Για πρώτη φορά στα χρονικά υπουργός που δεν είναι υπηρεσιακός, δίνει συνέντευξη τύπου 3 ημέρες πριν από τις εκλογές. Να ανακοινώσει τι; Να κάνει προεκλογικό απολογισμό έργου; Θα μετρήσει στις προεκλογικές εμφανίσεις που του επιτρέπει ο νόμος; Η θα χρησιμοποιηθεί για την υπέρβαση του περιορισμού;
Η στράτευση του μηχανισμού ενός υπουργείου στην καμπάνια για την επανεκλογή του απερχόμενου υπουργού δεν είναι κάτι πρωτοφανές. Όσοι ωστόσο παρακολουθούμε δημοσιογραφικά την δραστηριότητα του υπουργείου παιδείας διακρίνουμε μια υπερβολή που φτάνει την κατάχρηση σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση. Όχι από πλευράς των υφυπουργών για να είμαστε δίκαιοι. Τα mail των εκπαιδευτικών συντακτών και η επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας έχουν κατακλυστεί από την προεκλογική δραστηριότητα του Ανδρέα Λοβέρδου.
Εκτός από την προεκλογική δραστηριότητα του υπουργού και για εκπαιδευτικά θέματα, η ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας είναι ασυνήθιστα, καταιγιστική, σε σύγκριση με άλλες προεκλογικές περιόδους κατά τις οποίες ορίζονταν υπηρεσιακές κυβερνήσεις και πάγωναν τα πάντα. Αυτή τη φορά οι συνεδριάσεις Οργάνων, παρουσία του υπουργού και οι υπουργικές αποφάσεις πέφτουν βροχή. Η τελευταία, αφορά στην αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος στο δημοτικό.
Τα αρμόδια συμβουλευτικά όργανα του υπουργείου Παιδείας βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση καθώς είναι κοινή παραδοχή ότι η αλλαγή του ωρολόγιού προγράμματος στη μέση της σχολικής χρονιάς δεν έχει καμία εκπαιδευτική λογική. Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής Σωτήρης Γκλαβάς είναι ξεκάθαρος, το ΙΕΠ γνωμοδότησε να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία και οι αλλαγές να εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά και μάλιστα πιλοτικά. Εντούτοις ο υπουργός επικαλείται τη γνωμοδότησή του στην απόφασή του.
Σε ανάλογα δύσκολη θέση βρίσκεται και η πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Στέλλα Πριοβόλου η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έδωσε μάχη για να απαλειφθεί από την υπουργική απόφαση παράγραφος που έλεγε ότι οι αλλαγές βασίζονται σε απόφαση του οργάνου. Τελικά μνημονεύτηκε μόνον το πρακτικό της συνεδρίασης της ομάδας εργασίας στις 8/1. Η ολομέλεια συνεκλήθη μέσα στην προεκλογική περίοδο και γι’ αυτό είχε καταλήξει ότι οι απόψεις του ΣΠΔΕ είναι στη διάθεση της επόμενης κυβέρνησης προς αξιοποίηση.
Η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν άμεση και οξεία
Οι εξαγγελίες για βαθιές τομές στη λειτουργία του Δημοτικού σχολείου από το Σεπτέμβρη, έρχονται με σημερινή απόφαση να γίνουν πράξη από το Μάρτη. Χωρίς να υπολογίζει τις καταστροφικές συνέπειες που αυτό θα επιφέρει και αγνοώντας την εισήγηση του Ι.Ε.Π, εντάσσει τη μελέτη στο πρωινό πρόγραμμα, αφαιρώντας διδακτικές ώρες μαθημάτων και περικόπτοντας τη διδακτέα ύλη. Κι όλα αυτά, σκοπεύει να εφαρμοστούν το τρίτο τρίμηνο του διδακτικού έτους, δηλαδή στο τέλος της σχολικής χρονιάς! Πόσο περισσότερο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ένας Υπουργός Παιδείας για το δημόσιο σχολείο, όταν η προχειρότητά στις αποφάσεις του έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο; Θυσιάζει την δημόσια εκπαίδευση για την προσωπική του προβολή. Δεν διστάζει ούτε να χρησιμοποιεί την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για την προβολή των περί παντός του επιστητού απόψεών του, τις οποίες καταθέτει στα ΜΜΕ και κατά την προεκλογική περίοδο.
Ο Τάσος Κουράκης καταγγέλλει επίσης ότι
- Παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες άρνηση αρκετών Προϊσταμένων σχολικών μονάδων να χορηγήσουν την ειδική εκλογική άδεια σε εκπαιδευτικούς που πληρούν τις προϋποθέσεις
- Καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων πολλών εκπαιδευτικών ωρομίσθιων και αναπληρωτών και ΄΄φήμες΄΄ που διαρρέει το Υπουργείο ότι θα γίνει μόλις την προπαραμονή των εκλογών
Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει επίσης ότι παράγοντες της ηγεσίας του υπ. Παιδείας, παραβλέποντας τον αυστηρά υπηρεσιακό χαρακτήρα που έχει μια κυβέρνηση κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου και παραβιάζοντας κάθε ηθική και πολιτική δεοντολογία, επιδιώκουν να δημιουργήσουν με αυταρχικό τρόπο «τετελεσμένα».
Η ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η εναγώνια προσπάθεια της ηγεσίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας να παραλάβει και να εγκρίνει τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα για το «Νέο Λύκειο» (που θεσμοθέτησε το 2013) πριν την ημερομηνία των εκλογών, παρακάμπτοντας τις ειδικές Επιτροπές που είχαν συσταθεί γι’ αυτό το σκοπό σε κάθε αντικείμενο/μάθημα και συστήνοντας, παρά τις αντιδράσεις των Επιτροπών και παραβιάζοντας τον αρχικό σχεδιασμό, μια ενιαία τριμελή επιτροπή παραλαβής για όλα τα μαθήματα (απόφαση ΔΣ ΙΕΠ/443/14-1-2015/ΑΔΑ:672ΜΟΞΛΔ-Θ97).
Σε ανακοίνωση του το ΙΕΠ αναφέρει ότι είναι επιβεβλημένη η τήρηση των προθεσμιών για το συγκεκριμένο έργο το οποίο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ελλάδα και την ΕΕ και ανέρχεται στο ποσό των 9εκ. ευρώ, συνολικά.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΠ ΣΤΗΝ ΟΛΜΕ
…μη τήρηση του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος της ως άνω Πράξης θα έχει ως συνέπεια: α) να μην υπάρχει το αναγκαίο διδακτικό υλικό για τη Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου για την επόμενη σχολική χρονιά 2015-2016 και β) τη ματαίωση όλης της Πράξης «Νέο Σχολείο-Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» που, πέραν των άλλων, οδηγεί σε καταλογισμό του συνόλου των δαπανών για παραδοτέα που έχουν ολοκληρωθεί στον κρατικό προϋπολογισμό.