Bάσεις 2019: Συγχαρητήρια ευχήθηκε στους μαθητές και τις οικογένειές τους η Αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις δημόσιες πανεπιστημιακές σχολές.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ρ/Σ «Στο Κόκκινο», η βουλευτής Ιωαννίνων αναφέρθηκε στο ψυχολογικό και οικονομικό κόστος της εξεταστικής διαδικασίας και επεσήμανε τις ενέργειες των τελευταίων χρόνων για την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και του πανεπιστημίου, με στόχο να προσφέρονται δυνατότητες, χωρίς διακρίσεις, σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Στο πλαίσιο αυτό, η κα Τζούφη υπογράμμισε πως σήμερα υπάρχει η δυνατότητα για πολλά παιδιά να πετύχουν τους στόχους τους, καθώς ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε κατά 3.000, τα πανεπιστήμια ενδυναμώθηκαν με χρηματοδότηση, υλικούς και ανθρώπινους πόρους, ενώ το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος θα λειτουργήσουν 133 νέα τμήματα.
Αναφέρθηκε επίσης στη φοιτητική μέριμνα και στο υψηλό κόστος διαβίωσης των σπουδαστών, όπου έγκυρες μελέτες υπολογίζουν τη δαπάνη των οικογενειών στα 7.000 ευρώ ετησίως. Πιο συγκεκριμένα τόνισε πως στην κατεύθυνση αυτή, έχουν γίνει προσπάθειες για αύξηση των κονδυλίων στέγασης και σίτισης, ενώ το θεσμικό πλαίσιο των μετεγγραφών το οποίο διευκολύνει τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, πρέπει να διευρυνθεί, ειδικά σήμερα που δεν υπάρχουν οι δημοσιονομικοί περιορισμοί.
Η κα Τζούφη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην κατάργηση των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων για αποφοίτους των ΕΠΑΛ, η οποία ωθεί πολλούς νέους στην ιδιωτική εκπαίδευση και τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Παράλληλα, επεσήμανε πως η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας παραμένει περιοριστική στη στελέχωση της δημόσιας Παιδείας, όπως αποτυπώνεται και στις μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης προκειμένου να μην προχωρήσουν οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί στης Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να επιλεγούν από τους κυρωμένους πίνακες της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.
Κλείνοντας, η βουλευτής Ιωαννίνων κατηγόρησε την Κυβέρνηση πως προωθεί μια σκληρή και περιοριστική ατζέντα στο χώρο της εκπαίδευσης, εξαγγέλλοντας την κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης, την επαναφορά της «βάσης του 10» και τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.