Τραγική είναι η κατάσταση που βιώνουν σήμερα οι αναπληρωτές της Α/βάθμιας, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί. Τα αιτήματα του ΠΑΣΑΔ
Μετά από 9 χρόνια αδιοριστίας στην Γενική Αγωγή και 13 στην Ειδική, μετά από χρόνια περιπλανήσεων στην ελληνική επικράτεια, αντιμετωπίζουμε φέτος την χειρότερη μέχρι τώρα, εργασιακά, χρονιά με απανωτές ανατροπές των όσων θεωρούσαμε λογικά και δεδομένα έως και σήμερα.
Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί στην πρωτοβάθμια, οδήγησαν στο να υπάρχουν δεκάδες σχολεία που τον Σεπτέμβρη περιμένουν αναπληρωτές για να λειτουργήσουν. ΣΜΕΑΕ και τμήματα ένταξης είναι μονίμως υποστελεχωμένα!
Η εφαρμογή του νέου τύπου ολοήμερου σχολείου και νηπιαγωγείου, με μείωση του ωραρίου των διδακτικών αντικειμένων, δημιούργησε πλεονάσματα ωρών στους συναδέλφους με αποτέλεσμα να χρειάζεται να συμπληρώνουν το ωράριό τους στο ολοήμερο. Αυτή η εναλλαγή εκπαιδευτικών, μαζί με την κατάργηση του υπεύθυνου ολοήμερου και την πρόωρη αποχώρηση, το μετέτρεψαν σε παιδοφυλακτήριο χωρίς σκοπό και παιδαγωγική ουσία!
Το πρόγραμμα ενσωμάτωσης προσφύγων, σχεδιασμένο με επικίνδυνο ερασιτεχνισμό και αγνόηση τόσο της διεθνούς εμπειρίας όσο και των παιδαγωγικών προτύπων αλλά και αυτής της ίδιας της λογικής, χρησιμοποιείται για την εισαγωγή ελαστικών μορφών εργασίας και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για πρώτη φορά χρησιμοποιείται ο όρος “δάσκαλος μειωμένου ωραρίου”!
Συνάδελφοί μας, που μέχρι και πέρυσι δούλευαν, περιμένουν πρόσληψη όταν υπάρχουν χιλιάδες παιδιά που έχουν αιτηθεί και περιμένουν παράλληλη στήριξη!
Δεν μπορούμε άλλο να συνεχίσουμε να αγνοούμε τα όσα συντελούνται γύρω μας και το μέλλον που μας διαγράφεται. Γι αυτό, ως εκπαιδευτικοί κι ως εργαζόμενοι ζητάμε:
– Μόνιμους διορισμούς, Γενικής και Ειδικής αγωγής, στην πρωτοβάθμια.
– Ορισμό Δασκάλου υπεύθυνο για το ολοήμερο καθώς όλοι βλέπουμε πλέον πως είναι αναγκαίος στον νέο τύπο σχολείου.
– Όλοι οι αναπληρωτές να έχουν πλήρες ωράριο ανεξαρτήτως αν προσλαμβάνονται στις ΔΥΕΠ ή όχι.
– Αύξηση των προσλήψεων στην παράλληλη στήριξη.
– Πρόσληψη όλων όσων είχαν εργαστεί πέρυσι ως αναπληρωτές.
Καθένας κρίνεται από τα έργα του και το Υπουργείο Παιδείας κρινόμενο ελέγχεται για τις αστοχίες του, σκοπούμενες ή μη και για την επιδείνωση της κατάστασης του κλάδου μας.
Εμείς έναν δρόμο έχουμε ως επιλογή πλέον κι αυτόν θα πάρουμε. Τον δρόμο του αγώνα κι αν χρειαστεί της σκληρής σύγκρουσης!