: Με πολλές πρωτιές σε μαθητές που κατέκτησαν υψηλές θέσεις εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές της προτίμησής τους αναδεικνύεται το 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης “ Μανόλης Ανδρόνικος”, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας από τις κατά τόπους διευθύνσεις της.

“ Οι τρεις από τους πέντε πρώτους επιτυχόντες στην Ιατρική του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), αλλά και ο δεύτερος στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ήταν μαθητές στο 1ο Πειραματικό Λύκειο” ανέφερε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο περιφερειακός διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

“ Ο επίλογος των εξετάσεων για την Κ. Μακεδονία είχε την καλύτερη έκβαση. Οργάνωση, λειτουργία, διεκπεραίωση, όλα κύλησαν ομαλά και τα αποτελέσματα δικαίωσαν τις προσπάθειες των μαθητών” σχολίασε ο κ. Κόπτσης, επισημαίνοντας τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών στα γενικά (ΓΕΛ) και επαγγελματικά (ΕΠΑΛ) λύκεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έδωσε χθες στη δημοσιότητα και στο ΑΠΕ- ΜΠΕ. “ Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε από τις οκτώ διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, επιτυχία εισαγωγής στα πανεπιστήμια είχαν οι μαθητές από τα ΓΕΛ σε ποσοστό 78,2% και σε ποσοστό 33,8% οι μαθητές των ΕΠΑΛ” πρόσθεσε.

“ Η πρώτη στο Χημικό του ΑΠΘ φοιτούσε στο Λύκειο Θέρμης, ο πρώτος που εισήχθη στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ ήταν από το 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, ενώ μαθητής του 30ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης πέρασε πρώτος στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου” σημείωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εντυπωσιακές βαθμολογίες και πρωτιές σημείωσαν και μαθητές από δύο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Θεσσαλονίκης. “ Οι πρώτοι στη Νομική και στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ φοίτησαν στα εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη. Με την υψηλότερη βαθμολογία εισήχθησαν στη Φιλοσοφική του ΑΠΘ και στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΠΑΜΑΚ, μαθητές από το Ανατόλια” εξήγησε.

“ Στα ΓΕΛ το ποσοστό επιτυχίας των κοριτσιών φτάνει στο 63% και στα αγόρια το 53%, βέβαια είναι πιο πολλά τα κορίτσια στα γενικά λύκεια. Στα ΕΠΑΛ καταγράφεται για τους μαθητές ποσοστό επιτυχίας 50% και για τις μαθήτριες 38%” σημείωσε ο κ. Κόπτσης, εξηγώντας ότι τα ανωτέρω ποσοστά των επιτυχιών διαμορφώνονται ανάλογα με τον πληθυσμό των δύο φύλων στα σχολεία, καθώς στα γενικά λύκεια φοιτούν περισσότερα κορίτσια ενώ στα ΕΠΑΛ περισσότερα αγόρια.

Κατά τον κ. Κόπτση φαίνεται ότι υπάρχουν και κάποιες μετακινήσεις μαθητών: “ περίπου 90 με 100 μετακινήσεις από περιοχές που δεν έχουν πανεπιστήμια, είναι λογικό. Παρατηρήσαμε πως από την Ανατολική Θεσσαλονίκη το 60% των εισαχθέντων μετακινείται για σπουδές σε άλλη πόλη” είπε ο περιφερειακός διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά τα αντίστοιχα στοιχεία της δυτικής Θεσσαλονίκης.

“ Θα ήθελα να συγχαρώ επιτυχόντες κι επιτυχούσες, τους εκπαιδευτικούς που τους καθοδήγησαν και τους γονείς που τους συμπαραστάθηκαν. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν, γιατί πέρα από την επιτυχία ή όχι, κατέβαλαν μια εξαιρετικά δύσκολη προσπάθεια σε δύσκολους καιρούς και η προσπάθεια αποδεικνύει το σθένος, όπως επίσης ότι υπάρχουν στόχοι στους μαθητές” τόνισε ο κ. Κόπτσης, επισημαίνοντας ότι οι πανελλαδικές “ είναι ένας αγώνας, όχι ο μοναδικός, αυτός συνεχίζεται δια βίου”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025