Το παρακάτω σχέδιο είναι ενδεικτικό. Κάθε Σύλλογος Εκπαιδευτικών μπορεί να αξιοποιήσει όσα στοιχεία νομίζει.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Ο Σύλλογος διδασκόντων του ………………………….. συζητώντας την υπ’ αριθμ. …………………….. εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την εκπόνηση των Δημιουργικών εργασιών στο ΓΕΛ, επισημαίνει τα εξής :
Οι λεγόμενες Δημιουργικές Εργασίεςαποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα, εφόσον καθορίζεται σαφώς ότι αποσκοπούν στη βελτίωση της βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, ενώ η δυνατότητα επιλογής του θέματος καθορίζεται από τους καθηγητές που είναι διαθέσιμοι και από το πρόγραμμα μαθημάτων.
Από τις οδηγίες ορίζεται ότι θα πρέπει να δίνεται βάρος στη διαδικασία και τη μορφή του μαθητικού «παραδοτέου» κι όχι στο περιεχόμενο της διαδικασίας.
Η διαδικασία θα γίνει σε δύο ημέρες, σε επτάωρα, με αλλαγή προγράμματος μόνο στην Α΄ και Β΄ Λυκείου και την «εξασφάλιση» ότι οι εποπτεύοντες καθηγητές – που δεν θα είναι κατά ανάγκη οι επιβλέποντες των εργασιών – θα μπαίνουν σε «μεικτές» τάξεις έως 27 – 30 μαθητών, που θα διαμορφωθούν θεματικά για αυτές τις 2 ημέρες!
Οι εργασίες δεν υπηρετούν το ερευνητικό πνεύμα, καθώς τα εποπτικά μέσα και η βιβλιοθήκη του σχολείου δεν είναι επαρκή για μια τέτοια διαδικασία, οπότε αυτό που αναγκαστικά θα κάνουν οι μαθητές είναι να ακολουθήσουν τις τυποποιημένες οδηγίες που δίνονται στη φόρμα «Σχέδιο υποβολής της Δ.Ε» που πρέπει να συμπληρώσουν. Δηλαδή, περισσότερο θα περιγράψουν μια διαδικασία που δύσκολα θα κάνουν στην πράξη.
Με την εκπόνηση των λεγόμενων Δημιουργικών Εργασιών, οι Σύλλογοι Διδασκόντων επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην καθημερινότητά τους, σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού τους έργου και των εργασιακών αντοχών των εκπαιδευτικών, καθώς σε όλα σχεδόν τα ΓΕΛ υπάρχουν καθηγητές που μετακινούνται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και επιπρόσθετα πρακτικά οι καθηγητές, που έχουν την ευθύνη διδασκαλίας των μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού, δεν μπορούν να συμμετέχουν στα 2 εφτάωρα.
Πίσω από εύηχες λέξεις, που περιγράφουν δήθεν διαδικασίες δημιουργικότητας, απαλλαγής από τον φόρτο εργασίας των μαθητών και σπασίματος της ρουτίνας, προετοιμάζεται το έδαφος για τη μέτρηση επιδόσεων, τους φακέλους των μαθητών, τους δείκτες αποτίμησης και αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, κατηγοριοποίησης μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου θα είναι σε βάρος τελικά της ομαλής, εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας του σχολείου και ουσιαστικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί.