρώτος των πρώτων στην Ηλεία.

Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα patrisnews ο Γιώργος συγκέντρωσε 18.600 μόρια. Όπως ανέφερε, αμέσως μετά την επιτυχία του πάντα του άρεσε η πανεπιστημιακή καριέρα και συγκλίνει περισσότερο στο να σπουδάσει ιατρική. Ανέφερε μάλιστα πως οι θυσίες που έκανε ήταν πολλές και είχε συμμάχους στον δύσκολο αγώνα του τους γονείς του που είναι καθηγητές.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που ανταμείβονται οι προσπάθειές μου. Δεν το περίμενα ομολογώ. Δεν είχα τόσο ψηλές προσδοκίες». «Κατά την περίοδο της καραντίνας διατήρησα κανονικό πρόγραμμα σαν να ήμουν στο σχολείο», είπε.

Μαρία Ιατράκη

Με 19.000 μόρια η Μαρία Ιατράκη, από το πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών, απόφοιτη του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, τόνισε ότι η επιλογή της σε ό,τι αφορά τη σχολή που θα επιλέξει θα είναι ανάμεσα στη Νομική και την Ιστορία Αρχαιολογία.

«Ήταν ένας μακρύς και δύσκολος δρόμος, που όμως ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Πιο δύσκολη για μένα ήταν η περίοδος αναμονής των αποτελεσμάτων που αποδείχθηκε πολύ αγχωτική, όμως τελείωσε και είμαι πολύ χαρούμενη» δήλωσε η Μαρία Ιατράκη που ως προς το «μυστικό» συστατικό της επιτυχίας τόνισε ότι βρίσκεται στο σωστό και οργανωμένο διάβασμα και την ψυχραιμία που θα επιδείξει ο κάθε υποψήφιος.

«Σημαντικός είναι και ο παράγοντας στήριξης από την οικογένεια. Όταν βρίσκεσαι μέσα σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον, παίρνεις δύναμη» είπε η επιτυχούσα των πανελλαδικών εξετάσεων.

Κωνσταντίνα Φαρσάρη

Από το Πεδίο Υγείας, με συνολική βαθμολογία στα 18.825 μόρια, η Κωνσταντίνα Φαρσάρη πέτυχε να είναι ανάμεσα στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων που κατάφεραν να περάσουν, άνετα, στη σχολή της πρώτης επιλογής τους.

«Σίγουρα κλείνει ο κύκλος των μαθητικών χρόνων που ήταν πολύ ωραίος και ανοίγει ένας νέος. Το μυστικό της επιτυχίας δεν υπάρχει, είναι κυρίως τι ταιριάζει στον καθένα. Σίγουρα χρειάζεται αφοσίωση και επιμονή, σκληρή προσπάθεια και θυσίες. Η αλήθεια είναι ότι δεν γίνεται να έχεις έντονη κοινωνική ζωή και να κάνεις μια τέτοια π[προσπάθεια. Χρειάζεται χαλάρωση αλλά με μέτρο. Τώρα περιμένω ένα καλοκαίρι ξεκούρασης και μετά να ξεκινήσω τις σπουδές μου» δήλωσε η Κωνσταντίνα που περιμένει όπως τόνισε, να απολαύσει ένα χαλαρό καλοκαίρι, πριν αρχίσει να παλεύει για το νέο της στοίχημα, ως φοιτήτρια Ιατρικής.

Έλενα Τσαγκαράκη

Την πήρα τηλέφωνο το μεσημέρι της Παρασκευής, λίγες ώρες αφότου ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων. Η χαρά στον τόνο της φωνής της ήταν απερίγραπτη και ο ενθουσιασμός με τον οποίο μιλούσε για την απρόσμενη, όπως μου είπε, επιτυχία της, τεράστιος.

Ο λόγος για την Έλενα Τσαγκαράκη, τη μαθήτρια των Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» Ηρακλείου, η οποία, με τον προγραμματισμό και το συστηματικό της διάβασμα, συγκέντρωσε 18.425 μόρια.

Η Έλενα θέλει να γίνει ψυχολόγος. Είναι μια απόφαση που έλαβε μόλις πέρυσι, ωστόσο, είναι μια απόφαση αρκετά συγκροτημένη, αφού, όπως είπε στο neakriti: «Πρόκειται για μία επιστήμη πολύ ενδιαφέρουσα, που έχει πολλούς κλάδους. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος».

Και η Έλενα, θα γίνει ψυχολόγος. Αφού, δεδομένων των βάσεων του 2019, η νεαρή Κρητικοπούλα, θα μπορέσει να μετακομίσει στην Αθήνα και να σπουδάσει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Ως προς τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, στο «ταξίδι» των Πανελληνίων, η 17χρονη Έλενα ανέφερε ότι υπήρξαν στιγμές που ένιωσε πως δεν άντεχε άλλο, ωστόσο, η πανδημία του κορωνοϊού και το lockdown τη διευκόλυναν, καθώς, όπως ανέφερε, είχε περισσότερο ελεύθερο χρόνο, προκειμένου να χαλαρώσει.

Πάντως, η συμβουλή που δίνει η ίδια ως επιτυχούσα στα παιδιά που θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες του 2021, είναι «Να υπάρχει προγραμματισμός και συγκέντρωση. Αν καθίσει ο μαθητής να διαβάσει – έστω και μία, έστω και δύο ώρες – να είναι συγκεντρωμένος. Να πάει και τη βόλτα του, αλλά να την πάει αφότου διαβάσει».

Βέβαια, η Έλενα, όπως είπε, έχει μάθει να κρατάει «μικρό καλάθι» και έτσι, δεν περίμενε την επιτυχία της, γι’ αυτό και η ευτυχία της, τελικά, για το αποτέλεσμα, ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Γιούλη Επιτροπάκη

Η Γιούλη, έχω την αίσθηση, πως θα γίνει μια πολύ καλή επιστήμονας. Συγκρατημένη, αλλά εμφανώς χαρούμενη, μου μίλησε για την επιτυχία της, αλλά και για όλα όσα θέλει να κάνει στο μέλλον που ανοίγεται μπροστά της, αφότου κατάφερε να «βγάλει» 18.400 μόρια.

Η μαθήτρια των Φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» Ηρακλείου, Γιούλη Επιτροπάκη, θέλει να περάσει στη Νομική. Και μπορεί να μην έχει αποφασίσει, ακόμη σε ποια πόλη θα ζήσει τα επόμενα 4 – αξέχαστα – χρόνια της ζωής της, ωστόσο, δείχνει μια προτίμηση στη Θεσσαλονίκη.

«Γιατί θέλεις να γίνεις δικηγόρος;», τη ρώτησα. «Δε θέλω να γίνω δικηγόρος», μου απάντησε. «Μου αρέσει η Νομική επιστήμη, θέλω να ασχοληθώ με το Δίκαιο και ο απώτερος στόχος μου είναι να γίνω εγκληματολόγος», ανέφερε αποφασισμένη στο neakriti.

Και μπορεί η 18χρονη επιτυχούσα να κουράστηκε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της για τις Πανελλήνιες, ωστόσο, όπως είπε, έκανε υπομονή, αποδεικνύοντας, τελικά, πως η υπομονή είναι σημαντικό «συστατικό» για την επιτυχία.

Ως προς την πανδημία και το lockdown, η Γιούλη σχολίασε πως επρόκειτο για μία περίοδο που τη δυσχέρανε, αφού βρισκόταν όλη την ημέρα στο σπίτι, διαβάζοντας.

Πάντως, η ίδια «περίμενε λιγότερα μόρια», με την επιτυχία της, τώρα, να γεμίζει χαρά τόσο την ίδια όσο και τους ανθρώπους που την αγαπούν και θα τη στηρίξουν στο υπέροχο «ταξίδι» που μόλις ξεκινά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025