«Είναι ανάγκη να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο που δεν παράγεται προς όφελος μιας κυβέρνησης αλλά προς όφελος των ίδιων των λειτουργών της, της νέας γενιάς και της κοινωνίας ευρύτερα», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, μιλώντας σήμερα στη Βουλή.
«Παρά τις φωνές της αντιπολίτευσης που συνοδεύονται από την καταστροφολογική θέση για τα δημόσια πανεπιστήμια και την υποτιθέμενη ανάγκη για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η ευρωπαϊκή πρακτική από το 2009 είναι η συγκρότηση πολυδύναμων πανεπιστημίων. Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε, ξέρουμε ότι χρειάζεται υπομονή και χρόνος για να αποδώσει ο σχεδιασμός μας και συμμερίζομαι την αγωνία διότι χρειάζεται σκληρός αγώνας», είπε η υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι «οι συνέργειες αυτές είναι η μοναδική λύση, ακαδημαϊκά και επιστημονικά».
Η κ. Τζούφη κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι έχει «μακιγιαρισμένη ατζέντα» και επισήμανε ότι «είναι άκρως επικίνδυνο να λέμε ότι τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα είναι κέντρα ανομίας, τρομοκρατών και εμπόρων ναρκωτικών».
«Για μας, η ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστήμιου είναι προτεραιότητα. Διασφαλίσαμε πολλά. Ακαδημαϊκούς κανόνες για όλα τα επίπεδα σπουδών, δωρεάν πρόσβαση και στα μεταπτυχιακά προγράμματα, για όσους αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, προσπαθήσαμε να ξεκαθαριστεί και να είναι διαφανές το πως διαχειρίζονται τα κονδύλια. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα. Η στόχευση, όμως, είναι να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμια και την έρευνα, να επενδύσουμε, σε υλικούς και ανθρώπινους πόρους, αλλά κυρίως να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο, που δεν παράγεται προς όφελος καμίας κυβέρνησης αλλά προς όφελος των ίδιων λειτουργών, της νέας γενιάς και της κοινωνίας ευρύτερα», είπε η υφυπουργός Παιδείας.
«Για την κυβέρνηση αποτελεί σημαντική προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση και αυτό αποτυπώνεται στο σύνολο των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχουν δρομολογηθεί από το 2016 και μετά», είπε, εξάλλου, η υφυπουργός Παιδείας αναφερόμενη στις διατάξεις για τα Επαγγελματικά Λύκεια και επισήμανε ότι «το πρώτο μέτρο της κυβέρνησης ήταν η επαναφορά των 2.500 εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, επί υπουργίας του κ. Μητσοτάκη και η επαναλειτουργία όλων των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ».
Επιπλέον, ολοκληρώθηκε, όπως είπε, ο σχεδιασμός για την ποιοτική αναβάθμιση και ενίσχυση του Επαγγελματικού Λυκείου και «γι΄αυτό όλο και περισσότεροι μαθητές επιλέγουν το Επαγγελματικό Λύκειο, με αύξηση του δυναμικού 8%, στα ημερήσια, και 13%, στα εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια».