: Με την εξέταση της Φυσικής για τους υποψηφίους των Θετικών Σπουδών “έκλεισε” χθες ο κύκλος των πιο απαιτητικών μαθημάτων στις . Όπως εξηγούν καθηγητές Φυσικής, αλλά και εκπαιδευτικοί αναλυτές, η Φυσική θεωρείται μάθημα “βαρόμετρο” για την πορεία των στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές.

Το 2016 η εξέταση χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα εύκολη, γεγονός που προκάλεσε τις αντιδράσεις των διαβασμένων υποψηφίων. Χθες ωστόσο τα θέματα ήταν “διαβαθμισμένης δυσκολίας”, όπως εξηγεί στην “” ο φυσικός Γιώργος Γκρος από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σημειώνοντας ότι οι λύσεις απαιτούσαν και τη χρήση μαθηματικών πράξεων. “Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των ”, ήταν το γενικό σχόλιο της ΕΕΦ.

“Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο «πειραματικό» θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη”, σχολίασε και η για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση ().

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάστηκαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό Περιβάλλον. “Τα θέματα ήταν ελαφρώς πιο δύσκολα από πέρυσι και διαβαθμισμένης δυσκολίας”, επισημαίνει ο καθηγητής Πληροφορικής Αποστόλης Γιαννούλης από την , σημειώνοντας ότι υπήρχαν ορισμένες ασάφειες σε ερωτήματα. Η ομοσπονδία των φροντιστών ανακοίνωσε πως “ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά δυσκόλευαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού”.

Όσον αφορά το μάθημα της Ιστορίας, που επίσης εξετάστηκε χθες, η ανακοίνωσε πως “οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια”. Για την χρήση των πηγών, επισήμανε ότι “ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει”. Τέλος, για το τέταρτο θέμα, εξηγούσε ότι ο υποψήφιος έπρεπε “να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχει το βιβλίο και οι πηγές καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα”.

Σήμερα οι συνεχίζονται για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων στα μαθήματα Ψηφιακά Συστήματα, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Μεταφορά Φορτίων και Οικοδομική. Την Τετάρτη οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας -κατ’ επιλογή τους. Τα παραδοσιακά απαιτητικά μαθήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουν ήδη εξεταστεί. Με επιφύλαξη, όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί αναλυτές, μπορούμε να εξάγουμε τις πρώτες εκτιμήσεις, που κάνουν λόγο για πτώση στις στις δημοφιλείς σχολές. Στον σχετικό πίνακα που δημοσιεύει η “Α” καταγράφονται οι βάσεις της περσινής χρονιάς, καθώς και ο φετινός αριθμός των εισακτέων που θα δεχθούν.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι οι καθορίζονται από τον αριθμό των υποψηφίων που θα δηλώσουν κάθε σχολή, αλλά και τη σειρά προτίμησης των τμημάτων στα Μηχανογραφικά Δελτία. Καθορίζονται όμως και από τον βαθμό δυσκολίας των εξεταζόμενων μαθημάτων. Όπως εξηγεί στην “Α” ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Στράτος Στρατηγάκης, “φέτος τα θέματα ήταν λογικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας”. “Έγιναν κάποια παράπονα για τη δυσκολία στα Μαθηματικά, ωστόσο πρέπει να πούμε πως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων είχε μια καλή ιδέα ως προς την επιλογή τους. Για πρώτη φορά εξετάστηκε η ουσία του μαθήματος, η ύλη του σχολικού βιβλίου σε συνδυασμό με γνώσεις προηγούμενων τάξεων. Έτσι θα ήταν το σωστό να γίνει και εφεξής”, τόνισε ο ίδιος.

Πτώση σε Ιατρικές, Πολυτεχνικές και Οικονομικά

Τελευταίος παράγοντας που καθορίζει το ύψος των  είναι και ο αριθμός των εισακτέων στα δημοφιλή τμήματα, που όταν καταγράφει μεγάλες διακυμάνσεις, είναι καθοριστικός. Αν εξαιρέσει κανείς τις σχολές του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, Ιατρικές, Πολυτεχνικές και Οικονομικά, όπως και τα τμήματα της Νομικής, καταγράφουν μείωση στον αριθμό φοιτητών που θα δεχθούν φέτος.

Όπως παρατηρεί ο Στρ. Στρατηγάκης “σε συνδυασμό με τη δυσκολία των θεμάτων, μπορούμε να πούμε ότι οι  θα πέσουν σε ένα βαθμό. Το 2013, να θυμίσω, είχαμε τα πιο δύσκολα θέματα των τελευταίων ετών στις πανελλαδικές, που σε συνδυασμό με τη μείωση των θέσεων, λόγω σχεδίου ‘Αθηνά’ οδήγησε σε βουτιά τις ”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025