ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΑΠΟ ΚΟΡΟΝΟΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ – ΣΤΟ ΠΡΟΣΗΝΙΟ ΞΑΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ- ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΠΑΡΤΕ ΕΠΙΠΤΕΛΟΥΣ ΜΕΤΡΑ! ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 9/3 13:00
(3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 11:00-14:00 για τους συναδέλφους στα Ειδικά Σχολεία)

Με θλίψη ανακοινώνουμε την τραγική κατάληξη μαθητή Ειδικού Σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό. Πρόκειται για μαθητή που έπασχε από βαρύ αυτισμό και πολλά υποκείμενα νοσήματα.
Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το σχολείο, ο μαθητής είχε σταματήσει να προσέρχεται από τις 12/2, λόγω άλλης ασθένειας. Δέκα μέρες μετά εμφάνισε ύποπτα συμπτώματα (βήχα, δύσπνοια), διασωληνώθηκε και δυστυχώς κατέληξε χτες (4/3). Στο μεταξύ, ύποπτα συμπτώματα εμφάνισε και η μητέρα του, κατά τη διάρκεια της παραμονής του παιδιού στο σπίτι, όπου και διαγνώστηκε και ίδια θετική στον ιό covid 19.
Ανεξάρτητα πού κόλλησε το παιδί και ποιος κόλλησε ποιον, είναι προκλητική η συνολική προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να παρουσιάσει μια εικόνα επίπλαστης κανονικότητας, ότι “δεν τρέχει τίποτα”, ώστε να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει!
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:

 Κρατάνε τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά, αλλά τι μέτρα έχουν παρθεί για την αποσυμφόρηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών, για να μειωθεί ο συγχρωτισμός παιδιών από διαφορετικές περιοχές και από διαφορετικά σχολεία;

Κρατάνε ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία, αλλά τι μέτρα έχουν παρθεί για να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία, κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι; Για να προσληφθεί επιπλέον, προσωπικό σχολικών νοσηλευτών & ΕΒΠ για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα;

 Κρατάνε τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά, αλλά τεστ πραγματοποιούνται περίπου μία φορά το μήνα στο συγκεκριμένο σχολείο. Συγκεκριμένα, τεστ πραγματοποιήθηκαν τέλη Γενάρη και τέλη Φλεβάρη. Στο μεταξύ, το παιδί νόσησε και κατέληξε.

 Κρατάνε τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά, αλλά δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εντοπισμό, καταγραφή και κυρίως για συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, με ευθύνη του Υπουργείου Υγείας. Η τραγική περίπτωση του μαθητή μας αποδεικνύει πως πολλά παιδιά στα Ειδικά Σχολεία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, έχουν και άλλα υποκείμενα (σοβαρά) νοσήματα. Δεν θα έπρεπε, ανάλογα τον τόπο κατοικίας των μαθητών, να υπάρχει συστηματική επαφή και παρακολούθηση του μαθητή και της οικογένειά του από φορέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (εξέταση, συχνά τεστ κλπ); Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη ολοκληρωμένης, ουσιαστικής κρατικής παρέμβασης και μέριμνας, η οποία όμως απουσιάζει προκλητικά!

Το Υπουργείο παίζει στα ζάρια την υγεία εργαζομένων και των μαθητών!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ! ΟΣΟ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΙΣ «ΚΟΚΚΙΝΕΣ» ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΡΑ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ!

Καλούμε τους συναδέλφους των Ειδικών Σχολείων να πάρουν μαζικά μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής την Τρίτη 9/3 13:00.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Δασκάλους-Νηπιαγωγών (ΣΕΠΕ) της Αττικής να πάρουν μέρος, με αντίστοιχες αποφάσεις.

ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ! ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025