“Πάμε να διαμορφώσουμε μία νέα δυναμική στη δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”, σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο “Αναδιοργάνωση των και άλλες διατάξεις”, που εισήχθη στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.

“Πρακτικά προσπαθούμε να δώσουμε μία πολύ μεγάλη έμφαση στις πρωτοβάθμιες δομές, δηλαδή στην παιδαγωγική αυτονομία και ιδιαίτερα στα καθήκοντα στον σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος θα βάζει το πρόγραμμα, θα αξιολογεί το αποτέλεσμα, θα μπορεί να κάνει παρατηρήσεις και να παίζει έναν σημαντικό ρυθμιστικό ρόλo”, εξήγησε η υφυπουργός.

Σε ό,τι αφορά ειδικά το κομμάτι της αξιολόγησης υπογράμμισε πως “το σημαντικό που ενισχύει είναι την παιδαγωγική αυτονομία και τον εκπαδευτικό σχεδιασμό, που όταν είναι αποκεντρωμένος είναι καλύτερος, πιο ουσιαστικός και εκεί γίνεται και καινοτομία να μπαίνουν μέσα και οι Σύλλογοι γονέων σε ζητήματα, που μπορεί να αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, το οποίο δεν μπορεί να είναι αποκομμένο από την ευρύτερη κοινωνία”.

“Στα ζητήματα της “, επισήμανε η κ. Τζούφη, “για πρώτη φορά δημιουργούνται συμβούλια επιλογής και μάλιστα για πρώτη φορά οι περιφερειακοί διευθυντές και οι διευθυντές εκπαίδευσης αντί να ορίζονται ως κυβερνητικά στελέχη -πράγμα που συνέβαινε στο παρελθόν και γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία πρέπει μάλλον να απολογείται- και να αλλάζουν σε μία νύχτα […] βάζουμε κριτήρια επιλογής και μάλιστα στο σώμα που θα τους επιλέγει προεδρεύει μέλος του ΑΣΕΠ και συμμετέχει εκπρόσωπος και από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, ενώ κάνουμε αμφίδρομη αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης”.

Κληθείσα να απαντήσει στην κριτική που ασκεί η αξιωματική αντιπολίτευση σε ό,τι αφορά την κατάργηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών διευκρίνισε: “Αυτό που δεν γίνεται και κάνει κριτική η ΝΔ είναι η ατομική αξιολόγηση. Μέσα από αυτό το νομοσχέδιο πρακτικά καταργείται το άρθρο 152, για το οποίο έχει γίνει αρκετή συζήτηση και το οποίο είχε στόχευση και την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ το είχε απορρίψει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα. Γιατί λέμε κάτι τέτοιο; Το λέμε διότι αυτή τη στιγμή, τα τελευταία 8 χρόνια, τα σχολεία στελεχώνονται, πέραν του μόνιμου προσωπικού -διότι δεν είχαμε τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών- με αναπληρωτές. Το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών δεν μας περιποιεί τιμή και κατά συνέπεια πρέπει πρώτα να λύσουμε αυτού του τύπου τα ζητήματα και στη συνέχεια να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο. Νομίζουμε ότι είναι ένα σημαντικό βήμα το νομοσχέδιο, διότι βάζει ζητήματα αξιολόγησης όλων των στελεχών της εκπαίδευσης, μοριοδοτημένα, ασφαλή και βάζοντας στο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής και εκπροσώπους του ΑΣΕΠ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης”.

Με αφορμή, εξάλλου, την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, η υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι “το υπουργείο Παιδείας οφείλει και θα διασφαλίσει τόσο το αδιάβλητο των εξετάσεων όσο και την ομαλή διεξαγωγή τους”. Σε ό,τι αφορά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επισήμανε: “Υπάρχει ένας εκτεταμένος διάλογος για το πώς πρέπει να πάμε στην επόμενη μέρα, πάρα πολλές αμφιβολίες για το σύστημα αυτό που ταλαιπωρεί τα παιδιά , που εξαρτάται η εισαγωγή τους από μία και μόνη εξέταση, υπάρχει μία στρέβλωση. Από πέρυσι δόθηκε η δυνατότητα στους αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων να έχουν προσβασιμότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και είχαμε πάρα πολλά θετικά παραδείγματα, φέτος μάλιστα αυξήσαμε και το ποσοστό αυτής της δυνατοτητας, δηλαδή πρέπει από όλους τους θεσμούς της εκπαίδευσης να δίνουμε τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά και για άλλες επιλογές. Έχει γίνει ένας εκτεταμένος διάλογος για την αλλαγή αυτού του πλαισίου, αλλά ενόψει της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς να τα συζητήσουμε”.

Σχετικά με την πολιτική αντιπαράθεση για τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών, η κ. Τζούφη παρατήρησε: “Οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους. Αυτή τη στιγμή υπάρχει το πολύ μεγάλο στοίχημα της χώρας. Η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα χάρη στις θυσίες του ελληνικού λαού να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια. Βεβαίως, η επόμενη μέρα δεν θα είναι μία μέρα παραδείσου, θα ακολουθούμε τις γραμμές και τις ρότες, αλλά θα μπορούμε να σχεδιάζουμε με τα δικά μας στοιχεία την πολιτική και έχουμε πει ότι θα υπάρξει ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς του κοινωνικού κράτους και το κομμάτι της Παιδείας είναι ένας βασικός πυλώνας αυτού του κοινωνικού κράτους και πρέπει να δώσουμε δείγματα γραφής σε αυτή την κατεύθυνση”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025