: Η θέση της ΕΛΜΕ, αλλά και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Τράπεζα Θεμάτων είναι σαφής και γνωστή, αναφέρει η Α΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.

H ανακοίνωση

Προ ημερών, στάλθηκε έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, δια χειρός του, διαβόητου πλέον για τα τρομοκρατικά έγγραφά του, Γ.Γ. κ. Κόπτση, με θέμα«Συντονισμός της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εξετάζονται στις ». Αφού μας ενημερώνει ότι “υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες” Ζητάει από Διευθυντές και Συλλόγους Διδασκόντων «όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις… να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της».

Τέλος, τονίζεται ότι «οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την μέχρι τη λήξη των μαθημάτων»… Χωρίς να προσδιορίζεται η ημερομηνία λήξης…

Η θέση της ΕΛΜΕ, αλλά και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την είναι σαφής και γνωστή. Η εφαρμογή της ακυρώνει τον εκπαιδευτικό και τη διδακτική του προσέγγιση, αυξάνει το άγχος των μαθητών, ευνοεί τη μαθητική διαρροή, λειτουργώντας ανασταλτικά για την ολοκλήρωση του Λυκείου από ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών.

«Πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του στη βάση του επίπεδου τής κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, της περιοχής κ.λπ.

Πέρα, όμως, από την αντίθεσή μας με την Τράπεζα Θεμάτων, έχουμε,επίσης, επισημάνει επανειλημμένα την ανάγκη να υπάρξει δραστική μείωση της ύλης των εξεταζόμενων μαθημάτων του Λυκείου συνολικά. Η
ύλη είναι υπέρογκη, με ευθύνη του Υπουργείου, το οποίο αποφασίζει αγνοώντας τα προβλήματα με την πανδημία, τις φωνές αγανάκτησης των καθηγητών των Λυκείων ή ακόμα και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.

Αυτή η εμμονή με την υπερβολικά μεγάλη ύλη, συνδυαζόμενη και με την Τράπεζα Θεμάτων, ενώ δεν έχει καμιά παιδαγωγική λογική αποκαλύπτει και πάλι τις αντιεκπαιδευτικές στοχεύσεις του ΥΠΑΙΘ, που θέλει να «ξεσκαρτάρει» το Λύκειο από τους πιο αδύναμους μαθητές, στέλνοντάς τους μαζικά στην κατάρτιση αμέσως μετά το Γυμνάσιο.

Φέτος, οι μαθητές μας εισήλθαν σε μία κατ’ επίφαση κανονικότητα, όσον αφορά τη σχολική λειτουργία, μετά από ενάμισι χρόνο τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού, που είχε τραγικές συνέπειες τόσο στο καθαρά εκπαιδευτικό και γνωστικό αποτέλεσμα, όσο και στον ψυχισμό των μαθητών.

Τα συνεχή κρούσματα κορονοϊού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (πάνω 550.000 πανελλαδικά για 1-17 ετών) είχαν ως αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολείων, μετατρέποντας τα ίδια σε οιονεί διαγνωστικά κέντρα και υπηρεσίες ιχνηλάτησης.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, ιδίως φέτος, συνιστά μέγιστη αναλγησία και κυνισμό από πλευράς Υπουργείου που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει
να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο.

Αυτή η αναλγησία φαίνεται και με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής! Τονίζουμε και πάλι ότι συνιστά σκληρό ταξικό κόσκινο προς τα ΑΕΙ, με μοναδικό στόχο τη δραστική μείωση των εισακτέων. Οι 16.000 κενές θέσεις στα πανεπιστήμια πέρυσι είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Η ΕΒΕ γίνεται ακόμη σκληρότερη με τις αλλαγές στους συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικών μαθημάτων, που για τα ΕΠΑΛ είναι εξωφρενική! Όλα αυτά συνδυάζονται με την υποχρεωτική στροφή στα ιδιωτικά κολέγια για όσους μπορούν να χρηματοδοτήσουν τέτοιες σπουδές και στα Δημόσια ΙΕΚ για τους οικονομικά ασθενέστερους.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025