Πανελλήνιες 2021: Το μεσημέρι της Δευτέρας, ανακοινώθηκαν τα στατιστικά των βαθμολογιών για τους υποψηφίους από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και τώρα οι υποψήφιοι περιμένουν την ανακοίνωση των βάσεων.
Ανάλυση των στατιστικών των βαθμολογιών
Ο εκπαιδευτικός Γιώργος Χατζητέγας, δίνει στο CNN Greece τις εκτιμήσεις για το πού θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής, σύμφωνα με τα στατιστικά.
«Αυτό το οποίο ενδιαφέρει άμεσα τους υποψηφίους και μια μεγάλη μερίδα τους είναι ποιο θα είναι το ελάχιστο βαθμολογικό όριο, δηλαδή, η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία μπορεί και προκύπτει μέσα από τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας», τονίζει ο εκπαιδευτικός. Σύμφωνα με τον ίδιο, στο πρώτο και δεύτερο επιστημονικό πεδίο υπάρχουν πτωτικές τάσεις και ανοδικές τάσεις στο τρίτο και στο τέταρτο πεδίο.
Περιγράφοντας το τοπίο το οποίο διαγράφεται αυτή τη στιγμή σε ό,τι αφορά στο πού θα κυμανθούν οι βάσεις εισαγωγής, αναφέρει αναλυτικά για το κάθε επιστημονικό πεδίο:
Οι μέσες επιδόσεις των υποψηφίων στις ανθρωπιστικές σπουδές ήταν επακριβώς ίδιες με τις περσινές, 11,11 πέρυσι, 11,12 φέτος. Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών δεν αναμένονται αυξήσεις και άνοδοι των βάσεων. Αντιθέτως, επειδή έχουμε λιγότερους διαγωνισθέντες, θα υπάρχει πτώση των βάσεων σε ότι αφορά το πρώτο επιστημονικό πεδίο. Θα δούμε αν αυτή η πτώση θα ξεκινήσει από πολύ ψηλά, δηλαδή από τις Νομικές και τις Ψυχολογίες.
Στο δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο επιστημονικό πεδίο η μέση επίδοση των υποψηφίων αυξήθηκε κατά μισή μονάδα, κατά 0,5 στην 20βαθμη κλίμακα. Αυτό σημαίνει:
Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο μπορεί να μην σημαίνει και τίποτα γιατί εδώ έχουμε 15% λιγότερους διαγωνιζόμενους από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Επομένως, στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο των θετικών σπουδών ενδεχομένως να υπάρχουν και πτωτικές τάσεις των βάσεων.
Αντιθέτως στο τρίτο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο που οι υποψήφιοι είναι στα περσινά επίπεδα, ίσως και οριακά περισσότεροι, αναμένονται μικρές αυξήσεις των βάσεων, δηλαδή στις σπουδές Υγείας και στις σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
«Όταν θα έχουμε και την κλιμάκωση των μορίων θα μπορούμε να είμαστε ακριβέστεροι για να δούμε πού θα υπάρχουν άνοδοι και πού θα υπάρχουν πτώσεις επακριβώς σε διάφορες περιοχές της βαθμολογικής κλίμακας», επισημαίνει ο κ. Χατζητέγας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «το τελικό εξαγόμενο πάντως είναι ότι με αυτά τα στοιχεία, τα στατιστικά, επιβεβαιώνεται ότι πάνω από 20.000 υποψήφιοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα συμπλήρωσης του πρώτου μηχανογραφικού δελτίου. Αυτοί θα οδηγηθούν υποχρεωτικά σε μια δεύτερη επιλογή, στην επιλογή ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης ή θα υποχρεωθούν στο να ξαναδώσουν εξετάσεις ή να αναζητήσουν κάποια άλλη διέξοδο σπουδών».
Σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα:
Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών όσοι υποψήφιοι έχουν μέση επίδοση στα τέσσερα μαθήματα κάτω από το 8,9 δεν θα μπορέσουν να συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό δελτίο.
Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο των θετικών σπουδών, όσοι υποψήφιοι έχουν επιδόσεις κάτω από 9,5 ως μέσο όρο των τεσσάρων μαθημάτων στα οποία διαγωνίστηκαν, δεν θα μπορέσουν επίσης να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο.
Το ίδιο θα συμβεί και για τους υποψηφίους των σπουδών Υγείας που θα βρεθούν κάτω από 9,7 μέση επίδοση και λίγο χαμηλότερα είναι τα πράγματα για τα παιδιά που προέρχονται από τον προσανατολισμό της Οικονομίας και τη Πληροφορικής, όπου όσοι θα έχουν μέση επίδοση κάτω από 8,2 στην 20βαθμη κλίμακα, μέση επίδοση των τεσσάρων μαθημάτων δηλαδή, δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό δελτίο.
«Αυτοί με έναν τρόπο θα πρέπει να οδηγηθούν στη συμπλήρωση του δεύτερου μηχανογραφικού δελτίου που θα υπάρχει για τα ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης», λέει ο κ. Χατζητέγας και συμπληρώνει: «Αυτή είναι η πραγματικότητα και η «αποδελτίωση» των στατιστικών που ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας».
Κλείνοντας, ο κ. Χατζητέγας κάνει λόγο για οριακή αδικία ορισμένων, εξαιτίας της θέσπισης της ελάχιστης βάσης εισαγωγής: «Θα έλεγε κανένας ότι το να μένει ένας υποψήφιος των σπουδών υγείας και των σπουδών των θετικών με επιδόσεις της τάξεως του 9,5 έξω, συνιστά μια αδικία, γιατί ξέρουμε στην πράξη ότι οι πανελλαδικές είναι ένας διαγωνισμός και δεν είναι μια προαγωγική εξέταση στην οποία ελέγχεται το ελάχιστο κάποιων γνώσεων. Συνεπώς νομίζω ότι οριακά θα αδικηθούν κάποιοι. Άρα η θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι εξαιρετικά πιθανό να αδικήσει και υποψήφιους που μόχθησαν και που συγκέντρωσαν 8 και 9.000 μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις. Πιστεύω ότι η συγκέντρωση αυτού του αριθμού, παρά το γεγονός ότι φαντάζει ως μια χαμηλή επίδοση, δεν σημαίνει έναν αδιάφορο υποψήφιο που δεν θα μπορέσει να βρει τύχη στις σχολές της τριτοβάθμιας. Αυτή είναι η πραγματικότητα των φετινών πανελλαδικών».
«Αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό, οι υποψήφιοι αναμένουν, γιατί είμαστε και στα πρόθυρα των διακοπών και πρέπει να τελειώσει όλη αυτή η αγωνία, αναμένουν τη διαδικασία κατάθεσης των μηχανογραφικών δελτίων, πότε θα ανοίξει το μηχανογραφικό δελτίο για κατάθεση», καταλήγει.
Πανελλήνιες 2021: Οι επιδόσεις των υποψηφίων και πώς επηρεάζουν τις βάσεις
Πανελλήνιες 2021: Κάτω από τη βάση μεγάλα ποσοστά των βαθμολογιών – Πού υπήρχε αύξηση στους αριστούχους
Πανελλήνιες 2021- Κεφαλίδου: Παιδιά σαν τον νεαρό Δημήτρη χρειάζονται τη στήριξη της Πολιτείας