Με πενιχρά μέσα οι ίδιοι οι δάσκαλοι φτιάχνουν σε όλα τα παιδάκια κάθε μέρα ένα δεκατιανό – Τα περισσότερα παιδιά προέρχονται από φτωχές οικογένειες – Δεν υπήρχε ούτε λίστα σχολικών ειδών στο γιατί τα παιδιά δεν μπορούν να την αγοράσουν

Όταν πριν από λίγες ημέρες η εθελοντική ομάδα “Χαρίζω Ελπίδα” και η δράση “Κανένας Μαθητής χωρίς Σχολικά Είδη” πήγε να μοιράσει είδη σχολείου σε μαθητές σχολείων που έχουν ανάγκη, μεταξύ αυτών και το 7ο Δημοτικό Σχολείο στα Χανιά και ζήτησαν από τον Διευθυντή του σχολείου να τους δώσει λίστα των σχολικών ειδών των παιδιών που οι γονείς αδυνατούν να αγοράσουν, ίσως δεν περίμεναν να ακούσουν την απάντηση:

“Δεν έχουμε λίστα κυρία μου, γιατί σχεδόν κανένα παιδί στο σχολείο δεν θα μπορέσει να αγοράσει όσα θα αναγράφονταν στη λίστα. Ό,τι και να μας δώσετε θα είναι ευχής έργο”

Το σχολείο που δεν έχει

Στο 7ο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο Χανίων, στη Νικηφόρου Φωκά στα Χανιά, εδώ και πολλά χρόνια δεν λειτουργεί κυλικείο. Ο λόγος; Δεν συμφέρει κανέναν να το ανοίξει και να το λειτουργήσει γιατί τα περισσότερα παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο δεν έχουν λεφτά για να αγοράσουν οτιδήποτε από το κυλικείο.

Έτσι εδώ και χρόνια οι ίδιοι οι δάσκαλοι, φροντίζουν να ετοιμάσουν με ό,τι μπορούν δεκατιανό στους μαθητές. Τουλάχιστον έτσι, έχουν γλιτώσει τις λιποθυμίες των μικρών παιδιών…

Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου, Γιάννης Τσισμενάκης:

«Όσες φορές κι αν έγινε προσπάθεια να ανοίξει κυλικείο δεν ευοδώθηκε γιατί δεν συνέφερε κανέναν να το λειτουργήσει αφού οι μαθητές δεν έχουν να αγοράσουν. Ξεκίνησε λοιπόν μια διαδικασία πριν από πολλά χρόνια ξεκίνησαν να δίνουν δεκατιανό εδώ οι ίδιοι δάσκαλοι σε όλα τα παιδιά, με ψωμί που προσφέρεται από το Λύκειο Ελληνίδων και ένα χρηματικό ποσό που δίδεται ανά εβδομάδα από έναν πρώην βουλευτή των Χανίων για να αγοραστεί τυρί, λάδι κτλ για να φτιαχτεί ένα σαντουιτσάκι.

Ένας δάσκαλος κάθε μέρα ετοιμάζει τις μερίδες σε χώρο του σχολείου. Δυο μέρες δίνουμε τυρί με λαδάκι στη βάση, δυο μέρες γαλοπούλα με λαδάκι στη βάση του ψωμιού και μια μέρα με ντοματούλα και φέτα.

Έτσι τουλάχιστον, δεν υπάρχουν λιποθυμίες από παιδάκια»

Τα παιδιά είναι από πολύ φτωχές οικογένειες της περιοχής, κυρίως πρόσφυγες, Σύροι και από άλλες περιοχές, που έρχονται θαλασσοπνιγμένοι, μένουν στην περιοχή και πηγαίνουν στο σχολείο.

Γιατί το υπουργείο άφησε τον νομό Χανίων εκτός του πρόγραμματος που προσφέρει δωρεάν πρωινά στα σχολεία;

Το πρόβλημα είναι υπαρκτό όχι μόνο στο 7ο δημοτικό σχολείο Χανίων όπου φοιτούν 93 παιδιά και στο διπλανό νηπιαγωγείο που πηγαίνουν 21 παιδάκια αλλά και σε άλλα σχολεία του νομού Χανίων ο οποίος για έναν ακατανόητο λόγο έχει μείνει από το υπουργείο παιδείας εκτός του ευρωπαϊκού προγράμματος για παροχή δωρεάν πρωινών στα σχολεία.

«Έχουμε κάνει αίτημα στο υπουργείο παιδείας να μπούμε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υπάρχει με το οποίο δίνονται δωρεάν μερίδες στα παιδιά του σχολείου. Δυστυχώς, όμως δεν μπήκαμε στο πρόγραμμα αυτό γιατί δεν έχει ενταχθεί ο νομός Χανίων. Έχει ενταχθεί ο νομός Ηρακλείου, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα κτλ και καθόλου ο νομός Χανίων. Και σε άλλα σχολεία στον νομό Χανίων υπάρχει αυτό το πρόβλημα» δήλωσε ο διευθυντής του σχολείου.

Πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί το θέμα από το υπουργείο και να ενταχθεί και ο νομός Χανίων στο πρόγραμμα αυτό εκτός κι αν για το υπουργείο υπάρχουν νομοί δυο ταχυτήτων με παιδιά ενός κατώτερου θεού.

Η εξασφάλιση ενός δεκατιανού

Όπως τόνισε ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Γιάννης Τσισμενάκης, η εθελοντική ομάδα “Χαρίζω Ελπίδα” κάλυψε ήδη τις ανάγκες των παιδιών σε σχολικά είδη:

«Μας ζήτησε η εθελοντική ομάδα όταν ήρθε, λίστα σχολικών ειδών. Τους απάντησα ότι εμείς δεν έχουμε λίστα γιατί τουλάχιστον τα μισά παιδιά του σχολείου μας δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν κανένα είδος της λίστας. Ευτυχώς, μετά από αυτό, οι εθελόντριες του “Χαρίζω Ελπίδα” μας κάλυψαν ήδη με τα σχολικά είδη. Σχολικές τσάντες δεν χρειαζόμαστε πια. Θα χρειάζονταν ακόμα λίγοι μαρκαδόροι, λευκές κόλλες Α4, μπλοκ ζωγραφικής, λίγα τετράδια. Από τρόφιμα, μπορούν κάποιοι να βοηθήσουν με φρούτα και τρόφιμα κατάλληλα για δεκατιανό».

Χρειάζεται βέβαια μια σωστή ροή και συντονισμός στην όποια προσφορά θελήσουν οι πολίτες να κάνουν.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι το κράτος να παρέμβει άμεσα και να εξασφαλιστεί και εδώ το δεκατιανό μέσω προγράμματος που εφαρμόζεται σε υπόλοιπους νομούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025