Συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου είχε την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου και βουλευτής Αττικής με το Γιώργος Μαυρωτάς, ανταποκρινόμενος σε πρόσκληση του κ. Υπουργού προκειμένου να ενημερώσει για το σχέδιο μεταρρυθμίσεων στο Λύκειο καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σε μία διεξοδική συζήτηση τέθηκαν οι προβληματισμοί και οι προτάσεις εκ μέρους του Ποταμιού για τους νέους σχεδιασμούς του Υπουργείου ενώ υπήρξε σύγκλιση σε ορισμένα γενικά ζητήματα φιλοσοφίας αλλά και συγκεκριμένα σημεία διαφωνίας.

Ο κ. Μαυρωτάς συμφώνησε ότι η αποκατάσταση του ρόλου του Λυκείου είναι το μεγάλο στοίχημα μιλώντας για ένα εθνικό απολυτήριο που πρέπει να έχει αντίκρισμα και να μην είναι ένα κενό χαρτί. Για να γίνει αυτό, τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει αντικειμενικός και ενιαίος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών σε όλη την Ελλάδα, από τον Έβρο ως την Γαύδο. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με διαδικασίες όπως η τράπεζα θεμάτων η οποία θα περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι το εθνικό απολυτήριο είναι βασική πρόταση του Ποταμιού εξαρχής και μάλιστα επεσήμανε ότι στην αξιολόγηση πρέπει να συμμετέχουν και οι άλλες τάξεις του Λυκείου και όχι μόνο η Γ’ Λυκείου. Ο υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού υποστήριξε ότι με τον τρόπο αυτό θα αποφορτιστούν και οι πανελλαδικές εξετάσεις που σήμερα κρίνουν τα πάντα.

Ο κ. Μαυρωτάς ανέφερε ότι πρέπει και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο στις εισαγωγικές εξετάσεις και συγκεκριμένα τα τμήματα να μπορούν να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων, τα εξεταζόμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.

Ειδική αναφορά έγινε για τη σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που πρέπει να έχει αναβαθμισμένο ρόλο στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταρριφθούν τα κοινωνικά στερεότυπα και να ευθυγραμμιστεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Μαυρωτάς δήλωσε ότι χρειάζεται εξαντλητικός διάλογος και διαβούλευση και να κατατεθούν προτάσεις από όλους τους φορείς έτσι ώστε να αναζητηθούν συναινέσεις και το νέο σύστημα για το και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να ψηφιστεί με ευρεία πλειοψηφία και να έχει ορίζοντα 10ετίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025