Το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Οι σχεδιαστές του προγράμματος όλο το χρονικό διάστημα της προετοιμασίας και της πιλοτικής του εφαρμογής ισχυρίζονταν ότι με το πρόγραμμα αυτό θα υπάρξει ένα μάθημα Θρησκευτικών για όλους τους μαθητές με το οποίο θα λύνονταν οριστικά το ζήτημα των απαλλαγών.
Το μάθημα αυτό θα ήταν ανοικτό στις άλλες θρησκείες και επομένως κανένας μαθητής δεν θα χρειαζόταν απαλλαγή από αυτό. Παρά την επιμονή του Υπουργείου Παιδείας για εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά οι απαλλαγές δεν καταργήθηκαν.
Στο θέμα αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη διάρκεια της Ενημερωτικής Ημερίδας για τους Σχολικούς Συμβούλους Θεολόγων και Δασκάλων για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά που έγινε στην Αθήνα στις 10 Οκτωβρίου (βλ. βίντεο παραπάνω). Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα ο Υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε:
1. Είναι σε ισχύ η εγκύκλιος Λοβέρδου για τις απαλλαγές.
2. Ο αλλόθρησκος (μαθητής) πρέπει να πεισθεί από την εφαρμογή του νέου προγράμματος για τα Θρησκευτικά ώστε να συμμετάσχει στο μάθημα!
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η απάντηση που έδωσε ο Υπουργός σε ερώτηση της Σχολικής Συμβούλου Θεολόγων της Πελοποννήσου Μπαλή Αικατερίνης για το τι θα συμβεί εάν ζητήσουν απαλλαγή ορθόδοξοι μαθητές για λόγους συνείδησης λόγω του περιεχομένου του νέου μαθήματος. Ο Υπουργός απάντησε: «Αν προκύψουν αντιδράσεις τέτοιες που φτιάχνεται ένα θέμα ταυτότητας γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών, βεβαίως τότε θα τα σκεφτούμε όλα από την αρχή. Εάν προκύψει όχι από μικρές μειοψηφίες αλλά από συγκροτούμενες και υποδαυλιζόμενες μεγαλύτερες μειοψηφίες, δεν υπάρχει περίπτωση να τσακωνόμαστε για ένα μάθημα αγάπης όπως είναι τα Θρησκευτικά στο σχολείο. Θα χωρίσουμε, είναι απλό!» (βλ. το παραπάνω βίντεο).
Και ένα σχόλιο: Αρχικά, την εποχή Στυλιανίδη με τις τρεις γνωστές εγκυκλίους κάποιοι φρόντισαν να αυξηθούν ανεξέλεγκτα οι απαλλαγές από τα Θρησκευτικά. Κατόπιν οι απαλλαγές χρησιμοποιήθηκαν ως όχημα για να προβληθεί ως δήθεν επιτακτική η ανάγκη αλλαγής του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών, να εγκαταλειφθεί ο ορθόδοξος χριστιανικός χαρακτήρας του και να μετατραπεί σε πολυθρησκευτικό. Τώρα που η προσπάθεια αυτή γενικεύτηκε, τουλάχιστον σε επίπεδο υπουργικών αποφάσεων, όχι μόνο δεν καταργούνται οι απαλλαγές αλλά τυχόν αντιδράσεις ορθοδόξων γονέων και θεολόγων προαναγγέλλεται ότι θα χρησιμοποιηθούν ως λόγος για την πλήρη κατάργηση του μαθήματος!
Απαιτούνται προσεκτικές κινήσεις από όλους όσοι ενδιαφέρονται ειλικρινά για το μάθημα, διότι το «παιχνίδι» μοιάζει στημένο και το αποτέλεσμά του δείχνει προαποφασισμένο…