ΚΥΚΛΟΣ «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
PhilippeLacadée : ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΥΤΗ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ
Παρασκευή 20 Μαΐου 2016
AuditoriumTheoAngelopoulos | Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
iPaideia.gr
Την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016 στις 19.00 το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδoς θα φιλοξενήσει στο AuditoriumTheoAngelopoulosτον γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Φιλίπ Λακαντέ [PhilippeLacadée], ο οποίος θα μιλήσει για το θέμα: «To σχολείο, αυτή η εμπειρία του Άλλου».Σύμφωνα με τον Φ. Λακαντέ,το σχολείο δεν είναι οργανωμένο για να ικανοποιεί τις ενορμήσεις του παιδιού, γεγονός που προκαλεί συχνά εντάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και επιθετικότητα, ύβρεις, σκασιαρχείο, αποκλεισμό, απόσυρση.
Ποια εργαλεία προσφέρονται στον εκπαιδευτικό για να κινητοποιήσει την επιθυμία για γνώση και το άνοιγμα στη διαφορετικότητα; Τι κρύβει η βία στο σχολείο; Γιατί το παιδί δεν αγαπάει το σχολείο; Πώς να διαχειριστούμε τους λεγόμενους «δύσκολους» μαθητές; Πώς να προσφέρουμε κίνητρα τους μαθητές; Με ποιον τρόπο η ψυχανάλυση μπορεί να βοηθήσει στο πλαίσιο του σχολείου;
Θα προβληθούν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ Quelle classe, ma classe ! του Philippe Troyon που γυρίστηκε στο Γυμνάσιο Pierre Sémard στο Bobigny της Γαλλίας. Το ντοκιμαντέρ περιγράφει ένα σχολείο, στο οποίο η μαθησιακή διαδικασία τοποθετείται στο επίκεντρο της γλώσσας, του πολιτισμού, του ταξιδιού και του σώματος.
Ελεύθερη είσοδος, ταυτόχρονη μετάφραση. Θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2016 στις 19.00 διοργανώνεται ένα εργαστήριο στα γαλλικά υπό την επιμέλεια του Φ. Λακαντέ σχετικά με τη μελέτη περιπτώσεων μαθητών με δυσκολίες το οποίο απευθύνεται στους γονείς και στους επαγγελματίες της εκπαίδευσης και της υγείας. Πληροφορίες και εγγραφές: [email protected].
O Philippe Lacadée… …είναι μέλος της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου (ECF, Γαλλία), της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης (AMP) και της Νέας Λακανικής Σχολής (NLS). Ασκεί στο Μπορντώ και εργάζεται εδώ και 35 χρόνια ως ψυχίατρος στο Νοσοκομείο ημέρας για εφήβους «la Demi-Lune» στο Villenave d’Ornon. Διδάσκει στο Παράρτημα Κλινικών Σπουδών του Μπορντώ και της Γενεύης και είναι αντιπρόεδρος του CIEN (Διεπιστημονικό Κέντρο για Παιδιά) της Γαλλίας και της Βραζιλίας. Επί έξι χρόνια ήταν επικεφαλής του εργαστηρίου «Συμβούλιο καθηγητών» στο Γυμνάσιο Pierre Sémard σε προάστιο του Παρισιού. Συμμετέχει σε ερευνητικά εργαστήρια με θέμα το σχολείο και τη διεπιστημονικότητα αλλά και σε συζητήσεις με μαθητές και καθηγητές. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και βιβλία για την εφηβεία, τον ρόλο του σχολείου, τον αυτισμό ή την πρακτική σε ιδρύματα κ.ά. |
Τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στα ζητήματα των παιδιών και των εφήβων που βρίσκονται σε ψυχανάλυση, στον ρόλο του σχολείου, της γλώσσας, της λογοτεχνίας και του κοινωνικού δεσμού.
Έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο ακροατήριο τις εμπειρίες του από την τριανταπεντάχρονη ενασχόλησή του με παιδιά και εφήβους και να μιλήσει με καθηγητές και μαθητές, γονείς και ειδικούς της ψυχικής υγείας. Θα απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού σχετικά με τον ρόλο του σχολείου και τις δυσκολίες που συναντούν σήμερα στο σχολείο γονείς, καθηγητές και παιδιά.
Ενδεικτικήβιβλιογραφία
La vraie vie à l’école : la psychanalyse à la rencontre des professeurs et de l’école (Éditions Michèle,2013). [Η πραγματική ζωή στο σχολείο: όταν η ψυχανάλυση συναντά τους καθηγητές και το σχολείο]
Vie éprise de parole (Éditions Michèle, 2012) [Ζωή συνεπαρμένη από λόγια]
Le malentendu de l’enfant. Que nous disent les enfants et les adolescents d’aujourd’hui (Éditions Michèle, 2010) [Ηπαρερμηνείατουπαιδιού, τιμαςλένεταπαιδιάκαιοιέφηβοισήμερα;]
L’éveil et l’exil. Enseignements psychanalytiques de la plus délicate des transitions : l’adolescence (Cécile Defaut, 2007). [Το ξύπνημα και η εξορία. Ψυχαναλυτικά διδάγματα της πιο ευαίσθητης μετάβασης: η εφηβεία]
Οι στρογγυλές τράπεζες, οι διαλέξεις και τα εκπαιδευτικά εργαστήρια…
…που φιλοξενούνται στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος για τρίτη χρονιά, φέρνουν κοντά έλληνες και γάλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης και αποτελούν ένα σημαντικό εκπαιδευτικό ραντεβού για τους καθηγητές και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και τους ειδικούς της ψυχικής υγείας, τους γονείς, τους φοιτητές και μαθητές.
Οι συναντήσεις τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και διοργανώνονται σε συνεργασία με τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.