Τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους και τις πρωτοφανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται σήμερα ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ακόμη πλεονάζουν! Μάλιστα, ο υπουργός Νίκος Φίλης δίνει εντολές οι εκπαιδευτικοί να ολοκληρώνουν το ωράριό τους κάνοντας μάθημα στην τάξη και, όπου είναι απαραίτητο, να διδάξουν σε άλλο σχολείο. Πρόκειται για εντολή υποχρεωτικών μετακινήσεων των εκπαιδευτικών – κάτι για το οποίο υπάρχουν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστές. Το πρόβλημα εστιάζεται, βέβαια, στις ελλείψεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και δη το ολοήμερο σχολείο. «Ο Νίκος Φίλης προσπαθεί να “σπάσει” κακές πρακτικές» δήλωσε στην «Κ» έμπειρο εκπαιδευτικό στέλεχος. Το ερώτημα είναι γιατί τόση μεγάλη καθυστέρηση και ενώ είναι γνωστό ότι η σχολική χρονιά θα κλείσει το προσεχή Ιούνιο με κενά, τα οποία εκτιμώνται σε 3.000.
Ειδικότερα, σε εγκύκλιό του προς την εκπαιδευτική διοίκηση, ο κ. Φίλης ζητεί για την πλήρη κάλυψη των κενών:
• Εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό τους ωράριο σε ένα σχολείο, να διατίθενται για την κάλυψη των κενών σε σχολεία (πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας) της ίδιας περιφέρειας.
• Οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών δεν θα διατίθενται σε ενισχυτική διδασκαλία ή σε διοικητικό έργο.
• Το πλεονάζον διδακτικό ωράριο (οι 3 λέξεις υπογραμμίζονται!) των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που είναι κοινές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γαλλικών, αγγλικών, γερμανικών, καλλιτεχνικών, γυμναστικής, μουσικής, πληροφορικής, δραματικής τέχνης) να αξιοποιείται στην κάλυψη των αναγκών για διδασκαλία και μόνο (οι τελευταίες 7 λέξεις υπογραμμίζονται) σε μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή με διάθεση των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια.
Με την εγκύκλιό του, ο κ. Φίλης επιχειρεί να «σπάσει» μία χρόνια πρακτική που ακολουθείται για να μην αναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί να μετακινούνται κάποιες ώρες την εβδομάδα για να διδάξουν σε άλλο κοντινό σχολείο. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί έχουν 21 ώρες υποχρεωτικό ωράριο την εβδομάδα αλλά πολλοί δεν το συμπληρώνουν (π.χ. έχουν 4 ώρες κενές). Για να δικαιολογηθούν αυτές οι 4 ώρες και ο εκπαιδευτικός να μείνει στο ίδιο σχολείο, του ανατίθεται γραμματειακή υποστήριξη (π.χ. έργο στη βιβλιοθήκη) ή ενισχυτική διδασκαλία σε παιδιά με ελλείψεις. Ωστόσο, παρά τη χρησιμότητα των εν λόγω ενασχολήσεων, σε πολλές περιπτώσεις οι «διευθετήσεις» για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου γίνονται καταχρηστικά και χωρίς να γίνεται ουσιαστικό έργο από τους εκπαιδευτικούς.
Ο κ. Φίλης ζητεί επίσης από τους περιφερειακούς διευθυντές να φροντίσουν να γίνουν οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών. Διότι έως τώρα, οι συνδικαλιστές είχαν αντιδράσει στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, και είχε περάσει το δικό τους.