Πάνω από 168εκ. παιδιά παγκοσμίως εκτός – Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει η UNICEF αναφορικά με το πόσο επηρέασε η πανδημία την εκπαίδευση

Η UNICEF παρουσιάζει την «Σχολική Τάξη εν μέσω Πανδημίας» στα κεντρικά γραφεία των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη, εφιστώντας την προσοχή των κυβερνήσεων στην ανάγκη προτεραιοποίησης της επαναλειτουργίας των σχολείων

Νέα Υόρκη, 3 Μαρτίου 2021

Τα σχολεία για περισσότερα από 168 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν παραμείνει κλειστά για πάνω από έναν ολόκληρο χρόνο, εξαιτίας των μέτρων που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα η UNICEF. Επιπλέον, περίπου 214 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως– ή 1 στα 7 – έχουν χάσει τα τρία τέταρτα από τη δια ζώσης εκπαίδευσή τους.

Η έκθεση σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων αποκαλύπτει ότι 14 χώρες παγκοσμίως παραμένουν σε μεγάλο βαθμό κλειστές από το Μάρτιο του 2020. Δύο τρίτα αυτών των χωρών είναι στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, και αφορούν περίπου 98 εκατομμύρια μαθητές. Από τις 14 χώρες, ο Παναμάς κράτησε τα σχολεία κλειστά για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ακολουθούν το Eλ Σαλβαδόρ, το Μπανγκλαντές και η Βολιβία.

Δήλωση από Henrietta Fore, Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF

«Καθώς πλησιάζουμε τον ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας του COVID-19, θυμόμαστε πάλι την καταστροφική κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην εκπαίδευση που έχουν δημιουργήσει τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης του ιού παγκοσμίως. Με κάθε μέρα που περνάει, παιδιά που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε δια ζώσης εκπαίδευση μένουν όλο και πιο πίσω, με τα πιο περιθωριοποιημένα να πληρώνουν το πιο βαρύ τίμημα.

Δεν έχουμε το περιθώριο να πάμε σε δεύτερη χρονιά περιορισμένης ή μηδενικής εκπαίδευσης στα σχολεία για αυτά τα παιδιά. Πρέπει να εξαντλήσουμε όλες τις προσπάθειες ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά ή να προτεραιοποιήσουμε το σχεδιασμό ώστε να επαναλειτουργήσουν άμεσα».

Το κλείσιμο των σχολείων έχει καταστροφικές συνέπειες στην εκπαίδευση και την ευημερία των παιδιών. Τα πιο ευάλωτα παιδιά και αυτά που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να μην επιστρέψουν στην τάξη και να εξαναγκαστούν σε παιδικό γάμο ή παιδική εργασία.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της UNESCO, περισσότερα από 888 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως συνεχίζουν να έρχονται αντιμέτωπα με διακοπές στην εκπαίδευσή τους εξαιτίας ολικών ή μερικών λουκέτων στα .

Επιπτώσεις

Η πλειοψηφία των μαθητών παγκοσμίως στηρίζεται στα σχολεία ως μέρη στα οποία μπορούν να επικοινωνήσουν με τους συνομήλικούς τους, να αναζητήσουν υποστήριξη, να έχουν πρόσβαση στην υγεία και τα εμβόλια και σε θρεπτική διατροφή. Όσο περισσότερο μένουν κλειστά τα σχολεία, τόσο τα παιδιά αποκόπτονται από αυτά τα σημαντικά στοιχεία της παιδικής ηλικίας.

Για να επιστήσει την προσοχή στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που διαμορφώνεται στην εκπαίδευση και για να ευαισθητοποιήσει σχετικά με την ανάγκη οι κυβερνήσεις να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά ή να προτεραιοποιήσουν το σχεδιασμό για να τα ξανανοίξουν, η σήμερα παρουσιάζει την «Σχολική Τάξη εν μέσω Πανδημίας», μια μακέτα τάξης φτιαγμένη από 168 άδεια θρανία, με κάθε θρανίο να αντιπροσωπεύει τα εκατομμύρια παιδιά που ζουν σε χώρες όπου τα σχολεία έχουν κλείσει σχεδόν καθολικά – μια ζοφερή υπενθύμιση των σχολικών αιθουσών που παραμένουν άδειες σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

«Αυτή η τάξη αντιπροσωπεύει τα εκατομμύρια εκπαιδευτικών κέντρων που παραμένουν άδεια — πολλά για όλο σχεδόν το έτος. Πίσω από κάθε άδεια καρέκλα κρέμεται ένα άδειο σακίδιο — ένα αντικείμενο που συμβολίζει τις ματαιωμένες δυνατότητες των παιδιών», δήλωσε η Fore. «Δε θέλουμε οι σφραγισμένες πόρτες και τα κλειστά κτίρια να αποκρύψουν το γεγονός ότι το μέλλον των παιδιών μας έχει τεθεί σε παύση επ’αόριστον. Αυτή η καλλιτεχνική εγκατάσταση είναι ένα μήνυμα στις κυβερνήσεις: πρέπει να προτεραιοποιήσουμε το άνοιγμα των σχολείων και να τα ξανανοίξουμε καλύτερα από ό,τι ήταν πριν».

Καθώς οι μαθητές επιστρέφουν στις τάξεις τους, θα χρειαστούν υποστήριξη για να επαναπροσαρμοστούν και να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. Ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία των σχολείων πρέπει να ενσωματώσει την προσπάθεια για να ανακτηθεί η χαμένη εκπαίδευση των παιδιών.

Προτροπή από UNICEF

Η UNICEF προτρέπει τις κυβερνήσεις να προτεραιοποιήσουν τις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή, με πλήρεις υπηρεσίες που θα καλύπτουν την ενισχυτική διδασκαλία, την υγεία και τη διατροφή καθώς και την ψυχική υγεία και τα μέτρα προστασίας στα σχολεία με σκοπό να ενδυναμώσουν την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων.

Το πλαίσιο της UNICEF για την επαναλειτουργία των το οποίο δημοσιεύει σε συνεργασία με την UNESCO, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα (WFP) και την Παγκόσμια Τράπεζα, προσφέρει πρακτικές συμβουλές σε εθνικές και τοπικές Αρχές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025