Η υπογράμμισε ότι οι διατάξεις για τον διευθυντή-μάνατζερ και την υπονόμευση του Συλλόγου Διδασκόντων εγκαθιδρύουν τον αυταρχισμό και τη γραφειοκρατία, ενώ η επιβολή συγκεντρωτικών σχημάτων αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση των σχολείων με τους κανόνες της αγοράς.

«Το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί σα να μην υπήρξε ποτέ η πανδημία, αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των μαθητών» τόνισε η Μερόπη Τζούφη κατά τη συζήτηση του αντιεκπαιδευτικού στην ολομέλεια της Βουλής, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως, για μια ακόμη φορά, δεν προετοιμάζεται για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Αναφορικά με την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε πως «παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις, το υπουργείο Παιδείας προσέθεσε άρθρα που προβλέπουν πειθαρχικά μέτρα και περικοπές μισθών». Επίσης χαρακτήρισε τις σχετικές διατάξεις ως μια «εκλεπτυσμένη εκδοχή του νόμου Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη που οδήγησε το 2013, στη διαθεσιμότητα-απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».

Παράλληλα, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε ότι οι διατάξεις για τον διευθυντή-μάνατζερ και την υπονόμευση του Συλλόγου Διδασκόντων εγκαθιδρύουν τον αυταρχισμό και τη γραφειοκρατία, ενώ η επιβολή συγκεντρωτικών σχημάτων αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση των σχολείων με τους κανόνες της αγοράς. «Αυτό είναι το όραμα της ΝΔ για την αυτονομία των σχολικών μονάδων: ετερονομία στη χρηματοδότηση και αναζήτηση χορηγιών για να ανταπεξέλθουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδική αναφορά έκανε στον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων, μεταξύ αυτών και αριστούχων, από τα ΑΕΙ λόγω της , κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας πως σχεδίασε το νέο σύστημα για να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων κατά 30%. Και συμπλήρωσε πως «προσπαθείτε να ανακατευθύνετε χιλιάδες νέους και νέες είτε στα ιδιωτικά κολέγια, είτε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, είτε στη φτηνή κατάρτιση».

Στο πλαίσιο αυτό, έκανε λόγο για «απόλυτη απάτη» σχετικά με το «παράλληλο» μηχανογραφικό για εγγραφή στα δημόσια ΙΕΚ. Όπως υπογράμμισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η δυνατότητα αυτή υπήρχε από το 1992 και κάθε απόφοιτος Λυκείου μπορεί διαχρονικά να εγγραφεί σε δημόσιο ΙΕΚ με το απολυτήριό του». Ακόμα τόνισε ότι πως μόνο μερικές ειδικότητες των ΙΕΚ, όπως και το 1/3 των θέσεων (περίπου 6.000) είναι διαθέσιμες για επιλογή στο .

Επιπρόσθετα, η Μερόπη Τζούφη αναφέρθηκε στα παραπλανητικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για το ρυθμό αποφοίτησης στα ελληνικά ΑΕΙ, παρουσίασε τα επίσημα αριθμητικά δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα και κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας για «δημιουργική στατιστική» ώστε να εξυπηρετείται το πολιτικό αφήγημα της κυβέρνησης.

Τέλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας να κάνει δεκτή την τροπολογία που υπογράφεται από τον Αλέξη Τσίπρα και σύσσωμη την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αναστέλλοντας -τουλάχιστον για φέτος- την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ως «μια ελάχιστη πράξη ενσυναίσθησης και παραδοχής των αδικιών που προκαλεί στους μαθητές της πανδημίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025