Ως μέλος του ΔΣ του συλλόγου και πρόεδρος του οφείλω να τοποθετηθώ σε σχέση με τις αποφάσεις που έλαβε ο σύλλογος και τις προτάσεις της μειοψηφίας που δεν πέρασαν .

Του Προέδρου του Πανελληνίου Συλλόγου Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών Π.Ε.(Π.Σ.Α.Ε.Π.) Γιώργου Αναγνωστόπουλου

Καταρχάς όλοι μας υποστηρίζουμε την αύξηση της βαρύτητας της έναντι των ακαδημαϊκών και όλοι μας ψηφίσαμε την ΜΗ ύπαρξη ταβανιού για την προϋπηρεσία. Όλοι μας επίσης πιστεύουμε ότι ο βαθμός πτυχίου δεν είναι ένα σοβαρό και αντικειμενικό κριτήριο.
Παρόλα αυτά υπήρξε μια μειοψηφία, μέλος της οποίας και εγώ, η οποία κατέθεσε κάποιες προτάσεις που δεν πέρασαν και δεν αποτελούν απόφαση του συλλόγου.

Συγκεκριμένα:
Για τον βαθμό , αν και εφόσον δεν επιτευχθεί η κατάργησή του ως κριτήριο , η πρόταση ήταν να μοριοδοτείται με συντελεστή και όχι να επέρχεται τσουβαλοποίηση η οποία θα επιφέρει διαφορές 7 ή/και 14 μονάδων. Αυτή τη στιγμή η πρόταση του Υπουργείου δίνει 14 μόρια σε κάποιον με βαθμό 8.49 και 21 μόρια σε κάποιον με βαθμό 8.50. Το 0,01 μπορεί να ισοδυναμεί με 7 μήνες προϋπηρεσίας! Αν λοιπόν το Υπουργείο είναι αμετακίνητο στην θέση του ότι ο βαθμός πτυχίου πρέπει να δίνει μέχρι 21 μονάδες, τότε η πρότασή μας ήταν να γίνει με πιο δίκαιο τρόπο, στηρίζοντας έμμεσα και την προϋπηρεσία. Δηλαδή ο κάθε υποψήφιος να πολλαπλασιάζει τον βαθμό του επί 2,1.

Με αυτόν τον τρόπο το 8,49 θα έπαιρνε 17,829 και το 8,50 θα έπαιρνε 17.850. Επίσης αν πάρουμε ως παράδειγμα έναν αναπληρωτή με βαθμό πτυχίου 6 και έναν με 9 με το υπάρχον σύστημα ο πρώτος θα πάρει 7 μόρια και ο δεύτερος 21. Δηλαδή υπάρχει διαφορά 14ων μορίων (μηνών προϋπηρεσίας) μεταξύ τους, λόγω ενός βαθμού που έλαβαν από διαφορετικές σχολές σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Αν αυτοί οι δύο μοριοδοτούνταν επί 2,1 ο πρώτος θα έπαιρνε 12,6 και ο δεύτερος 18,9. Η διαφορά τους λοιπόν θα ήταν 6,3 μόρια και όχι 14! Είναι εμφανές ότι με τον τρόπο αυτό μειώνεται η επιρροή του βαθμού πτυχίου και στηρίζεται η προϋπηρεσία, αφού αυτά τα μόρια αποτελούν και μήνες προϋπηρεσίας. Η παραπάνω πρόταση δεν πέρασε.

Επίσης, ένα ακόμα θέμα στο οποίο διαμορφώθηκε οριακή πλειοψηφία και δεν πέρασε η παρακάτω πρόταση είναι το θέμα της μεταφοράς προϋπηρεσίας.

Το Υπουργείο αυτή τη στιγμή προτείνει να γίνεται μεταφορά της συνολικής προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο και από γενική σε ειδική. Ναι μεν αναγνωρίζουμε ότι η εκπαιδευτική προϋπηρεσία είναι ενιαία και δημόσια, όμως η μεταφορά της χωρίς όρους και προϋποθέσεις θα επέφερε πρακτικές αδικίες προς αυτούς του στελεχώνουν τόσα χρόνια τις συγκεκριμένες δομές.

Οι μειοψηφούντες προτείναμε λοιπόν να γίνεται μεταφορά της προϋπηρεσίας ΑΠΟ ΤΗΝ ημερομηνία απόκτησης του απαιτούμενου ακαδημαϊκού προσόντος για την ένταξη στους πίνακες ΕΑΕ ή σε άλλον κλάδο ΚΑΙ ΜΟΝΟ εφόσον έχουν προσφέρει υπηρεσία τουλάχιστον ενός έτους στις δομές της ΕΑΕ ή στον άλλο κλάδο.

Η γνώμη μας είναι ότι με αυτόν τον τρόπο κανείς δεν θα σκεφτόταν να ξεκινήσει τώρα το κυνήγι τίτλων με σκοπό τη μεταφορά όλης της προϋπηρεσίας του ώστε να πάρει τη θέση ενός άλλου που στηρίζει τόσα χρόνια τις δομές της ειδικής αγωγής. Επίσης, θα ενοποιηθούν επιτέλους οι κλάδοι και η προϋπηρεσία, θα πάψουν να υφίστανται τόσες υποομάδες, οι μεταπτυχιακοί δεν θα κινδυνεύουν με διαχωρισμό της προϋπηρεσίας και οι κάτοχοι βασικού πτυχίου ειδικής αγωγής θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν κι αυτοί την προϋπηρεσία τους στους πίνακες της γενικής. Δεν θεωρούμε αυτοί που στηρίξαμε τη συγκεκριμένη πρόταση ότι είναι κάτι ανεφάρμοστο, καθώς παρόμοιος (όχι ίδιος) όρος υπάρχει και για την ιδιωτική εκπαίδευση. Επίσης η παραπάνω πρόταση μας δεν πέρασε.

Τέλος, ως μέλος του ΔΣ και Πρόεδρος του συλλόγου πρότεινα να τοποθετηθούμε και να ανακοινώσουμε συγκεκριμένες θέσεις για όλα τα ζητήματα αναλυτικά (, Κοινωνικά και Ακαδημαϊκά κριτήρια, Ιδιωτική προϋπηρεσία κλπ), κάτι το οποίο δεν αποφασίστηκε από την πλειοψηφία, άρα και δεν εφαρμόστηκε.

Η ανάρτηση αυτή δεν γίνεται για να επιφέρει αντιδικίες, αλλά προς γνώσιν των διαδικασιών και ενημέρωση για τις διαφορετικές προτάσεις που ακούστηκαν και προφανώς δεν πέρασαν.

Βεβαίως, οι δημοκρατίες και οι συλλογικές διαδικασίες έχουν ως προϋπόθεση την πλειοψηφία, τις αποφάσεις της οποίας σέβομαι/αστε απόλυτα.
Καλή χρονιά σε όλους σας και στα αγαπημένα σας πρόσωπα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025