Συνάντηση Φίλη με τους εκπροσώπους των δανειστών – Έξωθεν βοήθεια για επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς ζητούν δημόσια οι σχολάρχες *ΟΙΕΛΕ: Ζητούν κατάργηση του νόμου και του συνδικαλισμού
Τους βασικούς άξονες του Τριετούς Πλάνου για την Παιδεία παρουσίασε στους θεσμούς ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, εστιάζοντας στο να “ανοίξει” εκ νέου η συζήτηση για τους διορισμούς εκπαιδευτικών υπό το φως των μεταρρυθμίσεων. “Με βάση το Τριετές Πρόγραμμα που έχουμε εξαγγείλει στη Βουλή, θα υπάρξουν οι συζητήσεις για τους μόνιμους διορισμούς”, τόνισε εξερχόμενος της διαπραγμάτευσης. Υπενθυμίζεται ότι προ μηνών έχει υποστηρίξει την ανάγκη για επιπλέον 20.000 μόνιμους δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία σε βάθος τριετίας, παρουσιάζοντας σχετική μελέτη στους επικεφαλής των θεσμών. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, εκ νέου χθες τέθηκε από πλευράς των τελευταίων το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με τον Ν. Φίλη να υπογραμμίζει την ίδια ώρα ότι “γίνονται βήματα”.
Στη συνάντηση, που διήρκεσε μιάμιση ώρα, ο υπουργός ανέπτυξε τα μέχρι τώρα πεπραγμένα για τα ολοήμερα σχολεία, τις αλλαγές στα Γυμνάσια, τις σκέψεις για την αναμόρφωση του Λυκείου και την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής, καθώς και τον σχεδιασμό για τον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας. “Συζητάμε σοβαρά θέματα και όχι επιμέρους ζητήματα”, δήλωσε. Σημειωτέον, στο μενού χθες βρέθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, στο οποίο, κατά τις πληροφορίες, έχει γίνει ήδη σημαντική πρόοδος, ενώ συζητήθηκε και η κατάρτιση έκθεσης για την ευρωπαϊκή μεταρρυθμιστική εμπειρία εκ μέρους του ΟΟΣΑ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η στάση των σχολαρχών που -και πάλι- λίγες ώρες πριν το ραντεβού με τους θεσμούς επανήλθαν ζητώντας από την κυβέρνηση ουσιαστικά να πάρει πίσω τον νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Οι σχολάρχες (ΣΙΕΙΕ) ισχυρίστηκαν ότι οδηγεί σε “κατάργηση της διάκρισης των εξουσιών και κρατικό ολοκληρωτισμό”, διαφωνώντας με την εξέταση της καταχρηστικότητας των απολύσεων εκ μέρους του εκάστοτε οικείου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (ΟΙΕΛΕ) έσπευσαν να απαντήσουν τονίζοντας πως “για να μην αποκαλυφθούν οι ανομίες των μελών της διοίκησης του ΣΙΕΙΕ, ζητούν από την κυβέρνηση (περιέργως, όχι από την τρόικα) κατάργηση του νόμου, αλλά και του ίδιου του συνδικαλισμού”.