ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ και ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑΤΩΝ – ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ !

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Την Παρασκευή 8/3/2019 το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την υπ’ αριθμ.37423/Ε2/08-03-2019 εγκύκλιο με θέμα: “Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή” η οποία κοινοποιήθηκε την ίδια μέρα το μεσημέρι στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Οι Διευθύνσεις πρέπει να καταχωρήσουν τα στοιχεία στο σύστημα μέχρι 13/3, άρα θα πρέπει να τα συγκεντρώσουν από τα σχολεία νωρίς την Τρίτη 12/3, να τα επεξεργαστούν και να συμπληρώσουν τους πίνακες Β και Γ! Πότε θα συμπληρωθεί ο πίνακας Α (οργανικά κενά και πλεονάσματα) από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων; Μα εντός των επίσημων αργιών και εν αγνοία του συλλόγου διδασκόντων!! Από 12/3 έως 13/3 θα πρέπει να συνεδριάσουν και τα ΠΥΣΔΕ για να εκφράσουν τη “γνώμη” τους!! Να θυμίσουμε πως εδώ και δύο χρόνια η γνώμη των ΠΥΣΔΕ δεν έχει σημασία, αφού η εγκύκλιος κενών και πλεονασμάτων στον πίνακα Γ δεν περιλαμβάνει τη στήλη ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΥΣΔΕ. Η fast-track διαδικασία που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας είναι πρωτοφανής και δείχνει πως η κυβέρνηση χρησιμοποιεί προσχηματικά τη διαδικασία και παίρνει άμεσα στα χέρια της την διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, χωρίς να γνωρίζουν και να συζητήσουν οι συνάδελφοι και χωρίς την παρέμβαση των ΕΛΜΕ το Υπουργείο προχωρά στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με οδηγό τους δημοσιονομικούς κόφτες και τις αυτόματες περικοπές, την πολιτική της ευελιξίας και της κινητικότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ο υπολογισμός των κενών και των πλεονασμάτων θα γίνει στο πλαίσιο όλων των αντιεκπαιδευτικών, μνημονιακών ρυθμίσεων που έχουν ψηφίσει όλες οι κυβερνήσεις ως τώρα που έχουν αυξήσει ραγδαία τα οργανικά πλεονάσματα. Η “μεταμνημονιακή κανονικότητα” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ πατάει πάνω στην αύξηση του ωραρίου, στην κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στη μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, στο στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος των Γυμνασίων, στην Υ.Α για τη λειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στον χαρακτηρισμό των μη παρακολουθούντων μαθητών στα ΕΠΑΛ αρνητικές προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, τμημάτων ξένων γλωσσών. Έπεται το νέο Λύκειο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση που με τους εξεταστικούς φραγμούς, τον εξοβελισμό της γενικής παιδείας από τη Γ΄Λυκείου θα “προκύψουν” σε νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων. Οι αλλαγές του Προγράμματος Σπουδών που προτείνει το ΙΕΠ ανοίγει το δρόμο για αύξηση των οργανικών πλεονασμάτων.

 

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους μηδενικούς διορισμούς,πρακτικά σημαίνουν μηδενικές μεταθέσεις. Οδηγούν σε απόγνωση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Οδηγούν στην εργασιακή ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς που είναι οργανικά υπεράριθμοι και στο απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ Προετοιμάζουν τον κόφτη για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνηση-Ε.Ε-ΟΟΣΑ αναπτύσσοντας ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες.
Απαιτούμε:

Το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα δίνει τη χρονική και ουσιαστική δυνατότητα του υπολογισμού των κενών και πλεονασμάτων .Να αποτυπώσουν οι Σύλλογοι διδασκόντων τα ΠΥΣΔΕ και οι ΕΛΜΕ τα οργανικά κενά και πλεονάσματα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Καλούμε:
την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση τις θέσεις του κλάδου και την απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου.

οι αιρετοί και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ να καταγγείλουν τη μεθόδευση και να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία . Να μην υπογράψουν τους πίνακες

Ο υπολογισμός των κενών και πλεονασμάτων να γίνει με βάση τις θέσεις του κλάδου:
• 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
• Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
• Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
• Να μην ισχύσει η διάταξη του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων» στα ΕΠΑΛ
• Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
• Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.
• Όχι στην σταδιακή μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025