θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά στην Α’, τη Β’ και την Γ’ Λυκείου στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών και αυτό θα είναι το πρώτο βήμα για το του , που δεν θα εφαρμοστεί όμως στην τελική μορφή του πριν από την πάροδο διετίας.

Ποιες όμως είναι οι κατευθύνσεις του που μελετάει σήμερα το ;

Το μόνο που θεωρείται βέβαιο είναι ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα παραμείνουν τέσσερα ανά κατεύθυνση. Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», όμως, η αναμένεται να αξιοποιηθεί στο μέλλον και ως κριτήριο ! Ετσι, ένας εκπαιδευτικός που βάζει υψηλούς βαθμούς σε έναν μαθητή, ο οποίος στη συνέχεια θα αποτυγχάνει εξεταζόμενος γραπτώς από θέματα επιλογής της Τράπεζας, θα δίνει υπόνοιες μεροληψίας και αρνητικής αξιολόγησής του, κάτι που θα συνδέεται με επιπλέον προγράμματα επιμόρφωσής του. Οπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, η αξιολόγηση δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να συνδεθεί με επιβαρυντικές ή τιμωρητικές για τον εκπαιδευτικό πολιτικές.

Πάντως, όσον αφορά το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα εισηγηθούν σύντομα στην υπουργό Παιδείας να μπαίνουν στο μέλλον οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ με βάση τον μέσο όρο της βαθμολογίας τους από τις 3 τάξεις του και ένα ισχυρό Απολυτήριο και χωρίς καμία περαιτέρω διαδικασία . Σύστημα που θα εξασφαλίζει την αδιαβλητότητά του μέσω της επιλογής θεμάτων από την Τράπεζα που θα φτιαχτεί, αλλά και τη διόρθωση των γραπτών των μαθητών όπως γίνεται σήμερα στις , δηλαδή από εκπαιδευτικούς διαφορετικού σχολείου από το δικό τους, με τυχαία επιλογή. Με βάση αυτό το σύστημα ο γενικός μέσος όρος του νέου αυτού εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Σε αυτή την κατεύθυνση, μια ουσιαστική αλλαγή στο εξεταστικό σύστημα Γαβρόγλου, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2020, θα έχει να κάνει με την αναστολή της νέας μεθόδου των απολυτήριων εξετάσεων στα Λύκεια που προέβλεπε «μίνι Πανελλαδικές» και περιφερειακού τύπου διαδικασίες με θέματα που θα επέλεγε ομάδα καθηγητών ανά περιοχή της χώρας. Η πρόβλεψη αυτή του νόμου δεν θα ισχύσει, καθώς εκτός των διαδικαστικών προβλημάτων που «υποσχόταν» είχε ρίξει πυκνές «σκιές» πάνω από την εξεταστική διαδικασία, δημιουργώντας υποψίες για μεροληπτικές συμπεριφορές ανά περιοχές της χώρας. Ετσι στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς οι µαθητές τις Γ’ Λυκείου θα εξεταστούν όπως και τα προηγούµενα χρόνια, ενδοσχολικά, από τους καθηγητές του σχολείου τους.

Στα πρότυπα του 2014

Κατά τα άλλα, αυτές τις ημέρες το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εργάζεται πυρετωδώς για τη δημιουργία μιας νέας Τράπεζας Θεμάτων στα πρότυπα εκείνης που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα σχολεία της χώρας πιλοτικά το 2014. Για τον λόγο αυτόν, το ΙΕΠ αναμένεται να καλέσει σύντομα τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας ανά τάξη σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα οποία στη συνέχεια θα αξιολογηθούν από τους επιστήμονές του πριν συμπεριληφθούν στη νέα Τράπεζα.

Ο θεσμός το 2014 εφαρμόστηκε στην Α’ Τάξη και Β’ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Στην πρώτη του πανελλαδική πιλοτική φάση επιλέχθηκε από την Τράπεζα το 50% των θεμάτων στις εξετάσεις των Λυκείων για όλα τα μαθήματα που εξετάστηκαν γραπτά. Τα θέματα ήταν κατηγοριοποιημένα ανά: α) τύπο Λυκείου, β) τάξη και γ) μάθημα. Σε κάθε τύπο Λυκείου και τάξη, επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο μάθημα, εμφανίζονταν σε λίστα τα θέματα με την κωδική τους ονομασία και το αρχείο που τα συνόδευε. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να τα προβάλουν στην οθόνη ή/και να τα μεταφορτώσουν στον υπολογιστή τους.

Ο θεσμός εφαρμόστηκε μία μόνο φορά, αλλά ποτέ δεν αξιολογήθηκε ή επεκτάθηκε, καθώς στη συνέχεια καταργήθηκε από τις επόμενες κυβερνήσεις της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025