Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Καλή σχολική χρονιά, το νέο ΕΠΑ.Λ είναι εδώ
Αγαπητοί συνάδελφοι, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., σας εύχεται καλή σχολική χρονιά και σας καλεί σε αγωνιστική εγρήγορση. Μετά την πρόσφατη μεταρρύθμιση η θέση του τεχνικού σχολείου έγινε ακόμα πιο δεινή και συγκεκριμένα αφού αγνοήθηκε κάθε πρόταση της εκπαιδευτικής κοινότητας:
Στην Α’ τάξη:
Η κατ’ ευφημισμόν ενιαία Α΄ τάξη του νέου ΕΠΑ.Λ, κατέληξε σε επιλογή τριών μαθημάτων από οκτώ (56 δυνατοί συνδυασμοί) και εκφυλίζεται τελικά σε επιλογή τριών μαθημάτων μόνον από τους διαθέσιμους τομείς του σχολείου που φοιτά ο μαθητής. Επίσης η υποτιθέμενη αναβάθμιση των τεχνικών σχολείων είχε σαν αποτέλεσμα να αφαιρεθούν πέντε ώρες μαθημάτων ειδικότητας με συγκεκριμένο θεματικό περιεχόμενο και να αντικατασταθούν με την ζώνη δημιουργικών δραστηριοτήτων αφηρημένου περιεχομένου, υποβαθμίζοντας το επίπεδο σπουδών.
Στην Β’ τάξη:
Έγινε αντικατάσταση των ειδικοτήτων με υπερμεγέθεις σε κάποιες περιπτώσεις τομείς και δίχως αναλυτικά προγράμματα, όπου ο μαθητής αντί να διδάσκεται τα μαθήματα της ειδικότητας που επέλεξε, πελαγοδρομεί στα μαθήματα των ειδικοτήτων του τομέα που τον αναγκάζουν να ακολουθήσει. Επίσης, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό, το σκεπτικό του υπουργείου ότι ο δεκαεπτάχρονος μαθητής δεν είναι σε θέση να επιλέξει την ειδικότητα που θα ακολουθήσει ενώ από την άλλη πλευρά είναι ικανός να ψηφίζει.
Στην Γ΄ τάξη:
Η διδασκαλία της ειδικότητας έχει περιορισθεί μόνο στην Γ΄ τάξη με συνέπεια, να μην επαρκεί ο χρόνος ώστε να διδαχθούν τα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα τα οποία προβλέπονται στα αντίστοιχα Προεδρικά Διατάγματα της κάθε ειδικότητας. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτού του τύπου ΕΠΑ.Λ, αναγκαστικά να είναι υποδεέστερα αυτών των επαγγελματικών δικαιωμάτων που ως τώρα κατείχαν οι απόφοιτοι όλων των τύπων τω τεχνικών σχολείων που ως τώρα λειτούργησαν στη Ελλάδα.
Το τέταρτο έτος «μαθητείας» δεν ανήκει στην τυπική εκπαίδευση και εξελίσσεται σε παρωδία.
Οι ενδεικτικά αναφερόμενες παραπάνω αλλαγές σε συνδυασμό με την διοικητική ανεπάρκεια (τέσσερις διαφορετικές εγκύκλιοι σε δύο μήνες για τον τρόπο εγγραφής των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ όπου ορίζεται καταληκτική ημερομηνία εγγραφών πριν την έκδοση αποτελεσμάτων ανεξεταστέων μαθητών Γυμνασίου), έχουν προκαλέσει ως τώρα:
- Μαθητική διαρροή.
- Καταργήσεις τμημάτων.
- Συγχωνεύσεις τομέων και καταργήσεις ειδικοτήτων.
- Υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
- Την παραχώρηση των ΕΠΑ.Σ. στον ΟΑΕΔ που αποδεικνύεται σήμερα το πλέον δυναμικό του κομμάτι.
- Συρρίκνωση σχολείων της ΔΤΕΕ.
Συνάδελφοι, η μία ακόμη χαλιναγωγημένη από ευρωπαϊκό πακέτο μεταρρύθμιση, έχει επιφέρει σύγχυση στην ελληνική κοινωνία, αβεβαιότητα στους μαθητές και εργασιακή ανασφάλεια σε όλους μας και γι’ αυτό σας καλούμε να στηρίξετε την προσπάθεια της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., της μοναδικής δύναμης που αντιστέκεται σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης της ΔΤΕΕ. Διατηρώντας αυτή την πορεία η Ελλάδα θα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης που εκτοπίζει την Τεχνική Εκπαίδευση από το τυπικό εκπαιδευτικό της σύστημα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.