: Η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΣΚΑΪ  σημείωσε πως είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Μεταξύ άλλων τόνισε πως «Στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική του ενός βιβλίου, θα έχει ο εκπαιδευτικός δύο ή τρία να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη όποτε φεύγουμε από την αποστήθιση και συνδυάζουμε πηγές».

Για την η Νίκη Κεραμέως επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την όποια 7,5/10 πολίτες θέλουν αξιολόγηση, 9/10 θέλουν νέες δεξιότητες, 7,5/10 . «Η κοινωνία δεν ζητά, απαιτεί τις αλλαγές από τους πολιτικούς» τόνισε.

Για τους εμβολιασμούς

Παράλληλα έκανε λόγο για συζητήσεις οι οποίες γίνονται προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, σημειώνοντας πως ο αποτελεί το «υπερόπλο» απέναντι στην πανδημία.

Έχουν ήδη πάνω από το 74% των εκπαιδευτικών, τους ευχαριστούμε δημοσίως, είναι ένα τεράστιο βήμα, αλλά δεν φτάνει, χρειαζόμαστε και άλλους», είπε χαρακτηριστικά η κυρία Κεραμέως, απευθύνοντας κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να αξιοποιήσουν το μοναδικό αυτό δώρο της επιστήμης, όπως είπε.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα η υπουργός Παιδείας τόνισε πως όλα συζητούνται αναφορικά με το εάν η διδασκαλία θα γίνεται μόνο σε . «Και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με το οποίο θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδος με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους».

Για τους εμβολιασμούς στα παιδιά 12 με 17 σημείωσε ότι αν ένα παιδί είναι πλήρως εμβολιασμένο κατά πασά πιθανότητα, και ακολουθώντας τη λογική της επιτροπής των ειδικών δε θα κάνει τεστ όπως στα πλοία. Από την άλλη πλευρά τα self test θα υπάρχουν στα σχολεία. «1 στα 2 κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από self test» είπε.

«Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες» ανέφερε η κ. Κεραμέως σχολιάζοντας εξάλλου την στις Πανελλήνιες.

Διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο . Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».

Η υπουργός υπογράμμισε ότι για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.

Στο , εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.

Από το Σεπτέμβριο υπενθύμισε, το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο από τα 4 έτη και αγγλικά από τα 4. «Γιατί να πληρώνει ο γονιός» διερωτήθηκε η κυρία Κεραμέως, εργαστήρια δεξιοτήτων.

Γίνονται τις επόμενες εβδομάδες οι πρώτοι -11.700- στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και θα είναι στα σχολεία μας από 1ης Σεπτεμβρίου. Επίσης θεσμοθετούνται οι οριζόντιες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά στην ιστορία, όλα αυτά από το Σεπτέμβριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025