Το «μεταμνημονιακό» Υπουργείο Παιδείας ξεκινά τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό με την κατάργηση των σχολείων!

Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

Η σημερινή Κυβέρνηση ανακοινώνει περίτρανα ότι κατάφερε να απεγκλωβίσει τη χώρα μας από τα μνημόνια και επιτέλους αρχίζει η ανάπτυξη! Ένα από τα πρώτα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση θα ήταν η άμεση ενίσχυση βασικών τομέων όπως είναι και ο χώρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Αντί λοιπόν να ανακοινωθούν μετά από 8 χρόνια διορισμοί εκπαιδευτικών, προκειμένου να είναι σε θέση να λειτουργήσουν τα σχολεία με μόνιμο προσωπικό, το «μεταμνημονιακό» υπουργείο Παιδείας αιφνιδιάζει για ακόμη μία φορά τους εκπαιδευτικούς με την απόφασή του σχετικά με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.

 

Ελάχιστες μόλις ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την ώρα που οι αναπληρωτές θα συμπληρώσουν τις αιτήσεις δήλωσης περιοχών προτίμησης, η ηγεσία του υπουργείου, ρίχνοντας το μπαλάκι στα υπηρεσιακά συμβούλια ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ που δεν συμφώνησαν ως προς την πρότασή τους για τον καθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων, αποφασίζει να μειώσει δραματικά τον αριθμό των δυσπρόσιτων σχολείων στη Β/θμια Εκπαίδευση.

 

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι ο επαναπροσδιορισμός της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων έρχεται σε μία περίοδο που πλέον έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί, δεν γίνονται παρά ελάχιστες μεταθέσεις, υπάρχουν πολύ λίγες συνταξιοδοτήσεις ώστε να δημιουργούνται νέα κενά, συνεπώς για πολλές περιοχές η απόκτηση μορίων μεταθέσεων είναι για τους παραπάνω λόγους ανώφελη και αχρείαστη. Επίσης με έγγραφά μας στις 7/02/2017 (Αρ. Πρωτ.: 9) και 19/12/17 (Αρ. Πρωτ. 2) είχαμε υπογραμμίσει ότι:

 

1. «Δεν αποδεχόμαστε σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε μείωση στα μόρια ή τον υποβιβασμό σχολείων της περιοχής μας. Η γεωγραφική θέση, οι δυσκολίες στο οδικό δίκτυο ακόμη και για την πρόσβαση στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης του νομού μας, οι επικίνδυνες καιρικές συνθήκες που επικρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, το γεγονός ότι πολλοί συνάδελφοί μας υπηρετούν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και αδυνατούν ακόμη και να επισκεφθούν τις οικογένειές τους είναι βασικοί λόγοι που συνηγορούν σε αυτή μας τη θέση.»

 

2. «Ως προς τον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων θεωρούμε ότι τα δυσπρόσιτα σχολεία της περιοχής ευθύνης μας πρέπει να παραμείνουν ως έχουν και να μην υπάρξει καμία μεταβολή. Πρόκειται για μικρές σχολικές μονάδες που εδρεύουν σε χωριά του βορειότερου σημείου της Ελλάδας με δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. Η διπλή μοριοδότησή τους βοηθά στη στελέχωσή τους, διότι αποτελεί βασικό κίνητρο για τους συναδέλφους μας αναπληρωτές, ώστε να επιδιώξουν να εργαστούν σε αυτά.»

Οι προτάσεις σχετικά με το θέμα αυτό των τοπικών ΕΛΜΕ και των ΠΥΣΔΕ από εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της κάθε περιοχής για ακόμη μία φορά κατέληξαν στο καλάθι των αχρήστων. Το αποτέλεσμα είναι από τα 9 δυσπρόσιτα σχολεία του Β. Έβρου τα 6 να αποχαρακτηρίζονται (Γυμνάσιο Λαβάρων, Γυμνάσιο ν. Βύσσας, Λύκειο Ν. Βύσσας, Γυμνάσιο Ριζίων, Γυμνάσιο και Λ.Τ. Μεταξάδων)! Η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ότι για έναν αναπληρωτή είναι το ίδιο είτε εργάζεται για παράδειγμα στο Γυμνάσιο Μεταξάδων είτε στο κέντρο μιας μεγάλης πόλης!

 

Ήδη κάθε χρόνο το μόνιμο πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι τα δεκάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε μια περιοχή που λόγω έλλειψης μόνιμων διορισμών ένα μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων είναι αναπληρωτές. Το σίγουρο είναι ότι η νέα απόφαση θα οδηγήσει στην επιπλέον συρρίκνωση σχολικών μονάδων, διότι χωρίς το κίνητρο των διπλών μορίων τα σχολεία μας δεν θα μπορέσουν εύκολα να στελεχωθούν και οι μαθητές θα αναγκαστούν να τα εγκαταλείψουν!

 

Ζητούμε από την Κυβέρνηση:

·Nα δώσει προτεραιότητα στις ανάγκες των μαθητών, να διευκολύνει το δύσκολο έργο μας, να στηρίξει τη λειτουργία των σχολείων διορίζοντας μόνιμο προσωπικό και να πάρει πίσω την απόφαση που καταδικάζει τα μικρά και ακριτικά σχολεία μας σε μαρασμό!

·Nα υλοποιήσει το πάγιο αίτημά μας προκειμένου οι σχολικές μονάδες του νομού Έβρου να αποτελέσουν τρεις περιοχές μετάθεσης.

·Να προχωρήσει στηνίδρυση Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης στο Βόρειο Τμήμα του Νομού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025