Συνέντευξη στην ΕΡΤ έδωσε η υπουργός παιδείας, Νίκη Κεραμέως λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση των .

Τι είπε η υπουργός παιδείας

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να έχει προγραμματιστεί για τις 13 Σεπτεμβρίου, η κ. Κεραμέως θα μιλήσει, μεταξύ άλλων, για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, για το πόσο πιθανή είναι η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς και για το εάν υπάρχει σχεδιασμός για λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Τι δήλωσε η κ. Κεραμέως για τις και τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαίδευση
«Να πω πολλά συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες και σε όλους όσοι εισάγονται στις σχολές επιλογής τους. Επίσης, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, εκπαιδευτικούς, στελέχη. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά. Εμείς επιμείναμε. Κάναμε εξετάσεις για το καλό των παιδιών μας. Οι εξετάσεις, αντικειμενικά, διεξήχθησαν πολύ καλά, με μεγάλες καινοτομίες. Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία».

«Είχαμε φέτος και μεγάλες αλλαγές θεσμικές, όπως οι βάσεις εισαγωγής και όπως το παράλληλο σύστημα εισαγωγής. Η μεταρρύθμιση αυτή προσφέρει οφέλη και βγαίνουν όλοι κερδισμένοι. Βγαίνουν κερδισμένα τα ίδια τα παιδιά και οι γονείς τους. Γιατί δεν εγκλωβίζονται στα και οι σπουδές τους έχουν αντίκρισμα. Δεν έχουμε πλέον τα φαινόμενα να εισάγεται κανείς με 1,2,3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Και θα τους δώσουν αυτά που θέλουν σε γνώσεις και θα τα βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Αναγνωρίζεται πλέον το κύρος των σπουδών για τα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητές εκεί πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις και για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον συντελεστή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αντιστοίχως τα δημόσια ΙΕΚ. Και βεβαίως, θα δοθεί η δυνατότητα να αναπροσαρμοστεί αυτό εφόσον έχουν βγει τα φετινά αποτελέσματα».

Τριπλάσιες οι αιτήσεις των υποψηφίων στα

«Για πρώτη φορά τα μπαίνουν στον χάρτη. Αναβαθμίζονται. Φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να υποβάλλουν μηχανογραφικό είτε για Πανεπιστήμια είτε για Δημόσια ΙΕΚ. Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις. Είχαμε έναν στους τέσσερις φοιτητές που επέλεξε Δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτή που κατοικεί. Η δημόσια κατάρτιση είναι μια εναλλακτική επιλογή και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η Πολιτεία θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ, για την ουσιαστική αναβάθμιση των Δημόσιων ΙΕΚ».

«Δεκαετίες τώρα κοροϊδεύουμε τα παιδιά. Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν επιλογές. Εμείς αυτό θέλουμε. Τα παιδιά επιλέγουν το δρόμο που ανταποκρίνονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στην προοπτική που θέλουν».

Το 30% των φοιτητών στα Πανεπιστήμια δεν αποφοιτά

«Δεκαετίες τώρα κοροϊδεύουμε τα παιδιά. Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν επιλογές. Εμείς αυτό θέλουμε. Τα παιδιά επιλέγουν το δρόμο που ανταποκρίνονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στην προοπτική που θέλουν. Ένα 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτούν ποτέ. Η χώρα μας έχει το χαμηλότερο ποσοστό αποφοίτησης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τι δήλωσε για τους μαθητές που δεν πέρασαν κάπου

«Περίπου 14.000 περισσότεροι υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι δεν περνάνε πουθενά. Υπάρχει η επιλογή των Δημόσιων ΙΕΚ. Θα υπάρξουν άλλες 20.000 θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει η δυνατότητα της κατάρτισης και επίσης υπάρχει η εναλλακτική, να προετοιμαστούν εκ νέου για να δώσουν του χρόνου Πανελλαδικές».

«Είναι εντυπωσιακό πώς η αξιωματική αντιπολίτευση δεν κάνει καμία αναφορά στην δημόσια κατάρτιση. Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα πανεπιστήμια και τα Δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αναβάθμισης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς».

Διαμορφώνουμε τις ειδικότητες βάσει των αναγκών της κοινωνίας

«Είναι εντυπωσιακό πώς η αξιωματική αντιπολίτευση δεν κάνει καμία αναφορά στην δημόσια κατάρτιση. Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα πανεπιστήμια και τα . Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αναβάθμισης. Φέραμε πιο κοντά τα ΙΕΚ τις ανάγκες της αγοράς. Υπάρχουν συμβούλια στα οποία συμμετέχουν κοινωνικοί εταίροι (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ) και στη βάσει αυτών των αναγκών διαμορφώνονται τα προγράμματα σπουδών. Πρώτα αναβαθμίσαμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Αυτό αφορά τα ΕΠΑΛ. Χθες (26/8) ανακοινώσαμε την ίδρυση των πρώτων θεματικών και πειραματικών ΙΕΚ. Κάναμε σημαντικές αλλαγές στην εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση για να φροντίσουμε οι φοιτητές μας να πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Το μόνο εύκολο ήταν να πούμε όλοι ελεύθερα στα Πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν το κάνει αυτό. Φροντίζουμε τα παιδιά μας να έχουν πραγματικές επιλογές. Εμείς δεν αδιαφορούμε. Νοιαζόμαστε για το εάν τα παιδιά μας θα έχουν μια προοπτική».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025