:  Οι των βγήκαν, το άγχος πέρασε αλλά οι ανθρώπινες ιστορίες μένουν. Μία τέτοια ιστορία σας παρουσιάζει το News24/7 μέσα από τα λεγόμενα της Έφης Κομπούρα, φοιτήτρια της ιατρικής πλέον.

Από την μεγάλη πτώση στις ιατρικές σχολές, τη μικρή άνοδο στα Οικονομικά τμήματα και την εισαγωγή σε μαθηματικό τμήμα με βαθμό κάτω από τη βάση χαρακτηρίζονται οι φετινές .

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας το 77% των υποψηφίων είναι επιτυχόντες εκ των οποίων το 53,39% είναι κορίτσια και το 46,61% αγόρια.

Βέβαια, το ότι υπήρχε πτώση σε κάποιες από τις μεγάλες σχολές δεν αναιρεί τη συνολική προσπάθεια των παιδιών που σημείωσαν υψηλές βαθμολογίες και είδαν το όνειρό τους να πραγματοποιείται.

Ένα από αυτά τα παιδιά είναι και η Έφη Κομπούρα, η οποία με καταγωγή από την Καρδίτσα, πέρασε στην Ιατρική Λάρισας (πρώτη επιλογή) με 19.009 μόρια. Μάλιστα για την Έφη αυτή ήταν η τρίτη φορά που έδινε πανελλήνιες, καθώς από την πρώτη στιγμή είχε θέσει ως στόχο την ιατρική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν η πρώτη που πέρασε στη σχολή της με βάση το παλαιό σύστημα. Η Έφη μέσα από την προσπάθειά της, απέδειξε για ακόμη μια φορά πως ο επιμένων νικά.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και η ίδια στο News24/7, ”ήθελα πολύ να περάσω Ιατρική και αυτός ήταν ο λόγος που σκέφτηκα να δώσω 3 φορές. Από την πρώτη χρονιά ήθελα Ιατρική. Η αλήθεια είναι ότι προσπάθησα πολύ. Είναι κάτι δύσκολο να αποφασίσεις τι θες να κάνεις με την επαγγελματική σου πορεία. Φέτος όμως ήμουν 100% προσηλωμένη στον στόχο μου”.

Όσον αφορά το ερώτημα γιατί ιατρική, απάντησε: ”η ιατρική για μένα είναι κοινωνική συνεισφορά, νιώθω ότι μέσα από αυτό επάγγελμα, μπορείς να προσφέρεις πολλά. Επιπλέον, ανέκαθεν μου άρεσε σαν σχολή γιατί έχει πολλές επαγγελματικές διεξόδους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της έρευνας”.

Ήθελα να προσπαθήσω στη χώρα μου

”Όταν δεν πέρασα την πρώτη φορά, τότε το συνειδητοποίησα περισσότερο από ποτέ ότι ήθελα να περάσω ιατρική. Βέβαια, οι πανελλήνιες δεν πρέπει να καθορίζουν τη ζωή ενός ανθρώπου, υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές-επιλογές”, τόνισε, ενώ στάθηκε στο γεγονός ότι ήθελε να μείνει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει στη χώρα της.

Επιπλέον, εστίασε στο γεγονός ότι η σωστή επιλογή καθηγητών είναι πολύ καθοριστική σε όλη αυτή την προσπάθεια και μάλιστα οι καθηγητές τη στήριξαν σε μεγάλο βαθμό όλο αυτό το διάστημα, είτε ψυχολογικά, είτε με τα μαθήματα.

”Πέρυσι, έκανα λάθος με το μηχανογραφικό μου, καθώς έβαλα σαν πρώτη επιλογή την εργοθεραπεία, ενώ δεν μου άρεσε, απλά επειδή σκέφτηκα την επαγγελματική αποκατάσταση, κάτι που είναι λάθος. Πρέπει να κοιτάς τι σε ενδιαφέρει, τι σου αρέσει, πού έχεις κλίση και όχι μόνο το οικονομικό όφελος”. Με αυτά τα λόγια, θέλησε να στείλει το δικό της μήνυμα στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά επιλέγουν μια σχολή.

Όσο για την τελευταία της προσπάθεια, είπε τα εξής: ”Φέτος υπήρχε μια πίεση παραπάνω, αλλά ήθελα να το κάνω, κοίταζα τον στόχο μου και νομίζω πως αν επιμένεις σε κάτι αργά ή γρήγορα θα το καταφέρεις. Επιπλέον, φέτος είχα περισσότερη στήριξη από ποτέ, τόσο από τους καθηγητές, όσο και από την οικογένειά μου”.

Δεν υπάρχει μυστικό της επιτυχίας

Ερωτηθείς για το αν υπάρχει μυστικό της επιτυχίας απάντησε: ”Μυστικό επιτυχίας δεν υπάρχει, απλά διάβαζα πάρα πολύ και φέτος να σου πω την αλήθεια δεν είχα πολύ χρόνο. Τα Σαββατοκύριακα τις περισσότερες φορές διάβαζα, άφησα στην άκρη και κάποια πράγματα που μου άρεσαν, όπως οι πολεμικές τέχνες. Τώρα πέρα από το διάβασμα, σημαντικό κομμάτι στην επιτυχία έχει και η στήριξη. Να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου και να ξέρεις ότι έκανες ότι καλύτερο μπορούσες, ότι έδωσες το μέγιστο”.

”Είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία ενός παιδιού στις πανελλήνιες η σωστή επιλογή φροντιστηρίων. Όπως είναι το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης χρειάζεται ένας μαθητής ενίσχυση από εκεί. Είχα φοβερούς καθηγητές”.

Κλείνοντας, μας είπε πως προσπαθεί να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο. ”Ξεκουράζομαι, κοιμάμαι περισσότερο και απολαμβάνω τους καρπούς των κόπων μου. Σίγουρα ο κορονοϊός μου ανέτρεψε λίγο τα σχέδια, αλλά περνάω όμορφα εδώ με τους φίλους μου, είναι πολύ χαρούμενη που τα κατάφερα”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025